با ما در ارتباط باشید: 0314566
ویدئو بک گراند در طراحی سایت

محتوای ویدئویی همیشه یکی از فرم های قدرتمند از ارتباط بصری با کاربران بوده، اکثرا این نوع محتوا را بهتر درک می کنند، می پسندند و دنبال می کنند. ویدئو بک گراند به یکی از گرایشات جالب در طراحی وب سایت ها در سال 2014 تبدیل شده است. در اصل، استفاده از ویدئو در وب سایت ها برای انتقال سریع تر مفاهیم به کاربران است.هدف استفاده از ویدئو بک گراند، بیشتر برانگیختن احساسات و عواطف خاص در کاربران بوده و به عنوان مثال در طراحی وب سایت های فروشگاهی استفاده از ویدئو می تواند به کاربران شناخت بهتری از محصول را ارائه دهد تا محصول مورد نظر خود را بهتر درک کنند.

در طراحی call to action می توان از یک ویدیو در پس زمینه سایت استفاده نمود. در عمل یک ویدیو در صفحه اصلی سایت مانند یک تور شخصی است. توری کوتاه که در آن شرکت تان را معرفی می کنید و یا حال خوب مشتری و نحوه استفاده او از محصول تان را به مخاطب نشان می دهید. تکنیکی که می تواند به شفافیت و افزایش اعتماد بیشتر مخاطب به شما کمک کند. خصوصا ویدیویی کوتاه و بدون صوت با سناریویی طبیعی و صادقانه و نه ساختگی و تصنعی که بصورت تمام صفحه و با پخش خودکار در پس زمینه صفحه اصلی و زیر هدر سایت کار شود.

مغزهای ما برای تعامل با یک دنیای متحرک ساخته شده است و لذا بصورت طبیعی با ویدیو ارتباط خوبی برقرار می کند. مثل هر گرایش بروز دیگری، استفاده از ویدیو در پس زمینه می تواند به سبک طراحی وب سایت شما و ظاهر گرافیکی وب سایتتان، حس تازگی و مدرن بودن، بدهد.

برخی نکات مهم استفاده ازویدئو بک گراند در وب سایت ها

قطع کردن صدای ویدئو:

معمولا محتویات ویدئویی در وب سایت ها به صورت خودکار پس از لود شدن صفحه پخش خواهند شد. به همین دلیل بهتر است تا صدای آن را به صورت خودکار قطع کنیم.

محدود کردن حجم ویدئو :

فیلم های کوتاه و تکرار کردن آن ها در هنگام پخش حس بدی را به کاربران منتقل می کند. از طرفی هم فیلم های بلند و طولانی زمان لودینگ را افزایش می دهد. انتخاب فیلم مناسب برای شرایط مختلف نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع وب سایت شما که توصیه می شود در صورتیکه دارای سایت خبری هستید از این ویژگی استفاده نکنید.

طراحی برای دستگاههای مختلف :

هرچند که استفاده از ویدئو ها یکی از گرایشات پرطرفدار در میان طراحان وب سایت است ولی ویدئو یکی از محتواهایی است که باید در هنگام طراحی به موضوع پشتیبانی آن در دستگاههای مختلف بسیار توجه کرد. دستگاههای مختلف باید قادر به پخش ویدئو شما باشند. معولا طراحان وب سایت ها عکسی را به طور پیش فرض در نظر می گیرند،در صورتی که فیلم در دستگاهی قابل نمایش نباشد آن عکس برای کاربر به نمایش گذاشته می شود .
بهتر است رندر شدن ویدئو در وب سایت ها به صورت خودکار انجام نشود.در این صورت برای دستگاه هایی که از پهنای باند کمتری برخوردارند سرعت لودینگ وب سایت افزایش می یابد که قطعا در تجربه کاربری تاثیر بدی خواهد داشت.

متعادل بودن کیفیت و حجم ویدئو ها:

متعادل بودن کیفیت و حجم ویدئو ها برای بهبود تجربه کاربران وب سایت ها است .البته استفاده از ویدئو بک گراند ویدئویی برای وب سایت های محدودی مناسب است.به عنوان مثال در وب سایت هایی همچون مجله های آنلاین،فروم ها،وب سایت های خبری نمی توان از بک گراند ویدئویی استفاده نمود.

در طراحی چه سایت هایی از ویدیو بک گراند نباید استفاده کنیم؟

درست است که استفاده از ویدیو میتواند اثربخشی طراحی شما و انتقال پیام به مخاطب را بهبود دهد ولی روش های ساده تری نیز برای اینکار وجود دارد.معمولا ویدیو برای سایت های محتوا محور و پربازدید توصیه نمیشود.شرکت های تبلیغاتی، آژانس های مسافرتی، رستوران ها،طراحی سایت شرکتی و سایت های شخصی فضای مناسبی برای ویدیو در زمینه هستند ولی در بسیاری موارد بهتر است از آن چشم پوشی کنید.
یکی از فضاهایی که استفاده از ویدیو در بک گراند توصیه نمیشود طراحی سایت فروشگاهی است. در چنین سایت هایی عموما تجربه کاربری و سرعت بالای سایت اهمیت بسیار بالایی داشته و تلاش میشود محتوا و تصویر در ساده ترین حالت ممکن در اختیار مشتریان قرار داده شود. هرچیزی که کاربر را از مسیر انتخاب و خرید محصول دور کند یک اشتباه استراتژیک می باشد که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید به این موضوع توجه نمود.

امتیازی ثبت نشده است.