با ما در ارتباط باشید: 0314566
تأثیر تولید محتوای حرفه‌ای در سئو

محتوای مؤثر بر سئو به محتوایی گفته می‌شود که به صورت تخصصی برای کاربران تولید می‌شود. در حالی که بیشترین میزان ترافیک ارگانیک سایت‌ها از طریق گوگل به دست می‌آید، محتوای ما باید بر اساس استانداردهای این موتور جستجوی محبوب و برای پاسخ به سوال مخاطب نوشته شود. زمانی که کاربر سؤالات و کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو می‌کند، این موتور جستجو به بررسی سایت‌های فعال می‌پردازد. زمانی که محتوای یک سایت با کلمات و عبارات کلیدی کاربر یکسان شناسایی شود، این موتور جستجو سایت را به کاربر خود پیشنهاد می‌دهد. با پونه مدیا همراه باشید تا با مفهوم تولید محتوای حرفه‌ای و نحوه تشخیص آن آشنا شویم.

تولید محتوای حرفه ای برای سئو چه مفهمومی دارد

سایت‌هایی که به دنبال دیده شدن در صدر صفحات نتایج گوگل هستند، باید به طور تخصصی برای مخاطب محتوا تولید کنند. بدون محتوای حرفه‌ای، گوگل اطلاعات مورد نیازش را برای ایندکس کردن صفحات و رتبه‌بندی سایت در اختیار نخواهد داشت. تولید محتوای حرفه‌ای برای سئو به این معنی است که محتوای صفحات به سؤالات و نیازهای کاربران پاسخ درست می‌دهد، آنها را تشویق به خرید می‌کند و در نهایت تجربه کاربری بی‌نظیری کسب می‌کند. با مواردی که در ادامه برای شما گردآوری کرده‌ایم به این سؤال مهم که تولید محتوای حرفه‌ای برای سئو چه مفهومی دارد، پاسخ می‌دهیم:

محتوای حرفه‌ای CTR بالایی کسب می‌کند

CTR یا نرخ کلیک نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل ایفا می‌کند. هر چه کاربران بیشتری را تشویق به کلیک بر روی لینک‌های سایتتان کنید، گوگل سایت شما را معتبرتر و مرتبط‌تر شناسایی می‌کند.  

محتوای حرفه‌ای بک‌لینک‌های معتبرتری دریافت می‌کند

یکی از مهم‌ترین عناصر تأثیرگذار در ارتقای سئو دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر و مرجع است. این بک‌لینک‌ها اگر به سایت‌های معتبر وصل شده باشند، گوگل سایت شما را هم رده با سایت میزبان رده‌بندی می‌کند.

تولید محتوای حرفه‌ای به معنی استفاده صحیح و به جا از کلمات کلیدی است

کلمات و عبارات کلیدی همان چیزی است که کاربر گوگل در نوار جستجو آن را سرچ می‌کند. زمانی که در محتوای شما از کلمات کلیدی مرتبط به درستی استفاده شود گوگل محتوای سایت را با نیازهای کاربرانش یکسان شناسایی می‌کند و سایت شما را به آنها پیشنهاد می‌دهد.

محتوای حرفه‌ای تجربه کاربری بی‌نظیری ارائه می‌دهد

هدف اصلی گوگل جلب رضایت کاربرانش است. اگر محتوای شما بر اساس استانداردهای گوگل تهیه شده باشد بی‌شک نیاز بازدیدکننده را بر طرف خواهد کرد. زمانی که کاربر محتوای سایت شما را مفید شناسایی کند، در صفحات سایت پیمایش کند و در نهایت برای خرید محصولات و خدمات باارزش شما اقدام کند، تجربه کاربری بی‌نظیری کسب کرده است.

چگونه محتوای حرفه ای را تشخیص دهیم

اگر قصد دارید برای تولید محتوای حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید یا خودتان به عنوان تولید کننده محتوا وارد بازار کار شوید، بهتر است بتوانید محتوای حرفه‌ای را تشخیص دهید. اما چگونه محتوای حرفه‌ای را تشخیص دهیم. چنین محتوایی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، در نتیجه با بررسی آن می‌توانیم این ویژگی‌ها را در متن مشاهده کنیم.  

  • عناوین جذاب

عنوان محتوای حرفه‌ای اولین عاملی است که کاربر گوگل را تشویق به بازدید از سایت می‌کند. حتی اگر سایت شما در رده‌های بالای صفحات نتایج گوگل رتبه‌بندی شود، اگر عنوان محتوا جذاب نباشد، مردم بر روی لینک کلیک نمی‌کنند. در نتیجه محتوای حرفه‌ای عنوان جذاب و غافل‌گیرکننده‌ای دارد.

  • کلمات کلیدی اصلی در عنوان

یادتان هست کلمات کلیدی چرا برای گوگل اهمیت داشتند؟ حال تصور کنید این کلمات در عنوان اصلی محتوای شما مورد استفاده قرار بگیرد. در این حالت، کاربر گوگل نیازهای خود را با عنوان شما همسو شناسایی می‌کند و برای مطالعه محتوا وارد سایت می‌شود.

  • کلمات کلیدی و عبارات در محتوا

استفاده از کلمات کلیدی در بدنه محتوا -به شکل صحیح و کاربرپسند- یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های محتوای معمولی با محتوای حرفه‌ای تأثیرگذار در سئو است.

  • ارائه راه‌حل و تمرکز بر رفع مشکل

آیا از خودتان پرسیده‌اید چرا مردم از گوگل استفاده می‌کنند؟ تمامی کاربران گوگل به دنبال دریافت راه‌حلی برای مشکلات و نیاز‌های خود هستند. محتوای حرفه‌ای با پاسخگویی به این سؤالات قصد دارد نیازی را از کاربر گوگل برطرف سازد.

  • جذابیت محتوا

تا زمانی که محتوای سایت شما نتواند بازدیدکننده را درگیر خود کند، نمی‌تواند تأثیر مورد نظرتان را بر گوگل بگذارد. اگر بازدیدکننده تصادفی وارد سایت شما شود و محتوای شما را جذاب نبیند، به‌سرعت از سایت خارج می‌شود. این وضعیت که با عنوان نرخ پرش از آن یاد می‌شود تأثیر مخربی بر رتبه کنونی سایت شما دارد.

  • ساختار محتوا

یک محتوای خوب و اصولی از ساختاری استاندارد پیروی می‌کند: عنوان، عناوین فرعی، بدنه و در صورت نیاز جمع‌بندی. به طور کلی، ساختار محتوا باید طوری طراحی شود که بازدیدکننده به راحتی بتواند آن را اسکن کند. به همین منظور، اطلاعات کاربردی و کلمات کلیدی باید در کل محتوا مورد استفاده قرار بگیرد.

  • ارتباط محتوا با عنوان

شاید برای شما پیش آمده باشد که پس از ورود به یک سایت با مطلب غیرمرتبطی مواجه شده باشید. این نوع محتوا با به کارگیری عناوین جذاب به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک هستند اما با ایجاد نرخ پرش باعث آسیب به رتبه بندی سایت در گوگل می‌شود. محتوای حرفه‌ای به موضوع پایبند است و به طور تخصصی برای پاسخگویی به کاربران گوگل تهیه می‌شود.

کلام آخر

محتوای حرفه‌ای به محتوایی گفته می‌شود که به خوبی نوشته شده باشد، قابل درک باشد، اشتباهات نوشتاری و دستوری نداشته باشد، از لحن مناسب مخاطب هدف استفاده کرده باشد و در نهایت تکراری و کپی نباشد. محتوایی بر سئو تأثیر مثبت دارد که دقیقا به سوال و مشکل کاربر بپردازد. گوگل بارها به این موضوع اشاره کرده که وقتی محتوا به خوبی نوشته شده باشد، بخشی از سئو به دنبال آن بهبود می‌یابد. پس محتوا را برای کاربر بنویسید؛ این همان چیزی است که گوگل هم آن را دوست دارد و تأیید می‌کند.

5 از 5