با ما در ارتباط باشید: 0314566
چطور وب سایت و مطالب خود را به سرعت ایندکس کنیم؟

ترافیک ورودیِ وب سایت شما یکی از عوامل مهم و ضروری برای وب سایت شماست. هر چه ترافیک ورودی شما بیشتر باشد یعنی تعداد بازدیدکنندگان و استفاده کنندگان از وب سایت شما بیشتر خواهند بود.

طبق آمار 64 درصدِ ترافیکِ ورودی شما از طریق جستجو ها به دست می آید؛ پس تمرکز کردن بر روی بالا بردن جایگاه و رتبه در صفحه نتایج جستجوی گوگل یعنی افزایش ترافیک ارگانیک، بالارفتن بازدید و افزایش مخاطبین فعال و با پتانسیل شما.
ولی حالا سوال اصلی این است که چطور وب سایتم را در صفحه نتایج وارد کنم؟ جوابِ شما این است که برای این کار باید وب سایت شما ایندکس شده باشد (یا همانطور که در مقاله های قبل گفتیم وارد فهرست گوگل شده باشد). ایندکس شدن شما در گوگل به این معنی است که وقتی کاربران گوگل کلمات یا عبارات کلیدی مرتبط با محتوای تولید شده توسط شما جستجو می کنند؛ محتوای شما را می توانند مشاهده و مطالعه کنند _ البته در جریان باشید که جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو بستگی به کیفیت سئوی سایت شما دارد.

پله 1: برنامه های Google analytics و search Console را نصب و راه اندازی کنید.

Google analytics برنامه رایگانِ گوگل است که اطلاعاتی مانند: تعداد بازدیدکنندگان، زمانی که در سایت شما صرف کرده اند، کدام صفحات بازدید بیشتری داشتند، بازدید کنندگان اهل کجا هستند و... را برای شما به نمایش می گذارد. برنامه ی Google search console که با نام Google webmaster tools هم شناخته می شود جنبه های مختلف و کارامدی از وب سایت شما نشان می دهد. مانند: آخرین باری که موتور های جستجو سایت شما را Crawl کردند، خطاهای مربوط به ایندکس، مسائل مربوط به امنیت وب سایت و ... را به شما نشان خواهد داد. همچنین این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که بعضی از جنبه های کلیدی در خصوص اینکه چطور در نتایج جستجو ظاهر شوید و ارسال دستیِ نقشه سایت را مدیریت کنید.

پله 2: یک استراتژی برای بازاریابی محتوای خود خلق کنید.

با توجه به مطالب که در ابتدای کار گفتیم شما همیشه باید در نظر داشته باشید که: "این به نفع شماست که یک برنامه بازاریابی محتوایی، با تمرکز بر نتایج جستجو داشته باشید"
آنهایی که یک استراتژی باثبات، برای بازاریابی محتوا دارند:
_ بسیار خود را بازاریابی محتوایی موثر می بینند.
_ در تمامی جنبه هایی که مربوط به محتواست کمتر به چالش کشیده می شوند.
_ خودشان را در استفاده از مواردی که به محتوا مربوط باشد( مثل شبکه های اجتماعی) موثر تر می بینند.
_ این امکان را دارند که مقدارِ بیشتری از بودجه بازاریابی خود را صرفِ بازاریابیِ محتوایی کنند.
زمانی که محتوای خود را با یک برنامه ریزی موثر و دقیق تولید کنید؛ علاوه بر اینکه مسیر خود را واضح تر میبینید، می توانید مسیر موفقیت خود را در زمینه کسب و کارتان بیشتر دنبال کنید. همچنین تمرکز شما بر روی اهدافتان حفظ می شود و از مسیر خود خارج نمی شوید. در ضمن یک برنامه ی محتوایی ثبت شده با کمکی که به تداوم انتشارِ محتوای شما می کند باعث بالا رفتن سرعت ایندکس شما می شود.

پله 3: از وبلاگ نویسی هوشمندانه استفاده کنید.

وبلاگ ها ماشین های پرکار سئو هستند. محتوای موجود در وبلاگ ها زود تر توسط عنکبوت ها crawl می شود و همین باعث ایندکس شدن سریعتر آنها نسبت به صفحات ثابت وب است. در واقع سایت های دارای وبلاگ به طور متوسط 434 درصد صفحات بیشتر و 97 درصد لینکهای بیشتری را ایندکس می کنند. همچنین وبلاگ ها باعث میشوند ترافیک بیشتربه سمت سایت شما بیاید. کسب و کارهایی با یک وبلاگ معمولی 55 درصد بیشتر از سایر کسب و کارهای بدون وبلاگ بازدید کننده دارند.

 چطور وب سایت و مطالب خود را به سرعت ایندکس کنیم؟

پله 4: در وب سایت خود از لینک های داخلی استفاده کنید.

لینک های داخلی، افراد کلیک کننده را به سایر صفحات وب سایتتان هدایت می کنند، این لینکها یکی دیگر از ابزارِ موثر برای سرعت بخشیدن به ایندکس شدن سایت شما و بالابردن جایگاه شما در صفحه ی نتایج جستجو هستند. یکی از منابع خوب برای پیدا کردن لینک های، داخلی نقشه ی وب سایت است. علاوه بر این مسیر یابی وب سایت شما باید بسیار منظم باشد و از این روند پیروی کن که :صفحه اصلی >> دسته بندی های >> صفحات زیر مجموعه.
یک از عوامل کلیدی دیگر در سرعت بخشیدن به ایندکس شدن سایت یا مطالب شما؛ ساده و سر راست بودنِ آدرس شماست. هر چه آدرس شما ساده تر باشد تمایل عنکبوت ها برای عبور از سایت شما بیشتر است. شما می توانید برای هدایت عنکبوت ها به سمت محتوای تولیدی در سایت، از یک پست وبلاگ و لینک دهی به سایت استفاده کنید.

چطور وب سایت و مطالب خود را به سرعت ایندکس کنیم؟

پله 5: محتوای خود را به به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ارتقاء و توسعه دهید.

این کار باعث می شود محتوای شما در معرض دید افراد جدید قرار بگیرد، آنها را به وب سایت شما علاقه مند کند و همچنین مردم به دیدن محتوا در شبکه های اجتماعی علاقه بیشتری دارند.
در ضمن به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی برای عمل سئوی وب سایت شما نیز مفید است، چون می تواند مخاطب را به سمت وب سایت شما هدایت کند؛ که اگر دقت داشته باشید همین باعث می شود که به عنکبوت های گوگل بفهمانید که سایت شما ایندکس کنند و این امتیاز خوبی برای شما محسوب می شود.

پله 6: برای سرعت دادن به ایندکس شدن سایت خود، یک پلاگین نقشه سایت به وب سایت خود اضافه کنید.(Sitemap plugin)

به صورت ساده نقشه سایت یک لیست در فرمتِ XML؛ در تمام صفحات سایت است.این یک دستور العملِ اولیه برای باخبر کردنِ موتور های جستجو از تغییرات است (منظور از تغییرات، یک صفحه ی جدیدِ ایجاد شده یا تغییراتِ ایجاد شده در یک صفحه ی موجود است)
نقشه سایت به صورت مستقیم بر روی سایت شما تاثیر ندارد؛ اما کمک می کند که با سرعت بیشتری ایندکس شود و Crawling Rate مفیدتر و بالاتری داشته باشد.(خزیدن یا Crawling از روی نقشه به مراتب راحت تر از Crawling بدون تعیین مسیر است) نقشه سایت باعث می شود که محتوای شما راحتتر crawl و ایندکس شود و همین باعث می شود شما جایگاه بالاتری در صفحه نتایج جستجو داشته باشید.

پله 7: نقشه سایت خود را به Google Search Console ارائه دهید.

این که نقشه سایت شما با Google Console همگام و به روز باشد بسیار حیاتی است. به طور معمول می توانید هر دو هفته یک بار یا حداقل هر ماه یک بار این به روزرسانی را انجام دهید.شما با این کار می توانید یک زمان بندی برای گوگل ارسال کنید؛ البته در نظر داشته باشید این صرفا یک پیشنهاد می باشد و تصمیم نهایی با خزنده های گوگل است.

پله 8: در شبکه های اجتماعی اکانت های مربوط با وب سایت خود را بسازید.

یکی از عواملی که برای موتور های جستجو مهم است، بازخورد اجتماعی یا Social Signal است. بازخورد های مثبت از شبکه های اجتماعیِ شما می تواند خزنده های گوگل را نسبت به وب سایت شما کنجکاو کند و همین باعثِ بالارفتنِ crawling rate و ایندکس شدنِ سایت شما می شود.

پله 9: محتوای خود را به همراه لینک خود در سایتهای جمع کننده به اشتراک بگذارید.

جمع کننده های محتوا وب سایت هایی هستند که مانند یک موتور جستجو برای محتوای ارسال شده توسط کاربر عمل می کنند. این یعنی که مردم محتوای خود را به این سایت ها ارسال می کنند، سپس عده ای دیگر میتوانند محتوای مورد نظر خود را از این سایتها جستجو کرده و به یک منبع محتوایی بزرگ دسترسی پیدا کنند؛ آنها یک شبکه ی بزرگ از محتوای قابل جستجو هستند.

پله 10: لینک وب سایت خود را مثل ویروس همه جا پخش کنید.

هر چقدر افراد بیشتری لینک وب سایت شما را داشته باشند، سر نخ های بیشتری در اختیارِ خزنده های گوگل برای رسیدن به شما وجو دارد. فقط به یاد داشته باشید که وقتی سایت یا وبلاگِ بی اعتبار و غیر قابل اعتمادی لینک شما را داشته باشد؛ گوگل شما را نیز بی اعتبار تشخیص می دهد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بودجه خزش چیست؟

امتیازی ثبت نشده است.