با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ابزار برای معرفی برند‌ها، شبکه‌های اجتماعی هستند. در میان این شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام تقریباً بیش از بقیه، محبوب است. البته محبوبیت اینستاگرام به این دلیل قابل توجه است که در اکثر کشور‌های جهان مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری از سلبریتی‌ها و برند‌های معروف از اکانت‌های اینستاگرام خود برای ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کنند.

در به روز رسانی‌های اخیر اینستاگرام، امکانی به وجود آمده است که از طریق آن می‌توانید محصولات خود را به نمایش بگذارید یا آن‌ها را به فروش برسانید. این ویژگی جدید فروشگاه اینستاگرام یا Shopping Instagram نام دارد.

فروشگاه اینستاگرام

در این مطلب قصد داریم تمام موارد مربوط به فروشگاه اینستاگرام و چگونگی راه اندازی آن را بررسی کنیم.

چرا باید از فروشگاه اینستاگرام استفاده کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود فروشگاه اینستاگرام گزینه مناسبی برای فروش محصولات باشد. شاید دیده باشید که در بعضی از پست‌های اینستاگرام با ضربه زدن روی محصولی که در صفحه وجود دارد می‌توانید قیمت آن را به صورت یک تگ یا برچسب مشاهده کنید.
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب فروشگاه اینستاگرام هم این است که اگر در استوری‌ها، محصولاتی قرار بدهید می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه یا اصطلاحاً Tap کردن آن به لندینگ پیج مربوط به خرید بروید و محصول را خریداری کنید.

فروشگاه اینستاگرام

حالا که ویژگی‌های جالب فروشگاه اینستاگرام را دانستید، شاید علاقه‌مند شده باشید که یک اکانت فروشگاهی در اینستاگرام راه اندازی کنید. البته فراموش نکنید غیر از ویژگی‌های جذاب فروشگاه اینستاگرام، دلایل دیگری هم وجود دارند که باعث می‌شود فروشگاه اینستاگرام را به شما پیشنهاد کنیم. همان‌طور که می‌دانید چندین سال است که اینفلوئنسر‌های اینستاگرام یا اکانت‌های فروشگاه‌های مختلف با استفاده از این شبکه اجتماعی محصولات زیادی را معرفی کرده و به فروش می‌رسانند، حالا با این نسخه جدید، ایسنتاگرام امکاناتی فراهم کرده که این کار‌ها بسیار راحت‌تر باشند.

چگونه فروشگاه اینستاگرام را راه اندازی کنیم؟

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که ویژگی فروشگاه اینستاگرام در حال حاضر برای کشور ما فعال نیست پس باید این تحریم‌ها را با نرم‌افزار‌هایی که می‌دانید، دور بزنید.

مرحله اول: اکانت اینستاگرام شخصی خود را تبدیل به اکانت تجاری یا فروشگاهی کنید. با این کار امکاناتی مخصوص فروشگاه به اکانت شما اضافه می‌شود. برای تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری باید نرم‌افزار اینستاگرام را به روز رسانی کنید تا آخرین ورژن در اختیار شما قرار بگیرد. در ابتدا مجبور بودید برای داشتن اکانت تجاری اینستاگرام آن را به اکانت فیسبوک خود متصل کنید ولی در حال حاضر نیازی به این کار نیست.
در قسمت settings یا تنظیمات مربوط به اینستاگرام، گزینه linked account را انتخاب کنید. بعد از دور زدن تحریم، روی گزینه فیسبوک کلیک کنید تا اکانت فیسبوک شما به اکانت اینستاگرام متصل شود. بعد از اتصال اکانت‌ها به یکدیگر، دوبار در قسمت تنظیمات و در account گزینه switch to a business profile را کلیک کنید.

به این ترتیب اکانت تجاری اینستاگرام شما ساخته می‌شود فقط برای اولین بار باید با اکانت شرکتی فیسبوک خود وارد شوید و اطلاعات مربوط به تماس را در فیلد‌ها وارد نمایید و بقیه اطلاعات از فیسبوک به صورت خودکار منتقل می‌شوند. اگر هم دوست دارید اطلاعات را تغییر دهید، کافیست اطلاعات جدید را وارد کنید.

مرحله دوم: در شاپفای ثبت نام کنید. همان‌طور که حدس می‌زنید شاپفای هم در ایران تحریم است. پس نیاز است برای ثبت نام در شاپفای، آدرس کشور دیگری را وارد کنید.

مرحله سوم: یک کاتالوگ از محصولات خود در اکانت فیسبوک ایجاد کنید. برای این کار لازم است که اکانت فیسبوک خود را به حالت published تغییر دهید. بعد برای صفحه‌تان admin role ایجاد کنید. قالب صفحه را برابر با shopping template کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله وریفای اکانت ‌های شما توسط اینستاگرام انجام می‌شود. ممکن است این کار چند روز طول بکشد.
مرحله پنجم: در این مرحله هم قابلیت‌های فروشگاهی به اکانت اینستاگرام شما اضافه می شوند.

فروشگاه اینستاگرام

در نهایت با فعال شدن اکانت فروشگاهی اینستاگرام خود، می‌توانید برای محصولات تگ قیمت قرار دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم

امتیازی ثبت نشده است.