با ما در ارتباط باشید: 0314566
مشکلات سئو

چه کسی دوست ندارد با تمرکز و سرمایه‌گذاری بر روی سئو درآمد و کسب و کارش را گسترش دهد؟ در حالی که به درستی با اهمیت سئو آشنا هستیم، مواجهه با مشکلات سئو می‌تواند مسیر بهینه سازی موتورهای جستجو را برای ما و حتی سئوکاران حرفه‌ای دلسردکننده و چالش‌برانگیز کند. اگر از سئوکاران بپرسید پرتکرارترین مشکلات سئو در چه زمینه‌‌هایی ایجاد می‌شوند، بی‌درنگ جواب این متخصصان سئو فنی خواهد بود. بیشتر اوقات، زمانی که استراتژی سئو ما با شکست مواجه می‌شود، لازم است به جای  بررسی و اصلاح استراتژی سئو برای شناسایی مشکلات و رفع‌ آنها آماده شویم. در حالی که سئو به خودی خود یکی از پیچیده‌ترین تخصص‌های عصر تکنولوژی به شما می‌رود، نحوه عملکرد و شناسایی خطاهای احتمالی مهم‌ترین وظایف شرکت‌های سئو خواهد بود. در این مطلب قصد داریم مشکلات سئو را با شما بررسی کنیم و با ارائه راه‌حل‌های کاربردی چالش‌های سئو را به حداقل برسانیم. با پونه مدیا همراه باشید.  

مشکلات فنی سئو

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، مشکلات فنی سئو رایج‌ترین مشکلاتی هستند که سئوکاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این در حالی است که شما می‌توانید با کنترل عوامل تأثیرگذار بر خزیدن بات‌های گوگل و ایندکس کردن محتوای صفحات نحوه عملکرد این بات‌ها را تحت مدیریت خود قرار دهید. به عنوان مثال، این عوامل شامل عناوین صفحات، تگ‌های عناوین، هدرهای مربوط به پاسخ یا HTTP، نقشه‌های XML‌ سایت، ریدایرکت‌های ۳۰۱ و متادیتا می‌شود. سئوی فنی در واقع اولین مرحله در بهبود تجربه جستجوی کاربران موتورهای جستجو است. در حالی که مشکلات فنی سئو  در وحله اول مورد توجه سایت‌ها قرار نمی‌گیرند، رفع این مشکلات بسیار ساده است و از بین آنها موفقیت استراتژی سئو را تضمین می‌کند.

مشکلات فنی سئو

  • HTTPS

HTTPS در واقع پروتکل امنیتی سایت است که به منظور رمزگذاری داده‌هایی که میان سرور سایت و کاربر انتقال می‌یابد، ایجاد می‌شود. به همین دلیل امنیت سایت با HTTPS بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. به خاطر داشته باشید، در صورتی که سایت شما ناامن باشد، زمانی که نام دامنه را در گوگل سرچ می‌کنید پس‌زمینه شما خاکستری و یا قرمز (ناامن) می‌شود. برای رفع این مشکل لازم است بررسی کنید که حتماً سایت شما HTTPS باشد. راه‌حل: برای رفع این مشکل باید برای دریافت گواهی SSL اقدام کنید.

 

مشکلات فنی سئو

  • ایندکس

اگر سایت مورد نظر به درستی ایندکس نشده باشد، گوگل آن را در صفحات نتایج جستجوی خود نشان نمی‌دهد. ابتدا تعداد صفحات ایندکس شده را در گوگل با عبارت "site:yoursitename.com" بررسی کنید. راه‌حل: برای شروع کار محتوای صفحات سایت را بر اساس راهنمای وبمستر گوگل بررسی کرده و از مطابقت محتوا با این دستورالعمل‌ها مطمئن شوید. علاوه بر این، متا تگ NOINDEX را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که صفحات سایت به وسیله فایل txt بسته نشده باشد.

مشکلات فنی سئو

  • txt

اگر فایل robots.txt به درستی پیکربندی نشده باشد، ترافیک سایت شما افزایش پیدا نمی‌کند. برای بررسی این موضوع باید در مرورگر خود آدرس سایت را به همراه پسوند "/robots.txt" جستجو کنید. اگر عبارت "User-agent: * Disallow: /" به شما نشان داده شود، بدون شک فایل robots.txt دچار مشکل است. در صورتی که با عبارت "Disallow: /" مواجه شده‌اید حتماً به توسعه‌دهنده سایت این مشکل فنی سئو را گزارش دهید.

مشکلات فنی سئو

  • سرعت سایت

اگر بارگذاری سایت شما بیش از ۳ ثانیه زمان ببرد، کاربر موتور جستجو بی‌درنگ از سایت شما خارج خواهد شد. برای بررسی مشکلات سرعت بارگذاری سایت می‌توانید از Google PageSpeed Insights استفاده کنید. راه‌حل: برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم قالب سایت، تصاویر و فایل‌های چند رسانه‌ای داخل صفحات را بررسی کنید. فراموش نکنید که در تمامی مراحل می‌توانید از تیم سئو پونه مدیا کمک بگیرید.

مشکلات فنی سئو

چالش های سئو سایت

زمانی که برای افزایش ترافیک و ارتقای سایت اقدام می‌کنید، بسیار مهم است که از پیش با چالش‌های سئو سایت آگاهی داشته باشید و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنید. با وجود اینکه سئوکاران و بازاریابان محتوا برای همگام شدن با الگوریتم‌های گوگل تلاش می‌کنند، بسیاری از این متخصصان به اهداف مورد نظر خود دست پیدا نمی‌کنند و شکست می‌خورند. بیشترین تعداد چالش‌های سئو سایت شامل عدم استفاده از ابزارهای کاربردی، کمبود منابع، مشکلات استراتژی سئو و تغییرات پیاپی الگوریتم گوگل و هر موتور جستجویی می‌شود. با این وجود، سئوکاران حرفه‌ای برای جلوگیری از چالش‌های سئو راه‌حل‌های کارآمدی را پیش پای شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال، یادگیری هوش مصنوعی، آشنایی با هسته‌های حیاتی گوگل، تمرکز بر تأثیر EAT و استفاده از منابع قابل اعتماد و همچنین درک ویژگی‌های SERP گوگل می‌توانند کمک قابل‌توجهی در بروز چالش‌های سئو سایت ایفا کنند.

مشکلات سئو چیست

این نکته را به خاطر داشته باشید که مشکلات سئو به مشکلات سئو فنی محدود نمی‌شود. در ادامه مطلب بخشی از اصلی‌ترین مشکلات سئو را با شما همراهان پونه مدیا به اشتراک می‌گذاریم:

  • افزایش رقابت: در حالی که این پست را مطالعه می‌کنید، چیزی بیش از ۱٬۹ میلیارد سایت در اینترنت وجود دارد و این عدد روزانه در حال افزایش است. فرقی نمی‌کند که سایت مورد نظر شما یک سایت باسابقه و قدیمی باشد یا یک سایت تازه‌ راه‌اندازی شده؛ شما برای حضور در نتایج موتورهای جستجو با رقبای بسیار حرفه‌ای طرف هستید.
  • هسته‌های حیاتی گوگل: هسته‌های حیاتی گوگل یا  Core Web Vitalsفاکتورها و معیارهایی هستند که بر روی تجربه کاربری تمرکز دارند و هدف آنها کمک به گوگل برای درک و اندازه‌گیری تجربه کاربران سایت‌ها است. در حالی که تجربه کاربری بیشترین تأثیر را در رتبه بندی سایت ایفا می‌کند، این گزینه می‌تواند یکی از اصلی‌ترین مشکلات سئو به شمار رود. سرعت بارگذاری صفحات سایت، سایز و فونت نوشته‌ها، میزان ایجاد تعامل با کاربران و ویژگی‌های بصری صفحات تنها بخشی از CWV به شمار می‌روند.
  • محتوای تکراری: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سئو انتشار محتوای تکراری است. محتوای تکراری در واقع محتوایی است که در بیش از یک سایت منتشر شده باشد. در نتیجه اگر محتوای سایت شما در سایت‌های دیگر به اشتراک گذاشته شود، کاربر گوگل محتوای شما را ارزشمند شناسایی نمی‌کند. با این وجود، تولید محتوای دست اول و باکیفیت نیازمند تخصص و صرف زمان و هزینه است و همین موضوع منجر به استفاده از محتوای تکراری می‌شود.

اگر مالک یک سایت فروشگاهی یا یک وبلاگ شخصی هستید، بدون توجه به موضوع و نوع سایت به بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز خواهید داشت. برای رفع مشکلات سئو سایت و یا تولید محتوای باکیفیت، با پونه مدیا تماس بگیرید و تمامی پروژه سئو و یا بخشی از آن را به سئوکاران حرفه‌ای ما بسپارید.

5 از 5