با ما در ارتباط باشید: 0314566
پروفایل بک لینک چیست؟

پروفایل بک لینک یکی از ابزارهای مرتبط با سئو خارجی وبسایت است. پروفایل بک لینک عبارت است از مجموعه لینک های ارجاعی از قسمت پروفایل سایت های دیگر به سایت هدف که نشان می دهد محتوای آن سایت معتبر و مفید است. هر چه سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند معتبرتر باشند، ارزش محتوا و وبسایت شما نزد گوگل بالاتر می رود. در واقع، از دید گوگل وبسایت شما برای آن کلمات کلیدی که از طریق آن بک لینک گرفته اید، مفید به حساب می آید.

اگر بک لینک های وبسایت هدف، از دامنه های با اعتبار بالا گفته شوند، تاثیر بسزایی در افزایش ترافیک و رتبه وبسایت هدف خواهند داشت. البته اجرای پروفایل بک لینک حساسیت های بالایی دارد که لازم است به آن ها توجه شود. زیرا یک بک لینک نادرست می تواند آسیب شدیدی به سایت مورد نظر وارد کند و حتی جریمه گوگل را در پی داشته باشد.

پروفایل بک لینک چیست؟

پروفایل بک لینک به مجموعه لینک هایی می گویند که از قسمت پروفایل سایت های دیگر به وبسایت شما ارجاع داده می شوند. یکی از ابزارهایی که باعث بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO) می شود، لینک دهی سایت های دیگر به آن وبسایت است. در واقع، اگر محتوای وبسایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص معتبر و مفید باشد، سایت های دیگر کاربر را به مطالعه محتوای سایت شما تشویق می کنند. این همان مفهوم اصلی پروفایل بک لینک است که می توان آن را یک رای اعتماد از سوی سایت های خارجی برای وبسایت مقصد در نظر گرفت.

پروفایل بک لینک چیست؟ 

اهمیت بک لینک پروفایل

اهمیت پروفایل بک لینک در سئوی خارجی به حدی است که اگر درست عمل شود، می تواند رتبه وبسایت هدف را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. این مسئله به اعتبار سایت ارجاع دهنده و ترافیک آن بستگی زیادی دارد. با این حال دقت به برخی فاکتورها، اثربخشی پروفایل بک لینک را افزایش می دهد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع لینک دهی
  • انتخاب انکر تکست (Anchor Text) مناسب
  • کیفیت و اعتبار دامنه ارجاع دهنده
  • اتصال

پروفایل بک لینک در اصل امتیازها یا رای های مثبتی هستند که وبسایت های دیگر به وبسایت شما می دهند. این مسئله باعث می شود تا گوگل بداند محتوای وبسایت مقصد، ارزشمند، مفید و معتبر است. طبیعی است که هر چه میزان ارجاعات و لینک دهی به آن محتوا بیشتر باشد، اطمینان گوگل به آن بیشتر خواهد بود.

پروفایل بک لینک یکی از سه ابزار مهم رتبه بندی در موتورهای جستجوی گوگل به حساب می آید. با این حال، کوچکترین سهل انگاری یا بی دقتی در استفاده از بک لینک ها می تواند دید گوگل را نسبت به وبسایت شما منفی کند. بنابراین، باید دقت کنید که بک لینک ها را از دامنه های معتبر و با انکر تکست های مناسب دریافت کنید. کیفیت پروفایل بک لینک از کمیت آن اهمیت بیشتری دارد؛ به طوری که یک بک لینک با کیفیت می تواند هزار برابر بک لینک های بی کیفیت اثرگذار باشد.

اهمیت بک لینک پروفایل 

چیزهایی که درباره پروفایل بک لینک نمی دانید

اجرای پروفایل بک لینک با کیفیت، قواعد و اصول خاص خود را دارد. رعایت این اصول کمک می کند تا اثر پروفایل بک لینک بر سئوی سایت به حداکثر برسد. 5 مورد از ویژگی های پروفایل بک لینک قوی عبارت اند از:

  • بک لینک ها از دامنه های ارگانیک، معتبر و قوی دریافت می شوند
  • بک لینک ها با انکر تکست مرتبط با موضوع سایت ثبت می شوند
  • بک لینک ها باید از سایت هایی گرفته شوند که موضوعی مرتبط با سایت مقصد داشته باشند
  • تعداد بک لینک های نامعتبر و یا بی کیفیت باید به حداقل برسد (ارزیابی بک لینک)
  • در لینک دهی باید تنوع ایجاد شود

علی رغم اهمیت پروفایل بک لینک در افزایش رتبه، نباید به هر قیمتی برای یک وبسایت بک لینک ایجاد کرد. برای مثال، خرید پروفایل بک لینک برای پیشرفت سریع یک سایت، معمولا یک تاکتیک نامطلوب به حساب می آید. به طوری که حتی گاهی جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل را در پی خواهد داشت.

اما اگر از تکنیک های خوبی نظیر رپورتاژ آگهی استفاده شود، قطعا استقبال گوگل را در بر دارد. زیرا یک رپورتاژ آگهی سئو شده و با کیفیت درباره یک موضوع خاص نوشته می شود و از این طریق می توان کاربر را به وبسایت های مرتبط با آن موضوع سوق داد.

اهمیت بک لینک پروفایل 

اجرای سئو داخلی و خارجی انواع وبسایت های فروشگاهی، صنعتی، گردشگری و مانند آن ها تجربه ای بالا نیاز دارد. توانمندی بالای تیم سئو به بهبود رتبه و پیشرفت سریع کسب و کارهای نوپا کمک شایانی می کند. بنابراین، بهتر است همواره به دنبال افراد قوی، خلاق و کارآزموده باشید.

تیم پونه مدیا به عنوان یکی از بهترین تیم های فعال در حوزه سئوی وبسایت های مختلف شناخته می شود. چنانچه به دنبال معرفی کسب و کار خود در دنیای دیجیتال هستید و یا قصد دارید کسب و کارتان را گسترش دهید، می توانید به تیم پونه مدیا اعتماد کنید.

2.0 از 5