با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

آیا از تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو اطلاع دارید؟ در دوران کنونی، وب‌ سایت اینترنتی هر کسب و کاری، ویترین آن شرکت محسوب می‌شود. امروزه برای بهتر دیده شدن، کسب و کارها باید به بهینه سازی سایت خود توجه بیشتری کنند. با بالا رفتن سئو، میزان ترافیک و بازدید یک سایت نیز بالا می‌رود. بنابراین ارتقاء سئو سایت می‌تواند به شرکت ها کمک شایانی نماید. یکی از بهترین ابزارها برای بالا بردن سئو رپورتاژ آگهی می‌ باشد. در این مقاله به تاثیر استفاده از رپورتاژ آگهی در سئو سایت اشاره می شود.

تاثیر رپورتاژ در سئو

تاثیر رپورتاژ در سئو

در این قسمت درباره تاثیر رپورتاژ در سئو سایت صحبت می کنیم و به صورت جزیی بیان می کنیم که چگونه رپوتاژ آگهی می تواند سئو سایت را بهبود دهد.

  •  رپورتاژ آگهی باعث جلب توجه افراد می شود.

تبلیغات اگر ظاهر یک مقاله را بگیرد، بارها و بارها خوانده می شود. زیرا مردم به مقاله ای که جالب توجه و در عین حال اطلاع رسان باشد، بیشتر از تبلیغات توجه می کنند و شاید بارها آن را مطالعه نمایند.

  •  رپورتاژ آگهی اعتبار سایت را بالا می برد.

رپورتاژ آگهی در این مورد نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی برتری دارد. چرا؟ زیرا رپورتاژ آگهی یک داستان کوتاه و مفید است که به طور ظریف کیفیت های یک محصول یا خدمت را در خود جای داده است. اما نباید فراموش کرد که چنین مقاله هایی از منبع خود اعتبار می گیرند به طوری که مقاله هایی که در یک سایت معتبر قرار داده می شوند، اعتبار بیشتری به دست می آورند.

  •  در رپورتاژ آگهی فرآیند لینک سازی به شیوه ای طبیعی رخ می دهد

این موضوع باب میل موتورهای جستجو است. بک لینک از وب سایت های معتبر و معروف ارزشمند است و قابلیت دیده شدن بیشتری برای وب سایت در صفحه نتایج جستجو به همراه دارند.

  • رپورتاژ آگهی فرایند اندیس گذاری را تسهیل می کنند

در اینصورت قابلیت دیده شدن وب سایت را افزایش می دهند و موقعیت آن را در کلمات کلیدی هدف گذاری شده ارتقا می دهند.

  •  رپورتاژ آگهی رتبه سایت را افزایش می دهد

بهتر دیده شدن در صفحه نتایج گوگل باعث افزایش اعتبار سایت و افزایش نرخ تبدیل و در نهایت افزایش درآمد و فروش می شود.

تمام مزایای بالا از طریق درج رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر حاصل می گردد اما به شرط آنکه محتوایی که نوشته می شود، برای موتورهای جستجو نباشد بلکه برای مخاطبانش نوشته شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی سئو

نکات مهم درباره تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

در این قسمت درباره تاثیر رپورتاژ آگهی سئو شده و نکات مهم آن صحبت خواهیم کرد. برای اینکه بتوانید از تمام مزایای بالای رپورتاژ آگهی در سئو سایت بهره مند شوید و وقت و هزینه خود را دور نریخته باشید، به شما توصیه می کنیم ایده های زیر را برای درج محتوای مناسب جهت انتشار در وب سایت های مناسب رعایت کنید:

از رپورتاژ دادن در وب سایت هایی که فقط رپرتاژ آگهی منتشر می کنند، پرهیز کنید. این وب سایت ها اعتبار کمتری دارند و بازدید کننده های کمتری هم به آن ها مراجعه می نمایند؛ با این حال حداقل مزایا را دارند.

وب سایتی که انتخاب می کنید باید با موضوع مقالات شما همخوانی داشته باشد. مثلا نمی توانید یک رپورتاژ آگهی لوازم بهداشتی در یک سایت گردشگری یا آشپزی قرار دهید. شما باید عناوین عمومی وب سایت مورد نظر خود را ببینید و از انتشار مقالاتی که مرتبط با سایت نیستند، بپرهیزید وگرنه مورد جریمه گوگل قرار می گیرید.

محتوای شما نباید ماهیت تبلیغاتی داشته باشد. برای این منظور شما باید هنرمندانه اطلاعات ترویج محصولات و خدمات خود را با محتوایی که برای مخاطبان مفید است، بیامیزید. پیام اصلی مقاله باید به گونه ای مخفی شود که مخاطب را ترغیب کند وقت بیشتری برای مطالعه مقاله گذاشته و تا می تواند اطلاعات مفید به دست آورد.

محتوای رپورتاژ آگهی باید بی نقص، جذاب، مفید، مورد اعتماد و البته بدون غلط املایی باشد.

محتوا باید کلمات کلیدی داشته باشد اما تعداد آن ها باید متعادل باشد. نه آنقدر کم که به چشم نیاید و نه آنقدر زیاد که توسط گوگل جریمه شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

از وب سایت هایی که مزارع لینک هستند و از لینک های خارجی استفاده می نمایند، استفاده نکنید.

به وب سایت هایی که محتواهای یکسان با دیگر سایت ها یا محتواهای مشابه منتشر می کنند، رپورتاژ ندهید.

به وب سایت هایی که محتوای ضعیف و بی کیفیتی منتشر می کنند، رپرتاژ ندهید زیرا بازدید کننده های کمتری دارند.

از وب سایت هایی که به شدت از کلمات کلیدی استفاده می نمایند، دوری کنید.(افراط در استفاده از کلمات کلیدی)

به وب سایت هایی رپورتاژ دهید که در بازار شناخته شده اند یا از قبل اعتبار کسب کرده اند. البته در این میان وب سایت های تازه کاری که فعال هستند و پتانسیل لازم را دارند، نیز گزینه های ایده آلی برای رپرتاژ دادن محسوب می شوند. حتی استفاده از این طیف سایت ها در طول سال موجب صرفه جویی در هزینه های رپورتاژ شما می گردد.

برای رپورتاژ آگهی فقط نباید به سایت ها بسنده کرد. اگر شما بودجه ای کافی برای تبلیغات گسترده دارید، حتما در این راه سرمایه گذاری کنید. شبکه های خبری، سایتهای خبری، مجلات و ... می تواند بهترین محل برای درج آگهی رپورتاژ باشند.

متن های تبلیغاتی و متن های با هدف معرفی، زمانی از مزایای سئو SEO بهره مند می شوند که با کیفیت نوشته شوند، قابل فهم و سلیس باشند و در وب سایت هایی منتشر گردند که معتبر باشند. همچنین در هنگام انتشار باید مطابق قوانین و اصول بهینه سازی گوگل باشند. برای موفقیت بی برو برگشت، باید برای مخاطب ها و خواننده های وب سایت (مردم) بنویسید نه برای موتورهای جستجو!

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 

آیا رپرتاژ آگهی به این شکلی که در ایران هست همه جای دنیا وجود دارد؟

رپرتاژ آگهی در ایران به این شکل است که شما مقاله ای آموزشی و کاربردی و در عین حال مرتبط با موضوع سایت خودتان را به سایت های پربازدید با دامنه معتبر، ارائه می دهید تا آن را بارگذاری کنند. در مطلب ارائه شده ممکن است عکس و فیلم نیز گنجانده شده باشد، اما اکثر رپرتاژ آگهی ها متن محور هستند. اما در سایر کشورها معمولا به این صورت نیست. آن ها هزینه بسیار زیادی را پرداخت کرده و نمونه کارهای خود را به پلتفرم های معتبر تحویل می دهند تا برای آن ها تبلیغ کنند و بازدید سایت خود را افزایش دهند.

رپرتاژ آگهی به انگلیسی تحت و الفظی و معنایی

ممکن است کلمه رپرتاژ آگهی را در گوگل ترنسلیت سرچ کرده باشید و با عبارت " Advertisement reportage" روبه‌رو شده باشید. اما این عبارت معنای درست و دقیقی از رپرتاژ آگهی را به ما نمی دهد. Advertorial معنای درست تری از رپرتاژ آگهی به انگلیسی است. این کلمه معمولا به نوعی از آگهی اطلاق می شود که فرم گزارش گونه ای دارد و بیشتر جنبه خواندنی دارد. رپرتاژ آگهی به انگلیسی (Advertorial) برای اولین بار در سال 1945 بیان شد. رپرتاژ آگهی ها نقش بسیار موثری دارند و به همین دلیل در اکثر کشورها می بایست به مخاطب نشان داده شود که مطلب روبه‌رو تبلیغات است تا خود مخاطب تصمیم به خواندن آن بگیرد.

تاثیر رپرتاژ آگهی در سئو سایت چیست؟

رپرتاژ آگهی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو سایت است. رپرتاژ علاوه بر اینکه جنبه تبلیغات برای سایت دارد و می تواند مخاطبانی را به سایت هدایت کند و ترافیک سایت را بالا ببرد، به بهبود سئو سایت نیز کمک می کند. ایجاد لینک خارجی یا بک لینک برای سایت، یکی از مواردی است که باید حتما رعایت شود و به آن اهمیت داده شود. هر چه تعداد بک لینک ها، از سمت سایت های معتبر با دامنه با اعتبار زیاد بیشتر باشد، نتیجه دیدنی تر است. در این صورت رتبه سایت شما ارتقا پیدا می کنید و به صفحات اول گوگل می روید و در نتیجه ورودی بیشتری را از گوگل دریافت می کنید.

مدت زمانی که رپرتاژ آگهی تاثیر ماندگار دارد؟

طبق تحقیقات و به طور میانگین مدت زمانی که رپرتاژ آگهی بر سئو تاثیر دارد، چهار روز است. البته این مدت زمان باتوجه به مسائل دیگر می تواند کاهش یا افزایش یابد. اما مشاهده شده است که طی 4 روز خزنده ها و کراول های گوگل لینک های خارجی یک سایت را بررسی می کنند و بر رتبه سایت اعمال می کنند. البته این به معنی آن نیست که پس از گذشت این مدت زمان، رپرتاژ آگهی تاثیر خود را از دست می دهد؛ بلکه پس از آن نیز افرادی ممکن است به سایت خبری یا معتبری که رپرتاژ شما را در خود قرار داده است مراجعه کنند و بر روی لینک های درج شده کلیک کنند و به سایت شما هدایت شوند.

نتیجه گیری:

اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی را فقط برای تاثیر قراردادن سئو سایت استفاده کنید، بهتر است به سراغ رپرتاژ آگهی های ارزان بروید. اگر علاوه بر لینک سازی و ارتقای سئو سایت، دارای هدف برندسازی و معرفی سایت به کاربران یک سایت پربازدید هستید، باید برای سایت های معتبر و پر بازدید رپورتاژ بنویسید. مسلما این روش بسیار پر هزینه تر از روش اول است، اما پیامدهای بزرگتری برای وبسایت و برند شما خواهد داشت. برای مشاوره در خصوص رپرتاژ آگهی نیز با مشاوران پونه مدیا تماس بگیرید.

5 از 5