با ما در ارتباط باشید: 0314566
۱۲ ترفند سئو برای وب سایت شما

همیشه گفته می‌شود که تکنیک های سئو باید به روز باشند چون الگوریتم های گوگل، هر روز پیشرفت بیشتری می‌کنند و هر بار از آگومان‌های خاصی برای جستجو استفاده می‌کنند. پس یک متخصص سئو باید مطالعه دقیق و به روزی داشته باشد. ممکن است امروز یک ترفند برای سئو جواب بدهد و رتبه سایت شما را بالا ببرد و بعد از مدتی همین ترفند تبدیل به جریمه شود. برای مثال، به یاد دارید که چند سال پیش، در محتوا تا جایی که می شد کلمات کلیدی قرار می‌دادند و گاهی محتوا هیچ مفهوم خاصی نداشت جز اینکه پر بود از کلمات کلیدی. البته این کار با اینکه نتیجه آزار دهنده برای کاربران داشت ولی به نفع کسب و کار‌ها بود و باعث می شد با همین کار ساده، رتبه سایت آنها در موتور جستجویی مانند گوگل، بسیار بالا بیاید. ولی حالا که گوگل بسیار دقیق‌تر عمل می‌کند، اگر از این ترفند قدیمی استفاده کنید برای مدت کوتاهی در صفحه اول گوگل دیده می شوید ولی بعد از آن که گوگل متوجه ترفند شما شده، جریمه می شوید و امتیاز منفی می‌گیرید. پس مراقب باشید که از قوانین موتور های جستجو سرپیچی نکنید.

ارائه این ترفندها برای شمایی است که می خواهید خودتان سئو انجام دهید یکی دیگر از راهکارهای شما روی آوردن به شرکت های ارائه خدمات سئو است این شرکت ها تمام ترفندهای سئو را برایتان پیاده سازی می کنند، اینکه خدمات سئو چیست و چه هزینه ای دارد در مطلب جدا برایتان جمع آوری شده است. خب وقت آن رسیده که به سراغ یادگیری ترفندهای سئو برویم. 

سئو برای یک وب سایت

اولین قدم برای اینکه سئو قوی داشته باشید این است که این سه مورد را مشخص کنید:

سایت شما درباره چیست؟
هدف سایت شما چیست؟
چقدر متعهد و با اراده هستید؟

وقتی این سه سوال را به خودتان جواب دادید، وقت شروع کار است.

انتخاب موضوع سایت

سایت شما میتواند درباره ی موارد مختلفی باشد. اما شما باید تصمیم بگیرید هدف اصلی شما چه چیزی است. برای مثال شعار تبلیغاتی که برای کار خود در نظر میگیرید همان موضوع اصلی سایت است و کلمات کلیدی شما باید با این موضوع مرتبط باشد.

انتخاب و استفاده از کلمه کلیدی هدف

انتخاب کلمه کلیدی با توجه به موضوع سایت صورت میگیرد. برای مثال اگر شما یک سایت مصالح ساختمانی دارید کلمه کلیدی شما نمیتواند "سئو" باشد. برای انتخاب کلمه کلیدی راه های مختلفی وجود دارد از جستجو در گوگل گرفته تا ابزارهای مختلف برای بررسی انواع کلمات کلیدی کوتاه و بلند. میتوانید تمام مطالب لازم در خصوص کلمات کلیدی را در پونه مدیا به طور کامل معالعه کنید. 

تحقیق رقبا

وقتی شما یک کار را شروع میکنید باید ببینید بازار در اون موضوع چطور است. آیا مخاطب دارد؟ حرف های شما تا چه اندازه قدر هستند؟ شما میتوانید با بررسی رقیب خود یک راه بهتر برای فروش کالا خود ارائه بدهید چرا که میدانید در این بازار مشتری چه انتظاراتی دارد.

تولید محتوا درجه یک برای سایت

حالا که چشم اندازی از زمینه رقابت و وضعیت بازار بدست آوردید وقت آن رسیده که محتوایی مناسب برای سایت خود تولید کنید. محتوا برای تمام سایت ها از اهمیت برخوردار است. واقعا مهم نیست که دارید برای وبلاگ مطلب می‌نویسید یا دارید محتوای لندینگ پیج را طراحی می‌کنید، هر چه که هست باید چیزی که خلق می‌کنید بهتر از کار رقبای دیگر باشد. اگر محتوای شما تکراری و غیر جذاب باشد، نه گوگل و نه کاربران به شما اهمیتی نخواهند داد. نوشتن محتوای عالی سخت ترین قسمت کار است.

کلمات کلیدی را در عنوان، محتوا، متا دسکریپشن ها، توضیح تصاویر و... خود استفاده کنید

کلمات کلیدی به تنهایی باعث نمی شوند که شما رتبه بالایی در گوگل کسب کنید اما کلمه کلیدی چیزی است که کاربر را جذب کرده و در نتیجه باعث میشود سایت شما به نتایج بالا صعود کند. از ترکیب کلمات کلیدی خود در قسمت های مختلف سایت استفاده کنید تا به این نحو به گوگل بفهمانید سایت شما در مورد چه موضوعی است.
نکته مهم: به یاد داشت باشید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی شما را به خطر خواهد انداخت و احتمال این وجود دارد که توسط الگوریتم های گوگل جریمه بشوید. برای اینکه این ترفند را به درستی استفاده کنید حتما مطالب لازم در بخش کلمات کلیدی سایت را مطالعه کنید.

لینک سازی داخلی را فراموش نکنید

حالا بیاید تصور کنیم سایت شما با یک سری محتوای عالی آماده شده الان وقت این میرسد که در سایت خود لینک سازی داخلی انجام بدهید. لینک سازی داخلی به گوگل کمک میکند اهمیت مطالب در سایت را تشخیص بدهد و همچنین معماری سایت را مشخص میکند. لینک سازی داخلی نیز قوانینی دارد که شما باید هنگام پیاده سازی از آنها پیروی کنید. برای اطلاع از تمامی این قوانین مطلب لینک سازی داخلی پونه مدیا را مطالعه کنید.

لینک زدن به سایت های با موضوع مرتبط

این موضوع به شما کمک میکند درستی مطالب سایت خود را به گوگل نشان بدهید برای مثال اگر شما به سایت های مرجع در زمینه خود لینک بزنید دارید به گوگل می گویید از اطلاعات درست و با اعتبار آنها در مطلب خود استفاده کرده اید. این موضوع به سایت شما اعتبار میدهد. (همواره به یاد داشته باشید که تمام این ترفندها باید به اندازه درست استفاده شوند و زیاده روی در آنها برای شما ضرر خواهد داشت.)

به طور مرتب به روز رسانی انجام دهید

سایت خود را با توجه به آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل بروز رسانی کنید. این موضوع هم به فاکتورهای سایت شما برمیگردد و هم به بروز رسانی محتوا شما. مثلا شما مطلبی در مورد بهترین مصالح ساختمانی در سال 2020 نوشته اید اما در سال 2021 یک ماده دیگر کشف میشود که برای ساختمان سازی نه تنها بهتر است بلکه هزینه کمتری نیز به همراه دارد. پس شما باید این متن را بروز رسانی کنید مثل سایت ویکی پدیا.

از ایندکس شدن سایت اطمینان حاصل کنید

تقریبا تمام موتور‌های جستجو، طوری طراحی شده‌اند که سایت شما را پیدا می‌کنند و ایندکس گذاری می‌کنند ولی به امید موتور‌های جستجو ننشینید و این موضوع را خودتان چک کنید. با استفاده از امکانات فریم ورکی که با آن صفحات را ایجاد می‌کنید، مستقیما به موتور‌های جستجو مانند گوگل بگویید که سایت شما را crawl کنند.

دامنه سایت را تغییر ندهید

عمر URL یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها از نظر موتور‌های جستجو است. یک URL قدیمی، رتبه بالایی در نتایج می‌گیرد پس نام دامنه را عوض نکنید. اگر هر شش ماه یکبار بخواهید نام سایت یا وبلاگ خود را تغییر دهید، هرگز در رتبه‌های بالا دیده نخواهید شد.

زمان بارگذاری سایت را کاهش دهید

سرعت بارگذاری را بیشتر کنید چون یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای سئو است. برای اینکه سرعت بارگذاری را بیشتر کنید موزیک پلیرها و تصاویر بزرگ و پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید. این موضوع مخصوصا امروزه که بیشتر کاربران برای بازدید سایت از موبایل استفاده میکنند اهمیت بالایی دارد.

لینک سازی خارجی

خب رسیدیم به آخرین و یکی از مهم‌ترین نکات سئو که ایجاد لینک های خارجی است. شما هر چقدر هم که درباره خوبی‌های خود صحبت کنید، باید کس دیگری مستقل از شما هم باشد که صحبت‌های شما را تایید کند یا به گونه‌ای شما را معرفی کنید. اینجاست که نیاز دارید یک سایت دیگر لینک به سایت شما بدهد و همچنین شما هم لینک‌هایی به سایت‌های دیگر بدهید.
باید بدانید که موتور جستجوی گوگل تا حد زیادی به لینک‌های خارجی تکیه می‌کند که تعیین کند که آیا سایت شما، معتبر هست یا نه. با پیروی و کنترل این چک لیست تا حد زیادی سئو را در سایت خود تضمین می‌کنید. برای اقدام به لینک سازی خارجی مطالب قسمت لینک سازی را مطالعه کنید.

تمام این ترفند‌ها که جای خود را داند ولی اگر می‌خواهید سئو سایت خود را بهینه کنید و مطمئن باشید که رتبه بالایی می گیرید، با مشاوران حرفه‌ای در پونه مدیا تماس بگیرید از مشاوره رایگان سئو استفاده کنید و تفاوت خدمات را حس کنید.

a href="/سفارش-سئو">سفارش "ئو به شرکت های متخصص، در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد.

5 از 5

سوالات متداول ترفند های سئو

مهم ترین ترفند های سئو چه مواردی هستند؟

انتخاب و استفاده از کلمه کلیدی هدف (با توجه به موضوع سایت)، تحلیل رقبا، تولید محتوا درجه یک برای سایت، کلمات کلیدی را در عنوان، محتوا، متا دسکریپشن ها، توضیح تصاویر و... خود استفاده کنید، لینک سازی داخلی را فراموش نکنید، از ایندکس شدن سایت اطمینان حاصل کنید، دامنه سایت را تغییر ندهید، زمان لود سایت را کاهش دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید. این موارد از مهم ترین ترفند های سئو هستند.

به روز بودن ترفند های سئو سایت مهم است؟

همیشه گفته می‌شود که تکنیک های سئو باید به روز باشند چون الگوریتم های گوگل، هر روز پیشرفت بیشتری می‌کنند و هر بار از آگومان‌های خاصی برای جستجو استفاده می‌کنند. پس یک متخصص سئو باید مطالعه دقیق و به روزی داشته باشد. ممکن است امروز یک ترفند برای سئو جواب بدهد و رتبه سایت شما را بالا ببرد و بعد از مدتی همین ترفند تبدیل به جریمه شود.