با ما در ارتباط باشید: 0314566
ابزارهای ایمیل مارکتینگ

ابزار‌های ایمیل مارکتینگ به ما کمک می‌کنند تا در زمینه ایمیل مارکتینگ، یا همان بازاریابی ایمیلی بهتر عمل کنیم. البته شاید به اشتباه فکر کنید که ایمیل مارکتینگ تنها ارسال آگهی‌های تبلیغاتی به آدرس ایمیل کابران مختلف باشد. در‌ واقع ارسال آگهی‌های تبلیغاتی، خود زیر مجموعه‌ای از فعالیت‌های ایمیل مارکتینگ است. بنابراین ایمیل مارکتینگ با تبلیغات ایمیلی تفاوت دارد.
اگر علاقه‌مند باشید که با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار خود مشتریان بیشتری جذب کنید، لازم است تعامل موثر‌تری با مشتریان بالقوه و بالفعل خود داشته باشید. متأسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کار‌ها، در ازای مبلغی، اقدام به خرید پایگاه داده‌هایی می‌کنند که در این پایگاه‌های داده، تعداد انبوهی از آدرس‌های ایمیل کاربران وجود دارد. برای مثال شما می‌خواهید از یک وب سایت، محصولات آرایشی بخرید و لازم است که در فرمی، ایمیل خود را وارد کنید حالا ممکن است این وب سایت که تعداد زیادی مشتری دارد، اطلاعات ایمیلی آن‌ها را به شرکت‌های دیگر ارائه بدهد؛ بعد از این است که در inbox ایمیل خود، شاهد انبوهی از تبلیغات خواهید بود.
درست است که ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی می‌توانند تاثیر‌گذار باشند ولی قطعاً روشی که ذکر کردیم، غیر اخلاقی است و تأثیر منفی به همراه خواهد داشت؛ چرا که بسیاری از کاربران، ایمیل‌های تبلیغاتی را حتی باز نمی‌کنند و بی درنگ آن‌ها را وارد قسمت اسپم می‌نمایند. بحث اصلی این مطلب درباره ابزار‌های ایمیل مارکتینگ است و همان‌طور که مشخص شد، ایمیل مارکتینگ برای اینکه به درستی انجام شود نیاز به ابزار مناسبی دارد.
می‌توانید در ایمیل مارکتینگ، دسته‌بندی‌های مختلفی برای مشتریان بالقوه و بالفعل خود داشته باشید و با توجه به سابقه و علاقه هر دو دسته، ایمیل‌های متناسبی برای آن‌ها ارسال کنید. برای مثال برای مشتریان قدیمی و وفادار، ایمیل‌هایی درباره تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و … بفرستید. یعنی نوع اطلاع رسانی شما به آن‌ها به گونه‌ای باشد که مخاطبان را تشویق به خواندن ایمیل کند و سپس به سمت وب سایت اصلی، هدایت نماید. تنها در این صورت است که ایمیل مارکتینگ با موفقیت همراه خواهد بود. ابزار‌های ایمیل مارکتینگ بسیار متنوع هستند، می‌توانید در ادامه، تعدادی از آن‌ها را بررسی کرده و هر کدام که به نظرتان مناسب بود، استفاده کنید.

ابزار‌هایی برای ایمیل مارکتینگ

ابزار‌هایی که برای ایمیل مارکتینگ معرفی می‌کنیم، می‌توانند بسیار مفید باشند؛ به‌ خصوص اگر به این روش از بازاریابی به عنوان راهی مؤثر برای جذب مشتری، باور داشته باشید. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، ایمیل مارکتینگ تنها به ارسال تبلیغات برای کاربران، محدود نیست و تکنیک‌های خاص خود را دارد وقتی در این باره اطلاعات کافی کسب کردید، در مرحله بعدی ابزار‌هایی برای ایمیل مارکتینگ نیاز دارید. تعدادی از آن‌ها را مشاهده کنید:

1. نرم‌افزار Hemingway Editor:

نرم‌افزار Hemingway به احترام نویسنده برنده جایزه نوبل، ارنست همینگوی نام گذاری شده است. این نویسنده مشهور، به نوشتن در مینیمال‌ترین شکل ممکن علاقه داشت، همچنین مخاطبان هنگام خواندن آثار او، در هر لحظه کنجکاو بودند که تا آخر مطالب را بخوانند، این وجه تسمیه ابزار ایمیل مارکتینگ Hemingway Editor است.
می‌توانید متن ایمیل را در این ویرایشگر تایپ کنید، غلط‌های املایی را تصحیح کنید و مشکلات دستوری را بر طرف نمایید و به طور کلی به خلاصه‌ترین و تأثیر گذار‌ترین شکل ممکن، متن نهایی ایمیل را به فرمت pdf تبدیل کنید. به این ترتیب وقتی مخاطبی، ایمیل شما را دریافت می‌کند به احتمال زیاد، به خواندن آن علاقه‌مند خواهد بود.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

2. ابزار MailChimp:

ابزار MailChimp از شرکتی آمریکایی به همین نام است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات ابزار MailChimp این است که برای کسب و کار‌های کوچک یا نوپا، مناسب بوده و تقریباً تمام امکانات آن رایگان می‌باشد. برای مثال این ابزار اجازه می‌دهد برای ۲۰۰۰ مشترک به صورت ماهیانه ۱۲۰۰۰ ایمیل ارسال کنید. از دیگر ویژگی‌های مهمMailChimp ، این است که با وردپرس سازگار می‌باشد. همچنین این ابزار ایمیل مارکتینگ به صورت Web Base است و بر روی تمام مرورگر‌های رایج، به خوبی کار می‌کند.

3. ابزار Mailjet:

ابزار Mailjet یک ابزار کامل برای ایمیل مارکتینگ است که به کمک آن می‌توانید برای مشترکین ایمیل بفرستید، رفتار آن‌ها را بررسی کنید و به طور کلی تمام تراکنش‌ها را مشاهده نمایید. همچنین ابزار Mailjet به چند شکلWeb Base، API و SMTP در دسترس است.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

4. ابزار Cakemail:

ابزار Cakemail هم یک ابزار ایمیل مارکتینگ است که می‌توانید به کمک آن برای مجموعه‌ای از مشترکین ایمیل ارسال کنید و تعامل داشته باشید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ابزار Cakemail امکان تست A/B در آن است. به این صورت که چند ایمیل با یک موضوع و هدف ولی متن‌های متفاوت، برای تعدادی از مشترکین ارسال می‌کند و هر ایمیلی که با استقبال بیشتری روبرو شد، به عنوان ایمیل منتخب، برای همه مشترکین فرستاده می‌شود.

5. ابزار Vertical response:

یکی از ابزار‌های ایمیل مارکتینگ که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم ابزار Vertical response است، که توسط آن می‌توانید کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را ایجاد کرده، مدیریت کنید و ایمیل‌ها را به بهترین شکل بهینه سازی نمایید. ایمیل‌هایی که توسط Vetical response ساخته می‌شوند، می‌توانند شامل لندینگ پیج بوده یا دکمه‌هایی برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. از همه این موارد استفاده کنید بدون اینکه دانشی از کدنویسی داشته باشید.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

6. ابزار Aweber:

ابزار Aweber مانند دیگر ابزار‌های ایمیل مارکتینگ، می‌تواند سیستم ارسال ایمیل برای مشتریان را ایجاد و مدیریت کند. از ویژگی‌های این ابزار ایمیل مارکتینگ، به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • امکان وارد کردن لیست‌های جدید مشتریان به صورت جداگانه.
  • امکان ایجاد ساختار‌های مختلف برای ایمیل‌.
  • ارسال ایمیل‌ها به صورت خودکار (برای مثال اگر مشتریان نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشند، با استفاده از ابزار Aweberبه صورت خودکار، ایمیل‌های پیش ساخته به عنوان پاسخ فرستاده خواهد شد).
  • امکان برقراری تماس‌های تصویری و پشتیبانی از چت.

7. ابزار Sendicate:

ابزار Sendicate امکان ایجاد پیش نویس‌ها را فراهم می‌کند و همچنین شما می‌توانید به کمک این ابزار، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید که بر اساس آن در یک تاریخ مشخص، پیش نویس ها به مشتریان ارسال شوند. به علاوه اینکهSendicate، ابزار مناسبی برای مدیریت کمپین های بازاریابی متعدد است.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

8. ابزار FreshMail:

ابزار FreshMail به عنوان یک ابزار ایمیل مارکتینگ، تمام امکانات مناسب مانند پاسخ به ایمیل‌ها به صورت خودکار، تست‌های A/B و … را فراهم می‌کند. علاوه بر امکاناتی که نام بردیم، ابزار FreshMail می‌تواند به شما کمک کند تا با یک سیستم Tracking، میزان تاثیرگذاری ایمیل‌هایی را که ارسال کرده‌اید، بررسی کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این ابزار ایمیل مارکتینگ، وجود تم های مختلف و زیبا برای ساخت ایمیل می‌باشد؛ که بهتر است از بین این تم‌های زیبا، مناسب‌ترین قالب را برای هدف خود‌ جستجو کنید.

9. ابزار Campayn:

همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است، Campayn برای ایجاد و مدیریت کمپین‌های بازاریابی، بسیار مناسب به نظر می‌رسد چرا که یک سیستم Tracking بلادرنگ دارد که می‌توانید به کمک آن، میزان تاثیرگذاری ایمیل‌های خود را بر روی مشتریان بررسی کنید. همچنین در ابزار Campayn قالب‌های مختلفی برای ساخت ایمیل وجود دارد که در برخی از این قالب‌ها، دکمه‌ای برای اشتراک گذاری ایمیل در شبکه‌های اجتماعی نیز تعبیه شده است. به علاوه تمام این ویژگی‌ها، Campaynمی‌تواند لیست مشتریان را از حساب جیمیل شما، استخراج نماید.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

10. ابزار SendinBlue:

ابزار SendinBlue علاوه بر تمام امکانات معمول یک ابزار ایمیل مارکتینگ، دارای قابلیتی است که شما می‌توانید به کمک آن،‌ قالب کاملاً یکتایی برای ایمیل‌های خود طراحی کنید. همچنین ابزارSendinBlue، وضعیت ایمیل‌هایی که ارسال کرده‌اید را بررسی نموده، و بر اساس آن‌ها یک گزارش تهیه کرده و به شما نمایش می‌دهد. بنابراین به راحتی با مطالعه گزارش می‌توانید استراتژی‌های لازم برای ایمیل مارکتینگ را بهبود دهید.

11. ابزار Sign-Up.to:

درباره ابزار Sign-Up.to می‌توانیم بگوییم که یکی از مینیمال‌ترین ابزار‌هایی است برای ایمیل مارکتینگ، وجود دارد. بنابراین اگر حوصله یادگیری ابزار‌های پیچیده برای ایمیل مارکتینگ را ندارید، می‌توانید از این ابزار استفاده کنید چرا که امکانات و ویژگی‌های زیادی در آن تعبیه نشده است و همچنین ظاهر ساده‌ای دارد، که افراد آماتور را سر در گم نمی‌کند. ابزار Sign-Up.to تمام ویژگی‌های لازم و کافی برای مدیریت ایمیل مارکتینگ شما را دارد؛ پس اگر کسب و کار شما نوپا است می‌توانید برای شروع کار از این ابزار استفاده کنید.

12. ابزار Tinyletter:

ابزار Tinyletter هم جز ابزار‌های مینیمال است. این ابزار ایمیل مارکتینگ، حتی از مورد قبلی هم مینیمال‌تر است ولی با این حال تمام ویژگی‌های لازم برای ارسال ایمیل برای لیستی از مشتریان، را دارا است. با این حساب باید بدانید که ابزار Tinyletter هیچ گزارشی درباره تأثیر ایمیل‌های ارسال شده به شما ارائه نمی‌کند. این ابزار همان‌طور که از نامش مشخص است، بسیار محدود و حداقلی عمل می‌کند و قاعدتاً برای راه اندازی و مدیریت کمپین‌ها مناسب نیست. با در نظر گرفتن تمام مواردی که گفتیم، این ابزار برای برخی از کسب و کار‌های کوچک و یا کسب و کار‌هایی که مشتریان ثابت و وفاداری دارند، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

13. ابزار Sendloop:

ابزار Sendloop یکی از ابزار‌هایی است که برای کاربران تازه کار مناسب می‌باشد، چرا که به دانش بالایی نیاز ندارد. با این حال قالب‌های پیش ساخته جذاب و ساده‌ای ارائه می‌دهد که می‌توانند تأثیر‌گذار باشند. همچنین می‌توانید با استفاده از این ابزار ایمیل مارکتینگ، لیست مشتریان را از حساب جیمیل خود استخراج کرده و ایمیل‌های پیش ساخته را برای آن‌ها بفرستید.

14. ابزار Visual Website Optimizer:

ابزار Visiual Website Optimizer علاوه بر همه امکانات معمول به عنوان ابزار ایمیل مارکتینگ، یک ویژگی مهم و کارآمد دارد که مخصوصاً بر روی آن تمرکز کرده است. این ابزار برای ایجاد و مدیریت کمپین‌های ایمیلی، بسیار کاربردی عمل می‌نماید. علاوه بر اینها، امکان تست و بررسی تاثیرگذاری آماری، ایمیل‌های ارسال شده، در ابزار Visual Website Optimizer وجود دارد.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

 

نتیجه گیری

ابزار‌های ایمیل مارکتینگ بسیار متنوع می‌باشند و ما سعی کردیم در این مطلب، تنها تعدادی که محبوب‌تر هستند را معرفی کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید، ابزار‌ها دارای ویژگی‌های مشترکی هستند و تنها در موارد معدودی، با هم تفاوت دارند. برای پیشبرد کمپین‌های بازاریابی و به‌ خصوص آن‌هایی که به ایمیل مارکتینگ مرتبط هستند، ابزار نقش مهمی دارد ولی از آن مهم‌تر، استراتژی ای است که مارکتر برای پیشبرد فرآیند، به کار می‌گیرد. بنابراین برای موفقیت در زمینه ایمیل مارکتینگ، به مطالعه و تحقیق بیشتری بپردازید و ابتکار عمل را بدست بگیرد.

امتیازی ثبت نشده است.