با ما در ارتباط باشید: 0314566
ساخت نقشه سایت با yoast seo

ساخت نقشه سایت با yoast seo یک راه میانبر و بسیار کارآمد برای بهبود سئوی وب سایت است. می‌خواهیم در این مطلب ساخت نقشه سایت با افزونه yoast seo را به شما آموزش دهیم ولی اجازه بدهید پیش از آن به اهمیت نقشه سایت در سئو اشاره‌ای داشته باشیم. همان‌ طور که گفتیم از نقطه نظر سئو، نقشه سایت اهمیت زیادی دارد چرا که با وجود این نقشه، ربات‌های گوگل و دیگر موتور‌های جستجو،‌ می‌توانند ساختار وب سایت را درک کنند و به شکل مؤثر‌تری صفحات را Crawl نمایند تا زمانیکه شرایطی مناسبی برای خزیدن ربات‌های موتور جستجو فراهم کنید، آن‌ها به نظم و ارتباط صفحات وب سایت شما، پی می‌برند و روند ایندکس شدن صفحات را سریع‌تر میکنند. از آنجایی که ایندکس به دیده شدن سایت کمک میکند وقتی صفحات شما ایندکس‌ بشود تعداد کاربران بیشتری از وب سایت بازدید خواهند کرد. ساخت نقشه سایت با yoast seo

پس یک نقشه سایت که به درستی ساخته شده باشد، با بهبود سئو نهایتاً ترافیک بیشتری برای وب سایت به همراه خواهد داشت. یک نکته دیگر را هم باید درباره نقشه سایت در نظر داشته باشیم و آن هم اینکه نقشه سایت نه تنها برای عملکرد موتور‌های جستجو مفید است بلکه می‌تواند برای کابران هم کارآمد باشد به این صورت که اگر کاربری در وب سایت شما بدنبال صفحه خاصی باشد با بررسی نقشه سایت،‌ سریع‌تر به آن دسترسی پیدا می‌کند. اهمیت نقشه سایت برای کابران و ربات‌ها مشخص شد ولی نقشه سایتی که برای کابران استفاده می‌شود پسوند html دارد در حالیکه نقشه سایت برای ربات‌ها یک فایل xml می‌باشد. ساخت نقشه سایت با yoast seo بسیار آسان است که در ادامه با پونه مدیا به آن می‌پردازیم …

نقشه سایت در yoast

ساخت نقشه سایت با افزونه yoast انتخاب مناسبی است چرا که این افزونه،‌ طرفداران زیادی دارد و توانسته است نظرات مثبت کابران زیادی را جلب کند. به محض اینکه افزونه yoast را نصب کنید یک فایل xml به نام sitemap_index ساخته می‌شود که در دایرکتوری اصلی وب سایت قرار می‌گیرد.

قدم های زیر را برای فعال کردن ویژگی نقشه سایت XML در افزونه Yoast SEO دنبال کنید.
1. به پنل کاربری سایت وردپرس خود وارد بشوید.
2. روی گزینه "سئو" کلیک کنید.

گزینه سئو در منوی وردپرس
3. از زیر مجموعه منوی SEO گزینه عمومی (General) را انتخاب کنید.
4. روی تب Feature بروید.
5. دکمه " Sitemaps XML " را فعال کنید.

فعال سازی نقشه سایت در افزونه yoast
6. تغییرات را ذخیره کنید.

پس از آن میتوانید نقشه سایت های خود را در http://example.com/sitemap_index.xml بررسی کنید. 

نقشه سایت در yoast

نحوه کار با افزونه Yoast SEO

تنظیمات Yoast SEO شامل موارد زیادی نیست و برای ساخت نقشه سایت با Yoast SEO کافی است این تنظیمات را با دقت انجام دهید. ابتدا وارد پنل وردپرس شوید و سپس در قسمت سئو، ظاهر جستجو و سپس سر برگ انواع محتوا را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود می‌توانید تمام نوشته‌هایی که تا به حال در وب سایت پست کرده‌اید مشاهده کنید. اگر مایل هستید که نوشته‌ای در نتایج جستجو نمایش داده شود، گزینه بله را زیر نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو، انتخاب کنید.

نحوه کار با افزونه yoast seo
در این قسمت از تنظیمات، دو گزینه دیگر هم وجود دارند: اول،‌ تاریخ در پیش نمایش قطعه (snippet) که با انتخاب گزینه نمایش در زیر آن،‌ در لیست نتایج جستجو در کنار اسنیپت، تاریخ انتشار مطلب هم نمایش داده خواهد شد.

yoast seo 01

گزینه بعدی که در این قسمت از تنظیمات وجود دارد جعبه متا در Yoast SEO است، این گزینه باید همیشه فعال باشد. با فعال بودن جعبه متا، اسنیپت‌ها برای هر صفحه وب سایت در لیست نتایج جستجو، نمایش داده می‌شوند. غیر از سربرگ انواع محتوا،‌ سربرگ طبقه بندی هم در تنظیماتYoast SEOوجود دارد که در آن دسته‌بندی‌های لازم را برای نقشه سایت انجام می‌دهید. معمولاً حالت پیش‌فرض این سربرگ به درستی کار می‌کند و نیاز به تغییر آن نیست.

 

نتیجه گیری:
در آخر می‌توانیم بگوییم که ساخت نقشه سایت با yoast seo گزینه مناسبی است که به بهبود سئو در وب سایت شما کمک می‌کند. با این حال مانند تمام افزونه‌های وردپرس، افزونه yoast seo هم به روز رسانی می‌شود و امکانات بهتری به آن اضافه می‌گردد اما نگران نباشید معمولاً رابط کاربری این افزونه‌ها به گونه‌ای هستند که برای تمام کاربران قابل درک بوده و با یک آموزش ساده یا کمی مطالعه، می‌توان با آن کار کرد.

امتیازی ثبت نشده است.