با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت انگلیسی

سئو کردن سایت های انگلیسی یکی از دغدغه های کارشناسان سئو است. اما، خوشبختانه باید بگوییم که نحوه بهینه سازی سایت های انگلیسی تفاوت چندانی با سئو سایت های چندزبانه ندارد. نقطه عطف سایت های انگلیسی وجود تنها یک زبان است که این کار را برای پیاده سازی سئو راحت تر می کند.
معمولا، این کسب و کارهای بین المللی هستند که برای افزایش سرمایه و فروش خود اقدام به راه اندازی سایت های انگلیسی زبان می کنند. بنابراین، اگر قصد راه اندازی یک وبسایت انگلیسی زبان را دارید با ما همراه باشید تا با چند راهکار ساده شما را در بهینه سازی سایت خود کمک کنیم. اما پیش از شروع، بهتر است چند نکته مهم در خصوص را مزایای سایت های انگلیسی زبان بنا به تجربه ما در پونه مدیا بخوانید.

سئو انگلیسی چگونه بر رتبه سایت تاثیر دارد؟

زمانی که شما از یک سایت انگلیسی استفاده می کنید از یک سری مزایا بهره مند خواهید شد. چراکه اکنون دامنه کسب و کار شما به شدت افزایش پیدا کرده و مخاطبان خارجی زبان نیز از سایت دیدن می کنند.
از آن جایی که اغلب افراد در جهان حتی هموطنان عزیزمان به زبان انگلیسی آشنایی دارند، شما با یک طراحی ساده و قابل هضم می توانید به راحتی با تمام افراد جهان تعامل برقرار کنید.
شما باید از عبارات و جملاتی برای توصیف صفحات خود استفاده کنید که کاملا معنادار و قابل درک باشند. بنابراین، مانند اغلب اپلیکیشن ها محبوب دنیا نظیر اینستاگرام خیلی ساده با کاربران انگلیسی صحبت کنید.
زمانی که دامنه کسب و کار شما در اقصی نقاط جهان افزایش یابد، طبیعتا میزان بازدید و تعامل کاربران با سایت شما بیشتر می شود. از این رو، به جرات می توان گفت که با طراحی یک سایت انگلیسی زبان و سئو کردن اصولی آن رتبه خوبی در گوگل کسب می کنید.

چگونه سئو انگلیسی را در سایت خود پیاده سازی کنیم؟

پیاده سازی سئو در سایت های انگلیسی هیچ فرقی با سایر سایت ها ندارد. سایت انگلیسی تنها از نظر زبان محتوا تغییر پیدا کرده و اصول سئو گوگل در آن تفاوتی با سایرین ندارد.
بنابراین، قبل از شروع باید از چند مترجم حرفه ای جهت ترجمه دقیق و روان محتوا کمک بگیرید.
برای آگاهی از روش های سئو انگلیسی توجه شما را به خواندن ادامه مطلب جلب می کنیم.

روش های سئو انگلیسی

در اولین گام جهت بهینه سازی سایت انگلیسی باید یک دامنه مناسب انتخاب کرد.

  • انتخاب دامنه و URL

به جرات می توان گفت که اولین گام در سئو کردن سایت های انگلیسی خرید دامنه بین المللی یا مخصوص مناطق انگلیسی زبان است.
زمانی که شما از نام های فارسی به صورت فینگلیش و مبهم در دامنه خود استفاده کنید، خیلی زود از استانداردهای گوگل خارج می شوید. گوگل اهمیت زیادی به برندسازی و نام شرکت ها می دهد.
از طرفی، کاربران انگلیسی زبان نیز به دلیل مبهم بودن نام دامنه به سایت شما اعتماد نخواهند کرد. فرض کنید سایتی با دامنه Ir راه اندزای کرده اید. این دامنه مخصوص جغرافیای ایران بوده و گوگل آن را تنها برای کاربران ایرانی نمایش می دهد. البته امکان نمایش آن برای سایر کاربران جهان نیز وجود دارد، اما چون آنها به زبانی فارسی آشنایی ندارند، هیچوقت نی توانند آن را پیدا کنند.
بنابراین، یا باید از دامنه های بین المللی نظیر .COM استفاده کنید یا از دامنه های منطقه جغرافیایی انگلیسی زبانان مانند .Uk و .Us که توصیه ما استفاده از دامنه .COM است.

  • استفاده از hreflang Tags

برچسب های hreflang عنصرهایی هستند که به موتورهای جستجو می گوید که در هر صفحه از چه زبانی استفاده کرده اید. این موارد برای وب سایتهایی که دارای چندین زبان هستند ضروری است، زیرا به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند بین هر نسخه از محتوای شما تفاوت قائل شوند.
البته، این تگ ها برای سایت های چندزبانه مناسب است؛ اما، بهتر است برای محکم کاری از این تگ های در پیوندهای خود استفاده کنید. چراکه، گوگل موقعیت جغرافیایی ایران را می فهمد و ممکن است کمی سختگیرانه عمل کند.
برای یک مثال، بیایید ببینیم برچسب hreflang برای یک صفحه به زبان انگلیسی چگونه است:
hreflang=en
افزودن این تگ به گوگل می فهماند که محتوای این صفحه انگلیسی بوده و برای کاربران انگلیسی زبان است. این گونه در هر موقعیت مکانی که باشید به موتورهای جستجو تاکید کرده اید که سایت شما را به عنوان یک سایت انگلیسی زبان بشناسد.
اگر از TranslatePress استفاده می کنید، لازم نیست نگران این مشکل باشید. این افزونه برای هر زبانی که اضافه می کنید به طور خودکار برچسب های hreflang را به صفحات شما اضافه می کند.

  • ترجمه تمامی صفحات وب سایت به انگلیسی

توصیه می شود در هیچ کدام از صفحات سایت از زبان فارسی استفاده نکنید. کاربران انگلیسی زبان اهمیت زیادی به دوستانه بودن فضای سایت قائل هستند. پس برای خلق یک تجربه کابری فوق العاده اقدام به ترجمه روان و سلیس صفحات به زبان انگلیسی کنید.
با TranslatePress به راحتی می توانید هر یک از متادیتاهای صفحات خود را به زبان مقصد بومی سازی کنید. برای انجام این کار، صفحه مورد نظر برای ترجمه را باز کنید و روی منوی زیر انتخابگر زبان در گوشه بالا سمت چپ صفحه خود کلیک کنید:
ترجمه تمامی صفحات وب سایت به انگلیسی
اینکه عناصر متاداده ها در این منو ظاهر شوند به میزان بهینه سازی صفحه شما بستگی دارد. اگر می خواهید متاداده های وب سایت خود را به زبان اصلی آن ویرایش کنید، می توانید از یک افزونه SEO مانند Yoast SEO استفاده کنید.
در هر صورت، لازم است که تمامی عناصر متاداده ها را برای هر صفحه ترجمه کنید. این کار می تواند زمانبر باشد، اما لازم است تا وب سایت شما در موتورهای جستجو برای زبان انگلیسی رتبه خوبی داشته باشد.

  • یافتن کلمات کلیدی اورجینال

استفاده صحیح از کلمات کلیدی حتی در زبان هندی نیز مهم است. به این معنی که شما باید مطمئن شوید تا از کلمات کلیدی نامطلوب و غلط استفاده نکرده باشید.
به بیان ساده، هیچگاه معادل کلمات فارسی را با گوگل ترنزلیت به انگلیسی برنگردانید. کلمات مشابه در هر زبانی فرق دارند و کاربران ممکن است از اصطلاحات دیگری برای کلمه کلیدی مورد نظر شما استفاده کنند.
همچنین، بیش از حد از آنها استفاده نکنید یا آنها را به کلی نادیده نگیرید. زیرا گوگل این کار را مصداق سئو کلاه سیاه (سئو کلاهبردارانه) می داند و سریعا با شما برخورد می کند.

  • افزایش سرعت سایت با خرید هاست قوی

از آنجایی که کاربران شما اکنون بین المللی هستند باید از سرویس های میزبانی نزدیک به آنها استفاده کنید. هر چه سرورهای شما به منطقه کاربران انگلیسی زبان نزدیک تر باشد، سرعت بارگذاری صفحات برای آنها نیز بیشتر می شود.
یکی از معیارهای گوگل برای ربته بندی نیز همین سرعت است. هیچ کاربری دوست ندارد تا برای بارگیری صفحات وقت زیادی را صرف کند.

سایر نکات مهم در سئو انگلیسی

  1. استفاده از متای توضیحات به زبان انگلیسی
  2. رعایت ترتیب تگ های عنوان و استفاده از تگ های درست
  3. درج متن جایگزین تصاویر (Alt Image) به زبان انگلیسی
  4. حتما Whois سایت را در یکی از شهرهای بریتانیا به ثبت برسانید.
  5. از سرورهای انگلیسی یا آمریکایی استفاده کنید.
  6. تمامی لینک ها و بک لینک هایی که می سازید باید به زبان انگلیسی و از سایت های انگلیسی زبان باشند.
  7. کامنت های فارسی را مسدود کرده و حتما از کامنت های انگلیسی در سایت خود استفاده کنید.

طراحی سایت انگلیسی سئو پسند بین المللی

طراحی سایت انگلیسی سئو پسند بین المللی

نکته مهمی که در طراحی سایت‌های بین‌المللی باید به آن توجه کرد، رعایت اصول SEO برای آن‌هاست. فراموش نکنید که این اصول اگرچه به‌صورت کلی در تمام دنیا مشابه هم هستند، اما وقتی پای فعالیت در عرصه بین‌‌المللی وسط می‌آید، باید در حد استانداردهای جهانی عمل کنید. سایت‌های انگلیسی‌زبان شیوه خاص خودشان را برای طراحی سئوپسند دارند. اصولاً قواعد سئو در هر کشور تا حدی بسته به فرهنگ آن منطقه، رفتار کاربرانش و عادت‌های مردم کمی تغییر می‌کند. به همین دلیل اگر سایتی انگلیسی زبان را با استانداردهای سئو و طراحی سایت در ایران راه اندازی کنید، ممکن است بازخورد خوبی نگیرید و سایت نتواند در بین رقبای بین‌المللی‌اش خودی نشان دهد. چاره چیست؟

بهتر است شرکت SEO و طراحی سایتی را انتخاب کنید که با استانداردهای بین‌المللی کار کرده باشد و تجربه کار در سطح جهانی را داشته باشد؛ شرکتی که با بازار فعالیت جهانی آشنا باشد و بتواند سایتی سئوپسند را برای رقابت در سطح جهانی طراحی کند که اصول بهینه‌سازی سایت‌های انگلیسی زبان هم در آن رعایت شده باشد.

پونه مدیا با داشتن نزدیک به 20 سال سابقه در زمینه طراحی سایت و سئو و مجهز بودن به تجربه طراحی چندین سایت چندزبانه بین‌المللی در کنار شماست تا سایتی در حد ایده‌آل بزرگ‌ترین برندهای دنیا داشته باشید. ما سایت شما را مطابق با اصول سئو بین‌المللی طراحی می‌کنیم و این نوید را به شما می‌دهیم که دریچه‎های جدیدی از پیشرفت و محبوبیت جهانی را تجربه خواهید کرد.



5 از 5

سوالات متداول سئو خارجی

سئو خارجی یا off page seo چیست؟

به مجموعه کارهایی که در جهت بهبود سئو سایت شما، در خارج از محیط سایت تان انجام می شود، سئو خارجی می گویند. ایجاد بک لینک و بررسی آن ها، رپرتاژ آگهی، ترافیک سایت، بررسی انکر تکست ها و... مواردی هستند که در دسته سئو خارجی قرار می گیرند. 

چک لیست سئو خارجی شامل چه مواردی می شود؟

این چک لیست شامل ارتباط با اینفلوئنسرها، سایت های شبکه های اجتماعی، سایت های نشانه گذاری اجتماعی (سایت های social bookmark)، بازاریابی فروم و انجمن ها، ثبت نام در دایرکتوری ها، تولید و بازاریابی محتوا، پیدا کردن سایت‌های پرسش و پاسخ، اشتراک گذاری در سایت های اینفوگرافی و... می شود.