با ما در ارتباط باشید: 0314566

در کنار تمام امکانات و قابلیت های موجود در گوشی های هوشمند، وابستگی آنها به اتصال اینترنت همیشه اذیت کننده بوده و بر همین اساس تلاش های بسیاری برای امکان دسترسی به اینترنت در مکان های مختلف در سرتاسر جهان صورت گرفته است، با این حال کماکان مناطقی وجود دارند که امکان آنتن دهید در آنجا وجود ندارد و در لحظاتی که نیاز شدید به اینترنت و جستجوی مطلب خاص ان قدر احساس می شود که راه حلی به جز صبر وجود ندارد.

گوگل با ارائه آپدیت جدید اپلیکیشن خود به حل این مشکل پرداخته است و امکان ذخیره سازی جستجوهای کاربر را فراهم کرده است تا پس از اولین اتصال درخواست مورد نیاز کاربر را انجام دهد.

روند فعالیت اپلیکیشن

زمانی که کاربر بدون دسترسی به اینترنت، از اپلیکیشن Google Search استفاده کند، تنها با یک صفحه‌ی سفیدرنگ مواجه می‌شود که از او درخواست می‌کند عبارت را تکرار کند تا شاید اتصال اینترنتی در این زمان برقرار شود. اما در آخرین بروزرسانی، این مشکلات تا حدودی برطرف شده‌اند. اگر شما جستجویی در زمان دسترسی نداشتن به اینترنت انجام دهید، باز هم با همان صفحه مواجه خواهید شد؛ با این تفاوت که به‌محض برقرار شدن ارتباط اینترنتی، اپلیکیشن نتایج جستجو را به شما نشان خواهد داد. در این قابلیت، سرویس گوگل عبارت مورد نظر کاربر را ذخیره می‌کند و حتی اگر خود کاربر آن را فراموش کرده باشد، نتایج را در اولین اتصال اینترنتی به نمایش درمی‌آورد.

این قابلیت در پس‌زمینه‌ی دستگاه فعالیت می‌کند و هیچ نیازی به دخالت کاربر ندارد. البته این روش کار ممکن است نگرانی‌هایی در زمینه‌ی مصرف باتری و ترافیک اینترنت برای کاربر ایجاد کند. گوگل این اطمینان خاطر را داده است که چنین مصرفی انجام نخواهد شد. روش کار به این صورت است که اپلیکیشن درخواست اتصال را به‌صورت دائم ارسال نمی‌کند. این سرویس از پلتفرم اندروید استفاده می‌کند و در زمان برقراری اتصال، از آن مطلع می‌شود. علاوه بر آن، گوگل با نمایش نتایج در صفحه‌ای ساده، از مصرف بی‌رویه‌ی ترافیک اینترنت جلوگیری می‌کند.

از آنجا که این قابلیت جدید به سیستم‌عامل اندروید نیاز دارد، به نظر می‌رسد تنها کاربران این پلتفرم می‌توانند از آن استفاده کنند. هنوز هیچ خبری در مورد زمان و احتمال عرضه‌ی این قابلیت برای نسخه‌ی iOS اپلیکیشن جستجوی گوگل، منتشر نشده است.

برگرفته از : خراسان

 

امتیازی ثبت نشده است.