با ما در ارتباط باشید: 0314566
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از روش های نوین بازاریابی که برخی آن را به عنوان بازاریابی آنلاین  می شناسند. در این روش ها از روش های سنتی بازاریابی خبری نیست ویا نقش آن به مراتب کمتر از روشهای دیجیتال است منظور از ابزارهای دیجیتال همان ابزارهای فناوری اطلاعات مانند لپ تاپ ها و یا موبایل و یا سایر تجهیزات است  از محبوب ترین این ابزارها می توان به سایت،  شبکه های  اجتماعی مانند اینستاگرام  و یا مسنجرهایی مانند تلگرام اشاره کرد که با هزینه ای به مراتب کمتر شما می توانید بهترین خروجی ها را از این روش داشته باشید.

با پیشرفت روز افزون دیجیتال مارکتینگ روش های جدیدی نیز برای پیشبرد اهداف  برای این روش بازاریابی معرفی شده است.  هر روش برای خود اصولی خاص و یا مخصوص به خود را دارد. از محبوب ترین این اصول ها که بسیار مورد توجه صاحبان سایت ها است میتوان به بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جست و جو یا همان سئو اشاره کرد. دیجیتال مارکتینگ تنها به استفاده از این ابزار خلاصه نمی شود. و می توان به استفاده از رسانه های مختلف اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی ، و بازاریابی محتوا و حتی تبلیغات گوگل که به آن گوگل ادوردز گفته می شود اشاره کرد. انتخاب بهترین استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ خود از اصول اصلی این روش های بازاریابی است . به این صورت نیست که یک روش در تمام اوقات تاثیر مثبت داشته باشد و ممکن است که حتی نتیجه برعکس در فرآیند بازاریابی شما داشته باشد. بنابراین برای استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بهتر است که با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده باشید و خدمات مشاوره ای را دریافت کرده باشید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با توجه با تفکیک اصول دیجیتال مارکتینگ به ابزارهایی در بخش های زیر تقسیم می شود :

با توجه به استراتژی که برای بازاریابی دیجیتال شما انتخاب می شود. همواره اصول مختلف دیجیتال مارکتینگ ( digital marketing principles )  وجود دارد که به اصول زیر تقسیم می شود.

1- رسانه های اجتماعی 

2- رسانه های اجتماعی  هزینه ای

3- بازاریابی ایمیلی

4- نمایش تبلیغات یا همان تبلیغات بنری

5- تبلیغات برنامه ریزی شده

6- آنالیز وب سایت

7- میزبانی ویدئو 

8- ایجاد محتوا

9- ریپورتاژ آگهی

10- سئو

11- انواع روشهای بازاریابی وابسته

برای مطالعه دقیق اصول دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اصول دیجیتال مارکتینگ

۱- بازاریابی در شبکه های اجتماعی و انواع مسنجرها (پیام رسان ها )

با توجه به آمارهای منتشر شده بیشتر از 70 درصد از مردم از شبکه های اجتماعی در کسب و کارها و حتی فعالیت های روزانه خود استفاده می کنند. بنابراین این آمارها نظر هر بازاریابی را به خود جلب می کند تا از شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن استفاده خود را ببرد. روش های استفاده در این شبکه های اجتماعی مستقیما به خرید محصول و تبلیغات مستقیم نمی انجامد حتی می تواند به کارهای غیر اصولی که همان تولید محتواهای زرد یا هدفمند برای تخریب رقیب است بکار برده شود که کارهای غیر اصولی است ولی گاها در ایران توسط برخی از برندها این کارها صورت می گیرد.چیزی که بیشتر  در فضای دیجیتال مارکتینگ تاثیر و اهمیت دارد برنامه ریزی و متمرکز شدن در استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب فروش بیشتر است. از بهترین شبکه های اجتماعی در ایران می توان به اینستاگرام ، تویتر و فیس بوک است. از مسنجرهای پرکاربر در ایران می توان به تلگرا م به عنوان بهترین مسنجر یاد کرد. از مزیت های استفاده از شبکه های اجتماعی می توان به گسترش راحت آن اشاره کرد. اگر محتوای شما هدفمند تولید شود می  توانید به بهترین شکل ممکن از بازاریابی ویروسی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

۲- اصول بازریابی محتوا  Content Marketing‎

یکی از بهترین اصول دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال  تولید محتوا است زیرا محتوا باعث ایجاد مخاطب برای کسب و کار شما می شود حتی اگر از محتوای خلاق بتوانید استفاده کنید این مردم هستند که با نشر محتوای شما از فیلم گرفته تا عکس و متن  به تبلیغات شما کمک موثری میکنند. محتوا را می توان پادشاه نامید زیرا گوگل هم برای محتوای خوب و ارزشمند امتیاز خوبی را قائل است.  تولید محتوا برای سایت ، تبلیغات ، ارائه خدمات تنها بخشی از روشهای بازاریابی محتوا در  خواهند بود. اصولی که باید در نوشتن محتوا رعایت کنید این است که سعی کنید جذاب بنوسید که مخاطب علاقه مند به خواندن محتوای شما شود.

۳- سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جست و جو

سئو  یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جست وجو را می توان به عنوان یکی از بهترین و حتی مهم ترین ابزاهای تاثیر گذار در دیجیتال مارکتینگ دانست . با استفاده از این دانش شما می توانید با بهبود رنک سایت خود به عنوان نتیجه اول گوگل پیشنهاد شوید و همواره از مزیت های حضور در صفحه اول استفاده کنید. پیدا کردن مشتریان جدید تنها برخی از مزیت های حضور در صفحه اول خواهد بود.

۴- ایمیل مارکتینگ Email Marketing


ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی یکی از ارزانترین روش های موجود در بازاریابی ایمیلی است. همواره در کمپین ایمیل مارکتینگ باید  دقت کافی را داشته باشید و تبلیغات و میزان تخفیفات را باید هدفمند برای مشتریان خود ارسال کنید. علاوه بر عقیده اشتباه بیشتر صاحبان وب سایت ها این روش هنوز هم تاثیرات خوبی بر روی فروش شما می گذارد. از جمله اصل هایی  که توسط بیشتر وب سایت ها استفاده می شود خدمات ارسال ایمیل انبوه MailChimp  است این شرکت یکی از بهترین شرکت های خدمات ارسال ایمیل در جهان است. سیستی که در ایمیل مارکتینگ باید دنبال کنید. افزایش مشتریان و یا ایجاد انگیزه برای خرید است یکی از مرسوم ترین روش های ایجاد انگیزه را می توان تخفیف های هدفمند دانست. 

 

۵-پرداخت به ازای هر کلیک pay per click marketing

این اصل پرداخت به ازای هر کلیک یا ppc یکی  از مرسوم ترین و شایع ترین روش های موجود در اصول دیجیتال مارکتینگ است. در این روش یک بنر از سایت درخواست کننده در سایت های  پربازدید دیگران قرار میگیرد و به ازای هرکلیک کاربر و ورود به صفحه مرجه هزینه ای برای آن در نظر گرفته می شود.

۶- اصل بازاریابی ویروسی Viral marketing

در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ویروسی  بهترین ، تاثیرگذارترین ، و در بعضی از موارد ارزانترین روش  در دیجیتال مارکتینگ است. در این روش فقط از یک تکنیک برای بازاریابی استفاده نمی شود بلکه از تمام تجهیزات که خاصیت ویروسی دارند مثل ایمیل و ... برای پیشبرد اهداف استفاده می شود. در واقع بازاریابی ویروسی ترکیبی کامل و جامع  از تمام ابزارهای موجود حوزه دیجیتال مارکتینگ است علاوه بر ابزارهای دیجیتال در این روش برعکس روش های قبلی از ابزارهای بازاریابی سنتی نیز استفاده می شود.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر این مطلب در آینده نیز تصمیم داریم که مطالبی را در مورد آموزش هرچه بهتر دیجیتال مارکتینگ ارائه دهیم.

 

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول مشاوره سئو

مشاور سئو کیست؟
افرادی که دانش سئو به روز دارند و با استفاده از این دانش به شما برای سئو سایت راهنمایی هایی ارائه میدهند.شما میتوانید با پونه مدیا برای مشاوره سئو تماس بگیرید.
مشاور SEO چه وظایفی دارد؟
مشاور سئو در ابتدای کار فقط شما را راهنمایی میکند اما اگر شما یک مشاور سئو را استخدام کنید وظایفی که این فرد در قبال شما دارد در یک قرارداد سئو تعیین میشود.
از کجا مشاور سئو خوب پیدا کنم؟
یک مشاور سئو موفق اطلاعات بالا و نمونه کارهای موفق زیادی دارد. شما میتوانید با متخصصان پونه مدیا تماس بگیرید و از تجربه متخصصان ما استفاده کنید.
هزینه مشاوره در پونه مدیا چقدر است؟
جلسه اول مشاوره در پونه مدیا رایگان است.
پس از مشاوره سئو چقدر زمان تا موفقیت پروژه نیاز است؟
زمان موفقیت هر پروژه با توجه به زمینه کاری، رقابت، بازار کار و ... متغیر است. متخصصان پونه مدیا بعد از بررسی کسب و کار شما حدود زمان موفقیت را به شما اعلام میکنند.