با ما در ارتباط باشید: 0314566
پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ یک سند مکتوب است که توسط بازاریابان مشتری ارائه می‌شود. پروپوزال دیجیتال مارکتینگ شامل استراتژی‌ها، چارچوب‌های زمان‌بندی تحویل پروژه و هزینه‌های تخمینی می‌شود که پیش از نهایی کردن پروژه و امضای قرارداد توسط مشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای برآورده کردن اهداف تجاری مشتری و با هدف متقاعد کردن وی طراحی می‌شود. یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ مناسب باید به راحتی برای هر مشتری بالقوه قابل تنظیم باشد. بنابراین، باید دارای ساختار استاندارد باشد. اگر قصد دارید یک پروپوزال کاربردی و حرفه‌ای ایجاد کنید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. با ما همراه باشید.

چگونه باید یک پیشنهاد دیجیتال مارکتینگ نوشته شود

درباره مشتری تحقیق کنید
ممکن است از قبل پرسونای مخاطب را تهیه کرده باشید که می‌تواند به شما در شکل دادن به لحن، زبان، طرح یا سایر اجزای پروپوزال کمک کند. در غیر این صورت، در مورد مخاطب هدف مشتری، صنعت، محصولات/خدمات، وضعیت مالی گذشته/جاری، کلمات کلیدی یا موضوعات و سایر جزئیات مرتبط تحقیق کنید. در مورد نقاط ضعف مشتری بپرسید تا بهتر به آنها رسیدگی کنید. با سوالاتی مانند موارد زیر می‌توانید ایده‌ای از نقاط ضعف مشتری بدست آورید:

  • چالش‌های آنها چیست؟
  • آیا آنها منابع لازم برای حل مشکلاتشان را دارند؟
  • آیا آنها می‌توانند مشکلاتشان را در بازه زمانی مورد نظر خود حل کنند؟
  • آیا آنها می‌توانند موفقیت خود را با استفاده از معیارها اندازه گیری کنند؟

کسب اطلاعات جامع در خصوص نقاط ضعف مشتری به شما کمک می‌کند با روش‌های کاربردی‌تر و در زمان‌ کمتری مشکلاتشان را رفع کنید.

چگونه باید یک پیشنهاد دیجیتال مارکتینگ نوشته شود 

محدوده کاری خود را فهرست کنید
مانند هر پیمانکار معتبر، محدوده کاری خود را در پروپوزال دیجیتال مارکتینگ فهرست‌وار توضیح دهید. این فهرست که جزئیات خدمات شما و نحوه برنامه ریزی برای ارائه آنها را ارائه می‌دهد، به مشتری کمک می‌کند با وظایف و مسئولیت‌های شما آشنا شود. به عنوان مثال، یک پروپوزال بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند شامل ایجاد تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی، آپلود یا خودکار کردن پست‌ها و تجزیه و تحلیل میزان تعامل مشتری با کسب و کار مورد نظر باشد.

بازه‌های زمانی تخمینی را برای پروژه‌های قابل تحویل ارائه دهید
پیش‌بینی زمان تحویل پروژه یکی از مهمترین عواملی است که مشتری را تشویق می‌کند با شما همکاری کند. چارچوب‌های تخمینی زمان را برای موارد قابل تحویل مانند تقویم رسانه‌های اجتماعی، تصاویر گرافیکی و سایر تولیدات محتوایی بر اساس منابع، ابزار و مدیریت زمان، در نظر بگیرید.

هزینه‌ها و شرایط را واضح توضیح دهید
یکی دیگر از عوامل مهم در پذیرش یک پروپوزال، هزینه‌های برآورد شده برای پروژه و شرایط احتمالی توافق است. هزینه‌ها یا شرایطی که ممکن است در نظر داشته باشید، می‌تواند شامل موارد زیر شود:

  • نرخ پرداخت (بر اساس کلمه، هفته و غیره) یا استراتژی قیمت گذاری (نرخ ثابت یا ساعتی)
  • الزامات پرداخت (پیش پرداخت، پرداخت کامل پس از اتمام و غیره)
  • محل کار (در محل یا دور کاری)
  • شرایط فسخ قرارداد
  • نحوه برنامه ریزی برای اندازه گیری نتایج را نشان دهید
  • بازاریابان معیارهای مختلفی را برای اندازه گیری نتایج کار پیشنهادی خود دارند، از جمله ترافیک ارگانیک یا پولی، تعامل در رسانه‌های اجتماعی و تبدیل.

چگونه باید یک پیشنهاد دیجیتال مارکتینگ نوشته شود 

راهنمای نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای مدیران

بازاریابی یک تصمیم استراتژیک است و برای موفقیت کسب و کارها حیاتی است. پس اگر به عنوان مدیر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ قصد دارید اقدام به نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ بکنید، لازم است در ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید.

  1. چرا مشتری به تخصص شما نیاز دارد؟
  2. چگونه از خدمات شما بهره‌مند خواهد شد؟

برای اینکه در وهله اول مشتری را به دست آورید، باید آنها را متقاعد کنید که شرکت شما واجد شرایط‌ترین تیم دیجیتال مارکتینگ را برای این کار دارد. قبل از اینکه بتوانید مشتری خود را بازاریابی کنید، ابتدا باید خودتان را بازاریابی کنید. برای دستیابی به محبو‌بترین شرکت‌ها، جلب اعتماد و دریافت حقوق، ابتدا باید یک پروپوزال قانع کننده بنویسید و خود را از رقبا متمایز کنید.
نکته مهم: هرگز در یک پروپوزال از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید. بدون اینکه مخاطب خود را سردرگم کنید، واضح و دقیق ارتباط برقرار کنید. قبل از کار با مشتری باید اعتماد مشتری خود را جلب کنید.
برای آسان‌تر کردن کار شما، پونه مدیا با تسلط بر پوروپوزال نویسی دیجیتال مارکتینگ، شما را در مسیر رشد کسب و کار خود و به دست آوردن مشتریان مورد نظرتان همراهی می‌کند.
به عنوان یک مدیر در نظر داشته باشید که پروپوزال شما مکان مناسبی است برای:

  1. معرفی استراتژی‌ها و اقدامات منحصر به فرد شما
  2. توضیح کلی در خصوص فرایند کارتان
  3. تنظیم حق و حقوق شما به عنوان مجری
  4. تنظیم جدول زمانی از فرایند کار و تحویل پروژه

همچنین برای آموزش تهیه پروپوزال سئو با ما در پونه مدیا همراه شوید، ما شما را در تهیه پروپوزال آماده سئو برای ارائه به مشتریانتان یاری می کنیم.

راهنمای نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای مدیران 

هدف از تهیه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ معرفی شرکت شما است؛ سابقه، خدمات دیجیتال مارکتینگ منتخب ارائه شده به همراه اطلاعات مربوطه نظیر قیمت گذاری و جدول زمانی تحویل پروژه. با توجه به اینکه مشتری از طریق پوپوزال با شرکت و تخصص آشنا می‌شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون پروپوزال دیجیتال مارکتینگ تنظیم نکرده‌اید از یک تیم متخصص کمک بگیرید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، اگر به یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ استاندارد دسترسی داشته باشید، می‌توانید آن را برحسب کسب و کار و مشتری تغییر داده و مورد استفاده قرار دهید. به همین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم مسیر پیش‌رویتان را با پونه مدیا هموار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

5 از 5