با ما در ارتباط باشید: 0314566


همانطور که می دانید، بک لینک یکی از مهمترین و موثرترین فاکتورهای سئو سایت است. بنابراین قبل از شروع به لینک سازی، باید ابزارهایی که به منظور آنالیز بک لینک در نظر گرفته شده را حتما بشناسید. در این میان چک کردن تعداد بک لینک رقبا نیز یکی از مسائل دیگری است که باید مد نظر قرار دهید. در این مقاله تصمیم گرفتیم که بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک ها و بک لینک رقبا را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم. 

چرا از آنالیز بک لینک استفاده میکنیم؟

• برای شناخت اینکه کدام سایت ها به شما و رقبای شما لینک می فرستند.
• جهت سوق دادن دامنه های دوستان رقیب به سمت وب سایت شما
• مقایسه پروفایل بک لینک ها با رقبای سرسخت و پیشی گرفتن از آنها
• جهت بررسی دوستان و مشاهده کسانی که به شما لینک می دهند و سپس جبران لینک آنها

برترین ابزارهای آنالیز بک لینک

 SEMRush

ابزار SEMRush یکی از معروف ترین و محبوب ترین ابزارهای سئو برای بررسی بک لینک های سایت است. در گذشته این ابزار برای تحلیل کلمات کلیدی به کار می رفت. اکنون یک المان جدید به نام بک لینک چکر نیز به آن اضافه شده است. این ابزار یکی از بهترین ابزار های مشاهده بک لینک سایت است. باید بگویم تقریبا تمام سئوکاران یک اکانت در این ابزار دارند. البته این نکته را هم باید بگوییم که این کانت پولی است و شما باید چیزی حدود ۱۵۰ دلار بپردازید، اما این ابزار ۱۴ روز تست کاملا رایگان دارد.

 

ابزار آنالیز لینک

دیتابس های این ابزار هر روز بروز می شوند و به شما اطلاعات دقیقی نسبت به بک لینک های رقبا می دهد و حتی می توانید در این ابزار بک لینک های خودتان و رقبای تان را نیز مقایسه کنید.
در این ابزار نتیجه اطلاعات در قالب گرافیکی به شما ارائه می شود. تنها کاری که باید با این ابزار بکنید این است که:

• به صفحه اصلی SEMRush بروید.
• نام دامنه خود را تاپ کنید. و سپس دکمه اینتر را بزنید.
• اگر می خواهید دامنه ها را با هم مقایسه کنید در قسمت بالا سمت راست نام دامنه های مد نظر خود را وارد کنید و سپس از گزینه سمت راست بالا بر روی دکمه Compare کلیک کنید.
• نتایج را می توانید به صورت PDF با فشردن دکمه سمت راست بالا به دست آورید .

همانطور که مشاهده می کنید ، این سرویس اطلاعات دقیقی را به شما نشان می دهد. از جمله اینکه کدام نوع دامنه ها بیشتر به شما لینک داده اند و یا از کدام کشورها بیشتر لینک گرفته اید. همانطور که گفتم علاوه بر اینکه از این سرویس می توانید برای بررسی بک لینک های سایت خودتان استفاده کنید ، بک لینک های سایت رقبا را نیز می توانید با این ابزار رصد کنید. در شکل زیر نتایج مقایسه سه دامنه مختلف نمایش داده شده است. نتایج شامل تعداد بک لینک های دریافتی، دامن های ارجاع دهنده، دامنه های دولتی، آموزشی و... است.

 

ابزار آنالیزبک لینک

 

 Ahrefs

ابزار Ahrefs برترین تحلیل گر بک لینک سایت رقبا و هر سایت دیگری است. این ابزار به دلیل رضایت بالای مشتری و تحلیل های دقیق بسیار محبوب گشته است. نسخه رایگان آن تنها برای سه مورد فعال است و با پرداخت ماهانه 9 دلار می توان به تمام عملکردهای آن دسترسی داشت. برای دسترسی رایگان به صفحه اصلی Ahref بروید. نام دامنه خود را وارد کنید. بعد از آن می توانید یک تحلیل کامل و جامع مانند شکل زیر از بک لینک ها به دست آورید. در این قسمت تعداد بک لنک های dofollow,nofollow و لینک های متنی و یا عکسی قبل مشاهده است
همینطور در قالب نمایش نموداری تعداد لایک ها و لینک های به اشتراک گذارده شده اجتماعی از جمله توئیتر و فیس بوک نمایش داده می شود. شما می توانید نتایج را به صورت فایل csv در نسخه پرداختی دریافت کنید.
علاوه بر این ها این ابزار از الگوریتمی استفاده می کند که شما را از بک لینک های منفی در امان می دارد و اگر رقبای شما برای سایت شما بک لینک مخرب تولید کنند این ابزار فورا به شما اطلاع می دهد.

 

آنالیز

 

Serpstat

ابزار Serpstat در نوع خود یک پلت فرم برای سئو و بازاریابی محتوا است که دارای 5 ابزار می باشد: جستجوی کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، تحلیل بک لینک، بررسی رتبه بندی و ممیزی سایت است. در مورد تحلیل بک لینک ها این ابزار امکان تحلیل پروفایل بک لینک سایت شما، ارزیابی بک لینک های جدید و یا گم شده، اندازه گیری اعتبار بک لینک ها، جستجوی بک لینک رقبا، و شناسایی انکرتکست ها را فراهم می آورد.
برای بررسی پروفایل بک لینک های خود، ابتدا وارد صفحه اصلی Serpstat شده و نام دامنه خود را وارد کنید. سپس گزینه Backlink Analysis را بزنید و بعد تب backlink را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید تعداد دامنه های ارجاع داده شده، صفحات، آی پی، تعداد صفحات اندیس شده، منطقه دامنه، رتبه صفحه، دفعات انکرهای استفاده شده و تعداد هر یک را مشاهده کنید. این اعداد را می توانید به شکل گرافیکی و نموداری نیز دانلود کنید. به تب Refering Pages بروید و فایل را به شکل اکسل یا شیت گوگل خروجی بگیرید. نسخه رایگان آن امکان 10 جستجو و برای هر جستجو 20 گزارش فراهم می کند. نسخه خرید آن از 19 دلار شروع می شود.

 

آنالیز بک لینک


Majestic SEO

همانطور که از نام آن برمی آید این ابزار یک ابزار جادویی و مورد استقبال متخصصان سئو می باشد و رقیب سرسخت Ahrefs نیز محسوب می شود. وجه اشتراک هردوی آنها داشتن پایگاه داده عظیم از لینک ها و ارزیابی انواع آنها بر اساس کیفیت لینک ها از منابع متعدد می باشد. اما مزیت ابزار Majestic SEO این است که شما می توانید به طور رایگان پروفایل لینک رقیب خود را نیز در اختیار داشته باشید. در کنار بسته رایگان، این ابزار دارای بسته نقره ای به ارزش 29.99 یورو، بسته طلایی به ارزش 99 یورو، بسته پلاتینیوم به ارزش 250 یورو است. برای یک تحقیق ساده نسخه رایگان آن کفایت می کند.
در تب Summary لیستی از لینک های ارجاع داده شده به دامنه و جزئیات بک لینک های اندیس شده از بی نهایت دامنه و همینطور آخرین زمان ماندگاری در سایت قابل مشاهده است.
در تب backlink، فهرست کامل بک لینک های موجود سایت نمایش داده شده است. می توانید از فیلتر ها هم استفاه کنید. مثلا فیلتر گزارش لینک ها از یک دامنه، فیلتر خطای 404 و 300 و URL تکراری.

 Open Site Explorer

ابزار Open Site Explorer یکی از ابزارهای وب سایت moz.com است که به شما کمک می کند بفهمید چه کسانی در حال لینک دهی به صفحه شما هستند. این کار را می توانید از طریق فیلتر domain authority و انکر تکست های استفاده شده متوجه شوید. با استفاده از این ابزار می توانید سایت های دیگر را نیز با هم مقایسه کنید و استراتژی های اصلی آنها را شناخته و بک لینک های با کیفیت تولید کنید. با این حال، باید گفت که OSE قابلیت چندانی برای فیلتر کردن لینک های اسپم شده ندارد و شما باید نسبت به ورود آنها هشیار باشید تا به سئوی شما لطمه ای وارد نکند. البته یادتان باشد که استفاده از این ابزار کاملا رایگان نیست، در حقیقت شاید شما می توانید ۴ یا ۵ بار از این ابزار به صورت رایگان با یک IP استفاده کنید. پس از آن می بایست آی پی خود را تغییر دهید

 

ابزار آنالیز لینک ها


SEO Spyglass

ابزار SEO spyglass به نوبه خود یک ابزار کامل است. در به روز رسانی اخیر آن، پایگاه داده لینک های اندیس شده خود را به 000,000,000,00015, ارتقا داده است. این در برابر Ahref و Majestic SEO رقم بالاتری ست. در عوض این ابزار یک ابزار وب محور نیست بلکه یک نرم افزار است که بر روی دسکتاپ نصب می شود و از آنجا همه لینک های موجود را بررسی می کند. با این ابزار به فهرست لینک های جدید و نه لینک های از کار افتاده و به روز نشده دسترسی می یابید (مثل Ahrefs و Majestic SEO).
در ابزار SEO Spyglass تعداد بک لینکه های یک URL به تعداد 1100 قابل نمایش بوده اما قابل خروجی گرفتن نیستند. ولی نسخه خرید آن به شما امکان تحلیل بک لینک ها و همچنین خروجی گرفتن را می دهد.

Backlink Watch

ابزار Backlink Watch راحت ترین ابزار موجود در این فهرست است که امکان تحلیل پروفایل بک لینک رقبا را در اختیار شما قرار می دهد. خبر خوب این است که این ابزار از API ابزار Ahrefs استفاده می کند بنابراین نتایج آن بسیار قابل اعتماد است. نتایج حاصل قابل خروجی گرفتن نیستند اما کار دیگری می توان با این ابزار رایگان انجام داد. فقط تمام گزارش ها را کپی کنید. اکسل را باز کنید. کلیک راست کنید. اطلاعات را پیست و اطلاعات را ذخیره کنید.
جالب بود . نه؟

Google Alerts

ابزار Google Aletrs اولین گزینه ای است که در مورد نظارت آنلاین به ذهن می رسد. با این ابزار خیلی راحت می توانید زمانی که کلمات شما در محیط وب مِنشن می شود هشداری برای آن دریافت کنید. این کلمه می تواند نام برند شما، یا نام محصول رقبای شما باشد. وقتی رقیب شما به صورت یک لینک منشن می شود نیز یک آلارم به شما می دهد. مزیت این ابزار این است که در لحظه به شما اطلاع می دهد. بنابراین خیلی می تواند کمک کننده باشد. نکته منفی این جنبه از کار این است که شما نمی توانید قبل از اینکه علامت هشدار را فعال کنید آلارمی از لینک ها به دست آورید. همینطور کیفیت سایت لینک دهنده به شما معلوم نمی شود.

 

ابزار آنالیز بک لینک

Link Diagnosis

ابزار Link diagnosis یک ابزار فوق العاده است که نه تنها نتایج متنوعی از انواع بک لینک ها به صورت nofollow و dofollow ، لینک های خوب، لینک های از کار افتاده  می دهد بلکه در مورد لینک های ورودی و خروجی سایت ها،همچنین توضیح مختصری در مورد توزیع لینک های یک صفحه نیز به شما ارائه می دهد.

 

ابزار بک لینک

 Open link profiler

ابزار open link Profiler یک ابزار محبوب سئو برای بسیاری از متخصصان سئو است. این ابزار دارای یک پایگاه داده بزرگ است که تازه ترین بک لینک های یک سایت را به صورت ارقام نجومی 2,00,000 می تواند نشان دهد. این گزارش در یک دوره نود روزه اعلام می شود. بنابراین شما لازم نیست نگران بک لینک های قدیمی تر آن باشید. نسخه رایگان این ابزار به شما امکان می دهد 100 لینک به صورت فایل اکسل دانلود کنید. این ویژگی را نمی توانید در ابزار Majestic, Ahrefs و یا Open site Explorer مشاهده کنید.

 

ابزار آنالیز بک لینک

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم ابزارهایی که برای چک کردن بک لینک های خود و بک لینک رقبا لازم است را مطرح کنیم. برخی از این ابزارها رایگان و برخی پولی هستند اما هر کدام یک نسخه رایگان نیز دارند که برای تحلیل اولیه می توانند به شما کمک کنند. به شما پیشنهاد می دهیم به جای فکر کردن با ابزار ساخت بک لینک خودکار از این ابزار های استفاده نمایید. شما به کمک این ابزارها می توانید استراتژی سئو رقیب خود را فهمیده و پس از آن متوجه شوید که رقبای شما چه استراتژی برای بک لینک سازی خود انتخاب کرده بودند و یا این که چقدر هزینه برای سئو متحمل شده اند و سپس با تدوین استراتژی های خود از آنها پیشی بگیرید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
 استراتژی لینک سازی
5 از 5
4 سال قبل
نظر
ممنون بابت راهنمایی شما
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
دستت درد نکنه خیلی خوب بود
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
خیلی خوب
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند