با ما در ارتباط باشید: 0314566
جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید

جستجوی عکس با اندروید میتواند کاربران این سیستم عامل را با دنیای جدید موتورهای جستجو آشنا سازد. برای افرادی که با ویندوز کار می کنند، جستجوی عکس کار بسیار راحتی است اما جستجوی عکس با اندروید کمی کاربران را به زحمت انداخته و می بایست ترفندهای متفاوتی را به کار ببرند. در این مقاله سعی کرده ایم به صورت چکیده و کاربردی نحوه جستجوی عکس با اندروید را به شما آموزش داده و پنجره ی تازه ای از دنیای جستجو را به روی شما باز کنیم. برای آشنایی با چگونگی جستجوی عکس با اندروید، با پونه مدیا همراه شوید.

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی

ممکن است تا به حال برایتان پیش آمده باشد که بخواهید فلان عکسی که در گالری ذخیره کرده اید را با کیفیت بالاتری داشته باشید، یا بخواهید ببینید عکس های اختصاصی ای که برای سایت تان استفاده کرده اید، در چه سایت ها و شبکه های دیگری مورد استفاده قرار گرفته است. یا حتی ممکن است شما در حال یک کار تحقیقاتی بوده و قصد دارید پیرامون عکس هایی که در اختیارتان است اطلاعات بیشتری کسب نمایید. در این مواقع اگر با قابلیت جستجوی عکس با اندروید آشنا نباشید، به ناچار می بایست یا عکس ها را به ویندوز انتقال داده و از طریق آن اقدام به جستجوی عکس نمایید، یا اینکه اگر دسترسی به ویندوز نداشته باشید باید زمان زیادی را برای تایپ کردن و مشاهده ی نتایج جستجو صرف نمایید. اما قرار است ما یک راه میان بر به شما معرفی کنیم که باعث صرفه جویی در زمان و اعصاب شما گردد! راه میان بر ما، قابلیت جستجوی عکس با اندروید است.

ساده ترین و کم زحمت ترین راه برای جستجو با عکس در اندروید این است که صفحه ی گوگل را باز کرده و از نسخه دسکتاپ آن استفاده نمایید. چطور؟ الآن می گوییم:
در بالای سایت گوگل سه نقطه مشاهده می کنید، درست است؟ روی آن کلیک کرده و گزینه ی Request Desktop Site یا Desktop Site را انتخاب نمایید. اکنون صفحه ی گوگلی که در اختیار دارید مشابه ویندوز بوده و به راحتی می توانید جستجوی عکس با اندروید را در آن تجربه کنید. فقط کافیست در بالای صفحه Image را انتخاب کرده و در کنار کادر جستجو، روی آیکون دوربین کلیک کنید. حالا دیگر می توانید با استفاده از گزینه Upload an image عکس دلخواه تان را جستجو نمایید.

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی

علاوه بر این، گوگل قابلیت جدیدی را با نام Search With Google lens را به موتور جستجویش اضافه کرده که همزمان با جستجوی تصاویر مشابه در اندروید، می توایند محتوای موجود در عکس را جستجو نمایید. برای استفاده از این قابلیت در جستجوی عکس با اندروید فقط کافی ست انگشت خود را روی یکی از عکس هایی که در نتایج آمده نگه دارید. سپس با انتخاب گزینه Search With Google Lens می توانید دنیای تازه ای از جستجو را تجربه نمایید. مثلا شما لباسی را به تن یک هنرمند می بینید که تمایل دارید درباره ی آن بیشتر بدانید. در این لحظه شما می توانید با استفاده از Lens لباس مورد نظرتان را انتخاب کرده و موارد مشابه آن را در گوگل مشاهده نمایید. از این قابلیت می توانید برای جستجوی عبارت های داخل عکس هم استفاده کنید.

جستجو بر اساس عکس در گوگل با موبایل

جستجو بر اساس عکس در گوگل با موبایل

ممکن است جستجوی عکس با اندروید در قالب ویندوز کمی ناخوشایند بوده و نتواند رضایت کامل کاربران را به دست آورد. جای نگرانی نیست، زیرا برای جستجو با عکس اندروید فکر بهتری برای شما دارد. چنانچه شما چرخی در گوگل استور زده و عبارت Search Image را جستجو نمایید، با تعداد زیادی از برنامه های جستجوی عکس با اندروید آشنا خواهید شد. ما در این مقاله و برای سهولت کار شما، یک برنامه و یک سایت را به شما معرفی کرده ایم تا در صورت نیاز، از آن ها استفاده نمایید.

سایتی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، سایت tineye.com است که با انتخاب گزینه (↑) می توانید به راحتی عکس دلخواهتان را جستجو نمایید. البته اگر عکس شما از حجم بالایی برخوردار باشد، مدت زمان انتظار ممکن است کمی طولانی شود، اما اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید به خواسته تان خواهید رسید.

اپلیکیشنی که قرار است با آن آشنا شوید، اپ Search By Image است که در گوگل استور موجود بوده و می توانید آن را دانلود نمایید. طرز کار با این برنامه بسیار آسان است. فقط کافی ست روی آیکون پلاس «+» کلیک کرده و نحوه ی جستجوی عکس با اندروید را انتخاب کنید. هم می توانید در لحظه عکس بگیرید و آن را جستجو نمایید و هم می توانید از عکس های داخل گالری برای جستجوی عکس با اندروید استفاده کنید.

جستجوی عکس با سایت tineye در موبایل


در ابتدا نگاهی گذرا داشته باشیم بر مطابی که عنوان کردیم:
1)جستجوی عکس با اندروید از طریق نسخه دسکتاپ
2)جستجوی عکس با اندروید به کمک Search With Google Lens
3)جستجوی عکس با اندروید توسط سایت tineye.com
4)جستجوی عکس با اندروید از طریق اپ search by image
همانطور که گفته شد و ملاحظه فرمودید، موتورهای جستجو در حال پیشرفت بوده و این پیشرفت سبب سهولت دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیازشان شده است. همچنین شما در لحظه گزینه های زیادی پیش روی تان برای جستجوی عکس با اندروید داشتید که می توانید مطابق نیاز و متناسب با شرایط تان، یکی را انتخاب نمایید. تصمیم گیرنده خود شمایید، هرکدام که برای شما بهتر است انتخاب کرده و استفاده نمایید. چنانچه پس از استفاده رضایت داشتید، می توانید این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری:

برای اینکه بتوانید تصاویرتان را از طریق گوشی اندروید جستجو کنید روش های گوناگونی وجود دارد که به صورت جامع در این بخش به آن پرداخته ایم. پس بدانید برای جستجوی تصاویر می توان از یک سری ابزار ساده اما کاربردی استفاده نمود تا سریع تر به تصاویر مورد نظررسید.

امتیازی ثبت نشده است.