با ما در ارتباط باشید: 0314566
مدت زمان سئو سایت

سئو سایت یک فرایند طولانی‌مدت است. مدت زمان سئو و اینکه یک سایت چه زمانی در صفحات نتایج گوگل رتبه‌بندی خوبی بگیرد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل به تخصص سئوکار و مدت زمانی که صرف سئو می‌شود وابسته است.

 مدت زمان سئو سایت

اما عوامل خارجی دیگری وجود دارد که پیش‌بینی مدت زمان سئو سایت را دشوار می‌کند. به طور کلی، کلمات کلیدی هدف، نوع صنعت و میزان رقابت می‌توانند نقش مهمی در مدت زمان سئو سایت ایفا کنند. علاوه بر این، رتبه‌بندی سایت‌ها دائماً در حال تغییر هستند. در نتیجه در هیچ شرایطی یک سئوکار حرفه‌ ای نمی‌تواند تضمین کند که سایت شما در طول ماه آینده یا هر زمان مشخص دیگری بهینه‌سازی می‌شود و در صفحات ابتدایی نتایج گوگل قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است با نحوه عملکرد سئو و فاکتورهای تأثیرگذار در سئو آشنا باشید تا بتوانید به طور تخمینی مدت زمان سئو سایت را مشخص کنید.

 مدت زمان سئو سایت

مدت زمان انجام سئو سایت چقدر است

پاسخ به این سؤال که مدت زمان انجام سئو سایت چقدر است می‌تواند نقش مهمی در تصمیمات کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در این تخصص داشته باشد. پاسخ کوتاه به این سؤال بین 6 الی ۱۲ ماه است. پاسخ طولانی‌تر اما به عواملی بستگی دارد که در استراتژی سئو نقش دارند. به‌عنوان‌مثال، اگر کلمات کلیدی کم رقابت را هدف قرار دهید، مدت زمان انجام سئو سایت ۴ تا ۶ ماه تخمین زده می‌شود.

مدت زمان انجام سئو سایت چقدر است

این در حالی است که تمرکز بر کلمات و عبارات کلیدی با رقابت بالا می‌تواند بیش از یک سال نتیجه سئو مورد نظر شما را به دست آورد. اگر سایت شما از استراتژی سئو جدیدی استفاده می‌کند که قابل‌اندازه‌گیری و اصلاح است، شما می‌توانید نتیجه سئو را در دوره زمانی ۶ الی یک سال مشاهده کنید. توجه داشته باشید که سئو سایت به متغیرهای فراوانی وابسته است و به همان اندازه که دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو تکامل پیدا می‌کنند، لازم است سئوکار استراتژی‌های مختلفی را طراحی کند.

آیا سئو سایت تمام می شود؟

زمانی که برای سئو سایت سرمایه‌گذاری می‌کنید، سایت شما پس از مدت زمان مشخص (6 ماه تا یک سال) در صفحات نتایج گوگل قابل مشاهده می‌شود. در این شرایط شما به عنوان مالک یک سایت تجاری یا شخصی ممکن است از خود این سؤال را بپرسید که آیا سئو سایت تمام می‌شود؟ و آیا دیگر لازم نیست برای همکاری با سئوکار هزینه کنم؟ قاعدتاً جواب این سؤال منفی است. در واقع، سئو سایت فرایندی مداوم است که به کار مداوم نیاز دارد. حتی اگر شما به جایگاه مورد نظرتان در گوگل دست یافته‌اید، به دلیل رقابت بالا احتمال اینکه رتبه سایت شما پس از مدتی کاهش پیدا کند، بسیار زیاد است. تنوع استراتژی‌های سئو یکی از مهم‌ترین عواملی است که شما را ملزم به بهینه‌سازی سئو سایت می‌کند. برای درک بهتر این موضوع انواع استراتژی سئو را با هم بررسی می‌کنیم.

سئو به چهار دسته تقسیم می‌شود:

  • سئو درون صفحه که بر بهینه‌سازی محتوای صفحات و ساختار سایت متمرکز است. بهینه‌سازی توضیحات متا، تگ‌ها، تصاویر و دیگر عناصر تأثیرگذار در رتبه‌بندی سایت مربوط به سئو داخلی یا درون صفحه می‌شود.
  • سئو خارجی یا خارج صفحه که شامل بک‌لینک‌ها و پیوند سایت شما به سایت‌های معتبر می‌شود. هر چه تعداد بک‌لینک‌های باکیفیت بیشتر باشد رتبه سایت شما در صفحه نتایج گوگل بالاتر رفته و اعتبار سایتتان به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.
  • سئو تکنیکال یا فنی که به بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌پردازد. بهینه‌سازی سرعت سایت و سازگاری سایت با گوشی‌های تلفن همراه در سئو تکنیکال انجام می‌شود.
  • سئو محلی نیز با کمک به دیده شدن سایت توسط افرادی که در نزدیکی شما قرار دارند، نقش مهمی در افزایش نرخ بازدید و ایجاد سرنخ ایفا می‌کند.

متغیرهای تأثیرگذار در مدت‌زمان سئو سایت چه مواردی هستند

حضور قدرتمند سایت در نتایج موتورهای جستجو، به‌خصوص گوگل، با افزایش تعداد بازدیدکنندگان می‌تواند درآمد شما را افزایش داده و کسب‌وکارتان را گسترش دهد. فرقی نمی‌کند که در چه صنعتی فعالیت می‌کنید. اگر به دنبال اعتمادسازی و افزایش آگاهی از برندتان هستید، قرارگیری در صدر نتایج گوگل می‌تواند شما را به اهداف تجاری‌تان نزدیک کند. مهم‌ترین متغیرهای تأثیرگذار در مدت‌زمان سئو سایت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • محتوای باکیفیت: محتوا ارزشمندترین دارایی سایت شما است. انتشار مداوم محتوای باکیفیت، مرتبط، قابل‌اعتماد و خوانا می‌تواند از طریق ایجاد تعامل با کاربران آنها را تشویق به اقدام به خرید کند.
  • تحقیق کلمات کلیدی: تحقیق و دستیابی به کلمات کلیدی مهم‌ترین وظیفه سئوکار است. زمانی که سئوکار کلمات کلیدی را در محتوای باکیفیت جانمایی کند، گوگل بر اساس این کلمات سایت شما را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.
  • بهینه‌سازی تصاویر: تصاویر بی‌کیفیت و غیرمرتبط می‌توانند باعث کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شوند. زمانی که در وبلاگ سایت خود محتوایی را منتشر می‌کنید لازم است برای افزایش تعامل با کاربران از تصاویر بهینه‌سازی شده استفاده کنید.
  • سرعت صفحه: سرعت بارگذاری صفحات یکی دیگر از متغیرهایی است که در مدت‌زمان سئو سایت تأثیر می‌گذارد. یک سئوکار حرفه‌ای به‌درستی می‌داند که اگر صفحات سایت شما بیش از چند ثانیه بارگذاری شود، با ایجاد تجربه کاربری مناسب نرخ پرش را افزایش می‌دهد.
  • سازگاری با موبایل: باتوجه‌به اینکه بیش از نیمی از کاربران گوگل از طریق موبایل‌های خود وارد این موتور جستجوی محبوب می‌شوند، لازم است سایت شما با موبایل سازگاری داشته باشد. این بدان معناست که تصاویر و تمامی عناصر موجود در صفحات سایت به‌درستی بارگذاری شده و خوانا باشند.
  • معماری سایت: معماری سایت اولین برخورد بازدیدکننده سایت با کسب‌وکار شما است. در نتیجه لازم است پیمایش در صفحات ساده باشد و اطلاعات کاربردی در معرض دید کاربر قرار بگیرد.
  • امنیت سایت: یکی دیگر از متغیرهای تأثیرگذار در مدت‌زمان سئو ایجاد و حفظ امنیت سایت است. اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است و کاربران اطلاعات کارت‌ها و اطلاعات شخصی خود را در سایتتان ذخیره می‌کنند، لازم است برای جلوگیری از هک‌شدن برای امنیت سایت اقدام کنید.
  • بک‌لینک‌ها: دریافت بک‌لینک یکی از چالش‌برانگیزترین و زمان‌برترین بخش‌های سئو است. باتوجه‌به اینکه بک‌لینک‌ها باعث معتبر شدن سایت‌ها نزد گوگل می‌شوند، این بخش از سئو نیازمند صرف زمان بسیار زیادی است.

به یاد داشته باشید که سئو نقش مهمی در افزایش مشتریان وفادار شما ایفا می‌کند. در نتیجه استخدام شرکت‌ متخصص سئو یک تصمیم هوشمندانه است. اگر به‌تازگی سایت ارزشمندتان را راه‌اندازی کرده‌اید، تصور اینکه طی یکی دو ماه آینده در صدر نتایج گوگل قرار خواهید گرفت، دور از واقعیت است. علاوه بر این، تا زمانی که سایت شما در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار نگیرد دستاورد تجاری برای شما نخواهد داشت. برای دریافت مشاوره در خصوص سئو و نحوه همکاری پونه مدیا با شما، همین امروز با ما تماس حاصل فرمایید.

5 از 5