با ما در ارتباط باشید: 0314566

مانند خیلی دیگر از سوالات مربوط به سئو این موضوع به خیلی از مسائل بستگی دارد اولین موردی که باید روشن شود این است که تغییر چه معنایی دارد تغییرات شامل محتوا ، کلمات کلیدی و لینک های ورودی تغییراتی که باعث جابجاشدن رتبه شما می شود شامل :

- تغییر دامنه ی شما

- تغییر مدیریت محتوای شما

- تغییر طراحی سایت شما

- تغییر میزبان شما

آیا تغییر دامنه بر رتبه ی سایت شما تاثیرگذار است؟

شرکت ها نام دامنه ی خود را به دلایل زیادی تغییر می دهند که این دلایل می تواند شامل:

- نام دامنه ی بهتر یا استفاده از نام دامنه ی راحت تر

- تغییر مالکیت شرکت

- تغییر محل شرکت

اگر موتورهای جستجو نام دامنه و صفحات آن را ایندکس کرده باشند خیلی مهم است که این تغییر نام به چه صورتی انجام می گیرد (که البته این خود مانند شروعی تازه است)

اگر هیچ چیز جز نام دامنه ی شما تغییر نکرده باشد یک سیستم مناسب تغییر مسیر 301 لینک های اصلی و ترافیک آن ها را شناسایی کرده و مسیر آن ها را تغییر می دهد.مساله ی حائز اهمیت این است که به موتورهای جستجو اعلام شود که دامنه ی شما به صورت دائم انتقال پیدا کرده است.

آیا تغییر سیستم مدیریت محتوا و طراحی سایت بر رتبه ی سایت شما اثر می گذارد؟

تغیرات مدیریت محتوا و طراحی سایت اتفاق بسیار شایعی است که اغلب برای بسیاری از سایت ها پیش می آید ما به شما پیشنهاد می دهیم قبل از  هر گونه اقدامی ابتدا مقاله ی ( طراحی مجدد سایت ) را به دقت مطالعه نمایید تا بتوانید به بهترین شکل و کمترین هزینه ی ممکن کار بهینه سازی و تغییر مدیریت محتوای سایت خود را انجام دهید.

 در اغلب موارد شرکت ها، یک شخص یا یک شرکت را برای طراحی سایت جدیدشان به همکاری دعوت می کنند که البته این کار برای دادن امکانات راحت تر و بیشتر به کاربران سایت  چه در صفحه ی جلویی و چه در قسمت مدیریت سایت می باشد، اما چیزی که اغلب فراموش می شود عوض شدن URLهاست  که موتورهای جستجو را دچار سردرگمی می کند(به طور مثال صفحه Html به صفحه ی php یا  صفحه ی Aspm)

یک نقشه از URL های قدیمی به URL های جدید لازم است تا به وسیله ی تیم سیستم انتقال دائم 301 استفاده شود و مانند زمانی که نام دامنه را تغییر می دهیم آدرس های اصلی باید توسط آنالیزورها شناسایی شوند و در صورت لزوم به هم متصل گردند تا URL هایی که به آن ها متصل هستند تغییر کند.

صفحه هایی که قابلیت نقشه شدن آن ها وجود ندارد باید با استفاده از ساختن صفحات خطای 404 که کاربر و موتور جستجو راحت با آن ها مواجه شوند نمایش داده شوند بعد از اینکه CMS و طرح سایت تغییر کرد باید صفحات لینک شکسته و خطای 404 آن بررسی و اصلاح شود.

آیا تغییر میزبان شما روی رتبه ی سایت تاثیرگذار است؟

این موضوع تاثیر چندانی ندارد به شرط اینکه این جابجایی با آرامش و شرایط مشابهی انجام شود، البته در مورد سایت های مختلف تفاوت وجود دارد در مورد سایت هایی با صفحات کم ( زیر 1000 صفحه)تاثیر کمتر است تا سایت های بزرگ در چندین سرور به صورت پایه ای انتقال سایت باید در محل جدید به صورت کامل انجام شود بعد از آن عملیات انتقال DNS صورت گیرد بعد از اینکه شما سایت را در محل جدید می توانید DNS خود را جابجا کنید.

البته اگر شاهد تاثیرات منفی روی سئو سایت خود بعد از انتقال بودید باید کنترل کنید که موتور جستجو روند انتقال را درک کرده باشد

موتورهای جستجو در مورد خیلی از مسائل باهوش هستند ولی خیلی از مواقع هم در مرود تغییرات احمق می باشند راه حل این مشکل فهماندن موضوع جابجایی به موتور جستجو می باشد.

اگر شما همه ی تغییرات را به صورت کامل به موتور جستجو توضیح دهید ساختار و دامنه و هاست و ... با کمترین مشکل مواجه شوید.

اگر انتقال دهنده ی سایت شما در این مورد تجربه نداشته باشد شما با مشکلات SEO مواجه می شوید.

 

 

 

امتیازی ثبت نشده است.

سؤالات متداول آموزش سئو

آیا آموزش سئو من را پولدار می‌کند؟
سئو یکی از پردرآمدترین شغل‌های دنیاست و در ایران هم روزبه‌روز بیشتر در میان کارفرمایان جا می‌افتد. بنابراین اگر آن را اصولی یاد بگیرید و بتوانید دانش خود را از سطح تئوری به سطح عملی ببرید و پروژه‌های موفقی را به ثمر برسانید، این شغل می‌تواند شما رابه درآد بسیار خوبی برساند.
آموزش سئو را از کجا شروع کنم؟
برای شروعآموزش سئو بهتر است در دوره‌های معتبری که شرکت‌های بزرگ برگزار می‌کنند شرکت کنید و همزمان با آن به صورت خودآموز، مباحث روز سئو را دنبال کنید. در کنار تمام این‌ها یاد گرفتن سئو در یک محیط حرفه‌ای و ضمن انجام پروژه‌های واقعی، تحت نظر بزرگان سئو می‌تواند شما را به سئوکاری قدرتمند تبدیل کند.