با ما در ارتباط باشید: 0314566
آیا می توانیم ریدایرکت ها را بعد از مدتی حذف کنیم؟

بارها و بارها در منابع مختلف درباره این موضوع صحبت شده که چه زمان‌هایی به ریدایرکت نیاز داریم. اما کمتر کسی می‌داند که این ریدایرکت‌ها را تا چه زمانی باید نگه داشت. در ژانویه 2019 شخصی در توئیتر این سؤال را از جان مولر (John Mueller)، تحلیلگر ارشد و وبمستر کمپانی گوگل، پرسید. مولر معتقد است که ریدایرکت‌ها باید حداقل 1 سال روی سرور بمانند، اما بعد از یک سال چه؟ ممکن است تغییر مسیری وجود داشته باشد که بعد از چند سال هنوز نتوانیم آن را پاک کنیم؟ ما در این مقاله سعی کرده‌ایم براساس اطلاعات به روز گوگل و پاسخ‌هایی که مولر در آن توئیت‌ها داد، به این سؤال‌ها جواب دهیم.

هدف از حذف ریدایرکت‌ها چیست؟

هدف از حذف ریدایرکت‌ها چیست؟

اصولاً چنین موضوعی دغدغه همه آدم‌ها نیست. پس اگر این سؤال برایتان پیش آمده که چه زمانی می‌توان ریدایرکت‌ها را حذف کرد، احتمالاً شما هم با درجاتی از وسواس دست و پنجه نرم می‌کنید و صرفاً هدف تمیزکاری دارید. 😉 شوخی می‌کنیم. ولی واقعاً به این فکر کنید که هدفتان از این کار چیست؟

وبسایت MOZ بخشی را به پرسش و پاسخ کاربران اختصاص داده تا هرکسی بتواند سؤالش را بپرسد و متخصصان به آن جواب دهند. این سؤال عیناً در سایت MOZ هم پرسیده شد و متخصصان قبل از جواب دادن به سؤال، از آن فرد پرسیده بودند که چرا می‌خواهد ریدایرکت‌هایش را حذف کند؟

ممکن است شما هم مثل کاربر MOZ به این فکر کرده باشید که حذف ریدایرکت‌ها باعث افزایش سرعت سایت می‌شود. اما این یک حرف ساختگی است و هیچ مبنای علمی‌ای ندارد. پس با این اوصاف حذف ریدایرکت های قدیمی هیچ تأثیری روی سئو شما ندارد و ای بسا که اگر این کار را بدون دقت انجام دهید، ممکن است در این بین چند ریدایرکت ضروری که گوگل هنوز صفحات مبدأ آن‌ها را می‌خواند، حذف و 404 تولید کنید.

پیشنهاد ما این است که همین‌جا قید این کار را بزنید، اما اگر خیلی اصرار دارید، ادامه متن را بخوانید.

 ریدایرکت‌های 301 تا چه زمانی باید فعال باشند؟

ریدایرکت‌های 301 تا چه زمانی باید فعال باشند؟

 جان مولر در جواب این سؤال که ریدایرکت‌ها تا چه زمانی باید روی سرور بمانند، حداقل زمان 1 سال را در نظر می‌گیرد. او توضیح می‌دهد که بعد از چند سال (مشخص نیست که منظور دقیقاً چند سال است) گوگل آدرس قدیمی را نمی‌خواند. پس می‌توان ریدایرکت‌های مربوط به آن را حذف کرد. مولر می‌گوید حداقل یک سال ریدایرکت را نگه دارید و بعد از آن بررسی کنید و ببینید که اگر دیگر ترافیکی از لینک قدیمی وارد نمی‌شود، ریدایرکت را حذف کنید.

مولر حتی می‌گوید که بعضی از ریدایرکت‌های خودش بیش از 15 سال قدمت دارند و هنوز به آن‌ها دست نزده. با این اوصاف حرف بیشتری نمی‌ماند جز این که حذف تغییر مسیرها هیچ مبنای منطقی ندارد. گوگل برای ریدایرکت کردن هیچ محدودیتی نگذاشته، پس بدون توجه به این حاشیه‌ها به اصل مطلب بپردازید و روی نکاتی کار کنید که گوگل صراحتاً بر اهمیت آن‌ها تأکید می‌کند.

3.0 از 5

سوالات متداول گزارش سئو

نمونه گزارش سئو در چند صفحه تدوین می شود؟
حداکثر تعداد صفحاتی که در حالت استاندارد برای گزارش سئو در نظر گرفته می شود، 40 صفحه است.
گزارش سئو سایت حاوی چه عنوان هایی است؟
گزارش سئو از قسمت هایی مانند رتبه سایت در serp ، تغییرات انجام شده در کدهای سایت، عنوان های موجود، وضع کنونی سیستم مدیریت محتوا ، معیارهای کمی مانند سرعت سایت، موقعیت کنونی سرور، تعداد مطالب و پیج های سایت تهیه میگردد .
گزارش رتبه سایت را هرچند وقت یکبار باید داشته باشیم؟
به طور کلی و قطعی در این باره نمی توان عددی را بیان نمود ولی با توجه به حساس بودن فروش به رتبه سایت و وجود رقبای زیاد،بهتر است به طور مداوم ، تقریبا ماهی یکبار درخواست گزارش سئو داشته باشید.
گزارش سئو در پکیج های مختلف سئو متفاوت است؟
خیر، اگرچه تعداد گزارش سئو در پکیج های مختلف متفاوت است ولی کیفیت آن ها یکسان خواهد بود. برای درخواست گزارش های بیشتر، با مشاورین شرکت تماس بگیرید.