با ما در ارتباط باشید: 0314566
قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل و تاثیر آن در سئو

قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل و تاثیر آن در سئو همچون دو روی سکه است. شما می‌توانید با قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل، اسنیپت جذاب‌تری بسازید اما آیا درباره تاثیرات منفی آن هم آگاهی دارید؟ یعنی اگر آن‌ها را در Title یا متا دیسکریپشن صفحه قرار دهیم، رتبه بهتری در گوگل می‌گیریم یا برعکس سقوط می‌کنیم؟

در مقاله پیش رو از پونه مدیا می‌خواهیم به طور مفصل درباره قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل و تاثیر آن در سئو صحبت کنیم. ببینیم نظر گوگل درباره این کار چیست؟ استفاده از ایموجی‌ها ممکن است چه سود و زیانی بر دیجیتال مارکتینگ شما داشته باشد و... با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم. انتخاب یک شرکت سئو حرفه ای مهم ترین کاری است که برای شروع باید انجام دهید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با سئو پیشرفته و نحوه پیاده سازی آن می توانید به سایت پونه مدیا مراجعه کنید. 

قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل و تاثیر آن در سئو

آیا گوگل در نتایج  خود ایموجی ها را نشان می دهد؟

قبل از اینکه درباره قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل صحبت کنیم، اجازه دهید ببینیم نظر گوگل درباره این کار چیست؟ اصلا آیا گوگل در نتایج خود ایموجی‌ها را نشان می‌دهد؟ در سال ۲۰۱۵ گوگل اعلام کرد هیچ گونه ایموجی را در نتایج جستجوی خود نشان نمی‌دهد اما کمتر از یک سال بعد، موضع خود را تغییر داد. گوگل می‌گوید ایموجی‌ها را در اسنیپت‌ها نشان می‌دهد به دو شرط: اول اینکه ایموجی مورد نظر شما، از جمله ایموجی‌های استاندارد در اینترنت باشد. دوم ارتباط دقیق و ساده‌ای درباره ایموجی و موضوع سرچ پیدا کند.

برای مثال کسب و کار شما، فروشگاه آنلاین سفارش غذا بوده و یکی از غذاهایی که در منو وجود دارد پیتزا است. شما می‌توانید از ایموجی استاندارد پیتزا برای صفحه مربوطه استفاده کنید. حال اگر کاربران عبارات سرچ به همراه این ایموجی یا حتی بدون ایموجی به کار ببرند، می‌توانند لینک مربوط به صفحه سایت شما را به همراه ایموجی پیتزا در لیست نتایج گوگل مشاهده کنند.

آیا گوگل در نتایج  خود ایموجی ها را نشان می دهد؟

توجه داشته باشید مثالی که درباره ایموجی پیتزا گفتیم، زمانی صدق می‌کند که سئوی صفحه سایت شما به میزان منطقی بهینه شده و توسط گوگل ایندکس گردد. در واقع نکته مهم این است که گوگل با نشان دادن ایموجی‌ها در نتایج جستجو مشکلی ندارد به شرطی که استاندارد و مرتبط با موضوع باشد.

چگونه باید ایموجی مناسب خود را پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانیم به بهترین شکل از ایموجی‌ها در جذب کاربران کمک بگیریم، باید دو شرط گوگل را به یاد داشته باشیم: استاندارد بودن و ارتباط به موضوع. حال سوال این است که چگونه باید ایموجی مناسب خود را پیدا کنیم؟ برای مثال شما همین الان می‌خواهید برای یکی از صفحات سایت خود، عنوان، متا دیسکریپسن، محتوا و... بنویسید. چگونه بهترین ایموجی را برای هر بخش انتخاب کنید؟

چگونه باید ایموجی مناسب خود را پیدا کنیم؟ 

پیشنهاد می‌کنیم به طور کلی، در استفاده از ایموجی‌ها زیاده روی نکنید. می‌توانید در بخش محتوای سایت، از ساده‌ترین و مرتبط‌‌ترین ایموجی‌ها کمک بگیرید. اگر لزومی برای وجود ایموجی‌های در محتوا احساس نمی‌کنید بنابراین بدون درنگ، آن‌ها را از محتوای سایت حذف نمایید.

به نظر می‌رسد استفاده از ایموجی‌های ساده و مشهور، در کنار بخش‌های مهم سایت، ایده خوبی باشد. مثلا ایموجی تلفن را کنار عنوان صفحه تماس با ما قرار دهید. ایموجی نامه را برای بخش آدرس ایمیل یا کمپین ایمیلی بگذارید و... . چنانچه تصمیم گرفته‌اید از ایموجی‌ها برای نتایج گوگل استفاده کنید، بهتر است فقط برای چند صفحه محدود این کار را انجام دهید.

ابتدا محتوا و موضوع صفحه مورد نظر خود را بررسی کنید. ببینید آیا در صفحه مجازی، ایموجی محبوب و بسیار رایجی برای موضوع آن صفحه، وجود دارد؟ فقط در این صورت است که قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل به نفع سایت شما خواهد بود.

همان طور که می‌دانید بسیاری از کاربران در فضای مجازی، شامل نسل جوان هستند. همچنین آمار نشان داده بسیاری از کاربران در بازه سنی ۱۶ تا ۳۴ سال، ترجیح می‌دهند از ایموجی‌ها برای برقرار ارتباط یا توصیف دقیق‌تر حس و حال خود استفاده کنند. بنابراین استفاده از ایموجی‌ها در نتایج گوگل، زمانی نتیجه خوبی دارد که مطابق سلیقه این نسل باشد. به شکلی که با مشاهده توضیحات شما در نتایج جستجوی گوگل، برای کلیک کردن تشویق شوند.

آیا همیشه همه ایموجی ها توسط گوگل نمایش داده می شود؟

آیا همیشه همه ایموجی ها توسط گوگل نمایش داده می شود؟ 

خیر. گوگل فقط ایموجی‌های استاندارد و مرتبط با موضوع را نمایش می‌دهد. به عبارتی باید کد ایموجی که درج کرده‌اید برای ربات‌های گوگل قابل فهم باشد. همچنین ربات‌های گوگل بتوانند ارتباط این ایموجی با موضوع سرچ و موضوع محتوای شما را درک کنند. همچنین همواره این ریسک وجود دارد که بعضی مرورگرها، قادر به نمایش ایموجی به کار رفته توسط شما نباشند و به جای آن در لیست نتایج جستجو برای کاربر، اشکالی مانند مربع یا کراکتر‌های نامفهوم نشان دهند. برای مشاهده فایل نمونه و کسب اطلاعات بیشتر درباره مطالب مهم درج شده در پروپوزال سئو به منظور ارتقا دانش خود برای عقد قراردادهای سئو با ما در پونه مدیا همراه بمانید.

تاثیر ایموجی روی توجه کاربر در نتایج است یا سئو سایت

فراموش نکنید که قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل، به شکل مستقیم تاثیری بر سئو ندارد. این موضوع را گوگل مستقیما اعلام کرده است. اگر ایموجی‌ها را در جای صحیح به کار ببرید می‌توانید کاربران را برای کلیک کردن روی لینک تشویق نمایید. این نکته برای سرچ ارگانیک و سرچ خریداری شده (مانند تبلیغات کلیکی گوگل) صدق می‌کند. بنابراین ایموجی‌های می‌توانند فقط بر افزایش نرخ کلیک تاثیر داشته باشند (اگر در جای صحیح استفاده شوند و کاربر را جذب کنند).

ایموجی‌های می‌توانند فقط بر افزایش نرخ کلیک تاثیر داشته باشند (اگر در جای صحیح استفاده شوند و کاربر را جذب کنند).

معرفی منابع مناسب برای پیدا کردن ایموجی و قراردادن آن در جاهای مناسب

در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که ایموجی‌های به کار رفته در نتایج گوگل باید استاندارد و مرتبط باشند. برای جستجوی ایموجی‌های استاندارد می‌توانید به سایت iEmoji یا سایت emojipedia مراجعه نمایید. ایموجی مورد نظر خود را در این سایت‌ها بیابید، کپی کنید و آن را در اسنیپت به کار ببرید. راه دیگری برای استفاده از ایموجی‌ها در اسنیپت وجود دارد: کد دسیمال یا هگزادسیمال ایموجی‌ها برای HTML را بیابید و در اسنیپت کپی کنید.

این که ایموجی‌ها را دقیقا کجا به کار ببرید، نکته‌ای است که به استراتژی‌های شما جهت طراحی SERP بستگی دارد. مثلا برای کسب و کارهایی با موضوع رسمی، از ایموجی‌ها استفاده نکنید. اگر موضوع کسب و کار شما چیزی مانند پت شاپ، تحویل غذا، فروشگاه اکسسوری و... است می‌توانید از ایموجی‌های محبوب و استاندارد کمک بگیرید تا اسنیپت‌های جذاب‌تری داشته باشید. در این میان فراموش نکنید که استفاده فزاینده و بی‌رویه از ایموجی‌‌ها می‌تواند امتیاز منفی در گوگل و سایر موتورهای جستجو به وجود بیاورد.

5 از 5