با ما در ارتباط باشید: 0314566
صفحات YMYL و تاثیر آن‌ها بر سئو سایت

صفحات YMYL گروهی از صفحات اینترنتی هستند که محتوای آن‌ها می‌توانند بر کیفیت زندگی افراد تاثیر بگذارد. این کلمه مخفف عبارت Your Money, Your Life است؛ به این معنا که محتوای این صفحات جنبه‌های مالی، سلامت و ایمنی هر فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بزرگترین رسالت گوگل، ارائه بهترین محتواها به کاربران است. بنابراین هنگامی که یک کاربر درباره موضوعی تخصصی جستجو می‌کند، گوگل باید معتبرترین و صحیح‌ترین اطلاعات را دستچین کرده و به او نمایش دهد. گوگل برای اعتبارسنجی انواع محتوا و ارائه صحیح‌ترین نتایج، از دو الگوریتم E-A-T و YMYL استفاده می‌کند. در واقع، ابتدا با الگوریتم E-A-T صحت و سقم محتوا را بررسی می‌کند. سپس، میزان تخصصی و البته معتبر بودن آن را با نگاهی ریزبینانه‌تر چک خواهد کرد. این فرایند برای همه صفحاتی که اطلاعات تخصصی دارند، تکرار می‌شود. مبنای بهینه‌سازی سئوی سایت تخصصی نیز تا حد زیادی به مطالب این صفحات بستگی خواهد داشت.

{rppheadinngscroll}

منظور از صفحات YMYL چیست؟

برخی سایت‌ها هستند که به عنوان صفحات تخصصی در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند. موضوع این صفحات می‌تواند خبر، سلامت، سرمایه گذاری، مباحث مالی یا ایمنی باشد. هر یک از این صفحات، محتواهایی دارند که می‌توانند بر کیفیت زندگی افراد تاثیرگذار باشند. به این صفحات، صفحات YMYL گفته می‌شود.

برای مثال، امروزه افراد برای رفع بسیاری از امراض جسمانی، به سایت‌های پزشکی مراجعه می‌کنند. معمولا نیز روش‌های درمانی پیشنهاد شده یا مطالب آن را به کار می‌برند. بنابراین لازم است محتوای این گونه صفحات، قابل اعتماد باشند و قبل از انتشار اعتبارسنجی شوند. علاوه بر اعتبارسنجی علمی اولیه، گوگل نیز این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. زیرا بزرگترین هدف و وظیفه گوگل رتبه دهی به محتواهای معتبر و علمی است که می‌توانند مشکل یا نیاز کاربران را برطرف کنند.

منظور از صفحات YMYL چیست؟

انواع صفحات YMYL کدامند؟

صفحات YMYL می‌توانند موضوعات متنوعی داشته باشند. هر یک از این موضوعات می‌توانند بر یک جنبه خاص از زندگی افراد تاثیر بگذارند. در ادامه به معرفی انواع صفحات YMYL می‌پردازیم.

صفحات خبری

در این نوع صفحات، اخبار مربوط به هر رویداد یا اتفاق مهم ثبت می‌شوند. رویدادها می‌توانند در سطح بین‌المللی باشند.

صفحات مدنی، قانونی و دولتی

از موضوعات پر جستجو توسط کاربران می‌توان به مسائل قانونی، خدمات اجتماعی و مدنی اشاره کرد. در نوع خاصی از صفحات YMYL، محتواهایی مربوط به این موضوعات قید می‌شوند. مهم است که این اطلاعات، کامل و بی‌عیب و نقص باشند. هر چه مطالب این صفحات معتبرتر باشند، گوگل به آن‌ها اعتبار بیشتری خواهد داد. این یعنی سئوی سایت به طور قابل توجهی بهینه‌سازی خواهد شد.

امور مالی و سرمایه گذاری

در زندگی هر فرد، سوالات زیادی مربوط به امور مالی و سرمایه گذاری مطرح می‌شود. عمده افراد برای رسیدن به اطلاعات کافی در این زمینه، از سایت‌های اینترنتی کمک می‌گیرند. بنابراین لازم است صفحات YMYL که به صورت تخصصی به این موضوعات می‌پردازند، توسط گوگل بررسی شوند. زیرا حفظ امنیت سرمایه و پول کاربران برای گوگل اهمیت بسیاری دارد.

انواع صفحات YMYL کدامند؟

فروشگاه‌های اینترنتی

خرید از آنلاین شاپ‌ها یکی از پرتکرارترین فرایندها در اینترنت است. گوگل به دنبال آن است تا زمینه خرید ایمن و باکیفیت را برای کاربران فراهم آورد. از این رو، صفحات YMYL با موضوع خرید اینترنتی را از چندین فیلتر عبور می‌دهد تا امنیت خرید کاربران حفظ گردد. افزایش اعتبار یک سایت فروشگاهی نزد کاربران منجر به بهبود سئوی آن سایت خواهد شد.

صفحات YMYL مربوط به سلامت

اهمیت صحت و سقم مطالب پزشکی بر هیچ کس پوشیده نیست. زیرا این موضوع به طور مستقیم با سلامت جسمی و روانی افراد در ارتباط است. بنابراین گوگل تمامی مطالب پزشکی موجود در یک سایت تخصصی در حوزه سلامت را با وسواس بررسی خواهد کرد.

صفحات مربوط به گروه‌های مردمی

برای آشنایی با قومیت‌ها، نژادها، زبان و مانند این‌ها می‌توان به صفحات تخصصی مرتبط با این موضوع‌ها مراجعه کرد.

موضوع‌های متفرقه

هر صفحه‌ای در اینترنت که موضوعات مرتبط با زندگی و سلامت افراد را منتشر می‌کند، در گروه صفحات YMYL قرار دارد. صفحات آرایشی، بهداشتی و مانند آن‌ها نیز در این رده قرار می‌گیرند.

انواع صفحات YMYL کدامند؟

تاثیر صفحات YMYL بر سئوی سایت

در صفحات YMYL محتواهای تخصصی معتبر درج می‌شوند. با این حال، به دست آوردن اعتبار نزد گوگل زمانبر بوده و طبیعی است که گوگل به همین زودی‌ها نتواند به آن‌ها اعتماد کند. این یعنی پس از راه اندازی سایت نمی‌توانید بلافاصله رتبه سایت خود را ارتقا دهید. بهتر است صبور باشید تا بتوانید اعتماد گوگل را جلب کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئوی سایت با صفحات YMYL دریافت لینک از سایت‌های معتبر است. هنگامی که در یک سایت تخصصی معتبر، به نام سایت شما اشاره شده باشد، این موضوع از چشم گوگل دور نخواهد ماند.

از طریق مصاحبه با افراد خبره در آن حوزه (موضوع سایت) محتوای جدید، علمی و ارزشمند تولید کنید. متن مصاحبه را به کمک یک محتوانویس ویرایش و بارگذاری کنید.

اگر مالک سایت را معرفی کنید، پذیرش اعتبار، ارزش و صحت و سقم مطالب صفحات YMYL برای گوگل راحت‌تر می‌شود. برای مثال، در یک سایت پزشکی بهتر است نام پزشک، تخصص، مدارک و تجارب وی بیان شود. با لینک دادن به صفحاتی که این مطالب در آن‌ها درج شده‌اند، سئوی سایت شما بهبود خواهد یافت.

5 از 5