با ما در ارتباط باشید: 0314566
 استراتژی لینک سازی

لینک سازی و بک لینک ها به عنوان معیاری برای اعتبار سایت شما شناخته می شوند. زمانی که شما لینک های بیشتری از سایت های بیشتر و معتبر تری دریافت می کنید در واقع این موضوع را به گوگل می فهمانید که سایت شما معبتر است. حال هرچه رقبای شما بک لینک های بیشتر و معتبر تری نسبت به شما دریافت نمایند پس در واقع شما جایگاه پایین تری در سئو سایت کسب خواهید نمود.  بیشتر وب مسترها در پروسه سئو سایت خود به دنبال راه هایی برای ایجاد لینک سازی مداوم می باشند. اما بهترین استراتژی  لینک سازی چیست و شما به عنوان وب مستر چگونه می توانید آن را پیاده سازی کنید. این مقاله 13 استراتژی برتر لینک سازی را به شما معرفی می کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

Copybloggerلینک سازی از طریق 

 کپی بلاگر(Copyblogger) یکی از معتبر ترین وبلاگ ها در کپی رایتینگ و بازار یابی محتوا  است. قبلا از این استراتژی برای ارائه پست های محبوب بلاگ خودشان استفاده میشد ولی اکنون به نظر می آید که دیگر اینطور نیست. حال به این مسئله فکر کنید؛ چه می شد اگر شما هم بتوانید هر وبلاگی را آنلالیز کنید و مقاله هایی با بیشترین کامنت ها و نظرات را ببینید؟ اگر می توانستید آنها را بر اساس تعداد بک لینک های(Backlinks) وابسته به آنها رتبه بندی کنید آن وقت می توانستید به یک راه حل برای جذب لینک و محتوا دست پیدا کنید. خوشبختانه با  پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر، همه ی این اتفاقات امکان پذیرند و نیازی به دستیار برای انجام این کارها نیست. در حالیکه وب ها تمرکز خود را برروی ساخت لینک به روش کلاه سفید می گذارند تا محتوای بی نظیر تولید کنند اما صرفا تمرکز روی این قضیه می تواند فرصت های دیگری را از شما بگیرد که می توانستید با آن رتبه بندی خود را بهبود دهید. شما میتوانید در طول روز فقط به نوشتن محتوا بپردازید و در همین حین از روش های لینک سازی هوشمندی هم استفاده کنید.

یک فرمول منحصر به فرد برای یافتن محتوای لینک دار معروف:

هنگامی که میخواهیم از علایق مردم به محتواها آگاهی پیدا کنیم buzzsumo می تواند به ما کمک کند. اما همه مطالب به اشتراک گذاشته شده لینک نمی گیرند. پس کدام لینک می گیرند؟ اگر موضوعی ارزش کامنت گذاری و ارائه نظر داشته باشد، به طور قطع لینک می گیرد. اگر شما هم میخواهید مقاله ی شما لینکی جداگانه بگیرد باید شروع به نوشتن یک مطلب با ارزش و پر محتوا کنید. شما می توانید از مقالاتی که هزاران پین در پینترست و یا لایک در فیسبوک گرفته اند، همینطور از ایده های موفق دیگران برای جذب کامنت استفاده کنید و آن را به شیوه ی خودتان گسترش دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک لیست از پست های بلاگ روی کپی بلاگر پیدا کنیم. برای این کار دو راه وجود دارد یا می توانید به شکل دستی همه ی لینک ها را جمع آوری کنید یا از ابزارهایی مانند Screaming Frog استفاده کنید. 
مشکل این است که تلاش ما بی فایده است مگر اینکه این اطلاعات را تحلیل کنیم. اگر شما از نسخه ی رایگان screaming Frog استفاده می کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که ظرفیت 500 URL تان به سرعت تمام میشود.

خوشبختانهScreaming Frog  دارای تنظیمات Exclude است و این امکان را برای شما فراهم می کند که فقط داده های مورد نیاز خود را استخراج کنید.

برای دستیابی به نتیجه ی بهتر از مقالات کپی بلاگر می توانید مواردی را که مورد نیازتان نیست بلاک کنید. برای مثال در شکل زیر بعضی  اصطلاحات را بلاک کردیم تا نتیجه بهتری به دست آید:

بلاک کردن نتیج screamingfrog

 

 
به عبارت دیگر، اگر این لغات در URL حاضر شوند Screaming Frog آنها را لیست نمی کند.

برای یافتن این صفحه، به قسمت Configuration >Exclude  رفته، سپس مواردی را که مورد نیازتان نیست، در قسمتExclude  وارد کنید. اگر به دنبال راهی سریعتر برای نوشتن موارد کلیدی هستید، می توانید با استفاده از .* اینکار را انجام دهید.

برای حذف مطالب اضافی و نامربوط، می توان به قسمت Configuration >Spider رفته و موارد غیرضروری را از لیست حذف کرد. 

اگر دوباره tool را اجرا کنید، به نتایج واضحتری خواهید رسید.

زمانی که به محتوای مورد نظر دست یافتید می توانید از گزینه ی save برای ذخیره کردن محتوا در لیست URLاستفاده کنید.

" این فقط یک لیست از صفحه کپی بلاگر است. به چه کار ما می آید؟"

همانطور که ممکن است حدس بزنید چیزی بیش از پیدا کردن پست ها می توان انجام داد. کاری که میخواهیم در مرحله بعد انجام بدهیم به این گونه است که به وب سایت Copyblogger.com رفته و اطلاعات مورد نیاز را از آنجا استخراج کنیم. این کار به نوبه ای بسیار آسانتر از استخراج  داده های مورد نیاز از جستجوگر کروم و فایرفاکس است، هرچند که هر دوی این روشها مناسب و معقول هستند. کاری که ما می خواهیم انجام دهیم شمارش کامنت ها از کپی بلاگر است.  

مقاله هایی که معمولا بیشترین کامنت را دریافت کرده اند مطالبی مناسب برای سایت شما خواهند بود و معمولا لینک های بیشتری از این مقالات دریافت می شود.

بنابراین به کپی بلاگر رفته، ابتدا روی پست مورد نظر کلیک کرده، سپس روی مطلبی که میخواهیم کپی کنیم راست کلیک کرده و در نهایت گزینه ی Inspect را انتخاب کنید.
سپس در پنجره یConsole  روی عنصر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه ی copy Xpath را انتخاب می کنیم. اگر با regex و یا سایر روش ها آشنایی دارید میتوانید از آنها استفاده کنید اما Xpath یک راه بسیار ساده و شناخته شده است و در 95% مواقع به درستی پاسخگوی نیاز ما خواهد بود.
سپس دوباره Screaming Frog  را باز کرده و به قسمت Configuration  >Custom >Extraction  بروید.
سپس روی Start کلیک کرده، در نتیجه Screaming Frog   کار خود را انجام می دهد.

بسته به اینکه چه مقدار URL در حال بررسی هستید، زمان انجام اینکار می تواند از چند دقیقه (برای کمتر از پانصد URL) تا چند ساعت (برای بیشتر از پانصد URL) طول بکشد.

توجه: برای اکثر وب سایت ها و میزبان های وب(هاست وب ها) این نوع اوراق کردن، خلاف قوانین آنها به شمار می آید .هیچ گونه مسئولیتی از جانب ما در برابر اتفاتی که ممکن است بیفتند پذیرفته نخواهد شد. همچنین دقت کنید همان طور که اشاره شد، اطلاعات ذکر شده پیشرفته هستند و دقت کنید در قبال اتفاقات پیش آمده و در صورت استفاده از این اطلاعات، مسئول هستید.

حال که می دانیم کدام یک از مقالات نوشته شده بر کپی بلاگر دارای بیشترین کامنت ها هستند، می توانیم داده ها را آنالیز کرده و متوجه علت دریافت کامنت های زیاد آنها شویم.

به عبارت دیگر شما می توانید به اکثر کامنتها و لینک های روی بلاگ ها ی موجود دست یابید.

از نظر من این روش  یک روش بسیار عالی برای صنایع نوپا است و بسیار بهتر از چک کردن اشتراک های اجتماعی با استفاده از Buzzsumo است.

اگر خلاق باشید می توانید اطلاعات ارزشمند بیشتری، جدای از بررسی و آنالیز لینکها و شمارش کامنت ها با استفاده از این ابزار انجام دهید.

یافتن شبکه های خصوصی و فرصت های لینک دهی(بدون بررسی بک لینک ها)

این روش، روشی شناخته شده و مشهور در دنیای سئو برای چک کردن بک لینکهای رقبایتان است بدین وسیله می توانید از هر فرصت لینک دهی برای ارتقا موقعیت خود بهره مند شوید. شما می توانید  ببینید رقبایتان کجا قرار دارند کجا به آنها مِنشن شده و لینک داده اند. یکی دیگر از تکنیک هایی که می تواند به نوبه ی خود مفید باشد، جستجوی شماره تماس و آدرس ایمیل رقبا است. از روش اول میتوانیم برای یافتن شرکت هایی که برای رتبه دادن به سایتشان متکی بر سایر کمپانی ها هستند استفاده کنیم. سپس می توانیم به سایت آنها رجوع کنیم و ببینیم که چگونه لینک های ساخته شده منجر به افزایش رتبه سایت آنها شده است.

وجه تمایز وب سایت های برند یا دارای لوگو خاص، حساب کاربری توییتر و صفحه ی فیسبوک آنهاست که هیچ ربطی با نام دامنه ی سایت ندارد. اگر به جای ابزارهای آنالیز بک لینک سازی، به جستجوی شماره ی تلفن آنها بپردازیم، می توانیم به  قسمت دیگری ازشبکه آنها دست یابیم. انتخاب صحیح لغات کلیدی، منجر به ارتقا رتبه سایت شما می شود.

استفاده از اپراتور کمتر شناخته شده ی گوگل: اپراتور Around

متاسفانه اپراتور Around منقضی شده است. اما همچنان به توضیح مختصری درباره آن می پردازیم تا با نحوه ی عملکرد آن در گذشته آشنا شوید. یکی از مواردی که دیگر در بلاگ های سئو مشاهده نشده اپراتورAround  است. این مطلب، به قدری مفید بود که ما بسیار متعجب شدیم که چرا مطلب به این مفیدی را از قبل در دنیای بازاریابی نخوانده بودیم.

این اپراتور به شما امکان می دهد لغاتی را که دارای معنایی مشابه با مورد نظر شماست، جستجو کنید. برای مثال هنگامی که به دنبال "ثبت مقاله" هستید، سایت های به خصوصی را خواهید یافت که پست مهمان می پذیرند. این یک جستجوی رایج برای مطالب به اشتراک گذاشته شده روی بلاگ هاست. حال اگر عنوان " ثبت AROUND(4)  مقاله" را جستجو کنیم،  صفحاتی می بینیم که گزینه هایی مانند "ثبت" و "مقاله" همزمان با هم موجود نیستند، اما همچنان در ارتباط نزدیکی با یکدیگر هستند.

برای مثال در این قسمت به دنبال وب سایت هایی هستیم که " ثبت" و "پست مهمان" داخل چهار کلمه خود داشته باشند و واژه gold در URL آنها نیز باشد. اگر شما عدد داخل براکت Around  را تغییر دهید میتوانید فضای بین دو کلمه را  نیز تغییر دهید.

می توانیم با مثالی نشان دهیم که چقدر این اپراتور می تواند مفید باشد. ما اخیرا متوجه شدیم که سایت های وردپرسی، ترافیک زیادی به سمت خود جلب کرده است. این میتواند یک امتیاز برای وردپرس محسوب شود. اما اکثر مردم در فروم های وردپرس تمایل به خاموش کردن این گزینه دارند. به عنوان مثال شکل زیر، تعداد بینندگان هر مقاله نمایش داده است.

 next shark


 آنالیز معکوس لینک هایی از لیست های موفق فلیپا(Flippa)

سایت فلیپا دارای ترافیک بالا است بنابراین تلاش کردیم بک لینک های آن را آنالیز کنیم تا به علت رتبه بندی بالا و ترافیک زیاد و دلیل حفظ این ترافیک پی ببریم. به عنوان مثال در اینجا لیستی از ترافیک های موجود در سایت نمایش داده شده است.

 آنالیز ترافیک فلیپا


همانطور که مشاهده می کنید، ترافیک آنها به سرعت افزایش یافته است. همه اطلاعات زیر را با سرچ به دست آوردیم:

 ترافیک ارگانیک فلیپا


با اینکه اعداد و ارقام بسیار بزرگ نیستند اما همچنان بیشتر از نصف ترافیک را اشغال کرده اند. حداقل 33% از این ها مربوط به ایالات متحده آمریکا است (و این بدین معنی است که آنها  فرصت های مالی سودمندی از ترافیک بدست می آورند)

سوالی که همیشه برای من جالب بوده این است که چگونه می شود شخصی با هزینه ی کمتر از چند هزار دلار، در کمتر از یک سال اقدام به ایجاد یک سایت که متکی بر ترافیک جستجو باشد، کنند. اگر به بررسی بک لینک ها بپردازیم به نتیجه جالبی خواهیم رسید.

 تاثیر بک لینک  سئو خارجی افزایش ترافیک


اگر متوجه شده باشید میتوانید به این نتیجه برسید که سایت آنها ایرادات بصری داشت و تقریبا همه نظرات آنها اسپم بود. با این حال انکر تکست های آنها بسیار متنوع بود و همین امر باعث شد از رادار خارج شود و از این لینک ها سود ببرد.

ساخت یک پایگاه داده ی شخصی از ترویج دهندگان مورد تایید

ایده کار این است که شما به راحتی می توانید یک پایگاه داده خصوصی از افراد واقعی بسازید، از افرادی که محتوای شما را به اشتراک می گذارند یا محتوایی مشابه محتوای شما تولید میکنند یا حتی محتوایی مشابه محتوایی که شما در آینده قصد تولید آنها را دارید. با استفاده از این پایگاه داده شما می توانید برای مردم علاقه مند به محتوای تان این امکان را فراهم کنید که مطالب منتشر شده را ببینند. با کلیک کردن روی پروفایل مارکوس، میتوانیم متوجه شویم که فالوورهای زیادی دارد. همچنین به سئو علاقه مند است و مدیر یک شرکت بازاریابی است. به عبارت دیگر او از نمونه افرادی است که در زمینه ی تولید محتوا، می تواند منتخب همگان باشد.

شما می توانید کار مشابهی برای توییت خود انجام دهید و یک پایگاه داده مخصوص برای افرادی که محتوای مورد علاقه شما را به اشتراک می گذارند، بسازید و شخصا محتوای خود را برای آنها ارسال کنید. این یک فرآیند زمان بر است اما جذابیتش به همین است.  

شما به این روش نمی توانید لینک به دست آورید اما اگر بتوانید 100 توئیت از افراد واقعی و فالوورهای واقعی بگیرید می توانید شانس خود را برای یافتن لینک دهنده هایی که دارای قدرت لینک دهی هستند بالا ببرید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

استراتژی لینک سازی

آنالیز معکوس لینک سازی از طریق بورسیه

این مثال در مورد وب سایتی است که به طور ناگهانی تصمیم به برگزار کردن یک اسکولارشیپ (بورسیه)  در همان ماه اول افتتاحیه خود کرد و با خوش شانسی توانست چندین بک لینک را دراختیار بگیرد. تصور نمی شود آنها این کار را فقط برای افزایش ارتباط و افزایش تعداد لینکها انجام داده باشند. این روش چندان توصیه نمی شود اما درس هایی از آن می شود گرفت.

افرادی که معمولا ازلینک های اسکولارشیپ استفاده می کنند اغلب :

  1. از لینکهای اهدایی استفاده می کنند.
  2. پست های مهمان دارند.
  3. در PIN ها شرکت می کنند.
  4. از روی وب سایت ها  لینک خریداری می کنند.
  5. نرم افزاها را پشتیبانی می کنند و در عوض آن لینک درخواست می کنند.

اگر می خواهید بدانید دردنیای سئو چه می گذرد، باید افرادی که زمان خود را صرف ساختن صفحات اسکولارشیپ می کنند دنبال کنید و سپس با دانشگاها برای درخواست لینک تماس بگیرید. در اینجا یک مثال به همراه لینک هایی که به دست آورده اند، ارائه می کنیم:

 آنالیز معکوس لینک سازی


من در یک دقیقه ، تنها با چک کردن یک وب سایت، به نکته ی با ارزشی درباره ی سئو دست یافتم. حتی میتوانم هر کدام از این لینک ها را خودم  به دست آورم.

من سایتی را یافتم که می توانستم به آنها ملحق شوم (بسیار ارزان است) و دو مسیر(directories) پبدا کردم که پذیرای لینک از هر شخصی بودند. اگر روزی در مسیر تکنیک لینک سازی اسکولارشیپ قرار بگیرم این کار را انجام نمیدهم در عوض دو جای دیگر پیدا کردم که می توانم از آنها لینک بگیرم.

 آمار ترافیک سالانه سایت


این سایت در برابر سایر سایت های پیشرفته که هزاران هدیه و کمک هزینه و لینکهای  پرداختی مستقیم دریافت می کنند، واقعا کوچک است. تنها با نگاه کردن به ارقام ترافیک آنها می توانید متوجه این امر شوید.

 آمار ترافیک سایت


 این سایت حدودا چهاربرابر بزرگتر از اولین مثال ذکر شده است درحالیکه دقیقا روشی مشابه برای ساختن لینک مورد استفاده قرار می دهد.

 منابع بک لینک هزینه دار


از یک سرویس مانند لیستی از وب سایت هایی که پیشنهاد اسکولارشیپ دارند استفاده کنید و سپس به سایر لینک ها ی ساخته شده بروید. این رویکرد به تنهایی باعث دید بهتر شما درباره ی سئو نسبت به بلاگ های پیشرفته ی وب گوگل می شود.

Reddit دارای ویژگی های کمتر شناخته شده ای است که به شما این اجازه را می دهد که از مکان دامنه ی به اشتراک گذاشته شده روی وب سایت مطلع شوید. بنابراین با استفاده از آن شما میتوانید هم وب سایت خودتان را بررسی کنید، هم عملکرد رقبای خود را بررسی کنید. برای مثال اگر از پرسش زیر استفاده کنیم، میتوانیم ببینیم که اینها بیشترین داستانهای به اشتراک گذاشته شده از "ویپرچیل" روی ردیت  بوده اند.

فرصت های ترویج  RedditURL 
اگر سایت شما جدید است یا هنوز محتوای با ارزشی در آن نگذاشته اید، دامنه ی خود را وارسی کنید تا به نتایجی هر چند اندک برسید. در مورد رقبایتان نیز می توانید همین اقدام را انجام دهید

با این کار بالاترین و پایین ترین پست های سایت “reddit” مشخص می شود. به راحتی میتوانید به صورت دستی، با کلیک روی“top” و سپس “all time” همین کار را انجام دهید.

لینک های ردیت به تنهایی ارزش ندارند اما اگر آنها را گسترش دهید، فرصت دستیابی به افرادی که میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید را خواهید داشت.

رتبه بندی با کلماتی که لینک دهندگان آن را جستجو می کنند  

اصطلاح “linkerati” که توسط فیشکین در سایت Moz.com تعریف شده، به افرادی اشاره دارد که توانایی تولید لینک دارند. آنها به کوچه خم های وب دسترسی دارند و میتوانند از آنها لینک بسازند. چه یک فروم اجتماعی باشد، چه بلاگ و یا فروشگاه آنلاین.

اگر شما توجه افراد فرستنده ی لینکهای متناسب با محتوای مورد نظر را جلب نکنید، نمی توانید هیچ لینکی دریافت کنید. وقتی توانستید به رتبه بندی کلمات کلیدی که لینک دهندگان با آن به جستجو می پردازند دست پیدا کنید می توانید با آن ها ارتباط برقرار کرده مذاکره کنید و به آنها بگویید همکاری با آنها منفعت دو طرفه دارد و تنها پیشنهاد یک طرفه اعلام نکنید. حتما در این راه فرد مناسبی پیدا می کنید.

چرا در بحث لینک سازی، نقشه ها، اینفوگرافی های جدید محسوب می شوند؟

اینفوگرافی ها همه جا حضور دارند. نگاه مردم به آنها نگاهی برای بالابردن کیفیت لینکهای وب سایتشان است. شرکت های ایجاد اینفوگرافی ها در سراسر وب گسترش دارند و همچنین استارتاپ هایی راه اندازی شده که میلیون ها دلار بودجه برای آن دریافت می کنند.

بدون شک، اینفوگرافیک ها بسیار جذاب اند. همچنین با توجه به شواهد میتوان استدلال کرد که منجر به موفقیت های بزرگی در زمینه ی سئو برای لینک سازی شده اند. این میتواند به این معنا باشد که بیشتر نقشه های تعاملی در زمینه ی ساخت لینک، به صورت اینفوگرافیک به روز خواهد شد. بزرگترین نشریه های جهان نیز آنها را به طور مداوم به اشتراک می گذارند.

برای شرکت های بیمه این یک درآمد است

استفاده از استراتژی اینفوگرافی ها راه خوبی برای جذب لینک است. GoCompare یک سایت قیاس مالی در انگلستان است که نقشه های تعاملی تولید می کند. تصویر زیر را مشاهده کنید. با اینکه مهارت فنی فوق العاده ای در طراحی آن به کار رفته اما عملا چیز خاصی آشکار نمی کند.

نقشه های تعاملی

 

در ابتدا ممکن است به این نتیجه برسید که نقشه ی بالا در مغایرت با هدف اصلی GoCompare است، اما این نقشه لینکها ی مختلف از 100 دامنه ی متفاوت کسب کرد.

بدیهی است مشکل بزرگ این نقشه این است که خواندن این نقشه برای اکثر مردم کار آسانی نیست. باید خاطر نشان کرد که امروزه ساختن اینفوگرافیک ها نیز برای بسیاری از افراد کاری دشوار است. با روند حاضر، میتوانیم انتظار ایجاد نقشه های مسیریابی جدید را نیز داشته باشیم، چرا که مردم به دنبال فرصتی مناسب برای ایجاد این نقشه ها هستند زیرا این راهی بسیار ساده برای لینک سازی محسوب می شود.

توجه داشته باشید که نقشه ها لزوما نباید تعاملی باشند تا به اشتراک گذارده شوند. نقشه ی بعدی در Business Insider قرار داده شده بود که چیزی بیشتر از یک تصویر استاتیک نیست.

ارزش ایالت های آمریکا بر اساس 100 دلار


تا زمانیکه نگاه شما به ترویج و گسترش یافتن از دید جذابیت باشد این نقشه ها به کارتان می آید. این جور نقشه ها می توانند تصویر بصری زیبا ارائه دهند و منجر به جذب نظرها و اشتراکات اجتماعی توسط هر ناشر اطلاعاتی باشد.

آنالیز معکوس لینک سازی سایت Wikihow

Wikihow وب سایتی است که به گفتهSimilarWeb نزدیک 86% ترافیک موتورهای جستجو را اشغال کرده است. درحالیکه لینک های خارجی آن nofolloow است اما مدیر سایت که از مزیت منابع  آن منتفع می شود لینک های بیشمار دیگری به دست می آورد که هر کدام قابلیت کپی شدن دارند.

وقتی Wikihow با منابع خارجی لینک خارجی برقرار می کند آنها از متن هدینگ “sources and citation” استفاده می کنند. بنابراین با یک جستجوی ساده می توانید صفحات مربوط را از سایتشان  استخراج کنید.

آنالیز معکوس لینک سازی سایت Wikihow


اگر شما جستجوی خود را به کلمات مرتبط با صنعت خود درج کنید می توانید وب سایت هایی که در زمینه لینک سازی فعال هستند بیابید. می توانید بک لینک های آنان را آنالیز کنید و فرصت های لینک دهی دیگری پیدا کنید.

پرسش مستقیم از وب سایتها درباره فروش لینک ها

پونه مدیا این مطلب را در آخر مقاله قرار داده چون باتوجه به سادگی بیش از اندازه آن، از کمترین اهمیت برخوردار است. درواقع امروزه به ندرت بلاگر هایی پیدا می شوند که به خرید بلاگ ها روی می آورند. بعضی از برند های بزرگ که به صورت مستتقل برای جستجوهای سئو به فعالیت می پردازند،  این تاکتیک را تایید نمی کنند.

همانطور که اشاره کردم این روش، روشی بسیار ساده است. با توجه به نرخ پایین موفقیت این کار (با توجه به ترس وب مستر ها از فروش لینک ها)، می توانیم افرادی را پیدا کنیم که شبکه های بزرگ از لینک ها قیمت بسیار مناسب و پایین، برای فروش به اشتراک گذا شته اند.

بسیاری از مردم دارای سایتی هستند که بسیار موردعلاقه شان است اما ترافیک لازم از آن دریافت نمیکنند و نمیتوانند از آن به عنوان منبع درآمد استفاده کنند. آنها با پرداخت هزینه می توانند به خواسته ها ی خود برسند.

چگونه بک لینک های سایت های برتر را از سایت های بزرگ به دست آوریم؟

در بین گفته ها و نکات پر ارزش "دیل کارنگی"، گفته ی زیر از اهمیت زیادی برخوردار است:

"به یاد داشته باشید که اسم یک شخص زیباترین و مهمترین آوا در هر زبانی محسوب می شود"

 مردم در سراسر جهان می توانند بدون شنیدن کلمه ای از شما، با توجه به نامتان، درباره شما صحبت کنند. در واقع، دومین و زیباترین آوایی که برای شرکت های وب بزرگ یا صاحبان محصول حائز اهمیت است، آوازه آنها از چیزی که خلق کرده اند است.

بهترین راه برای جذب افراد به سمت خودتان، ایجاد رضایت در خرید آنهاست.

یک راه مطمئن برای انتخاب بک لینک ها، رفتن به مکانی همچون Clickbank و یافتن محصولات مرتبط با حرفه شماست. این کار، کمی خسته کننده است زیرا بیشتر شواهد و گواهی هایی که روی پیج است به ندرت شامل اطلاعتی از نویسنده ی وب سایت دارد. در عوض میتوانید به iTunes بروید و پادکست خود را جستجو کنید اگر هر کدام از آنها شامل محصولات و خدمات مورد علاقه شما باشد آن را بررسی کنید. برای مثال شما یک مربی گلف هستید و به دنبال تجهیرات گلف هستید زید پادکست گلف 500 نمونه تجهیزات گلف خواهید یافت.
وقتی شما نتایجی مانند این پیدا می کنید، دو راهکار دارید:

  1. می توانید با "Fred" در این رابطه به گفتگو بپردازید که آیا او تمایلی به نشان دادن خلاصه بازدید شما از وب سایت دارد یا نه.
  2. می توانید از "Fred" برای پیش نمایش درخواست کنید و در عوض شما نظر خود را بگویید.

 سپس، خلاصه آماده شده به وب سایت شما لینک می شود و برای Fred  نیز فرصت های فروش بیشتری ایجاد خواهد شد. این فقط یک نمونه بود. از درخواست های نابه جا لطفا خودداری کنید.

مثال دیگر درمورد پادکست آی ام تاک(IMTalk) است که پادکستی آموزشی برای مرد آهنی است.

اگر به وب سایت آنها مراجعه کنیم میبینم که 3 فرصت برای  گرفتن لینک از آنها خواهیم داشت. شما میتوانید کارهای زیر را انجام دهید:

1.می توانید به خرید و نظر دهی محصولات آن ها بپردازید.

2.اسپانسر نمایش های آنها شوید.

3.برای کاربران آنها محتوا ارسال کنید.

به عنوان یک مثال می توانید از کپی بلاگر استفاده کنید و همان طور که مشاهده می کنید یکی از نظر دهندگان یک بک لینک از یک دامنه  خوب دریافت کرده است.

 

روش های بک لینک سازی

 

در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید

شبکه های اجتماعی بازاریابی را دگرگون کرده اند و یک نکته بسیار مثبت در لینک سازی شما است. اگر در شبکه های اجتماعی فعال نیستید در حقیقت دارید یک شانس بزرگ را از خود دور میکنید. از همین امروز فعهالیت خود را اغاز کنید. عکس به اشتراک بزارید و پست های جدید بگذارید و همیشه آپدیت باشید. به مشتریان خود کمک کنید تا شما را راخحت تر پیدا کنند .
با فعال شدن در شبکه های اجتماعی شما تعامل را تقویت میکنید حتی اگر در این عرصه تازه کار هستید.
همچنین از این راه شما محصول خود را با دسته ای در میان میگذارید که با راحتی میتوانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و بازار هدف شما را بزرگتر کنند.

استراتژی استفاده از لینک های شکسته

این یکی از بهترین استراتژی ها برای افرادی است که زمان کافی برای نوشتن محتوا ندارند.

این استراتژی بسیار ساده است در بلاگ ها صفحات با لینک های شکسته را پیدا کنید و از مسئول سایت درخواست کنید تا این لینک ها را با لینک های شما که محتوای یکسان دارند جایگزین کنند.

 بک لینک های خود را بررسی کنید

افراد زیادی برای لینک سازی پول زیادی خرج میکنند اما وضعیت آنها را چک نمی کنند. اگر بک لینک های خودتان را چک نکنید نمیفهمید که چه زمانی باید لینک سازی کنید و چه زمانی دست نگه دارید. شما ممکن است صدها لینک داشته باشید اما وقتی در یک بازه 30-60 روزه بررسی میکنید تعدادی از آنها ممکن است حذف شده باشند.
این امکان وجود دارد که یک سایت لینک شما را برداشته باشه بدون اینکه به شما اطلاع بدهد. ابزاری مثل MonitorBacklinks.com راه خوبی برای پیدا کردن این لینک ها هستند.

بررسی بک لینک ها
در majestic.com، URL سایز خود را وارد کنید.

استراتژی های لینک سازی

و روی دکمه search در سمت راست کلیک کنید. در مرحله بعد لینک های خود را آنالیز کنید. با مانیتور کردن وضعیت لینک ها میتوانید بفهمید که از چه بلاگ هایی باید دوری کنید. چرا که حتی اگر از آن لینک بگیرید احتمال پاک کردن این لینک بالاست.

بررسی backlinks
نتیجه گیری

لینک‌ها شریان‌های اصلی بهینه‌ سازیموتورهای جستجو هستند. اگرچه هیچ کمبودی در مورد مشاوره‌های پیرامون تاکتیک‌های لینک سازی (link building) وجود ندارد، اما تمرکز روی این تاکتیک‌ها قبل از دانستن استراتژی لینک سازی اشتباهی است که منجر به هدر رفتن زمان، انرژی و سرمایه می‌شود. یک استراتژی، اگر به‌خوبی تعریف‌شده باشد، به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های موثری برای تولید نتایج بهتر، با صرف هزینه و انرژی کمتر، انجام دهید. به‌طور خلاصه میتوان گفت که پیروی از یک برنامه‌ی استراتژیک قوی به شما کمک می‌کند تا یک لینک ساز ماهر شوید.
در این مقاله 13 استراتژی پیشرفته لینک سازی به شما ارائه‌شد. امیدواریم با استفاده از آن‌ها بتوانید تلاش‌های خود را در جهت تولید لینک به نتیجه رسانده و عملکرد خود را در جستجوهای ارگانیک بهبود دهید و درنتیجه برند قوی‌تری برای کمپانی خود بسازید.  

5 از 5
5 سال قبل
نظر
بسیار عالی و تخصصی بود. ممنون
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند