با ما در ارتباط باشید: 0314566
نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست

احتمالاً تا کنون صدها بار این را شنیده‌اید که سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. اگر به دنبال پاسخ به این سؤال هستید که نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست، لازم است پیش از هر چیز با عناصر تشکیل دهنده سئو و نحوه عملکرد آنها آشنا شوید. با توجه به این موضوع که سئو نقش مهمی در افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش فرصت‌های تبدیل مشتری بالقوه به مشتری وفادار و در نهایت بیشتر دیده شدن وب‌سایت شما ایفا می‌کند، لازم است یک بار برای همیشه نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده مورد بررسی قرار بگیرد. برای درک بهتر نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ با پونه مدیا همراه شوید.

آیا سئو دیجیتال مارکتینگ است؟

خیر. سئو دیجیتال مارکتینگ نیست، اما یکی از مهم‌ترین ابزارهای آن به شمار می‌رود. با وجود اینکه بسیاری از مواقع افراد به دلیل عدم آگاهی از تعریف سئو و دیجیتال مارکتینگ را یکسان طلقی می‌کنند، اما این دو حوزه در فناوری اطلاعات به یک معنا نیستند و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

بهینه سازی موتور جستجو که با نام مخفف سئو (seo) نیز شناخته می‌شود، یکی از تأثیرگذارترین استراتژی‌های  دیجیتال مارکتینگ در سراسر جهان است. اولین و مهم‌ترین تفاوت میان سئو و دیجیتال مارکتینگ در این است که سئو ابزار مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ است. به طوری که اگر قصد داشته باشید برای دیجیتال مارکتینگ اقدام کنید لازم است ابتدا سئو وب‌سایتتان را ارتقا دهید. توجه داشته باشید زمانی که وب‌سایت شما به صورت حرفه‌ای برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد، شما می‌توانید فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را با خیال آسوده آغاز کنید.

آیا سئو دیجیتال مارکتینگ است؟ 

وقتی صحبت از موتورهای جستجو به میان می‌آید، بد نیست محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان که همان گوگل است را مورد بررسی قرار دهیم. با وجود اینکه موتور جستجو گوگل تعداد جستجوهای انجام شده را فاش نمی‌کند و آنها را به اشتراک نمی‌گذارد، برخی از متخصصان جستجوهای روزانه گوگل را تا 5/3 میلیارد جستجو تخمین زده‌اند. علاوه بر این، متخصصان دیجیتال مارکتینگ پس از سال‌ها تلاش و فعالیت در این زمینه معتقدند که گوگل در مقایسه با یاهو و بینگ، بیشترین سهم بازار را با ۹۲ درصد سهم از آن خود کرده است. این اطلاعات به ما نشان می‌دهند که هدف اصلی بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر خوانده شدن توسط گوگل است. در نتیجه سئو یک ابزار ارزشمند برای ایجاد آگاهی از برند، شکل دادن روابط کسب و کارها با مشتریان بالقوه و همچنین معرفی خود به عنوان یک متخصص قابل اعتماد و معتبر در بستر اینترنت است که از طریق گوگل انجام می‌پذیرد.

دیجیتال مارکتینگ اما همان بازاریابی در شکل مدرن است که برای دستیابی به اهداف خود از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌کند. امکان اندازه‌گیری موفقیت، تلاش‌ها و حتی اشتباهات استراتژی‌های بازاریابی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌روند. بنابر این، سئو ابزاری است که به منظور موفقیت برنامه‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ بهبود پیدا می‌کند و مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه الگوریتم های سئو گوگل به طور مداوم به روز می شوند، برای انجام سئو پیشرفته نیاز به کمک افراد متخصص در این زمینه دارید ما در پونه مدیا همراه و همقدم شما در تمامی این مراحل هستیم.

آیا سئو دیجیتال مارکتینگ است؟ 

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با افزایش دسترسی مردم سراسر دنیا به اینترنت و گوشی‌ها و تبلت‌هایی قابل اتصال به اینترنت، دیجیتال مارکتینگ توانست به راحتی جایگزین بازاریابی سنتی شود. دیجیتال مارکتینگ قصد دارد با تکنیک‌های بازاریابی مدرن از طریق اینترنت، موتورهای جستجو، دستگاه‌های هوشمند تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیجیتال مشتریان بالقوه کسب و کارهای مختلف را تحت تأثیر خود قرار دهد و آنها را آماده خرید محصولات و خدمات شرکت‌ کارفرما کند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از استراتژی‌های تأثیرگذار بازاریابی است که با تمرکز بر افزایش دسترسی شرکت‌ها به مخاطبان هدف شکل می‌گیرد و عمل می‌کند. به همین خاطر است که سئو به عنوان مهم‌ترین بازیگر کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و بخش جدایی‌ناپذیر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود.

به طور کلی، نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ را می‌توان زمانی مشاهده کرد که مشتریان خدمات و محصولات خاصی قصد دارند نیاز خود را از طریق اینترنت بر طرف کنند. در این حالت، مشتری بالقوه وارد گوگل می‌شود و کلمات و عبارات کلیدی را داخل نوار جستجو تایپ می‌کند. اکنون گوگل سایت‌هایی را که پیش از این معتبر شناسایی و فهرست بندی کرده است را در صفحات نتایج جستجو به کاربر مورد نظر پیشنهاد می‌دهد. متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ در این وضعیت با یکدیگر اتفاق نظر دارند که کاربر اینترنت تنها صفحات اول و دوم و با احتمال کمتر صفحه سوم نتایج گوگل را بررسی می‌کند و در صورت عدم دستیابی به پاسخ مورد نظر خود بار دیگر شانسش را با سرچ کلمات و عبارات دیگر امتحان می‌کند. این اطلاعات به ما نشان می‌دهد که سایت مورد نظر باید در دو صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد، زیرا در غیر این صورت هیچگاه در معرض دید مشتری بالقوه که همان کاربر موتور جستجو است، قرار نخواهد گرفت. در این وضعیت سئو به کمک وب‌سایت خواهد آمد. پشتیبانی سئو از کارهایی است که توسط پونه مدیا انجام می گیرد و این امر باعث می شود سایت شما برای مدت طولانی جایگاه های برتر گوگل را تصاحب کند. 

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزایش ترافیک وب‌سایت: استفاده از تکنیک‌های کاربردی در زمینه برجسته کردن جایگاه وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو
  • افزایش آگاهی از برند: استفاده از روش‌های مؤثر با تمرکز بر افزایش آگاهی از برند و انتشار اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص محصولات و خدمات کسب و کارها
  • بهبود تجربه کاربری: استفاده از محتوای سئو شده و با کیفیت به منظور افزایش تجربه کاربری و تضمین بازدید مجدد کاربر
  • ایجاد ورودی بیشتر و افزایش میزان فروش: افزایش ارتباط محتوا وب‌سایت با خدمات و محصولات و به‌کارگیری کلمات و عبارات کاربردی دقیق به منظور افزایش سرنخ‌ها و در پی آن افزایش فروش

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو محتوا چیست؟ | محتوای سئو شده چیست؟

نقش اصلی سئو در دیجیتال مارکتینگ این است که مشتریان را به صورت هدفمند به وب‌سایت شما هدایت می‌کند. زمانی که مشتریان به دنبال محصولات و خدمات خاصی از گوگل استفاده می‌کنند، سئو وب‌سایت شما با تکنیک‌های منحصر به فرد خود می‌تواند این کاربران ارزشمند اینترنت را وارد صفحات مختلف وب‌سایتتان کند، بازدید سایت را افزایش دهد و در انتها نیز ارزش محصولات یا خدمات شما به این افراد انتقال دهد. جالب است بدانید که کاربران گوگل به سایت‌هایی که در صدر صفحات نتایج قرار می‌گیرند، به راحتی اعتماد می‌کنند. این رده بندی گوگل به کاربران این پیام را منتقل می‌کند که محتوای وب‌سایت شما از دید متخصصان گوگل دست اول و قابل استناد است و در نتیجه سرمایه گذاری در این سایت منطقی و هوشمندانه است. همچنین برای آموزش تهیه پروپوزال سئو با ما در پونه مدیا همراه شوید، ما شما را در تهیه پروپوزال آماده سئو برای ارائه به مشتریانتان یاری می کنیم.

5 از 5