با ما در ارتباط باشید: 0314566
محتوای UGC چیست؟

UGC یا User Generate Content که در زبان فارسی به آن محتوای تولید شده توسط کاربر میگوییم همانطور که از اسم آن مشخص است هر محتوایی است که توسط کاربران شما تهیه میشود. در بیشتر مواقع این محتوا ها توسط طرافداران یک برند تهیه میشود. در محتوای تولید شده توسط کاربر برند شما بدون نیاز به تلاش شما ترقی خواهد کرد.

در این مطلب ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما را با محتوای تولید شده توسط کاربر بیشتر آشنا کنیم. 

محتوای UGC چیست؟

UGC می تواند از هر نوع محتوایی باشد. اما در بیشتر مواقع این محتوا به صورت تصاویر ، فیلم ها، پست های رسانه های اجتماعی، بررسی ها یا توصیفات ارائه می شود.
بیای توضیح این اصطلاخ را با یک مثال شروع کنیم. زمانی که کوکا کولا بطری های نوشابه شخصی خود را به بازار معرفی نمود (بطری هایی که با نام شخصی مشتریان تولید می شد)، سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرد. به طوری که کمپین شخصی سازی به نام "اشتراک یک کوک"، در سراسر جهان تحت عنوان "بطری هایی به نام افراد در مناطق مختلف" به وجود آمد.
برای ادامه راه، از مشتریان خواسته شد تا تصاویر یا ویدئویی از لحظه نوشیدن بطری های کوکاکولا شخصی خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. نتیجه؟ مشتریان کوکاکولا در نقش تبلیغ کننده قدم گذاشتند.

این تنها یک کمپین گذرا و موقتی نبود. در عوض، این یکی از هزاران کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است که به کسب و کار برندهای معروف کمک کرده و میلیون ها دلار برای آنها درآمدزایی داشته است.

یک توضیح دقیق تر در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر: 

محتوای تولید شده توسط کاربر به هر نوع محتوایی گفته می شود که توسط همکاران یا بهتر است بگوییم طرفداران یک برند ایجاد شده و در شبکه های اجتماعی یا یک سایت پذیرنده منتشر شده است. این محتوا می تواند شامل تصاویر ، فیلم ها ، کامنت ها ، توییت ها و پست های وبلاگ شود؛ به طوری که منتشرکنندگان آنها فقط و فقط افراد عادی هستند.
به طور مثال سایت ویرگول یا نی نی سایت جزو سایت هایی هستند که کاربرمحور بوده و این افراد عادی هستند که اقدام به تولید محتوا برای سایت می کنند.
در سال 2009 برند پوشاک باربری (Burberry) از طرفداران وفادار خود خواست تصاویر خود و دوستانشان را که کت این مارک تجاری را پوشیده اند، بارگذاری کنند. پس از آن تنها کاری که باربری باید انجام می داد این بود که بهترین عکس ارسالی را که آنها در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده بودند را انتخاب و در صفحه فیسبوک خود بارگذاری کند.

محتوای UGC باربری
خیلی از افراد عاشق این هستند که معروف شوند و عکسشان در مجله ها و سایت های معروف منتشر شود. در واقع برندهای معروف از این نقطه ضعف کاربران برای نفع های شخصی خود سود می برند. البته، جوایزی را نیز برای بهترین عکس و محتوا در نظر می گیرند تا این گونه کاربران را وسوسه کنند.

دلایل موفقیت محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

بدیهی است که کمپین های UGC به دلیل موفقیت های مختلف خود نقش مهمی در دنیای بازاریابی داشته اند (برای نمونه می توانید به کمپین کوکاکولا نگاه کنید).
اما چرا آنها اینقدر موفق هستند؟ چرا برندها به جای تهیه تبلیغات خود به مخاطبان خود روی آورده اند تا محصولات خود را به اشتراک بگذارند؟ در زیر میتوانید دلایل موفقیت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را بررسی کنید. 

UGC مشتریان را در مرکزیت کار قرار می دهد

مشاغلی که مشتری مداری در آن حرف اول را می زند در حال افزایش است، زیرا شرکت ها دائماً مجبورند روند تغییر سلایق مخاطبان خود را دنبال کنند. در این دنیای سریع و دیجیتالی، می توان با یک حرکت جزئی مشتریان خود را از دست داد. اگر برندها برای مشتریان خود خدمات نوینی ارائه ندهند، آنها به سادگی مارک دیگری را برای خرید پیدا می کنند.
مخاطبان بسیار باهوش هستند، آنها به دنبال مارک ها و برندهایی می گردند که خدماتشان به روز باشد و برای آنها سرگرمی جالبی مهیا کنند.
کدام نوجوانی بدش می آید تا عکسش در صفحات کوکا کولا، نایکی، آدیداس و غیره منتشر شود؟ یا از طریق تولید محتوا برای این شرکت ها، جایزه نگیرد؟

مردم به بازاریابان اعتماد ندارند، آنها به افراد واقعی اعتماد دارند

تصور کنید که یک مدل معروف یا یک سلبریتی اقدام به تبلیغ یک ساعت مچی کند. مسلم است که این افراد تنها برای پول و درآمد اقدام به این کار کرده اند و هیچ اطلاعی از کیفیت محصول ندارند. یا بهتر است بگوییم که کیفیت اصلا برای آنها ملاک نیست و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد دستمزد است.
اما تصور کنید در فضای مجازی مردم عادی در حال تبلیغ ساعت مچی یا نوشابه کوکاکولا هستند. شما (بهتر است بگویم افرادی که هنوز هیچ چیز درباره UGC نمی دانند) مطمئن هستید که هیچ کدام از این افراد دستمزدی برای این کار دریافت نمی کنند و تنها هدفشان لذت بردن از نوشیدن کوکا کولا یا انداختن ساعت بر روی دستشان است.

UGC یک روش معتبر است

در مطالعه ای که توسط Cohn & Wolfe انجام شد، 63٪ از مصرف کنندگان گفتند که ترجیح می دهند از شرکتی که در بین رقبا معتبرتر است، خریداری کنند.
اصالت در دنیای آنلاین امروز بسیار مهم است. مشتریان دیگر مشتریانی منفعل نیستند که توسط تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها ترغیب شوند. درعوض، آنها به صورت فعال اقدام به تحقیق کرده و می خواهند در مورد كاری كه می كنند اظهار نظر كنند.
اما چگونه؟
آنها چه کسی را برای خرید انتخاب می کنند؟ آنها مارک هایی را انتخاب می کنند که دارای ارزش بالایی باشند؛ ارزشی که در شان یک مشتری این چنینی باشد. یا مارک هایی که به خوبی با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را به چالش دعوت می کنند.

UGC مخاطبان را دور هم جمع میکند

UGC به جای اینکه مخاطب را در زمین برندها بیاندازد، توپ را در زمین مخاطب می اندازد. به طوری که مارک ها دائما سعی در جلب نظر مشتری دارند و همه را در یک خانواده بزرگ و شاد جمع می کند.
مردم بیشتر دوست دارند یک بازیکن باشند تا اینکه از دور بازی را نگاه کنند. در یک نظرسنجی که در سال 1986 میلادی توسط MacMillon and Chavis انجام شد، چهار چیز وجود داشت که مردم را ترغیب می کرد تا احساس کنند عضوی از یک جامعه هستند.

  1. عضویت
  2. نفوذ و تاثیرگذاری
  3. برآورده شدن نیازهایشان 
  4. ارتباط عاطفی مشترک با دیگر افراد

موارد 2 و 4 مورد مهمترین بخش در UGC است. نفوذ باید از هر دو طریق کارساز باشد - اعضا همچنین باید احساس کنند که بر جامعه تأثیر دارند.
پس همانطور که مشاهده می کنید، تولید محتوا توسط کاربران برای برندها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محتوایی که توسط افراد عادی برای تبلیغ یک محصول ایجاد شود تاثیرگذاری فوق العاده دارد.

UGC از نظر مادی به نفع شماست

از آنجایی که در UGC کاربران تمام محتوای شما را تولید میکنند. به وضوح استفاده از تصاویری که آنها تولید میکنند برای شما از ساخت یک بنر تبلیغاتی ارزان تر تمام خواهد شد. زیبایی محتوای تولید شده توسط کاربر این است که شما به راحتی بدون خرج های هنگفت میتوانید یک بازاریابی موفق داشته باشید.

ROI (نرخ بازگشت سرمایه) در UGC بالاست

طبق ComScore ، زمانی که مصرف کنندگان در معرض مخلوطی از محتوای بازاریابی حرفه ای و محتوای تولید شده توسط کاربر قرار بگیرند مشارکت تجاری 28٪ افزایش می یابد.
مثلا در لیوان های سفید استارباکس مشتریان تشویق میشوند که روی لیوان خود نقاشی دلخواه بکشند و طرح خود را برای استار باکس بفرستند. طرح برنده به مدت کوتاهی روی لیوان ها چاپ میشد. در این مسابقه طی سه هفته بیش از 4000 نفر طرح خودشان را برای این کمپانی فرستادند.

محتوای تولید شده توسط کاربر برای استارباکس

محتوای تولید شده توسط کاربر را چگونه تهیه کنیم؟

حتما الان برای شما سوال پیش می آید که از کجا میتوانید برای شرکت خود از UGC استفاده کنید. برای این کار ما سه روش به شما پیشنهاد میدهیم.

  1. مشتریان خود را ترغیب کنید تا در یکی از مرحله های خرید از شما یک UGC تولید کنند (مثلا با اجناس فروشگاه عکس بگیرند. این موضوع در این سال ها که خرید های اینترنتی زیاد شده خیلی کاربردی است. شما میتوانید از مشتریان بخواهید عکس خود را با لباس یا محصولی که از شما تهیه کرده اند برایتان ارسال کنند. سپس این عکس ها را به اشتراک بگذارید تا مشتریان احتمالی رضایت را به چشم خود ببینند)
  2. تجارب زیبا و جذاب برای مشتری بوجود بیاورید، فضاهای فیزیکی و رویدادهای جعبه گشایی (Unboxing) را ایجاد کنید. احتمال به اشتراک گذاری این مطالب توسط مشتری بیشتر است.
  3. یک مسابقه بگذارید و در ازای جایزه از مشتریان بخواهید برای شما UGC تولید کنند.
امتیازی ثبت نشده است.