با ما در ارتباط باشید: 0314566

جشنواره وب سایت های ایران یکی از معتبرترین جشنواره های حوزه فناوری اطلاعات است که از سال ۱۳۸۷ برگزار گردیده است. این جشنواره هر ساله از میان سایت های فعال در تمامی حوزه های وب و در گروه های مختلف یک سایت را به عنوان سایت برتر سال معرفی میکند.

 این جشنواره در پنج مرحله انجام می‌شود:

۱. کمیته ثبت آثار

۲. داوری اولیه

۳. اعلام کاندیداها

۴. رای گیری مردمی

۵. اعلام برندگان

داوران جشنواره وب ایران سایت‌هایی را که در مرحله داوری اولیه به عنوان کاندیدا انتخاب شده است را از نظر محتوا (Content)، ساختار و مسیر (Navigation)، طراحی دیداری (Visual Design)، کارکرد(Performance)، تعامل (Interactivity)، تجربه کلی (Overall Experience) بررسی می‌کنند و امتیاز می‌دهند. وب‌سایتی که بیشترین امتیاز را داشته باشد به عنوان برگزیده هییت داوران معرفی خواهد شد.

تعداد داوران از دور اول جشنواره افزایش چشمگیری داشته است. دور اول ۲۵ داور داشت. این تعداد در دورهای دوم و سوم به ترتیب به ۳۰ و ۳۵ نفر افزایش یافت. سایت‌های منتخب دور چهارم توسط ۷۷ داور انتخاب شدند و در دور پنجم ۱۴۶ نفرسایت‌های برگزیده را انتخاب کردند.

علاوه بر انتخاب برگزیده داوران، همه سایت‌های ثبت نام شده در بخش مردمی جشنواره وب ایران شرکت می‌کنند. در این بخش جایزه به سایتی داده می‌شود که بیشترین رای را از طرف کاربران کسب کرده باشد. همه سایت‌هایی که در جشنواره وب ایران ثبت نام کرده‌اند، حتی آنها که به عنوان کاندیدا معرفی نشده باشند، در این مرحله شرکت می‌کنند.

5 از 5
6 سال قبل
نظر
جوایزش چیه؟ فقط تقدیر و تشکره؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند