با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو ارگانیک یا organic seo چیست

استراتژی‌هایی که برای بازاریابی آنلاین به کار می‌آیند بسیار متنوع هستند. با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن پلتفرم‌های جدید به فضای مجازی، قابلیت‌ها و امکاناتی که برای طراحی استراتژی‌ها فراهم می‌شوند هر بار رنگ تازه‌ای می‌گیرند. با وجود تمام کارهایی که باید برای موفقیت کسب و کارهای جدید انجام دهیم، سئوی ارگانیک سالیان متمادی، جایگاه خود را حفظ کرده است. به عبارتی همچنان، نقش سئو ارگانیک به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ مورد توجه است.

از آنجایی که پرداختن به موضوع سئو، برای موفقیت کسب و کارهای آنلاین اهمیت ویژه‌ای دارد تصمیم گرفتیم در این مقاله از پونه مدیا نگاه دقیق‌تری به سئو ارگانیک داشته باشیم. می‌خواهیم توضیح دهیم SEO Organic یا سئو ارگانیک چیست، چه ارتباطی با گوگل دارد، چگونه می‌توان به بهبود سئو ارگانیک کمک کرد و ... . برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با سئو پیشرفته و نحوه پیاده سازی آن می توانید به سایت پونه مدیا مراجعه کنید.

مفهوم سئو ارگانیک چیست؟ 

مفهوم سئو ارگانیک چیست؟

اجازه بدهید ابتدا بررسی کنیم مفهوم سئو ارگانیک چیست؟ SEO Organic به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که برای نمایش لینک‌های سایت، در رده‌های بالای لیست نتایج موتورهای جستجو به کار می‌بریم. تحقیق و انتخاب بهترین کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، تبادل لینک و به طور کلی روش‌های سئو کلاه سفید برای بهبود سئو ارگانیک کاربرد دارند.

اساسا کلمه ارگانیک به تمایز بین روش‌های بهینه سازی موتور جستجو به صورت طبیعی و تاکتیک‌های پولی برای رتبه‌بندی در SERP اشاره می‌کند. یعنی در سئو ارگانیک هزینه‌ای برای نمایش لینک صفحات سایت به موتور جستجو (یا سایت‌های دیگر) پرداخت نمی‌کنید بلکه با کمک سرچ طبیعی (Organic Search) رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برید تا ترافیک طبیعی سایت را افزایش دهید. 

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم متوجه می‌شوید در سئو ارگانیک، روش‌های پولی مانند تبلیغات کلیکی تاثیر ندارند. بلکه کارهایی انجام می‌شوند که به طور طبیعی ارزش سایت را از نظر موتورهای جستجو بالا ببرند. برای مثال تولید محتوای منحصر به فرد و ارزشمند، لینک دهی موثر به محتوای تولید شده، استفاده از قابلیت‌هایی مانند متا دیسکریپشن، ایجاد اسنیپت‌های جذاب و ... از جمله روش‌هایی هستند که جهت بهبود سئو ارگانیک به آن‌ها نیاز داریم. انتخاب یک شرکت سئو حرفه ای جزو اولین و اصلی ترین کارهایی است که برای شروع باید مد نظر داشته باشید. 

مفهوم سئو ارگانیک چیست؟ 

اگر کاربر به واسطه سئو ارگانیک از سایت بازدید کند به این بازدید، ترافیک ارگانیک یا ترافیک طبیعی گفته می‌شود. بدیهی است که مهم‌ترین داور برای قضاوت کیفیت سئو ارگانیک شما، موتورهای جستجو هستند. چرا که تمام کارهایی که برای بهبود سئو ارگانیک انجام داده‌اید، توسط ربات‌های موتور جستجو مشاهده می‌گردد، ربات‌ها این اطلاعات را جمع آوری کرده و در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره می‌کنند.

در آخر موتور جستجو این اطلاعات ارزشمند را به الگوریتم‌ها می‌دهد تا بهترین نتایج را به کاربر نمایش دهند. بنابراین برای بهبود سئو ارگانیک و قرار گرفتن در رده‌های بالای لیست نتایج، باید بهترین جواب را در بهترین شکل برای کاربران موتور جستجو (مانند گوگل) تولید کرده باشید.

چرا سئو ارگانیک اهمیت دارد؟

برای اینکه به اهمیت سئو ارگانیک پی ببرید این آمار را ملاحظه نمایید: ۷۵ درصد از کاربران در موتورهای جستجو، به نتایجی که در اولین رده‌ها نشان داده می‌شوند (مانند تبلیغات کلیکی گوگل که در صدر نتایج هستند و کلمه Ad در کنار آن‌ها است) علاقه‌ای ندارند و به سراغ لینک‌های طبیعی و غیر تبلیغاتی می‌روند. بنابراین اگر وب سایت شما به طور طبیعی در رده‌های بالای لیست نتایج جستجو قرار نداشته باشد، صرفا با تبلیغات کلیکی نمی‌توانید به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید.

لازم است برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین، روی بهبود سئو ارگانیک تمرکز کنید زیرا کاربران از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند تا به پاسخ سوالات خود برسند و چیزی را که نیاز دارند پیدا کنند. بیش از ۹۰ درصد تجربیات آنلاین کاربران، با جستجویی ساده در موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) آغاز می‌شود.

چرا سئو ارگانیک اهمیت دارد؟

حال اگر سایت شما در رده‌های بالای لیست نتایج نباشد، شانس زیادی برای موفقیت ندارید. البته منظور این است که سئو ارگانیک را بهبود دهید و به صورت طبیعی در رده‌های بالا قرار بگیرید سپس تبلیغات کلیکی را به عنوان نیروی کمکی (برای جذب کاربران بیشتر) به کار ببرید.

آمارها نشان‌ داده‌اند که ۴۰ درصد درآمد کسب و کارهای آنلاین از طریق ترافیک ارگانیک به دست می‌آید. همچنین شایان ذکر است که موتورهای جستجو می‌توانند تا ۸ برابر بیشتر از روش‌های بازاریابی سنتی، برای شما مشتری پیدا کنند. در یک کلام، موتورهای جستجو مانند گوگل، ابزاری برای موفقیت و درآمدزایی کسب و کار شما هستند به شرطی که سرچ طبیعی را جدی بگیرید. کافی است سئو ارگانیک را بهبود دهید تا این ابزار شگفت انگیز در اختیار شما باشد.

سئو ارگانیک در بحث بازاریابی ارگانیک اهمیت ویژه‌ای دارد. یعنی جایی که شما به عنوان کسب و کاری معتبر معرفی شده‌اید زیرا این اعتبار را ثابت کرده‌اید. برای مثال تصور کنید کاربر در گوگل، جستجویی انجام داده و لینک صفحات سایت شما را در رده‌های بالا مشاهده می‌کند. وقتی این اتفاق برای جستجوهای مرتبط، مرتبا تکرار شود کاربر از اعتبار سایت شما اطمینان پیدا می‌کند. به این ترتیب است که بازاریابی طبیعی (یعنی بدون هزینه برای تبلیغات) انجام داده‌اید.

چرا سئو ارگانیک اهمیت دارد؟

قیمت سئو ارگانیک چقدر است؟

قیمت سئو ارگانیک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. فاکتورهایی مانند ارزش مالی کسب و کار، استراتژی‌های سئو سایت، تعرفه‌های شرکت سئویی که انتخاب کرده‌اید، نوع کالا یا خدمات، منطقه جغرافیایی و... . برخی شرکت‌ها از ۳۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان ماهیانه برای بهینه سازی سئو ارگانیک هزینه می‌کنند. با این حال می‌توانید برای اطلاع از قیمت سئو ارگانیک، تحقیق کنید، نمونه کارها و تعرفه شرکت‌های سئو را بررسی نمایید و جلسه حضوری برای انتخاب بهترین شرکت سئو داشته باشید.

فراموش نکنید بهبود سئو ارگانیک می‌تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بالا ببرد اما بدین معنی نیست که این جایگاه تا ابد از آن شما خواهد بود. بلکه باید با تلاش مستمر تیم سئو، جایگاه سایت حفظ گردد و برای معرفی محتوای جدید نیز کارهایی انجام شود. برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت سئو ارگانیک، پیشنهاد می‌کنیم با شرکت سئو مشاوره‌های حضوری انجام دهید.

ارتباط گوگل و سئو ارگانیک چیست؟

بیایید درباره نحوه رتبه دهی گوگل و ارتباط گوگل و سئو ارگانیک صحبت کنیم. قبل از اینکه به سئو ارگانیک بپردازیم، بهتر است گوگل را درک کنیم و ببینیم چرا چنین نقش مهمی در طراحی استراتژی‌های سئو ارگانیک بازی می‌کند.

گوگل به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین موتور جستجو در جهان، مسئولیت عظیمی بر عهده دارد. هدف گوگل این است که وقتی کاربر، عبارتی را جستجو می‌کند بهترین جواب را بیابد. یعنی تا جایی که ممکن است به مناسب‌ترین جواب دست پیدا کند. گوگل می‌خواهد مجموعه‌ای کامل از جواب‌ها را در نتایج نشان دهد. جواب‌هایی که بیشترین تطابق را با عبارت مورد جستجو کاربر داشته باشند.

در این راستا، همواره الگوریتم‌های گوگل هوشمندتر می‌شوند تا مناسب‌ترین نتایج را نمایش دهند. علاوه بر این‌ها، گوگل به تجربه کاربران در سایت‌ نیز اهمیت می‌دهد تا نتیجه‌ گیری بهتری برای آینده داشته باشد. مثلا چقدر زمان لازم است تا صفحه سایت شما بارگذاری شود، کاربر چه مدت در سایت شما مانده یا صفحات دیگر سایت را بازدید کرده و... . تمام این فاکتور‌ها را گوگل در نظر می‌گیرد تا به سرچ ارگانیک سایت شما رتبه دهد. پس کیفیت سئوی ارگانیک جایگاه سایت شما را در SERP تعیین می‌کند.

عملکرد سئو ارگانیک چگونه است؟

اگر هدف گوگل این است که بهترین پاسخ را برای جستجوی کاربران پیدا کند، هدف سئو ارگانیک این است که سایت و محتوایی تولید نماید که ارزش رتبه‌های بالا در نتایج گوگل را داشته باشد. چنانچه می‌خواهید سایت شما رتبه بالایی در SERP بگیرد باید سئو ارگانیک را بهبود دهید.

استراتژی‌های سئو ارگانیک شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها هستند که در کنار هم می‌توانند به بالا رفتن رتبه سایت کمک کنند. مهم‌ترین تکنیک‌ها و استراتژی‌های سئو ارگانیک و نحوه عملکرد آن‌ها عبارتند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی: از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین استراتژی‌ها برای تقویت سئو ارگانیک، تحقیق کلمات کلیدی است. باید بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را بیابید و سئو را بر اساس آن‌ها بهبود دهید. برای انتخاب مناسب‌ترین کلمات کلیدی می‌توانید از ابزار‌های تخصصی در این زمینه کمک بگیرید. همچنین خلاقیت به خرج دهید تا کلمات کلیدی منتخب شما، بیشترین ارتباط را با عبارات مورد جستجوی کاربران داشته باشند. الگوریتم‌های هوشمند گوگل، کلمات کلیدی اصلی و فرعی در محتوای صفحات را درک و ذخیره می‌کنند تا در پاسخ به کوئری‌های مرتبط، مناسب‌ترین صفحات را نمایش دهند.
  • تولید محتوای ارزشمند: محتوای ارزشمند، کامل و حاوی کلمات کلیدی محبوب، به گوگل این سیگنال را می‌دهد که پاسخ کاربران را نزد خود دارد. بنابراین تولید محتوای مناسب، به بهبود سئو ارگانیک کمک می‌کند.
  • لینک سازی صحیح: وقتی معماری سایت شما مناسب باشد، ربات‌های موتور جستجو صفحات بیشتری را پایش می‌کنند، ارتباط بین صفحات را درک می‌نمایند و به گوگل این سیگنال را می‌دهند که سایت شما به اندازه کافی خوب است و باید رتبه‌های بهتری بگیرد. پس لینک سازی صحیح به این ترتیب در سئو ارگانیک اهمیت پیدا می‌کند.
  • محتوای چند رسانه‌ای: افزودن محتوای چند رسانه‌ای به صفحات سایت، کاربران را به درگیر شدن بیشتر با محتوا تشویق می‌کند. به همین دلیل محتواهایی مانند عکس، ویدیو، اینفوگرافی، نمودار و... نقش مهمی در بهبود سئو ارگانیک دارند چرا که کاربر را برای زمان بیشتری در سایت نگه می‌دارند.
  • تجربه کاربری: بهبود تجربه کاربری باعث می‌شود کاربران با آیتم‌های سایت، ارتباط بهتری ایجاد کنند. بنابراین اگر محتوای مناسبی را در قالب سایتی با تجربه کاربری بالا منتشر کنید، امکان درگیری کاربر با محتوا بیشتر می‌شود. هر چقدر کاربر زمان بیشتری را در سایت سپری کند، سایت امتیاز بیشتری از موتورهای جستجو می‌گیرد. به این ترتیب است که تجربه کاربری در بهبود سئو ارگانیک تاثیر دارد.
  • متن جایگزین تصویر (Image alt): چنانچه تصاویری در محتوای سایت وجود دارد، باید متن جایگزینی برای آن بنویسید. با این کار، ربات‌های موتور جستجو مفهوم تصویر و ارتباط آن را با موضوع صفحه، بهتر درک خواهند کرد. این فاکتور هم می‌تواند در بهبود سئو ارگانیک موثر واقع شود.

چند مورد از سئو ارگانیک که باعث رشد ترافیک سایت می شود

چند مورد از سئو ارگانیک که باعث رشد ترافیک سایت می شود 

 تا این بخش از مطالب درباره سئو ارگانیک و اهمیت آن صحبت کردیم. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توان استراتژی‌های مناسبی برای بهبود سئو ارگانیک پیاده سازی کرد. در ادامه تعدادی از کاربردی‌ترین روش‌ها در این زمینه را نام می‌بریم.

تحقیق دقیق برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی، از جمله مهم‌ترین فاکتور‌ها برای طراحی استراتژی سئو ارگانیک محسوب می‌گردد. حتی بسیاری از متخصصان سئو بر این باور هستند که سنگ بنای سئو ارگانیک، تحقیق کلمات کلیدی است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای بهبود سئو ارگانیک و افزایش ترافیک سایت، تحقیق کلمات کلیدی را دست کم نگیرید. برای نتیجه بهتر، از متخصصان با تجربه سئو راهنمایی بخواهید.

تولید محتوا با محوریت کلمات کلیدی

پس از اینکه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کردید، پیرامون آن‌ها محتوای جذاب، منحصر به فرد و ارزشمند ایجاد کنید. همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، گوگل به محتوای ارزشمند بسیار اهمیت می‌دهد. حال اگر چگالی کلمات کلیدی در محتوای شما، به اندازه کافی باشد، الگوریتم‌های موتور جستجو این محتوا را در پاسخ به کوئری‌های کاربران، نمایش خواهند داد.

محتوای چند رسانه‌ای در سایت خود منتشر نمایید

محتوای چند رسانه‌ای، کاربران را درگیر می‌کنند و باعث می‌شوند آن‌ها زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

سرعت بارگذاری صفحات سایت را بالا ببرید

بدیهی است که گوگل به سرعت بارگذاری صفحات سایت شما اهمیت بدهد. کاربران کم حوصله فضای مجازی، فقط چند ثانیه منتظر بارگذاری صفحه سایت می‌مانند در غیر این صورت از سایت شما خارج شده و سراغ لینک سایت‌های رقیب می‌روند.

لینک‌های داخلی را بهینه سازی کنید

سلسله مراتب معماری سایت را در لینک سازی داخلی رعایت کنید تا ربات‌های موتور جستجو، ارتباط صفحات سایت را بهتر درک کنند، در زمان کمتری عملیات پایش و ایندکس را انجام دهند.

اگر در زمینه سئو مطالعه کنید متوجه می‌شوید بهبود سئو ارگانیک به منابع مختلفی نیاز دارد. برای مثال متخصص سئو، گروه تولید محتوا، گروه سئو تکنیکال و... . بالطبع هر چقدر کیفیت کار سئو بالاتر باشد هزینه نیز بالاتر می‌رود. قرار است با بهبود سئو ارگانیک، سایت شما در رده‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد. این اتفاق به خودی خود احتمال جذب بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد. همچنین در ادامه باعث می‌شود برند شما به نامی آشنا در ذهن کاربر تبدیل شود. بنابراین می‌توانید با پی بردن به اهمیت این موضوع، بودجه‌ای را برای سرمایه گذاری در بخش سئو ارگانیک اختصاص دهید. ما در پونه مدیا آماده ایم تا به تمام سوال های شما درباره سئو ارگانیک پاسخ دهیم.

5 از 5