با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو

درباره تاثیر نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو سایت چه می دانید؟ متاسفانه این مبحث در سئو سایت کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که رعایت آن تاثیر قابل توجهی بر بهبود رتبه سایت در گوگل دارد. همچنین نسبت متن به کد به شدت روی تجربه کاربری نیز تاثیر می گذارد. در ادامه این مطلب از پونه مدیا بیشتر با این مبحث و شیوه های بهینه سازی آن آشنا می شوید.

نسبت متن به کد (Text to HTML) چیست؟

هر سایتی از تعدادی خطوط کدنویسی در زیرساخت خود تشکیل شده است. همچنین تعداد مشخصی متن و محتویات نیز ظاهر سایت را در بر می گیرند. نسبت متن به کد (Text to HTML) بیانگر میزان متن بکار رفته در یک صفحه نسبت به کد نوشته شده برای نمایش همان صفحه است.

در حالت عادی با یک نگاه سطحی می توان نسبت متن به کد درون یک صفحه وب سایت را مشخص کرد. برای بررسی این مقیاس باید در ویرایشگر متن از حالت نوشته به صورت عادی به حالت نمایش کد تغییر وضعیت دهید. سپس به صورت چشمی و حدودی میزان تگ ها، هدینگ ها، تصاویر، کدهای جاوااسکریپت و سایر موارد را تعیین نمایید. اگر صفحه شما از ساختاری مرتب تشکیل شده است، عملکرد شما در طراحی سایت خوب بوده است.

روش دیگر برای محاسبه تاثیر نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو سایت استفاده از ابزارهای آنلاین است که در بخش انتهایی مقاله با این ابزارها آشنا می شوید.

نسبت متن به کد (Text to HTML) چیست؟ 

مقدار ایده آل برای نسبت متن به کد چقدر است؟

مقدار ایده آل برای این مقیاس عددی بین 25 الی 70 است. این نسبت مقدار متن قابل مشاهده از محتوا به کدهای HTML، تصاویر و اطلاعات پنهان شده در صفحه را نشان می دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که سایت هایی با رتبه های بالا در نتایج گوگل معمولا محتوای قابل مشاهده زیادی دارند. این موضوع برای آپدیت جدید الگوریتم پاندا اهمیت بیشتری یافته است. این الگوریتم رتبه بندی گوگل توجه بسیاری به محتویات سایت ها و تاثیر نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو دارد.

نسبت متن به کد (Text to HTML) چه تاثیری بر سئو سایت شما دارد؟

فاکتور نسبت متن به کد (Text to HTML) از نظر موتورهای جستجو بر سئو به طور مستقیم تاثیر ندارد. اما این عدد با اثرگذاری روی بسیاری پارامترهای دیگر موجب کسب رتبه برتر سایت می شود. برخی از پارامترهای مربوط به نسبت متن به کد که تجربه کاربری سایت را بهبود می بخشند در ادامه شرح داده شده اند:

  • اهمیت دادن به بازدیدکنندگان: صفحاتی با نسبت متن به کد بالاتر برای بازدیدکنندگان قابل فهم تر هستند. همچنین ربات های گوگل نیز چنین سایت هایی را موجب آسایش بازدیدکنندگان قلمداد می کنند که این مسئله تاثیر زیادی روی سئو سایت دارد.
  • جلب رضایت بازدیدکنندگان: هر چقدر نسبت متن به کد (Text to HTML) بیشتر باشد، امکان در اختیار گذاشتن مطالب بیشتر به مخاطبان افزایش می یابد. این امر باعث رضایت کاربران و حضور بیشتر آن ها در سایت شما می شود. در نتیجه شما می توانید رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید.
  • افزایش سرعت لود شدن: کد کمتر به معنی حذف کدهای اضافی از صفحات سایت است. این اقدام موجب افزایش قابل توجه سرعت بارگذاری سایت می شود.
  • ایندکس شدن بهتر: نسبت متن به کد (Text to HTML) بالاتر ایندکس کردن سایت را برای موتورهای جستجو سریع تر و آسان تر می سازد. در کل متن جایگاه ویژه ای برای ربات های گوگل دارد.

نسبت متن به کد (Text to HTML) چه تاثیری بر سئو سایت شما دارد؟ 

نکاتی برای افزایش نسبت متن به کد

توجه داشته باشید که مهمترین مسئله در طراحی هر صفحه سایت جلب رضایت بازدیدکنندگان از محتویات و ظاهر صفحات است. برای افزایش تاثیر نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو نکات زیر را رعایت کنید:

  • هرگونه کد اضافی و استفاده نشده ای را از صفحات خود حذف کنید.
  • فاصله های خالی اضافی را از صفحات پاک کنید.
  • توضیحات نوشته شده در کدها را حذف کنید. به طور کلی برنامه نویسان در سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس و جوملا توضیحاتی را برای هر بخش در کدهای خود قرار می دهند. این امر در نسبت متن به کد تاثیر منفی می گذارد.
  • تا جایی که امکان دارد، از جداول استفاده نکنید.
  • از کدهای CSS بهره ببرید.
  • بهینه سازی تصاویر را دست کم نگیرید.
  • هر تصویر اضافی را پاک کنید.
  • استفاده از کدهای جاوا و فلش را تا حد امکان فراموش کنید.
  • حجم هر صفحه را کمتر از 300 کیلوبایت در نظر بگیرید.
  • هرگونه متن غیر قابل مشاهده توسط بازدیدکنندگان را از صفحات خود حذف کنید.

نکاتی برای افزایش نسبت متن به کد 

برای محاسبه نسبت متن به کد از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

برای محاسبه تاثیر نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو صفحات سایت ابزارهای رایگان و آنلاین بسیاری وجود دارد. برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • Maierwalter
  • SEOChat
  • DevSEO

به طور کلی تنها کافی است که در موتور جستجوی گوگل عبارت Text To Html Ratio Checker یا Text To Code Ratio Checker را سرچ کنید. در این صورت مجموعه ای از اپلیکیشن های تحت وب به شما معرفی می شوند که وظیفه تحلیل، آنالیز و محاسبه نسبت متن به کد را برعهده دارند. لازم به ذکر است که برخی از این ابزارها خدمات خود را به صورت رایگان و برخی دیگر به صورت پولی ارائه می دهند.

این ابزارها اطلاعاتی مانند مقدار حجم صفحه، اندازه متن و کد، نسبت متن به کد و بسیاری موارد دیگر را به نمایش می گذارند.

برای محاسبه نسبت متن به کد از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟ 

نحوه استفاده از نسبت متن به کد (Text to HTML) توسط گوگل چگونه است؟

توجه به این مبحث باعث می شود که با حذف المان های اضافی ساختار سایت خود را بهبود ببخشید. این امر تاثیر نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو را نشان می دهد. یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی سایت ها توجه به نحوه کدنویسی آن ها است؛ بنابراین سایت هایی با نسبت متن به کد پایین این ویژگی مهم را ندارند.

البته صفحاتی با نسبت متن به HTML پایین سیگنال های منفی از طرف سایت شما به موتورهای جستجو ارسال نمی کنند، اما به طور غیر مستقیم بر سئو سایت تاثیر می گذارد. در چنین صفحاتی کدهای HTML زیادی به ازای متن های واقعی وجود دارد، در صورتی که گوگل برای متن اهمیت بیشتری قائل است. از این رو خزنده گوگل در صفحاتی با نسبت متن به کد پایین در دریافت محتوای واقعی سایت شما دچار مشکل می شود.

همچنین وجود حجم زیادی کد نشان دهنده تاثیرگذاری منفی روی تجربه کاربری و افزایش زمان بارگذاری سایت است. این امر باعث عدم رعایت یکی از فاکتورهای مهم سئو یعنی سرعت لود صفحات می شود. گوگل به هیچ وجه سایت هایی با این خصوصیات منفی را برای نمایش در نتایج جستجوی خود در اولویت قرار نمی دهد.

در قالب های آماده نیز معمولا استاندارد کدنویسی به خوبی رعایت نمی شود. در نتیجه در این قالب ها نسبت متن به کد  (Text to HTML) بسیار پایین است. بنابراین توصیه می شود که تا حد امکان برای طراحی سایت خود از قالب های آماده استفاده نکنید. در این خصوص از شرکت های با تجربه ای مانند پونه مدیا بخواهید که برای شما قالبی اختصاصی و منحصر به فرد را طراحی و کدنویسی نمایند.

در صورتی که با استفاده از ابزارهای آنلاین متوجه نسبت متن به کد پایین سایت خود شدید، با کمک زبان HTML تمام عناصر اضافی را حذف کنید.

امتیازی ثبت نشده است.