با ما در ارتباط باشید: 0314566
استانداردهای انتخاب فونت

همیشه انتخاب فونت مناسب برای طراحان وب، یک مساله پیچیده است و برای انتخاب فونت مناسب گاهی مجبور هستند چندبار فونت صفحه وبسایت خود را تغییر بدهند و یا برای هر قسمتی از یک فونت مخصوص استفاده کنند که خود این مساله باعث اتلاف وقت و دردسر برای طراحان وبسایت می شود.هر ساله فونت های جدید ارائه می شود و کاربرد فونت های قدیمی کمتر می شود.اگر فونتی که در وبسایت خود به کار میبرید مناسب نباشد،باعث کاهش میزان رضایت کاربر می گردد و در نتیجه سریعا وبسایت شما ترک خواهد کرد!

حال میخواهیم بدانیم که نکات و استانداردهای مهم در انتخاب فونت چیست؟

Sans Serif

از بین تمامی فونت ها،این فونت هنوز به عنوان پیشفرض و اولین فونت برای طراحان وب انتخاب می گردد.این فونت در حقیقت یک فونت تزیینی است و به دلیل ظاهر مناسب در بسیاری از وبسایت ها مخصوصا در بخشهای میانی (وبلاگها) استفاده می گردد.به دلیل فاصله مناسبی که بین کلمات و حروف در این فونت وجود دارد،باعث افزایش سرعت خوانایی و نوشتن گردیده است که در نتیجه باعث شده است فونت محبوب و پیشفرض قرار گیرد.

آشنایی با تنظیم فاصله بین خطوط و کلمات

همان طور که نوع فونت مهم می باشد،اندازه فاصله بین حروف و کلمات نیز دارای اهمیت می باشد.در تنظیم فاصله ما سه نوع فاصله را باید در نظر داشته باشیم :فاصله بین حروف ، فاصله بین مجموعه ای از کاراکترها و فاصله بین خطوط.

اهمیت خوانایی

یکی از نکات مهم به غیر از نوع فونت تعداد کاراکترهای هر خط و خوانا بودن آن ها نیز می باشد.اندازه فونت در خوانایی خیلی اهمیت دارد.اندازه فونت استاندارد 14 پیکسل می باشد البته این اندازه به مکان های مختلف و نوع وبسایت بستگی دارد.هر چه اندازه فونت استاندارد باشد و فاصله آنها تنظیم گردد،قابلیت خوانایی آن افزایش پیدا میکند.

همتراز کردن مناسب پاراگراف ها

یکی از موارد مهم،همتراز کردن متن های طولانی بخصوص پاراگراف ها می باشد.همتراز کردن علاوه براینکه باعث خوانایی میگردد زیبایی صفحه وبسایت شما را نیز حفظ میکند.

ابزار مناسب برای انتخاب و تنظیم فونت

یکی از بهترین ابزارها برای فونت Google Font Tool می باشد که توسط بیشتر طراحان وب استفاده می گردد.مزیت فونت گوگل این است که شما به راحتی به تمامی فونت ها دسترسی دارید و استفاده از آنها رایگان می باشد البته برای فونت های فارسی باید از دستور خاصی استفاده کنید.در دستور زیر شما فایل فونت مورد نظر خود را در پایگاه قرار می دهید و با استفاده از نام و دستور آن را فرا میخوانید:

@font-face{
font-family: IRANSans;

} ‘) src: url(‘../fonts/eot/IRANSansWeb.eot'

نکته ی دیگر اینکه قبل از اجرای هر پروژه سعی کنید بازخوردی مناسب را از کاربران داشته باشیم.مخصوصا اینکه این پروژه برای شرکت یا ارگان خاصی باشد،نوع فونت به کار رفته اهمیت دوچندان پیدا میکند.برای گرفتن بازخورد،بهتر است که یک قالب پیشفرض با فونت مورد نظر آماده کنید و نتیجه ی آن را بررسی کنید.
همچنین بدانید که فونت های با میزان چگالی رنگ بالا باعث افزایش سرعت بارگذاری می گردند،برای همین قبل از انتخاب فونت مراقب این عامل مهم باشید!
در پایان باید گفت که انتخاب فونت برای اسلاید،تا حد زیادی سلیقه‌ای است.

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول سئو خارجی

سئو خارجی یا off page seo چیست؟

به مجموعه کارهایی که در جهت بهبود سئو سایت شما، در خارج از محیط سایت تان انجام می شود، سئو خارجی می گویند. ایجاد بک لینک و بررسی آن ها، رپرتاژ آگهی، ترافیک سایت، بررسی انکر تکست ها و... مواردی هستند که در دسته سئو خارجی قرار می گیرند. 

چک لیست سئو خارجی شامل چه مواردی می شود؟

این چک لیست شامل ارتباط با اینفلوئنسرها، سایت های شبکه های اجتماعی، سایت های نشانه گذاری اجتماعی (سایت های social bookmark)، بازاریابی فروم و انجمن ها، ثبت نام در دایرکتوری ها، تولید و بازاریابی محتوا، پیدا کردن سایت‌های پرسش و پاسخ، اشتراک گذاری در سایت های اینفوگرافی و... می شود.