با ما در ارتباط باشید: 0314566
نامک در سئو چیست

اگر در حوزه سیستم های مدیریت محتوا فعالیت دارید، حتما با اصطلاح نامک برخورد کرده اید. نامک از اجزای اصلی url است و با انتخاب یک نامک خوانا و مفهوم به موتورهای جستجو کمک می کنید تا محتوای صفحات سایت شما را بهتر شناسایی کنند و با بهبود رتبه سایت شما، کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند. در ادامه همراه پونه مدیا باشید تا نامک را بطور کامل مورد بررسی قرار دهیم و ترفند های سئو را به شما آموزش دهیم.

نامک در سئو چیست

نامک یعنی چه

نامک قسمت انتهایی url است که در هنگام قرار دادن یک مطلب و یا صفحه جدید ایجاد می شود. همانطور که اشاره شد نامک از اجزای تاثیر گذار در آدرس صفحه یا url است و بکار بردن کلمات مناسب در نامک به دلایل زیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است

از اولین مواردی که موتورهای جستجو به آن توجه می کنند نامک صفحات وب است. اگر از کلمات مناسبی استفاده شود که معرف هدف و محتویات صفحه باشد به موتورهای جستجو کمک می کند تا در نتایج جستجو، سایت شما را در رتبه بهتری قرار دهد.
نکته مهم دوم قابل فهم بودن نامک برای کاربران است. مخصوصا در زمانی که خوانندگان، لینک صفحه شما را در شبکه های اجتماعی می بینند، بتوانند درک خوبی نسبت به صفحه مورد نظر و محتوات آن بدست آورند. 

Slug در وردپرس چیست؟

Slug اصطلاحی است که توسط ورد پرس مورد استفاده قرار می گیرد و همان نامک است که در قسمت قبلی آن را معرفی کردیم. در ورد پرس هر پستی که منتشر می کنید بطور پیش فرض، عنوان پست برای slug هم استفاده می شود و فقط از حروف کوچک برای نوشتن آن استفاده می شود و بجای فاصله، خط تیره را بکار می برد. بطور مثال پستی با عنوان انگلیسی My First Page در زمان استفاده در slug به شکل my-first-page تبدیل می شود.

اما چرا ورد پرس از slug استفاده می کند؟ هدف ورد پرس ایجاد آدرس های کاربر پسند است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای صفحات شما را بدانند. بطور مثال در زمانی که صفحه ای را با نام what-is-wordpress نام گذاری می کنید حدس محتوا بسیار راحتتر است نسبت به زمانی که از نام نامفهومی مثل igh12554 استفاده کنید.

در ادامه به نکاتی در مورد slug اشاره می کنیم، که با رعایت آنها اسلاگ شما سئو پسند خواهد شد.

از تاریخ و زمان در slug استفاده نکنید. عدم استفاده از تاریخ کمک می کند تا در نتایج جستجوهای آتی، مطلب شما قدیمی به نظر نرسد.
قبل از انتشار slug در مورد نام آن مطمئن شود تا بعد از انتشار مجبور به تغییر آن نشوید. چون تغییر اسلاگ پس از انتشار باعث تغییر url نیز می شود. اگر به هر جهت مجبور به تغییر اسلاگ شدید حتما برای دسترسی موتورهای جستجو به آدرس جدید از ابزار ریدایرکت 301 استفاده کنید.
slug های خود را کوتاه و توصیفی بنویسید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی و اصلی را در اسلاگ قرار دهید. کلماتی که به توصیف محتوای پست شما کمک کنند.
از بکار بردن حروف اضافی مانند و، از، به و غیره در slug اجتناب کنید. چون باعث طولانی شدن اسلاگ می شوند و از طرفی کمکی هم به مفهوم تر شدن آن برای موتورهای جستجو نمی کنند.

نامک در سئو چیست

 

نامک فارسی باشد یا انگلیسی؟

یکی از دغدغه های فعالان حوزه طراحی وب سایت، استفاده از زبان انگلیسی یا فارسی برای نوشتن نامک یا slug است. برای درک راحت تر بحث، اجازه دهید موضوع را از دو منظر موتورهای جستجو و تجربه کارشناسان مورد بررسی قرار دهیم.

نظر موتورهای جستجوگر در مورد زبان نامک

طبق اعلام تحلیلگران ارشد گوگل، تفاوتی ندارد که از چه زبانی برای نوشتن نامک استفاده می کنید. موتورهای جستجوگر بخاطر هوش بالایی که دارند براحتی مفهوم کلمات را در زبان های مختلف تشخیص می دهند و کلمات را به هر زبانی که باشند معادل هم در نظر می گیرند و ایندکس و فهرست بندی آنها بصورت یکسان انجام می شود. آنچه که برای بهتر شدن سئو نامک باید در نظر گرفت کوتاه بودن نامک، مفهوم و خوانا بودن آن و همچنین ارتباط مفهومی بین نامک و محتوای صفحه مرتبط با آن است.

تجربه کارشناسان در مورد زبان نامک

هر چند برای موتورهای جستجو، زبان مورد استفاده تفاوتی نمی کند اما طبق تجربه کارشناسان در حال حاضر، استفاده از زبان انگلیسی می تواند نتایج بهتری را برای شما داشته باشد. در ادامه به مهم ترین دلایل آن می پردازیم:

اشتراک گذاری لینک صفحات: نامک های زبان فارسی در زمان ارسال، توسط شبکه های اجتماعی به صورت کدهای طولانی و نامفهوم تبدیل می شوند در حالی که زبان انگلیسی این مشکل را ندارد.با توجه به اینکه الگوریتم های سئو گوگل به طور مداوم به روز می شوند، برای انجام سئو پیشرفته نیاز به کمک افراد متخصص در این زمینه دارید ما در پونه مدیا همراه و همقدم شما در تمامی این مراحل هستیم.

نامک در سئو چیست

ایندکس نامک:

طبق تجربه کارشناسان ایندکس شدن url های حاوی نامک انگلیسی سریع تر انجام می شود..
کوتاه و کاربر پسند بودن: غالبا زبان انگلیسی جهت بیان هدف و مفهوم مطلب با کمترین کلمات، موفق تر عمل می کند و از طرفی طبق تجربه کارشناسان کاربران با نامک های انگلیسی راحت تر ارتباط برقرار می کنند و به آسانی متوجه موضوع مطالب صفحات می شوند.

برای کسب اطلاعات مورد نظرتان نسبت به آموزش سئو می توانید با پونه مدیا همراه باشید و از خدمات ما استفاده کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهترین دوره آموزش سئو

امتیازی ثبت نشده است.