با ما در ارتباط باشید: 0314566
تحلیل بازار و سئو
تحلیل بازار و سئو

تحقیق  بازار و سئو به صاحبان کسب و کار و وبمستران کمک می کنند دید دقیقتری از بازار  و استراتژی سئوی خودشان داشته باشند. در این روش از تحقیق بازار برای تحلیل بازار و سئو و همچنین تحلیل داده ها بهره برده می شود. در این مقاله ما تحقیق بازار و سئو را به صورت مفصل توضیح می دهیم.


 استفاده از تحقیق بازار به شما در بهینه سازی وب سایت خودتان برای وارد شدن به نتایج موتورهای جستجو کمک می کند و با کمک این شیوه حضور پررنگی برروی شبکه اینترنت خواهید داشت. در بهینه سازی محتواها و وب سایت خودتان باید به این نکته توجه داشته باشید که فقط ظاهر شدن در صفحه اول و یا بالارفتن تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما نشانه موفقیت فرایند بهینه سازی شما نیست، بلکه باید از استراتژی هایی استفاده کنید که مخاطبین و مشتریان هدفتان را به سمت شما جلب کند.
برای آنکه به نتیجه مطلوب در فعالیت های کسب و کار آنلاین خودتان دست پیدا کنید، باید در بیست گزینه ابتدایی و جستجو شده موتورهای جستجو قرار بگیرید. یکی از دلایل این امر آن است که بسیاری از مخاطبین بیشتر از بیست گزینه اول فهرست جستجوی گوگل را مطالعه نمی کنند (رفتن به صفحه دوم به بعد نتایج جستجو گوگل).
قرار داشتن در بین بیست گزینه ابتدایی گوگل بسیار خوب است، اما موفقیت واقعی تجاری شما به این است که بتوانید خودتان را در میان پنج گزینه ابتدایی فهرست جستجوی گوگل جای دهید.
به همین خاطر باید از تکنیکی استفاده کنید که به آن «تحقیق بازار» می گوئیم.
در این مقاله ما قصد آن را داریم که تکنیک ها و روش هایی تحقیق بازار برای تحلیل بازار و سئو را به شما در میان بگذاریم و نتیجه این تحقیقات بر روی استراتژی بهینه سازی و سئو را برایتان شرح دهیم.

تحقیق بازار و سئو 

  • تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار

هرگاه کاربران به سراغ گوگل می آیند و کلمه ای را جستجو می کنند، گوگل از میان میلیون ها صفحه وب در اینترنت بهترین محتوا و مرتبط ترین آنها را انتخاب می کند.
این کار به وسیله الگوریتم های هوشمند انجام می شود که ما نمی خواهیم دراینجا درباره آنها توضیح دهیم. اگر شما اصول سئو را به خوبی رعایت کرده باشید، به احتمال زیاد در بین بیست گزینه و چه بسا پنج گزینه ابتدایی فهرست جستجوی گوگل قرار خواهید گرفت. در غیر اینصورت در نتایج جستجوی گوگل اثری از نام وب سایت شما وجود نخواهد داشت.
برای اینکه در استراتژی سئوی خودتان به نتیجه مطلوب برسید هم باید بدانید که مخاطبین شما «چه» کلمه های کلیدی را جستجو می کنند و هم «چگونه» این جستجو را انجام می دهند.
داشتن شناخت مناسب و درک عمیق از این فرایند به شما کمک می کند که پیشتر از رقیبان  در نتایج گوگل ظاهر شوید و گوی رقابت را ببرید.

  • تحقیق کلمات کلیدی رقبا

تحقیق بازار برای یک هدف مشخص انجام می شود و آن هم به دست آوردن بهترین نتایج در رقابت های تجاری است. با استفاده از کلمه های کلیدی مناسب و همچنین تحلیل به موقع شرایط بازار و اقداماتی که رقبایتان انجام می دهند شما می توانید به موفقیت های زیادی نائل بیایید.
برای آنکه بتوانید پتانسیل های کشف نشده بازار را پوشش بدهید باید از کلمه های کلیدی استفاده کنید که تا کنون توسط رقیبان شما مورد استفاده قرار نگرفته اند و یا آنکه کمتر استفاده شده اند.
این فرصت های کشف نشده و یا کمتر استفاده شده چه به صورت کلمه های کلیدی محتوایی و یا به صورت موضوعات تجاری، می توانند فرصت های بی نظیری را برای تصاحب سهم بزرگتری از بازار را در اختیارتان قرار دهند.
با پربارترکردن شبکه کلمه های کلیدی شما می توانید مزیت رقابتی بیشتری برای کسب و کار خودتان ایجاد کنید.برای یافتن کلمات کلیدی رقبا و در کل وضعیت سایت آنها می توانید به مقاله چگونگی آنالیز و بررسی وضعیت سئو سایت رقبا رجوع کنید. 

  • تولید محتواهای با کیفیت

شیوه های منسوخ بهینه سازی تولید محتوا را رها کنید و دست از شیوه هایی که نتایج موفقیت آمیزی به همراه نیاورده اند بردارید. در قدیم شما با به کاربردن مکرر کلمات کلیدی در متن خودتان می توانستید به راحتی توجه موتورهای جستجو را به یک محتوا جلب کنید. اما اکنون موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر شده اند.
اکنون موتورهای جستجو صرفا به کلمه های کلیدی شما نگاه نمی کنند، بلکه محبوبیت محتوای ایجاد شده شما را نیز بررسی می کنند. آنها رفتارهای مخاطبین شما را در هنگام مواجه با محتوایتان دنبال می کنند، ساختارهای متن را مورد بررسی قرار می دهند و همچنین ارتباط متن محتوایتان با محتواهای هم موضوع را نیز بررسی می کنند (برای این کار از لینک های درونی و یا خارجی که شما در محتوا استفاده کرده ایده بهره می گیرند).
انجام درست تحقیق بازار به معنای رسیدن به خواست واقعی مخاطبین است. با درک این خواسته ها می توانید محتواهای با کیفیت تری ایجاد کنید، محتواهایی که علاوه بر آنکه نظر مخاطبین را به خود جلب می کند، توسط آنها در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می شود.
با انجام تحقیق بازار و درک خواسته های مخاطبین و تولید محتوای سازنده و مفید برای آنها شما اولین گام در ایجاد رابطه موفق و پایدار با آنها را برداشته اید، با ادامه این روند، شما تبدیل به منبع و مرجع مطمئن مخاطبین خواهید شد و اینجاست که گوگل با هوش خود و دنبال کردن رفتار مخاطبین شما، وب سایت شما را در صدر جستجوهای خودش قرار می دهد.
برای همین همیشه به خاطر داشته باشید که به جای تمرکز صرف بر روی چند کلمه کلیدی به شیوه جستجوی مخاطب و مقاصدی که در پس این جستجوها هست نظر داشته باشید. این کار سبب خواهد شد که شما بیش از پیش در گوگل جستجو شده و مخاطبین شما، وبسایت شما را به عنوان یک مرجع مطمئن و مرجح، به دیگران هم پیشنهاد دهند.

تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار 

همانند فرایند هدایت سئو، در این جا نیز کار شما با چند کلمه کلیدی با کیفیت شروع می شود. کار خودتان را با جمع آوری یک فهرست مفصل از کلمه های کلیدی شروع کنید که راهنمایی کننده تحقیقاتی باشند که باید در ساختار اولویت بندی کسب و کارتان به آن بپردازید و آنها را کالبد شکافی کنید.
برای شروع کار، از این فرایند بهره ببرید:

- طوفان مغزی برای رسیدن به مجموعه ای از کلمات کلیدی اساسی ( Seed Keyword)

بهترین ابزار سئو از گذشته تا آینده، مغز شما است.
آن را به کار بیندازید، و طوفان مغزی ایجاد کند و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به کسب کارتان را بیابید.
برای مثال، فرض می کنیم شرکتی که با آن کار می کنید، در کار تولید کیبورد های مکانیکی است. کیبوردهای مکانیکی بسیار پرزرق و برق و پیشرفته هستند. آنها در میان برنامه نویسان، نویسندگان، علاقمندان به بازی های رایانه ای و افرادی که در حرفه خودشان به کیبورد نیازدارند، بسیار محبوب هستند.
بعد از این ارزیابی، ما کارمان را با کلیدواژه هایی نظیر این ادامه می دهیم:

  •  کیبورد مکانیکی-  کلمه کلیدی اصلی عمومی 
  •  کیبورد Cherry MX-  کلمه کلیدی مبتنی بر محصول 

 کلمات کلیدی دیگری که ارتباط نزدیکی با این کلمات کلیدی هستند را نیز پیدا کنید.برای اینکار می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

1) با استفاده از حدس هوشمند گوگل (Google Suggest) فهرست کلمات کلیدی خود را گسترش دهید.

 مجموعه و فهرست کلمه های کلیدی را با استفاده از حدس هوشمند گوگل (Google Suggest) توسعه دهید.
در اینجا می توانید تنها از گوگل استفاده کنید و یا برای صرفه جویی در وقت از نرم افزارها و سایت های ویژه مانند KeyWordTool.io و یا Ubersuggest استفاده کنید.

 market and seo analysis pic 1

 

2)  با Term Explorer داده های مرتبط به کلمات کلیدی بیشتری گردآوری کنید.

یکی از ابزارهای بسیار جذاب و جدید در زمینه سئو ابزار Term Explorer است. این ابزار شما را قادر می سازد که هم فهرست های کلمه های کلیدی خودتان را توسعه دهید و هم مقدار جستجوی آنها را بفهمید و در نهایت به یک سری از داده های قابل مقایسه دست پیدا کنید. این یک ابزار عالی برای تحقیق بازار است.

امار کلمه های کلیدی

 

3) پلاگین ویرایشگر برند (Brand Modifiers)

در حالی که بازاریابان کنجکاو، اساسا درباره ترافیک های غیرمرتبط به برند و یا برندها و ویرایشگرها در بسیاری از سناریوها (به خصوص در زمینه تجارت الکترونیک) نگران هستند، خالی از لطف نیست که این دسته از ترافیک های غیرمرتبط را به تحقیق کلیدواژه اصلی اضافه کنیم تا بتوانیم درک بهتری از مقایسه مقادیرمرتبط با برند و غیرمرتبط به آن، به دست آوریم.
به علاوه ، برندهای متفاوت در Google Trends را با همدیگر مقایسه کنید تا دید درستی از کسانی که در حال رشد هستند و آنهایی که نیستند به دست بیاورید:

گوگل ترند

 

 4) ANSWER THE PUBLIC

ما اخیرا این ابزار را کشف کردیم و ای کاش زودتر آن را کشف کرده بودیم. این ابزار دیدی بصری از سوالاتی که مردم پیرامون موضوعی عنوان می کند ارائه می دهد. این نتیجه بصری مخصوصا برای درک مشکلاتی که مردم برای حل آنان به دنبال خدمات و محصولات هستند مفید است. همینطور می توانید نیازهای افرادی که تاکنون به آنها فکر نکرده بودید را کشف کنید.

ابزار answer the public

- از ابزار Google Keyword Planner برای کوتاه کردن فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید .


حال که به ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی دست یافتید باید فهرست خود را یک سری داده های کمی کوتاه کنید. ابزارهای زیادی برای اینکار وجود دارد اما یک ابزار محبوب که پونه مدیا آن را پیشنهاد می دهد استفاده از Google Keyword Planner است. در ابزار Google Keyword Planner شما می توانید حجم جستجو و ترافیک کلمات کلیدی که در نظر گرفته اید را بیابید.

تحقیق درباره قصد جستجو اساس کار است، فقط درباره ترافیک جستجو تحقیق نکنید

تحقیق بازار در سئو با تحلیل و تحقیق درباره کلمات کلیدی شروع می شود، و بعد از آن جمع آوری کلمات کلیدی در مجموعه داده هایی که به نمایندگی از آنها قرار داد، و به سپس کار بر روی آن ها تا  جهت گیری داده ها مشخص شده و مبنای تحلیل آنها به دست آید.
تحقیق بازار مرتبط به سئوی خودتان را ترتیب دهید. شما بازی را مشخص کنید!
به علاوه، شما می توانید مبنای پایه ای استراتژی سئو کسب و کار خودتان را با درک درست از پتانسیل های رتبه بندی به دست بیاروید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان درباره این مقاله را در زیر همین مقاله بنویسید. شما چه شیوه هایی را برای تحلیل بازار و سئو موثر می دانید و از چه ابزارهایی استفاده می کند. آیا تجربه ای موفقیت آمیز و یا شکست خورد در زمینه تحقیق بازار و یا تحلیل سئو داشته اید، لطفا از خودتان و تجربیاتتان برایم بنویسید، من مشتاقانه منتظر نظرات شما هستم.

 

 

5 از 5