با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر رنگ در سئو سایت

تاثیر رنگ در سئو سایت یکی از مباحث مهمی است که همواره مورد توجه سئوکاران و طراحان وب سایت بوده است. برخی از متخصصان سئو بر این باورند که رنگ بر سئو سایت تاثیری ندارد و برخی دیگر معتقدند که رنگ سایت می تواند در سئوی سایت اثر بسزایی داشته باشد. به همین دلیل در اینجا قصد داریم بررسی کنیم آیا رنگ ها در سئو سایت تاثیر گذارند یا خیر. برای بررسی تاثیر رنگ در سئو سایت با پونه مدیا همراه باشید.

تاثیر رنگ در سئو سایت

آیا رنگ ها در سئو سایت تاثیر گذارند؟

رنگ ها جزء فاکتورهایی هستند که به طور غیر مستقیم بر روی سئو سایت، اثر می گذارند. استفاده از رنگ مناسب می تواند ظاهر سایت را جذاب تر کند، به طوری که کاربران به ماندن در سایت تمایل بیشتری نشان دهند. در عوض، رنگ و فونت نامناسب باعث می شود کاربر سایت را ترک کند. این موضوع به مرور زمان بر Bounce Rate سایت اثر می گذارد و این از نظر گوگل اتفاق خوشایندی نیست. به بیان ساده تر باید گفت: اگر در طراحی سایت و محتوای آن از رنگ ها و فونت های ساده استفاده شود، گوگل سایت را جریمه نمی کند اما عدم جذب کاربر و ترک سایت به مرور زمان مشکلاتی را در زمینه افزایش سئو سایت به وجود می آورد. با این وجود باید چگونه از رنگ ها در سایت استفاده کنیم که تاثیر مثبتی بر سئوی سایت بر جای بگذارند؟ برای بررسی این موضوع به چگونگی تاثیر رنگ ها روی سئو سایت می پردازیم. پشتیبانی سئو از کارهایی است که توسط پونه مدیا انجام می گیرد و این امر باعث می شود سایت شما برای مدت طولانی جایگاه های برتر گوگل را تصاحب کند. 

چگونه رنگ ها روی سئو سایت تاثیر می گذارند؟

چگونه رنگ ها روی سئو سایت تاثیر می گذارند؟

  • تناسب رنگ با فضای کسب و کار

بدیهی است رنگ مناسب برای یک سایت کسب و کار با رنگ مناسب برای سایت کودکانه، متفاوت است. به عنوان مثال: رنگ های ملایم معمولا برای وب سایت های کسب و کار استفاده نمی شوند. به دلیل اینکه برای جذب مشتری مناسب نیستند و تاثیر مثبتی در ذهن مخاطب بر جای نمی گذارند. در عوض برای یک وب سایت کودکانه از رنگ های ملایم مانند صورتی، آبی آسمانی و غیره استفاده می شود تا موجب جذب کودکان شود. در نتیجه تناسب رنگ با فضای کسب و کار نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

توجه به رنگ اشیاء در افزایش کلیک کاربران

  • توجه به رنگ اشیاء در افزایش کلیک کاربران

در یک سایت، متن، عکس، دکمه، لینک و غیره جزء اشیایی هستند که کاربر با آن ها تعامل دارد. کلیه این اشیاء باید به گونه ای طراحی شوند که علاوه بر همخوانی با رنگ کلی سایت با کاربر نیز ارتباط خوبی برقرار کنند. رعایت این نکته می تواند در ترغیب کاربران برای کلیک کردن موثر باشد. بخشی از متن که با زیرخط رنگی مشخص شده است، بخشی که با قرار گرفتن موس بر روی آن رنگی می شود، دکمه ای که در صورت حرکت موس، تغییر رنگ می دهد، همگی جزء مواردی هستند که می توانند توجه کاربر را جلب کنند تا بر روی آن ها کلیک کند. با این کار لینک سازی داخلی در یک سایت به خوبی حفظ می شود و کاربر زمان بیشتری در سایت باقی می ماند.

  • نوع قلم و اندازه فونت

فونت مناسب و اندازه استاندارد آن در خوانایی متن بسیار تاثیرگذار است. بهتر است از فونتی استفاده کنید که خیلی ریز و خیلی بزرگ نباشد تا برای کاربر خوانا و جذاب باشد. برای عنوان اصلی مقاله نیز حتما از تگh1  استفاده کنید. این تگ اهمیت عبارت نوشته شده را برای گوگل مشخص می کند. تغییر در فرمت و اندازه متن عنوان اصلی، توصیه نمی شود. در صورتی که نیاز به تغییر در رنگ و فونت متن داشته باشید با استفاده از دستورات Css می توانید این کار را انجام دهید.

نوع قلم و اندازه فونت

  • اثر رنگ پس زمینه بر خوانایی متن

انتخاب رنگ پس زمینه مناسب بر ماندگاری کاربر در سایت و استفاده از مطالب آن، اثرگذار است. در صورتی که رنگ پس زمینه نامناسب باشد، خوانایی متن کاهش پیدا می کند و کاربر از سایت خارج می شود. بهترین رنگ برای پس زمینه، رنگ سفید است به طوری که رنگ متن، مشکی باشد. استفاده از رنگ های خاکستری، مشکی و رنگ هایی از این دست برای رنگ پس زمینه توصیه نمی شود.

  • تناسب رنگ سایت با فرهنگ

در فرهنگ هر کشوری رنگ ها معنا و مفهوم خاصی دارند. رنگ قرمز در کشور چین، نمادی از خطر اما در کشور هند این رنگ نمادی از غرور و خلاقیت است. در جاهای دیگر نیز ممکن است هر رنگی معانی مختلفی را در بر داشته باشد. بنابراین رنگ سایت باید با فرهنگ کاربران یک کشور همخوانی داشته باشد تا موجب جذب بیشتر کاربر شود. این نکته جزء نکات ظریف تاثیر رنگ در سئو سایت است.

تاثیر رنگ در سئو سایت جزء مسائلی است که علاوه بر ایجاد زیبایی و هارمونی در سایت، می تواند موجب جذب بیشتر کاربران شود. با جذب بیشتر کاربر، مسیر سئو سایت و افزایش رتبه آن، هموارتر می شود.

5 از 5