با ما در ارتباط باشید: 0314566
ترند های سئو 2021 که باید برای بهینه سازی سایتتان بدانید

در این مطلب ما به شما راهنمای جامعی درباره ی مهم ترین ترندهای سئو 2023 ارائه می دهیم. این کار به شما کمک می کند استراتژی صحیح و مناسب سئو را بیابید و بکار بگیرید. برای آشنایی با بهترین ترندهای سال با ما همراه شوید. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره سئو تضمینی سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

ده ترند برتر سئو در سال 2023

برای آشنایی با بهترین ترند های سال جدید موارد زیر را مطالعه کرده و با توجه به اهداف سایت خود از آن ها برای بهینه سازی سایت استفاده کنید:

1. تولید محتوای طولانی:

آیا می دانستید یک وبلاگ با محتوای 3000 کلمه ای، 3 برابر بازدید و 4 برابر اشتراک گذاری بیشتری خواهد داشت؟ همچنین تعداد بک لینک های بیشتری نسبت به وبلاگ هایی با محتوای مرسوم 1000 تا 2000 کلمه ای می گیرند. بنابراين، تولید محتوای فرم بلند کلید رتبه بالاتر در موتور جستجو گوگل است. به شرطی که محتوای شما از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار باشد. این فرمت زمینه بیشتری را برای افزایش تعداد لینک ها و CTAها، به منظور بالا بردن تعامل کاربر و بازدید از وبلاگ فراهم می کند. اینجا چند نکته کاربردی برای نوشتن محتوای طولانی برای شما می آوریم:

  • یک محتوای بلند را با تقسیم کردن به بخش های فرعی و زیربخش هایH2 و H3 قابل اسکن کنید. این برای اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت اهمیت فراوانی دارد.
  • همچنین مطمئن شوید که همه‌ی لینک هایی که ارائه می دهید معتبر بوده و به راحتی، با کلیک کردن به اشتراک گذاشته می شوند. لینک های که از منابع معتبری هستند، امتیاز دامنه بیشتری می گیرند.

2. اطمینان از موبایل فرندلی بودن یا موبایل دوست بودن سایت:

بر طبق الگوریتم گوگل فرست ایندکس که در سال 2019 منتشر شد، نسخه موبایل وبسایت شما نسبت به نسخه ی دسکتاپ از اهمیت بیشتری برخوردار است و در اولویت قرار دارد. در آینده نزدیک انتظار می رود تعداد کاربران اینترنت که از موبایل برای دسترسی به سایت ها استفاده می کنند، افزایش یابد. بنابراین، این تغییر منطقی بنظر می رسد. پس از موبایل دوست بودن سایت خود اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید آیا سایت شما direct disallow دارد یا نه. این دسترسی خزندگان گوگل به URL های شما را محدود می کند که این کار در فایل robots.txt سایت شما انجام می شود. نکته ی دیگر این است که از متا تگ ها برای موبایل سایت و دسکتاپ سایت، خود استفاده کنید.

3. استفاده از هوش مصنوعی یکی از بهترین ترندهای سال 2023:

ترند دیگر سئو 2023 استفاده از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی گوگل یا همان الگوریتم AI در حال تغییر دادن نحوه ی تعامل با محتوای آنلاین است. استفاده از هوش مصنوعی نقش مهمی را در نتایج موتور جستجو ایفا می کند. کارشناسان بر این باورند که با تمرکز بر تجربه کاربر می توانید سئو خود را بهینه سازی کنید. شما باید مخاطبان خود را با محتوایی منظم و با کیفیت درگیر کرده، تا زمان بیشتری را در صفحات وبسایت شما صرف کند این کار به افزایش میزان کلیک نیز کمک می کند. قدرت صفحه خود را یک ابزار سئو بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند سایت خود را بر اساس بک لینک، از نظر خوانا بودن، سرعت و ... ارزیابی کنید.

4. بهینه سازی جستجوی صوتی:

فناوری های Alexa، Siri و Google Assistant بعد جدیدی را به جستجوی صوتی بخشیده اند و آن را آسان‌ تر کرده اند. بر اساس پیشبینی ها بیش از 50 درصد خانوارها طی 2 تا 3 سال آینده یک سخن گوی هوشمند در خانه خود خواهند داشت. بهینه سازی جستجوی صوتی در واقع یه ترند مهم برای 2023 است که باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا در جستجوی صوتی عبارات بلند، مانند عباراتی که در زندگی روزمره از آن ها استفاده می‌کنیم از اهمیت بالاتری برخوردارند و جستجو باید برای این عبارات بهینه شود.

5. اصل Google EAT را در سال جدید فراموش نکنید:

اصل E-A-T گوگل، در واقع مخفف سه کلمه ی تخصص، اقتدار و اعتماد است که موتور جستجو برای ارزیابی آن ها در هر وبسایت استفاده می کند. این ها عوامل تعیین کننده ی کیفیت محتوای وبسایت شما هستند. با ما باشید تا با یک رویکرد چهار مرحله ای به شما بیاموزیم چگونه بهترین محتوای وبسایت خود را به دست بیاورید:

  • برای مشتریان از پرسونای مخاطب استفاده کنید.
  • در رابطه با هدف مشتری یا کاربر خود از جستجو استفاده کنید.
  • از اطلاعات بدست آمده از این جستجو، برای ایجاد محتوا در قالبی که برای آن ها جذاب و کاربردی است، استفاده کنید.
  • وبسایت های معتبر و قابل اعتماد را در مقاله ها به منظور افزایش اعتبار وبسایت خود لینک کنید. اگر این سایت ها هم به شما لینک بدهند، پس شما معیار EAT را برآورده کرده اید.

6. بهینه سازی ویدئوها:

بعد از گوگل، دومین و بزرگ ترین موتور جستجو یوتیوب است. اگر محتوایی را برای یوتیوب ایجاد نمی کنید، باید بگوییم که چیز مهمی را از دست داده اید. بر طبق گفته ی سیسکو: در آینده نزدیک فرمت تولید محتوا بیشتر به شکل ویدئو خواهد بود. با استفاده از گجت های در دسترس و اینترنت دسترسی به ویدئو بسیار آسان شده است این امر باعث شده که ویدئوهای آنلاین به عنوان مورد مهمی در بازاریابی محتوا، مطرح شوند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو ویدیو | تکنیک ‌های سئو ویدئو در سال 2020

7. بهینه سازی تصویر یا سئو عکس:

به لطف فناوری های جدیدی مانند Google Lens ، جستجوی تصویر در موتور گوگل امکان پذیر شد. مردم تصاویر را برای اطلاعات، خرید محصولات و خیلی چیزهای دیگر استفاده می کنند. که این بهینه سازی، تصویر را به یک نیاز مبرم تبدیل کرده است.
تعداد کمی از وبسایت ها با تصاویر به سرعت بارگذاری می شوند. بخصوص وقتی کاربران با کندی اینترنت روبرو باشند، بارگیری وبسایت ها تقریبا امری غیرممکن است. پس با افزایش کیفیت و کوچک تر کردن اندازه این تصاویر، آن ها را بهینه کنید تا مانع بارگیری سریع وبسایت شما نشوند. تصاویر وبسایت خود را بررسی کنید و تصاویر نه چندان خوب را با تصاویر با کیفیت بالا جایگزین کنید. خزنده ها تصاویر را با Alt text طبقه بندی می کنند. بنابراین اضافه کردن متن جایگزین تصویر را فراموش نکنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

8. Featured snippet را در سال 2023 فراموش نکنید:

گاهی ممکن است یک کادر را در بالای صفحه ی نتایج جستجو گوگل مشاهده کرده باشید. این کادر اطلاعات مختصری را درباره ی آنچه جستجو کرده اید، در اختیار شما قرار می دهد. در واقع این همان ریچ اسنیپت است. Featured snippet ها ، در سال 2017 معرفی شدند و در حال تاثیرگذاری بسزایی در گوگل می باشند. اسنیپت ها به شما کمک می کنند که از نردبان رتبه بندی گوگل بالا بروید و راه خود را به سمت قرارگرفتن در صفحه اول نتایج جستجو هموار کنید. علاوه براین اسنیپت ها مسیر ترافیکی که برای رقبای شما در نظر گرفته شده را با افزایش ترافیک سایت شما، تغییر می دهد. Featured snippet ها معمولا اطلاعاتی مانند بازدیدها، قیمت محصول، راهنماها، سوالات متداول و اطلاعات دیگری را در اندازه بایت به شما ارائه می دهند.

9. سئوی محلی:

سئوی محلی یکی دیگر از ترندهای 2023 سئو است و به شما این اطمینان را می دهد که وبسایت شما در جستجوی محلی (قرار دادن وبسایت شما در یک منطقه جغرافیایی خاص)، توسط کاربران به راحتی پیدا شود. برای مثل شما "نزدیک ترین رستوران" را جستجو می کنید. در بعضی موارد با توجه به هدف کسب و کار شما فقط نیاز به سئو محلی دارید برای مثال در کلینیک های پزشکی، رستوران ها، دفاتر وکالت و ... بیشتر مشتریان شما فقط در منطقه جغرافیایی شما هستند.

10. با ابزارهای گوگل، دیتا سایت خود را بررسی کنید:

تحلیل دیتا به شما کمک می کند خریداران و مخاطبان خود را درک کنید و بدانید چه کمپین هایی کارایی دارند و پیام های هدفمندی را ایجاد کنید. ابزارهای گوگل امکان بررسی این را به شما می دهد که بدانید کدام URL ها توسط خزنده ها شناسایی می شوند. بعلاوه امکان شناسایی منابع ارجاعی، تعداد دفعات بارگذاری صفحات، فهرست بندی، خطاهای پاسخ و موارد دیگر را به شما می دهد. پس استفاده از ابزارهای گوگل مانند سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالاتیکس را در سال 2023 فراموش نکنید.

 

نتیجه گیری در خصوص ترندهای سئو در سال 2023:

همانطور که از لیست بالا پیداست، سئو هر روز پیچیده تر می شود. روزهای ساده بهینه سازی وبسایت ها با استفاده از کلمات کلیدی تکراری و متا تایتل ها گذشته است. با ترندهای فعلی سئو شما باید به همه چیز، از بهینه سازی صوتی گرفته تا سئو ویدئو فکر کنید. معیارها بطور مداوم در حال تغییر هستند. برای تمام کسب و کارها مهم است که در بالاترین جایگاه در رتبه بندی قرار بگیرید. ابزارهای مناسب و داشتن یک چک لیست سئو جامع به شما کمک می کنند تا یک استراتژی مناسب را برای سئو خود پیدا کنید.

 

 

امتیازی ثبت نشده است.