با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت گردشگری

هر سفری با گوگل آغاز می‌شود!

زمانی که تصمیم می‌گیریم به شهر یا کشوری سفر کنیم، برای مشاهده جاذبه‌های گردشگری و کسب اطلاعات مکان‌ها از گوگل استفاده می‌کنیم. اگر مطلبی که مطالعه می‌کنیم در یک سایت گردشگری منتشر شده باشد، از دیگر خدمات سفر مانند تهیه بلیت، رزرو هتل و یا خدمات اخذ ویزای این آژانس مسافرتی استفاده خواهیم کرد. بنابر این، اگر سایت شما یک سایت گردشگری است، باید با هدف قرارگیری در صدر صفحات نتایج گوگل رده بندی شود، تا از این طریق مشتریان بیشتری به خدمات ارزشمند شما دسترسی پیدا کنند.

مشاهده‌پذیری سایت شما در موتورهای جستجو می‌تواند باعث گسترش نام تجاری شما شود. سئو سایت گردشگری فرایندی است که از طریق آن رتبه سایت در گوگل افزایش پیدا می‌کند. نحوه بررسی و دستیابی به کلیدواژه‌ها، لینک سازی، افزایش سرعت بارگذاری صفحات، سازگاری سایت با موبایل، دریافت بک‌لینک و تمامی مواردی که منجر به افزایش ترافیک رایگان می‌شوند، تنها به وسیله سئو سایت محقق می‌شوند. شما می‌توانید با ارتقای سئو سایت گردشگری یک آژانس هواپیمایی نوپا و تازه سازمان‌یافته را به یک شرکت باسابقه و قابل اعتماد تبدیل کنید. اگر به دنبال افزایش ترافیک و در پی آن افزایش نرخ تبدیل و فروش هستید، این مطلب برای شما تهیه شده است.

هر سفری با گوگل آغاز می‌شود!

سایت گردشگری شامل چه مشاغلی می شود

سایت گردشگری شامل مشاغل مرتبط با این صنعت می‌شود. این بدان معناست که پشت تمامی خدماتی که توسط این سایت‌ها ارائه می‌شوند یک متخصص بامهارت قرار دارد. مهم‌ترین مشاغلی که در سایت‌های گردشگری مشغول به فعالیت هستند، شامل مشاغل زیر می‌شوند:

  • مشاور سفر

زمانی که مسافر وارد یک سایت گردشگری می‌شود و هزینه سفر خود را از طریق سیستم تهیه بلیت و رزرو هتل برآورد می‌کند، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاور سفر تماس می‌گیرد. این متخصص بر اساس بودجه، خواسته‌ها و نیازهای مسافران به آنها مقاصد مختلف را پیشنهاد می‌دهد. در نتیجه یک سایت گردشگری کاربردی شامل مشاور سفر نیز می‌شود.

  • مجری تور

بسیاری از مسافران سراسر جهان به دنبال سفر با تورهای گروهی هستند. این نوع سفر به برنامه ریزی و اجرای حرفه‌ای نیاز دارد. مجری تور یا اپراتور تور متخصصی است که برای تمامی مراحل سفر برنامه دارد و موظف است تمامی برنامه‌ها را اجرا کند. اقامت، حمل و نقل، اجرای برنامه‌‌های تفریحی، چک این و چک اوت هتل، از وظایف مجریان تور به شمار می‌روند.  

  • فروشنده بیمه مسافرتی

بیمه یکی از الزامات سفر است. به طور کلی، فروشندگان بیمه مسافرتی با همکاری سایت گردشگری خدمات خود را به فروش می‌رسانند. این افراد که نمایندگی شرکت‌های معتبر بیمه را دارند از فروش بیمه مسافرتی کمیسیون دریافت می‌کنند.

  • نویسنده محتوا

نویسندگان محتوا سایت‌های گردشگری با بررسی مقاصد پرطرف‌دار بر اساس فصل‌ها برای تولید محتوای کاربردی اقدام می‌کنند. زمانی که کاربر گوگل به دنبال جستجو جاذبه‌های گردشگری یک منطقه وارد سایت گردشگری می‌شود، در واقع وارد بخش وبلاگ شده است. وبلاگ‌ها مهم‌ترین نقش را در افزایش ترافیک ایفا می‌کنند و مسئول تولید محتوای این بخش نویسندگان صنعت گردشگری هستند.

  • مدیر رسانه‌های اجتماعی

هر سایت گردشگری برای افزایش مسافران خود یک مدیر رسانه‌های اجتماعی استخدام می‌کند. این متخصصان با بررسی ترندها و هشتگ‌ها و تجزیه و تحلیل پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی محبوب سعی دارند حضور آنلاین شرکت‌های گردشگری را افزایش دهند. پاسخگویی به سؤالات مخاطبان هدف، انتشار مطالب بر اساس زمان‌بندی و بررسی وبلاگ سایت وظیفه اصلی مدیر رسانه‌های اجتماعی است.

  • فروش بلیت

یک سایت گردشگری خدمات حمل و نقل متنوعی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. این خدمات شامل بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس می‌شود. نماینده فروش بلیت علاوه بر این که می‌تواند یک متخصص حاضر در دفاتر گردشگری باشد، می‌تواند یک سیستم سازمان‌یافته باشد. در حال حاضر بسیاری از سایت‌های گردشگری از سیستم‌های فروش بلیت استفاده می‌کنند.

رقابت در سئو سایت گردشگری

رقابت کسب و کارهای آنلاین با یکدیگر بسیار دشوار و پیچیده است. این در حالی است که رقابت میان سایت‌‌های گردشگری به دلیل برخورداری از محبوبیت زیاد و درآمد قابل‌توجه آنها، دشوارتر نیز می‌شود. اگر می‌خواهید سایت گردشگری شما مورد توجه مخاطبان هدف و موتورهای جستجو قرار بگیرد، بهتر است بدانید که رقابت در سئو سایت گردشگری پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. توجه داشته باشید که سایت شما باید با سایت‌های رقیبتان تفاوت‌های قابل‌توجهی داشته باشد و نسبت به آنها از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار باشد. در حالی که سئو سایت گردشگری می‌تواند با قرار دادن سایت شما در رتبه‌های برتر گوگل تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داده و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار کند، توجه به این نکته ضروری است که رقبای شما نیز از این خدمات ارزشمند برای رشد کسب و کارشان استفاده می‌کند.

رقابت در سئو سایت گردشگری 

شما به عنوان مالک یک سایت گردشگری باید به طور مداوم وضعیت سئو سایت رقبای‌تان را بررسی کنید و از ترفندها و تاکتیک‌های مورد استفاده آنها را به خوبی بشناسید. با پیروی از مراحل زیر رقابت در سئو سایت گردشگری را ساده کنید:   

  • تعیین رقبا

کارتان را با تعیین رقبا شروع کنید. برای این کار کافی است سایت‌های گردشگری موفقی که بهترین رتبه را در گوگل به دست آورده‌اند، مشخص کنید.

  • بررسی صفحات اصلی

صفحات اصلی سایت‌ها بیشترین تأثیر را بر بازدیدکنندگان می‌گذارند. وارد صفحه اول سایت‌های مورد نظر شوید و ویژگی‌ این صفحات را فهرست کنید. سرعت بارگذاری صفحات را با دقت بررسی کرده و سرعت صفحات سایت گردشگری خود را با آنها مقایسه کنید. با مقایسه عناصر تأثیرگذار بر سئو برای بهبود آنها اقدام کنید.

  • بررسی کلمات کلیدی

یک عنوان یا پرسش یا چند کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید. وارد سایت‌های پیشنهادی شوید و میزان و نحوه استفاده از آنها را با دقت بررسی کنید. شما می‌توانید با بررسی محتوای سایت‌های برتر صنعت گردشگری به لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و معتبر دست پیدا کنید.  

  • استخدام سئوکار

شما می‌توانید با استخدام سئوکار متخصص از رقبای قدرتمندتان پیشی بگیرید. سئوکار با به کارگیری تخصص خود و با استفاده از ابزارهای کاربردی سئو برای شروع کار خود وضعیت سئو رقبای شما را بررسی می‌کند. نقاط ضعف و قوت آنها را درک می‌کند و برای ارتقای سئو سایت گردشگری شما اقدام می‌کند.

آیا هنوز می توان در سئو سایت گردشگری موفق شد؟

تا اینجای مطلب به این نتیجه رسیدیم که سئو مهم‌ترین عامل موفقیت سایت‌های گردشگری است. اما سوال این است که آیا هنوز می‌توان در سئو سایت گردشگری موفق شد؟

صد در صد.

در دنیای امروز، سئو موفقیت تمامی کسب و کارهای آنلاین را تضمین می‌کند. تنها از طریق سئو است که سایت شما به درآمد می‌رسد. در حالی که آمارها حاکی از آن هستند که مسافران به آگهی‌های تبلیغاتی تورها و خدمات گردشگری اعتماد نمی‌کنند، سئو سایت گردشگری این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که با رتبه بندی در گوگل و ایجاد تجربه کاربری مناسب، به جامعه هدف خود دست پیدا کنید. بیایید یکبار برای همیشه نحوه تأثیر سئو در گوگل را با هم بررسی کنیم.

زمانی که مشتری بالقوه شما وارد سایت گوگل می‌شود، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این موتور جستجوی محبوب سرچ می‌کند. به عنوان مثال، سفر به سریلانکا.

گوگل پس از دریافت پیام کاربر سایت‌هایی را که به طور تخصصی برایش بهینه سازی شده‌اند را به این فرد پیشنهاد می‌دهد. کاربر گوگل با اعتماد ویژه‌ای که به این موتور جستجو دارد، وارد سایت‌ پیشنهادی می‌شود. اگر این بازدیدکننده مطالب مورد نیاز خود را در محتوای صفحات سایت پیدا کند و در حقیقت به سوالاتش پاسخ دقیق و درست داده شود، احتمال اینکه برای خرید خدمات سایت گردشگری اقدام کند افزایش می‌یابد. سرعت بارگذاری سایت نیز در تجربه کاربری مؤثر است. اگر سایت گردشگری شما بیش از چند ثانیه زمان برای بارگذاری نیاز داشته باشد، بازدیدکننده شما به سرعت از سایت خارج شده و این باعث افزایش نرخ پرش می‌شود. علاوه بر سرعت بارگذاری، سازگاری سایت گردشگری با موبایل نیز عنصری است که می‌تواند منجر به افزایش نرخ پرش شود.

بیش از نیمی از کاربران گوگل از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود وارد سایت‌ها می‌شوند. در نتیجه اگر تصاویر سایت به درستی بارگذاری نشوند، محتوای متنی خوانایی خود را از دست بدهد و یا دسترسی به عناصر صفحات با مشکل مواجه شود، کاربر با نارضایتی کامل از سایت شما خارج می‌شود.

اگر می‌خواهید در سئو سایت گردشگری موفق شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ملاحظات زیر را مدنظر قرار دهید:

  1. ساختار سایت: ساختار کلی سایت گردشگری باید توسط گوگل به راحتی درک شود .
  2. سازگاری با موبایل: سایت شما باید در هر دستگاهی به درستی بارگذاری شود و کار کند.
  3. محتوا: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما حول محور کلمات کلیدی تهیه شده و به سؤالات و نیازهای مخاطبان هدفتان پاسخ مناسب می‌دهد.
  4. سئو محلی: برای بازدیدکنندگانی که در نزدیکی شما قرار دارند از مزایای سئو محلی بهره‌مند شوید.
  5. بهینه سازی تصاویر: وضوح تصاویر و ویدئوها را در اولویت کارتان قرار دهید و برای آنها از تگ‌های درست و مرتبط استفاده کنید
  6. لینک سازی: سایتتان را از طریق لینک سازی به سایت‌های معتبر پیوند دهید، با این کار به گوگل می‌گویید اعتبار سایت شما با سایت مورد نظر برابری می‌کند.

پونه مدیا متخصص سئو  سایت گردشگری شماست. ما با داشتن ده ها نمونه موفق سایت گردشگری و سئو این سایت‌ها می‌توانیم به شما کمک کنیم تا در میان رقیاس قدرتمندتان بدرخشید. برای این که از خدمات سئو سایت گردشگری استفاده کنید، با ما تماس بگیرید.

5 از 5