با ما در ارتباط باشید: 0314566
از کجا بفهمیم شرکت یا متخصص سئو ما کارش را خوب انجام می دهد؟

سئو و به‌طور کلی‌تر، دیجیتال مارکتینگ، نیازمند مهارت‌هایی هستند که هر کسی از آن‌ها برخوردار نیست. اگر بخواهیم با دیدی کلی به موضوع نگاه کنیم موفق بودن استراتژی‌های سئو به دو عامل اساسی بستگی دارد؛ زمانی که برای سئو صرف می‌شود و مهارت متخصصی که کار را انجام می‌دهد. طبیعی است که شما به‌عنوان کارفرما یا مالک سایت این دغدغه را داشته باشید که سئوکارتان به اندازه کافی خوب هست یا نه؟
از میان دو عاملی که برای موفقیت سئو گفته شد، عامل زمان در کنترل شما نیست؛ اما می‌توانید دومین عامل را کنترل کنید. در مرحلۀ اول لازم است که قبل از آغاز همکاری با متخصص یا شرکت سئو آن‌ها را بشناسید. کسب اطلاعات کافی و مشاهدۀ نمونه‌ کار شخص می‌تواند از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. پس از این لازم است اطمینان حاصل کنید که شرکت یا سئوکار شما کارش را به‌خوبی انجام داده و انتظارات شما را برآورده می‌کند. چطور این کار را بکنید؟ برای پاسخ به این سؤال ما را در این مطلب همراهی کنید.

از کجا بفهمیم شرکت یا متخصص سئو ما کارش را خوب انجام می دهد؟

آیا برای کیفیت سنجی کار متخصص سئو باید خودمان هم سئوکار باشیم؟

حوزۀ سئو و فعالیت‌های مربوط به آن حوزه‌ای کاملاً تخصصی است که تسلط بر آن برای همه ساده نیست. به احتمال زیاد شما به‌عنوان مالک یک کسب و کار با اصطلاحات تخصصی سئو آشنایی ندارید. آیا این به این معنا است که نمی‌توانید عملکرد سئوکارتان را ارزیابی کنید؟ خیر، خوشبختانه این‌طور نیست.
اگر به یک تیم داخلی مارکتینگ دسترسی داشته باشید، می‌توانید از آن‌ها برای بررسی کیفیت خدمات سئوکارتان کمک بگیرید؛ اما چنین تیمی همیشه در دسترس نیست. برای کیفیت سنجی کار متخصص یا شرکت سئو باید به سه نکتۀ اساسی توجه کنید. اول اینکه آیا ترافیک سایت افزایش پیدا کرده است؟ دوم اینکه آیا تغییری در رتبه‌تان مشاهده است؟ سومین مورد نیز این است که آیا افزایش ترافیک‌تان منجر به افزایش فروش و تحقق اهداف‌تان شده است یا خیر. در ادامه این موارد را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.
لازم به ذکر است که انتظار هر شخصی از سئو متفاوت است. ممکن است چیزی که برای یک سایت نشانۀ موفقیت سئو است برای شما سودمند نباشد. به همین دلیل لازم است اهداف و خواسته‌هایی مشخص داشته باشید. مهم‌ترین اهدافی که باید برای متخصص سئو تعیین کنید عبارت اند از فروش، بهبود ترافیک، افزایش تعاملات، افزایش لینک‌ها و مخاطبان و البته بهبود جایگاه در لیست نتایج گوگل.

از کجا بفهمیم شرکت یا متخصص سئو ما کارش را خوب انجام می دهد؟

راهکارهایی برای بررسی کار متخصص سئو

همان‌گونه که گفته شد بررسی کار متخصص سئو بدون داشتن اطلاعات کافی از این حوزه دشواری‌هایی به همراه دارد. نخستین و مهم‌ترین کاری که باید از سئوکارتان بخواهید این است که به‌صورت منظم از کارهای انجام شده و میزان پیشرفتش به شما گزارش دهد. شخص یا شرکتی که کار سئو را به نحو احسن انجام دهد، مشکلی با ارائه گزارشات ماهانه ندارد و به‌سادگی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. ارائه گزارشات سئوی دقیق و منظم مهم‌ترین اصلی است که باید به آن توجه کنید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید از کیفیت کار سئوکارتان مطمئن شوید حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • داشتن نتایج قابل ارائه: یک سئوکار خوب شما را در جریان کارها و اقدامات خود قرار می‌دهد. شاید این سئوکارها نتوانند شما را سریع به صفحۀ اول نتایج گوگل برسانند؛ اما‌ نتایجی قابل قبول نشان‌تان می‌دهند.
  • توصیه‌هایی برای ارتقای بیشتر: سئوکاران خوب همواره پیشنهاداتی در راستای پیشرفت‌تان به شما ارائه می‌کنند. این پیشنهادات را به‌کار ببندید تا به نتایج ایده‌آل خود برسید. برخی از این توصیه‌ها عبارت اند از استفاده از شبکه‌های اجتماعی، توجه به تولید محتوا، افزایش سرعت سایت و ...
  • افزایش رنکینگ: واضح‌ترین راه برای بررسی کیفیت کار متخصص سئو بررسی تغییرات رتبۀ سایت‌تان است. اگر پس از مدتی رتبۀ سایت ارتقا پیدا کرد یعنی کار سئو را به شخص مناسبی سپرده‌اید.
  • افزایش ترافیک و درآمد: یکی از اهداف اساسی سئو افزایش ترافیک سایت و به‌طبع آن افزایش درآمد است. تغییرات مثبت ترافیک سایت و افزایش فروش‌ را به فال نیک بگیرید؛ زیرا نشانۀ موفقیت سئوکارتان است.

در کنار این موارد باید برخی نشانه‌‌های منفی را نیز مدنظر قرار دهید. اگر پس از شروع همکاری با سئوکارتان ویژگی‌های زیر را مشاهده کردید به این معنا است که باید به‌دنبال شخص دیگری باشید.

  • چیزی برای نشان دادن ندارند: همان‌گونه که پیش از این اشاره شد مهم‌ترین نشانۀ کیفیت کار متخصص سئو ارائه منظم گزارشات و نتایج کار است. اگر متخصص سئو چیزی برای نشان دادن به شما نداشته باشد یعنی کار قابل ارائه‌ای انجام نداده است.
  • چیزی از شما نمی‌خواهند: هیچ سئوکاری نمی‌تواند بدون کمک شما به نتایجی ایده‌آل دست پیدا کند. اگر متخصص سئو مواردی مانند دسترسی ادمین به cms، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، دسترسی به گوگل آنالیتیکس، لیست کلیدواژه‌های هدف و ... را تقاضا نکرد، بهتر است در ادامۀ همکاری‌تان تجدید نظر کنید.
  • به اشتراک نگذاشتن تکنیک‌ها: پیدا کردن این ایراد ساده است. اگر از متخصص یا شرکت سئو دربارۀ روند کار پرسیدید و جواب‌هایی مبهم و کلی به شما دادند؛ یعنی به اندازه کافی در کارشان تخصص ندارند.

با در نظر گرفتن این نکات مطمئن باشید می‌توانید کیفیت کار متخصص یا شرکت سئوی خود را به بهترین شکل بررسی کنید. برای کسب اطلاعات لازم نسبت به سئو  و آموزش آن می توانید با پونه مدیا همراه باشید و در صورت روز هر گونه سوالی با مشاوران متخصص ما در تماس باشید.

امتیازی ثبت نشده است.