با ما در ارتباط باشید: 0314566
بازار کار دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

آیا به دنبال حرفه‌ای در دیجیتال مارکتینگ هستید اما نمی‌دانید که آیا تصمیم درستی می‌گیرید یا خیر؟ اگر بله، شما تنها نیستید. هر ساله میلیون‌ها نفر مجبور به انتخاب شغلی دیگر هستند. برخی به دنبال انتخاب اولین شغل خود هستند و برخی دیگر به دنبال تغییر شغل. در دهه گذشته، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک حرفه مورد تقاضا ظاهر شده است. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، سازمان‌ها برای دسترسی موثر به میلیون‌ها کاربر اینترنت به کمک بازاریابان دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. یکی از دلایل هیجان‌انگیز بودن حرفه دیجیتال مارکتینگ این است که با معرفی پلتفرم‌های مختلف، این رشته دائما در حال پیشرفت است. یک مدیر کار دیجیتال مارکتینگ همیشه روندها را بررسی می‌کند و تأثیرگذارترین آنها را برای دستیابی به نتیجه مورد نظر انتخاب می‌کند. همانطور که موتورهای جستجو بروز رسانی‌های جدید را منتشر می‌کنند، مدیران دیجیتال مارکتینگ تعیین می‌کنند که چگونه بر رتبه بندی وبسایت تأثیر بگذارند. پس از آن، کل تیم دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد یک استراتژی کاربردی با یکدیگر کار همکاری می‌کنند. در این مقاله از پونه مدیا به بررسی بازار کار دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

 بازار کار دیجیتال مارکتینگ چگونه است

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران

یکی از روش‌های موفق کسب درآمد در دنیای امروز از طریق اینترنت ایجاد می‌شود. با افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت و گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، دیگر افراد برای رفع نیازهایی همچون خرید مایحتاح روزانه و حتی خرید هدیه برای عزیزانشان به فروشگاه‌های محلی مراجعه نمی‌کنند. این تغییر در سبک زندگی باعث شده است که کسب و کارها نیز فعالیت‌های خود را به بستر اینترنت انتقال دهند. علاوه بر این، بسیار از کسب و کارهای نوظهور فعالیت خود را از اینترنت آغاز می‌کنند، زیرا با این کار دیگر نیازی به سرمایه گذاری برای مکان فروشگاه و فروشنده نخواهند داشت. تمامی موارد ذکر شده در افزایش نیاز به متخصصان دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی، سئو محصولات و سایر صفحات وب تأثیر چشمگیری داشته‌اند، به همین خاطر بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران، بازاری رقابتی و پررونق است.

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در دنیا

از آنجایی که برندها و مشاغل در سرتاسر جهان با شرایط همه گیری سازگار می‌شوند، تغییر به سمت دیجیتالی شدن یکی از محسوس‌ترین تغییراتی است که در سراسر کشورها اتفاق می‌افتد. سرعت تحول دیجیتال در دو سال گذشته خیره کننده است و احتمالاً در سال‌های آینده نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت. دیجیتال مارکتینگ یکی از مشاغلی است که حتی در این اقتصاد کند رشد چشمگیری داشته است. اگر به دنبال پیشرفت شغلی خود در دیجیتال مارکتینگ هستید یا قصد دارید وارد این زمینه پردرآمد و در حال توسعه سریع شوید، بی‌شک تصمیم درستی گرفته‌اید.

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در دنیا

افزایش استخدام متخصص دیجیتال مارکتینگ در آینده

در حالی که بازاریابی سنتی هنوز جایگاه خود را در جهان دارد، دیجیتال مارکتینگ به لطف مقرون به صرفه بودن و تجزیه و تحلیل دقیق، به سرعت در حال رشد است. مدیران دیجیتال مارکتینگ اکنون می‌توانند دریابند که مشتریان دقیقاً از کجا آمده‌اند، در وبسایت چه کاری انجام می‌دهند و کدام استراتژی‌ها بالاترین ترافیک ارگانیگ را ایجاد می‌کنند. این رویکرد مبتنی بر داده، اثبات ارزش استراتژی را برای متخصصان آسان‌تر می‌کند و رهبران می‌توانند تشخیص دهند کدام استراتژی‌ها مؤثرتر هستند. با توجه به موارد ذکر شده آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ بسیار روشن خواهد بود.

افزایش استخدام متخصص دیجیتال مارکتینگ در آینده

برای ورود به بازار کار دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع کنیم

دیجیتال مارکتینگ شامل تخصص‌های زیادی می‌شود که باید پیش از ورود به این حرفه پردرآمد با آنها آشنا شوید و بر حسب علاقه و توانمندی در یکی از آن ها تخصص کسب کنید:

  • کارشناس سئو / دیجیتال مارکتینگ: لینکدین «متخصص دیجیتال مارکتینگ» را به عنوان یکی از 10 شغل پرتقاضا فهرست کرده است و سئو را به عنوان یکی از مهارت‌های مورد علاقه معرفی کرده است. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌هایی را برای انجام تکنیک‌هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، رسانه‌های اجتماعی، بهینه سازی تبدیل، تجزیه و تحلیل دیجیتال، تولید محتوا و بازاریابی ایمیلی داشته باشد. این شغل شامل هدایت نتایج جستجو، مدیریت کمپین‌های آنلاین، بهره‌برداری از کانال‌های دیجیتال مختلف و اطمینان از همسویی ابتکارات دیجیتال مارکتینگ شرکت با استراتژی‌ها و اهداف کلی آن‌ها می‌شود. متخصصان سئو از پردرآمدترین افراد در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند.
  • مدیر رسانه‌های اجتماعی: استفاده از رسانه‌های اجتماعی به سرعت در حال رشد است و هیچ نشانه‌ای از کند شدن آن دیده نمی‌شود. از آنجایی که خریداران بیش از هر زمان دیگری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حضور دارند (بیش از 3 میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی تا سال 2021 پیش‌بینی می‌شوند)، انگیزه زیادی برای کسب‌وکارها وجود دارد که حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی تقویت کنند. امروزه، کسب‌وکارها از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب، گسترش شبکه، ایجاد آگاهی در مورد محصولات و خدمات خود و به طور کلی برندسازی استفاده می‌کنند. مدیران رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا به طرفداران و دنبال‌کنندگان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با هدف جلب توجه و کسب درآمد دسترسی پیدا کنند. مدیران رسانه‌های اجتماعی نیز دستمزد بالایی دارند.
  • کارشناس تجارت الکترونیک: متخصصان بازاریابی تجارت الکترونیکی مسئول مدیریت توسعه و نگهداری کلی وبسایت‌ها و پورتال‌های تجارت الکترونیک برای به حداکثر رساندن فروش و درآمد آنها هستند. همچنین ایجاد استانداردهایی برای مدیریت محصول و محتوا، همکاری با تیم های فروش و بازاریابی و شناسایی فرصت‌های رشد با استفاده از تجزیه و تحلیل وب و سایر موارد، بخشی از وظیفه آنهاست. با رونق تجارت الکترونیک و خریدهای آنلاین که خرید در فروشگاه را به خود اختصاص داده است، متخصصان تجارت الکترونیک برای مشاغل خرده فروشی ضروری شده‌اند. از این رو، جای تعجب نیست که یکی از بهترین و پردرآمدترین نقش‌ها در دیجیتال مارکتینگ، کارشناس تجارت الکترونیک باشد.

 

امتیازی ثبت نشده است.