با ما در ارتباط باشید: 0314566
پدر سئو کیست

پدر سئو یا همان father of seo را به عنوان یک لقب و اصطلاح برای کسی استفاده می کنند که به گونه ای مبدع سبک های مختلف سئو سایت باشد و سالیان سال را در این زمینه تجربه داشته باشد. اما پاسخ این سوال که پدر سئو کیست؟ ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. آیا واقعا سئو پدر دارد؟ پونه مدیا در این مطلب تصمیم دارد به تفصیل کامل این مورد بپردازد.

پدر سئو کیست؟

هر کسی که در حوزه سئو فعالیت می کند می داند که لقب پدر سئو متعلق Bruce Clay می باشد. کسی که سالیان سال در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ها فعالیت داشته است. در سایت ها و انجمن ها مطالب زیادی در این خصوص نوشته اندو همه آنها به اتفاق Bruce Clay را پدر سئو دانسته اند برخی از این نظرات و نوشته ها به شرح زیر است:

  • بدون شک بروس کلای را می توان پدر جستوگر ها به شمار آورد. کسی که در سال 1996 با راه اندازی آژانس بازاریابی اینترنتی رسما وارد این عرصه شده است. بروس را به عنوان یکی از بنیانگذاران سئو نیز معرفی می نمایند کسی که جوایز مختلفی در زمینه چشم انداز و تاثیر بازار در بازاریابی جست و جو گر ها را دریافت کرده است.
  • تحلیلگران نیز Bruce Clay را به عنوان پدر سئو معرفی کرده اند و بیان نموده اند که با بررسی آمار و ارقام در گوگل می توانید به این موضوع کاملا پی ببرید.
  • Bruce Clay را می توان به عنوان پیشکسوت بازاریابی دیجیتال و همچنین پدر بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو (seo) دانست. کسی که سازمان بازاریابی دیجیتال خود را با نام Bruce Clay Inc در سال ۱۹۹۶ تأسیس نمود. برای فعالیت خود و سهم فوق العاده خود در این حوزه موفق به کسب جایزه Achievement Lifetime گشته است.
  • گاد فادر سئو را می توان Leslie Rohde و پدر سئو را نیز می توان Bruce Clay معرفی نمود

bruce clay پدر علم سئو

همانطور که مشاهده کردید در آن سوی مرزها همه معتقدند که پدر سئو کسی جز Bruce Clay نمی باشد. در ابتدا شاید شما هم فکر کنید که اعطای این لقب برای این فرد یک سیاست و نقشه ای را به دنبال دارد. اما با بررسی رزومه و فعالیت های این شخص متوجه می شوید که این لقب به دلیل سال ها تجربه در تلاش او برای دیجیتال مارکتینگ بوده است. وی دارای چندین کتاب الکترونیکی می باشد که به صورت رایگان آن ها را به دیگران ارائه نموده است.

بنابراین پدر سئو بودن، تنها در رتبه یک سایت و قدمت خلاصه نمی شود بلکه پدر بودن به خاطر سبک ها خدماتی است که در این زمینه ارائه داده است.

رزومه و فعالیت های پدر سئو

  •  1996- راه اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال با نام Bruce Clay, Inc در داخل خانه خود
  • 1999- از اولین سخنرانان استراتژی موتورهای جست و جو بوده است
  • 2000- شرکت را به بیرون از خانه خود منتقل نمود و اولین کلاس آموزش سئو را برگزار نمود.
  • 2001- اولین اصول اخلاقی سئو را ارائه و توسعه داد.
  • 2002- معرفی و ارائه یک ساختار معماری سلسله مراتبی برای سایت
  • 2004- انتشار اولین بلاگ شرکت و اخبار سئو
  • 2007- اقدام به راه اندازی دفاتری در جنوب آفریقا، استرلیا و لندن نمود
  • 2008- در فهرست 5000 کمپانی با رشد سریع در آمریکا قرا گرفت
  • 2009- اولین دفتر خود را در هند تاسیس نمود و تبدیل به یک منبع رسمی جهت آموزش سئو برای چندین کنفرانس ملی و بین المللی بازاریابی اینترنتی گردید. 
  • 2010- نسخه پنجم برنامه SEOToolSet را منتشر نمود که بالغ بر 1000 نفر می توانستند آموزش های بورس کلای را مشاهده نمایند
  • 2011- دفتری در برزیل راه اندازی نمود.
  • 2012- برای ششمین سال متوالی در رتبه یک، 5000 شرکت توسعه یافته سریع معرفی شد.
  • 2013- در سال 2013 نیز مفتخر به دریافت جایزه Lifetime Achievement گردید

دریافت جایزه Lifetime Achievement توسط بورس کلای

استفاده از اصطلاحاتی مانند پدر سئو ایران، آقای گوگل ایران ، سئو تضمینی چیزی بیش از جوک نمی باشد. زیرا هیچ کس به اندازه بورس کلای نتوانسته اند در این زمینه فعالیت داشته باشد و خدمات متمایزی را ارائه دهد.

پدر سئو ایران کیست؟

ماجرای پدر سئوی ایران از زمانی شروع شد که شخصی با تجربه کم در زمینه وب، سئو و بهینه سازی سایت مطلبی در سایت خود منتشر می کند و خود را پدر سئو ایران یا همان پدر علم سئو معرفی می کند. اهمیت این مسئله زمانی دو چندان شد که تجربه کاری بسیاری از افراد و فعالان در حوزه سئو از سن این فرد به مراتب بیشتر بوده است. همین موضوع باعث شد که بحث های زیادی در این خصوص شکل بگیرد و این سوال حتی برای آن ها نیز پیش بی آید که واقعا پدر سئو ایران کیست؟

پدر علم سئو کیست؟

در هر زمینه کاری، افرادی وجود دارند که با اتکا به تلاش و کوشش خود در صدد پیشرفت می باشند تا خدمات را با سبک های متفاوت تر از قبل به مشتریان خود ارائه دهند. این افراد به راحتی می توانند در صنف خود مشهور و برند شوند. واژه پدر عموما به افرادی ارائه می شود که ضمن داشتن بیشترین تجربه در این حوزه، خدمات بزرگی را برای پیشرفت صنف خود ارائه دهند. اما برای سئو که هنوز 20 سال از سابقه آن نمیگذرد استفاده از القابی مانند پدر علم سئو یا پدر سئوی ایران صحیح نمی باشد.

حقیقت این امر این می باشد که مهم نیست چه کسی برای اولین بار کار سئو و بهینه سازی سایت را انجام داده است مهم این است که از فعالیت های خود در این زمینه دست نکشد و همیشه به دنبال اطلاعات بروز باشد.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
جالب بود، به نظرتون پدر سئو ایران کی هست؟ :)
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند