با ما در ارتباط باشید: 0314566
سایت دارید اما فروش نه؟ راهکار مشکل شما دست ماست!

خیلی اوقات وقتی چیزی را نداریم، حسرت داشتنش را هم نمی‌خوریم. اما وای به روزی که چیزی را داشته باشیم و نتوانیم از آن استفاده کنیم. می‌دانید مثل چیست؟ مثل این است که به یک بچه بگویند این سوپرمارکت مال توست، اما نمی‌توانی از هیچ کدام از این خوراکی‌ها بخوری.

قصۀ سایت داشتن و فروش نداشتن، چیزی به همین دردناکی است. احتمالاً شما هم همیشه این را شنیده‌اید که دورۀ بازاریابی و تبلیغات سنتی گذشته و در این دوره و زمانه باید سایت داشته باشید تا بفروشید. روی حساب این حرف (که بی‌راه هم نیست) هزینه کرده‌اید، سایت ساخته‌اید، زمان گذشته، اما هیچ فروشی ندارید.

احتمالاً ناامید شده‌اید و دیگر قید پول درآوردن از سایت‌تان را زده‌اید. شاید حتی به این فکر کرده باشید که کسب و کار شما به درد اینترنتی شدن نمی‌خورد. حق دارید، اما صبر کنید. فکر می‌کنیم که مشکل شما ساده‌تر از این‌ها باشد. به احتمال بسیار زیاد داشتن سایت برای کسب‌وکار شما خیلی هم مفید است، اما به قول قدیمی‌ها، مغازۀ شما بدجاست :))

بله به همین راحتی. شما فروش ندارید، چون دیده نمی‌شوید. کسی شما را نمی‌بیند که بخواهد از شما خرید کند. اما نگران نباشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا مشتری‌ها را به سمت سایت‌تان هدایت و فروش را زیاد کنید.

داشتن یک سایت چه مفهومی دارد؟

داشتن سایت مثل داشتن یک مغازه است؛ اصلاً بیایید دربارۀ همان سوپرمارکتی حرف بزنیم که کمی قبل‌تر صحبتش بود. سایت جایی است برای ارتباط با مشتری و فروختن همۀ آن خوراکی‌های رنگارنگ به او. وقتی شما سایت دارید، مکانی را درست می‌کنید که در آن:

  • مشتری به سراغ شما می‌آید.
  • به سؤالات مشتری جواب می‌دهید.
  • اجناس را انبار می‌کنید.
  • قفسه‌های را می‌چینید.
  • محصولات را می‌فروشید.
  • و در یک کلام پول در می‌آورید.

سوپرمارکت شما (همین سایتی که دارید) سرمایۀ مادی و معنوی شماست. باید به آن رسیدگی کنید، از آن مراقبت کنید و فعالیت در آن را به چشم کاری دائمی ببینید.

داشتن یک سایت چه مفهومی دارد؟

سایت داری یعنی چه؟

شما یک بار به یک طراح یا بهترین شرکت طراحی سایت مراجعه می‌کنید و صاحب سایت می‌شوید، اما سایت داری معنای دیگری دارد. سایت داری یک فرایند دائمی و پیوسته است؛ از زمان طراحی سایت تا هر وقتی که این کسب و کار را دارید.

سایت داری یعنی اداره و نظم بخشیدن به سایت. نمی‌خواهیم از آن بحث خوشمزه و هیجان‌انگیز سوپرمارکت فاصله بگیریم. فکر کنیم که سایت، همان سوپرمارکت اینترنتی است. پس سایت‌داری یعنی گذاشتن کسی بالای سر آن که مثل یک مغازه‌دار حرفه‌ای به امور سوپرمارکت رسیدگی کند، حواسش به امنیت مغازه باشد، با مشتری‌ها حرف بزند، محصولات جدید را در قفسه‌ها بچیند، جای اجناس را مرتب کند، قیمت‌ها را به روز نگه دارد و ...

فروشندۀ سوپرمارکت مشتری‌هایش را می‌بیند، گاهی با آن‌های خوش‌وبش می‌کند، اگر کسی دربارۀ محصولی سؤالی داشته باشد به آن جواب می‌دهد، گرد قفسه‌های خاک گرفته را می‌گیرد، حواسش هست که محصولات همه در دسترس مشتری باشند و هزار کار دیگر که من و شما نمی‌بینیم. خب حالا وقتی سوپرمارکت شما اینترنتی باشد تکلیف چیست؟ چه کسی می‌خواهد با مشتری خوش و بش کند؟ چه کسی جواب مشتری را می‌دهد؟ چه کسی می‌خواهد گرد قفسه‌ها را بگیرد و محصولات را به روز کند؟

مسئول سایت.

شما یا هرکسی که سایت شما را اداره می‌کند، باید به صورت مستمر برای سایت محتوا تولید کنید، باید به این فکر کنید که چطور می‌توانید صدایتان را از طریق این مغازۀ اینترنتی به گوش مخاطب برسانید و چطور فروش را بالا ببرید. هدف را گم نکنید.

سایت داری یعنی کاری کنید که این سوپرمارکت جادویی (وب سایت شما) به محل درآمدتان تبدیل شود.

چه چیز باعث می‌شود تا یک سایت به درآمدزایی برسد؟

از همین حالا تا فردا می‌شود نشست و دربارۀ دلایل دیده نشدن یک سایت نوشت. اما چه چیزی باعث می‌شود سوپرمارکت شما به درآمدزایی برسد؟ موضوع تخصصی است، اما بد نیست حالا که تا این‌جا آمده‌اید، با یک اصطلاح تخصصی و مهم در کار ما (که دقیقاً یکی از مشکلات شماست) آشنا شوید: ترافیک سایت.

ترافیک یک سایت یعنی تعداد افرادی که به آن سایت مراجعه می‌کنند؛ یعنی همان مشتری‌هایی که به سوپرمارکت شما می‌آیند. پس به عنوان کسی که سایت‌داری می‌کند، باید به هر روشی که می‌توانید مخاطب را ترغیب کنید تا وارد سایت شما شود.

راهکارهای بالا بردن ورودی یک سایت

راهکارهای بالا بردن ورودی یک سایت

روش‌های زیادی برای گرفتن ترافیک یا کشاندن مخاطب به سایت وجود دارد:

  1. سئو
    سئو باعث می‌شود تا ترافیک ارگانیک سایت شما افزایش پیدا کند. خب ترافیک ارگانیک یعنی چه؟ یعنی این که مخاطب، شما را با سرچ گوگل (در بین یکی دو گزینۀ اول) ببیند، روی لینک سایت شما کلیک کند و به سایت شما بیاید. مثلاً اگر شما صاحب یک سوپرمارکت باشید و بخواهید فروش اینترنتی خود را بالا ببرید، باید کاری کنید که مخاطب با سرچ کلمه سوپرمارکت، شما را در بالاترین قسمت نتایج گوگل ببیند تا به سایت شما بیاید.
  2. تبلیعات گوگل یا ادوردز (Google Ads)
    گوگل ادز یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب است. شما با پرداخت هزینه‌ای مشخص، کاری می‌کنید تا گوگل شخصاً شما را تبلیغ کند. چطور؟ با پرداخت هزینۀ گوگل ادوردز، کمپانی گوگل شخصاً شما را به رتبه 1 گوگل می‌آورد و تا پایان زمان مقرر تبلیغ، آن‌جا می‌مانید.
  3. شبکه‌های اجتماعی
    هیچ‌وقت تأثیر شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید. یکی از روش‌های جذاب و هوشمندانۀ هدایت کاربران به سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و لینک دادن از آن‌ها به سایت استفاده کنید. این همان راه خوش و بش کردن با مشتری است؛ کاری که یک مغازه‌دار خوب هر روز با مشتری‌هایش می‌کند.
  4. سیستم پیام کوتاه
    باور می‌کنید که بعضی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ایرانی و خارجی بیشتر ورودی سایت خود را از طریق پیام کوتاه می‌گیرند؟ این استراتژی تبلیغاتی هنوز یکی از روش‌های مؤثر برای گرفتن ترافیک سایت و افزایش ورودی است.
  5. ایمیل مارکتینگ
    باشگاه مشتریان داشته باشید. ارسال ایمیل‌های مرتبط و کاربردی به مشتریان در زمان‌های مناسب می‌تواند آن‌ها را به سمت سایت شما هدایت کند.
  6. گیمیفیکیشن
    دوباره یادآوری می‌کنیم که هدف شما از سایت‌داری، افزایش فروش است. گیمیفیکیشن یعنی راه انداختن بازی. در کجا؟ هرجایی که جای بازی کردن نیست. گیمیفیکیشن به کسب و کارها کمک می‌کند تا با راه انداختن بازی‎های جذاب و سرگرم کردن مخاطب، به شکلی ظریف و استادانه تبلیغ کنند و ورودی بگیرند.
  7. همکاری در فروش
    همکاری در فروش یا  افیلیت مارکتینگ هم روش جالبی است. فرض کنیم شما فروشندۀ کاشی هستید و کسی را می‌شناسید که در زمینۀ طراحی داخلی اعتباری دارد و مخاطبان به او اعتماد دارند. همکاری در فروش می‌تواند جنبه‌های گسترده‌ای داشته باشد؛ از برگزاری یک رویداد مشترک گرفته تا تولید یک محتوای مشترک و متمرکز بر کسب و کار شما و کسی که با اون همکاری می‌کنید. این یعنی استفاده از ظرفیت‌های یک کسب و کار معتبر برای افزایش ورودی.

  8. و ...

راهکارهای افزایش ورودی سایت

بالا بردن ورودی یک سایت، منجر به تماس و تماس منجر به فروش می‌شود

ما به شما کمک می‌کنیم تا مشکل را پیدا کنید و بعد از آن با برطرف کردن آن‌‎ها و تدوین یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ منظم، میزان ورودی را به صورت تدریجی برای سایت شما افزایش می‌دهیم. همین که مشکل سایت شما شناسایی شد و شروع به برطرف شدن کرد، می‌بینید که ورودی یا ترافیک آن زیاد می‌شود. به جای خوب قصه رسیدیم. سوپرمارکت شما قرار است غلغله شود. همین که ورودی یک سایت زیاد شود، یعنی آدم‌های بیشتری آن را می‌بینند و این یعنی شانس تماس و خرید افزایش می‌یابد.

پس اگر سایتی دارید که فروش ندارد، به جای ناامید شدن، به فکر چاره باشید. ما در پونه مدیا کنار شماییم تا با حل کردن مشکلات سایت و برنامه‌ریزی برای بازاریابی گسترده، شما را به رتبه‌های برتر گوگل برسانیم. با ما تماس بگیرید.

5 از 5
1 سال قبل
نظر
مقاله خوبی بود و با زبان ساده خیلی عالی همه چیز را توضیح داده بودین. فقط قسمت افیلیت مارکتینگ یکمی مبهم بود.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند