با ما در ارتباط باشید: 0314566
اشتباهات گرامری و نوشتاری و تاثیر آن بر سئو

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برای وب سایت خود چگونه یک محتوای تاثیرگذار و مناسب تولید کنید؟ یا اصلاً با نحوه نگارش یک محتوای کاربردی آشنایی دارید؟ این که رعایت نکات گرامری و نوشتاری برای تولید محتوا چه تاثیری بر جایگاه وب سایت شما دارد، می تواند کمک کند تا محتوای کاربردی و کاربر پسند تولید کنید.
تا کنون برای شما نیز سوال به وجود آمده که برای تولید محتوا تا چه اندازه باید بر نحوه روی نکات نوشتاری و گرامری تاکید نمود. آیا اشتباهات نوشتاری و گرامری می‌توانند بر اساس استاد اثرگذار باشند؟
با توجه به اینکه موتورهای جستجو مانند گوگل، الگوریتم های هوشمند و پیشرفته ای برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند، مدیران وب سایت ها برای تولید محتوا، حساسیت بالایی به خرج می دهند. اما پاسخ این سوال که تا چه اندازه رعایت نکات گرامری و نوشتاری بر جایگاه سایت شما اثرگذار است، می تواند شما را به یک نتیجه برای تولید محتوای هدفمند برساند. با ما در پونه مدیا همراه باشید تا شما را برای رسیدن به پاسخ این سوالات یاری کنیم.

اشتباهات گرامری و نوشتاری و تاثیر آن بر سئو

اصول نگارش چیست؟

هنگامی که به دنبال تولید محتوا و ارائه آن برای کاربران هستید، باید اصول گرامری و نوشتاری را رعایت کنید. اما این اصول کدامند؟ متاسفانه بسیاری از کاربران آشنایی کافی با قواعد نگارش فارسی ندارند. به همین علت در هنگام تولید محتوا با عدم رعایت این نکات، محتوایی تولید می‌کنند که نمی‌تواند جذابیت کافی به لحاظ اصول نگارشی برای کاربران داشته باشد. در حالت کلی اصول نگارش به قواعدی گفته می‌شود که تولید کننده محتوا با رعایت آنها می تواند کاربر را یاری کند تا برای درک و فهم متن تولید شده بتوانند کاری آسان پیش رو داشته باشد. هرچند این اصول بر روی الگوریتم های گوگل تاثیر ندارند ولی با توجه به ارتباط مستقیم با کاربر، اهمیت بالایی از خود نشان می‌دهند. استفاده صحیح از کلمات و عدم به کار بردن کلمات فارسی در وزن های عربی از جمله قواعدی محسوب می شوند که در هنگام تولید محتوا باید در نظر گرفته شوند. با توجه به این که برای تولید محتوا باید دستور زبان فارسی را در نظر داشته باشید، بهره گیری از واژه های نامناسب و نشانه های مختلف ممکن است کیفیت تولید محتوا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
به کار بردن صحیح نقطه، علامت سوال، علامت تعجب و ویرگول و همچنین استفاده اصولی و کاربردی از پرانتز، یک متن را برای کاربر قابل فهم خواهد نمود.
آشنایی محتوا نویس با قواعد زبان شیرین فارسی می تواند کمک کند تا متنی جذاب و خوانا در اختیار کاربر و خواننده قرار دهد. به عنوان مثال حذف به قرینه لفظی از جمله مهمترین قواعد نگارشی شناخته می شود. جمله ناصحیح « علی آن ورزش را انجام داده و علاقه زیادی به آن دارد» باید به شکل صحیح « علی آن ورزش را انجام داده است و علاقه زیادی به آن دارد» نگارش شود. با وجود اینکه حذف به قرینه لفظی می تواند موجب جلوگیری از تکرار فعل و کوتاه کردن سخن شود، ولی در برخی مواقع موجب نقص فعل نیز خواهد شد. به همین علت رعایت این نکات برای تولید محتوای استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتباهات گرامری و نوشتاری و تاثیر آن بر سئو

آیا اصول نگارش بر سئو سایت تاثیر گذار است؟

ظاهرا گوگل و سایر موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی وب سایت ها اهمیت بالایی به رعایت اصول نگارشی و گرامری نمی‌دهند. این شرایط نباید موجب بی تفاوتی مدیران وب سایت ها و تولیدکنندگان محتوا به رعایت اصول نگارشی و گرامری شود. گوگل اعلام کرده است که ارائه متن بدون غلط املایی و گرامری نمی‌تواند به عنوان یک عامل مثبت برای ارتقای جایگاه وب سایت معرفی شود. با این حال وب سایت های معتبر همواره به دنبال تولید محتوایی استاندارد و دارای گرامر و دیکته مناسب هستند.
تصور کنید شما یک کلمه بسیار مهم برای صفحه را با غلط املایی نگارش کرده اید. اکنون کاربر با تایپ کلمه مورد نظر به دنبال پاسخی مناسب است. این شرایط به هیچ عنوان نمی تواند صفحه سایت شما را در معرض دید کاربران قرار دهد. به همین علت سئو کاران و تولیدکنندگان محتوا برای مطالب خود نهایت دقت را به خرج می دهند.
محتوایی که شما تولید می‌کنید برای کسب رضایت کاربر خواهند بود. به همین علت اگر محتوای ارائه شده نتواند موجب کسب رضایت آنها شود و کیفیت سایت شما را به مقدار قابل توجهی پایین آورد، نمی‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. مهمترین هدف برای تولید و ارائه محتوا، جذب کاربر و مخاطب است. با وجود این که به صورت مستقیم اشتباهات املایی و گرامری بر سئو سایت و رتبه بندی آن ها اثرگذار نیست، ولی رعایت این اصول می‌تواند با بالابردن میزان رضایت کاربر، شما را به اهداف خود برساند.

اشتباهات گرامری و نوشتاری و تاثیر آن بر سئو

آیا گرامر همان اصول نگارش است؟

اصول نگارش و گرامر در تولید محتوا اهمیت بالایی دارند. اصول نگارش به استفاده از جملات جدید، جذاب و کوتاه برای جلب رضایت کاربر و ترغيب کردن آن برای خواندن مطلب گفته می شود.
در طرف مقابل گرامر و نکات دستوری به مواردی گفته می شود که رعایت آن ها برای جمله بندی، الزامی است. این که شما از شکل صحیح فعل استفاده کنید و به صورت اصولی از نقطه، کاما و علامت سوال بهره بگیرید، از نیازهای ضروری برای تولید محتوا عنوان می شوند.
رعایت فاصله مناسب بین کلمات، استفاده صحیح از فعل، ارائه جملات استاندارد و به کار بردن مناسب نقطه، و ویرگول، یک محتوای کاربرپسند و اصولی در اختیار کاربر قرار می دهند. تمام این موارد بیان می کنند که شما به هدف خود برای برقراری ارتباط با کاربران می توانید دست پیدا کنید. شناسایی نیازهای مخاطبان و تولید محتوا بر اساس نیاز آنها، موجب می شود که کاربران از احترامی که برایشان قائل هستید آگاهی پیدا کنند.
فراموش نکنید محتوا یعنی زبان نوشتار و تفاوت زیادی با زبان گفتار خواهد داشت. به همین علت تولید محتوا و استفاده از شکسته نویسی و استفاده نادرست از کلمات می تواند سرعت خواندن مطلب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به اشتباهات گرامری و نوشتاری و آموزش سئو می توانید با پونه مدیا همراه باشید و از خدمات این فروشگاه استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است.