با ما در ارتباط باشید: 0314566
ساب دامین یا ساب فولدر-کدام برای سئو بهتر است و چرا؟

ساب دامینها و ساب فولدرها هر دو دارای مزایا و معایبی هستند. بیاید با هم ببینیم از بین ساب دامین ها یا ساب فولدرها کدام گزینه سئو بهتری برای شما هستند ؟ کدام یک برای سئو بهتر است: وبلاگی که هاست آن روی یک ساب فولدر است یا ساب دامین ؟ و چرا ؟
این موضوع یک بحث مداوم در بین سئوکاران می باشد. گوگل با بیان جملات بسیار کلی در پاسخ دادن به این سوالات کمک چندانی به این بحث نکرده است.

نظر گوگل در مورد ساب دامین یا ساب فولدر

بیان رسمی گوگل طبق ویدیو زیر این است که آنها با ساب دامین و ساب فولدر ها به طور یکسان رفتار می کنند.

این موضوع کاملاً درست است. گوگل ساب دامین ها و ساب فولدر ها را دقیقاً به یک روش Crawl و Index و Rank می‌کند. شما به همان اندازه که توانایی کسب رتبه برای یک ساب دامین را دارید، به همان اندازه نیز توانایی کسب رتبه بالا توسط یک ساب فولدر را دارید.

چرا سئوکاران حرفه ای با گوگل موافق نیستند؟

پس چرا بسیاری از حرفه ای های سئو در این مورد اختلاف نظر دارند؟ همه چیز به تلاشی که بکار می‌گیرید بستگی دارد. در حالی که می توانید با هر دو رتبه بالا بدست بیاورید، تلاشی که برای بدست آوردن رتبه در ساب دامین نیاز است اغلب بسیار بیشتر است. بیایید با یک توضیح اساسی درباره نحوه کار دامین ها شروع کنیم:

  1. یک دامنهTop-Level example.com) ) از یک ثبت کننده خریداری می‌شود.
  2. ثبت کننده حق دامنه را برای شما فراهم می کند.
  3. برای میزبانی یک وبسایت روی یک دامنه، باید از یک کمپانی وب هاستینگ فضا بخرید (یا هاست را خودتان فراهم کنید) تا آن دامنه را به یک سرور FTP که محتوایی را که می خواهید در آن وب سایت نشان داده شود را نگهداری می‌کند، وصل کند.

این یک توضیح بسیار ساده است اما به زودی خواهید دید که چرا مهم است. هنگامی که آن دامنه را به محتوای یک سرور متصل کردید، با یک انتخاب مواجه خواهید شد:

  1. می خواهید محتوا روی یک ساب دامین (به طور مثال: www.example.com) باشد؟
  2. یا می خواهید روی یک دامین Top-Level باشد؟ (به طور مثال: example.com )

اگر مورد اول را انتخاب کنید، کاری که اکثر سایت ها انجام می دهند، محتوای شما از قبل در یک ساب دامین است. از آنجا که برخی سایت ها تصمیم می گیرند محتوای کاملاً متفاوت در ساب دامین ها قرار دهند، Google هر ساب دامین جداگانه را به عنوان موجودیت خاص خود در نظر می گیرد.

چرا باید ساب دامین را به ساب فولدر ترجیح بدهیم؟

دیزنی برای این موضوع یک مثال فوق العاده است. آن ها Cars.disney.com ، Videos.disney.com ، disneyparks.disney.com ، princess.disney.com و .... را دارند که هر کدام هدف بسیار متفاوتی را در اختیار دارد. دیزنی هر ساب دامین را به صورت جداگانه به بازار عرضه می کند و پیوندهای مربوط به هر نهادی را جداگانه بدست می آورد. در حالی که برخی از لینک های خارجی ممکن است به تمام ساب دامین‌ های آنها لینک بزنند، اکثر مواقع فقط به یک یا حداکثر دو صفحه، پیوند می دهند.
هر ساب دامین اساساً به عنوان یک "تجارت" جداگانه در کل شرکت دیزنی کار می کند.
وقتی از ساب دامین ها به این روش استفاده می شود، می توانند برای به دست آوردن رتبه های عالی بسیار موفق باشند. هر ساب دامین به صورت جداگانه ایستاده است و ممکن است از نهاد اصلی به آن مرتبط شود یا نشود. این پیوندها بسیار مهم می شوند و بزرگترین عامل در انتخاب استفاده از ساب دامین ها به جای ساب فولدر ها هستند. اگر محتوای شما در ساب دامین به عنوان یک موجودیت جداگانه عمل کند و Link خود را بدست آورد ، خوب است و حتی در بعضی موارد ترجیح داده می شود که محتوای شما در ساب دامین ها باشد.

از این گذشته، لینک ها به cars.disney.com می توانند در مورد حق امتیاز فیلم "Cars" باشند، به جای اینکه با پیوند هایی به Theme parks، entertainment media و shopping تمرکز اصلی موضوعی سایت را به هم بزنیم.

چرا یک ساب فولدر را به ساب دامین ترجیح بدهیم؟

اما اکثر مشاغل وجوهی به اندازه دیزنی ندارند. بیشتر سایتها روی یک یا دو موضوع اصلی تمرکز دارند. سایت وکالت مثال خوبی است. فرض کنید این سایت بر خانواده، آسیب های شخصی و قانون مسئولیت متمرکز است. درحالی که این سایت می تواند این محیط ها را به ساب دامین های جداگانه بشکند، برای مثال familylaw.site.com ، و گوگل با این ساب دامین همانند site.com/family-law رفتار خواهد کرد . مالک سایت باید لینک هایی به هر ساب دامین جداگانه که به صورت موضوعی متمرکز هست ، بدست آورد. دیدن شکل درک این موضوع را آسان تر می کند:

ساب فولدر یا ساب دومین

این فرض بر این است که هر پیوند برابر است ، که هرگز در واقعیت اتفاق نخواهد افتاد. اما اگر اینگونه باشد ، هر سایت پیوندهایی با اشاره به آن دارد. اگر شما واقعاً کار خوبی در ایجاد ارتباط داخلی بین ساب دامین ها انجام دهید ، ممکن است مقداری همپوشانی و ارزش مشترک وجود داشته باشد. با این حال ، اگر با یک دامین اصلی شروع کنید و سپس پیوندهایی به ساب فولدرها (همه قسمت ها از همان سایت) بدست آورید ، 63 پیوند کلی خواهید داشت که به ساب دامین اصلی یا دامینی که انتخاب کرده اید استفاده کنید، اشاره می کنند:
لینک سازی به ساب فولدر ها
در هر دو نمونه، به عنوان یک مالک سایت به شما بستگی دارد که چگونه می خواهید سایت (های) خود را طراحی، توسعه و نگهداری کنید. تا زمانی که دلیل قانع کننده ای برای جدا کردن واحدهای تجاری وجود نداشته باشد ، رویکرد ساب فولدر زحمت بسیار کمتری دارد.

نتیجه نهایی در خصوص ساب فولدر و ساب دامین

اگر می خواهید پروفایل های مجزا و مقدار لینک را برای چندین ساب دامین ایجاد کنید، مشکلی نخواهید داشت. Google واقعاً اهمیتی برای رتبه بندی بین ساب دامین ها یا ساب فولدر ها ندارد. اما اگر زمان کم دارید و دیگر فرصتی برای بهینه سازی کامل یک دامین ندارید، چه رسد به چندین دامین، در این صورت ساب فولدر ها احتمالاً گزینه بهتری برای سئو بهتر سایت شما خواهند بود.

5 از 5