با ما در ارتباط باشید: 0314566
چه زمانی باید از لینک های نوفالو nofollow استفاده کرد؟

یکی از قابلیت هایی که بیش از 14 سال پیش به گوگل اضافه شد، امکان نوفالو کردن لینک ها به وسیله دستور nofollow بود. این کار به دارندگان وب سایت کمک کرد که لینک های خارجی خود را از دسترس خزنده های گوگل خارج کنند و با این کار از پنالتی شدن خود به دلیل اسپم جلوگیری و لینک گذاری های ربات های اسپمر را بی اثر کنند.
Google با استفاده از الگوریتم پنگوئن لینک های سایت شما را بررسی کرده و در صورتی که لینک سازی غیر طبیعی و اسپم دید شما را جریمه می کند یا به عبارت دیگر پنالتی گوگل شامل حالتان خواهد شد.
استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می‌دهد که این لینک را دنبال نکنند. با استفاده از این کار به موتورهای جستجو میگوییم لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده شده مورد تایید ما نیست و این لینک را دنبال نکنند، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود. لازم به یادآوری است که در الگوریتم‌های جدید گوگل لینک دادن از سایت‌هایی که موضوع مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود.

 شما می توانید مطالب زیر را درمورد الگوریتم ها و جریمه های گوگل مطالعه کنید.

 

ارزش لینک های نوفالو در چیست؟

لینک های نوفالو به شما این امکان را می دهند که مانع انتقال اعتبار از صفحات خود به دیگران شوید. وقتی از نوفالو استفاده می کنید، کیفیت لینک های صفحه شما از طرف گوگل نادیده گرفته می شود و دیگر هیچ اهمیتی برای گوگل ندارند. به این صورت شما برای بی کیفیتی لینک ها و یا تعداد زیادشان جریمه نخواهید شد.
جنبه منفی این موضوع این است که گاهی سایت های خوبی که لینک گرفتن از آنها می تواند برای شما بسیار با اعتبار داشته باشند لینک های همه صفحات خود را nofollow می کنند و به همین صورت به نمی توان هیچ لینکی گرفت. ولی به هر حال با انجام این کار لینک خود را در معرض دید افراد زیادی گذاشته اید و احتمال ورود افراد را به صفحات سایت خود افزایش داده اید، پس نتیجه می گیریم که لینک سازی در مواردی که سایت مورد نظر شما nofollow باشد هم می تواند موثر باشد.

برچسب و دستتور نوفالو

چرا از نوفالو استفاده میکنیم؟

به دلیل گسترش لینک های اسپم که برای گمراه کردن موتورهای جست‌وجوگر و همچنین افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر، خاصیت Nofollow به صفحات وب اضافه شد. اگر شما به سايتي که توسط گوگل بلاک شده است لينک مستقيم بدهيد مطمئن باشيد که گوگل سايت شما را در ليست سياهش قرار ميدهد و ميتواند براي شما خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد. ولي با قرار دادن Nofollow در لينک ها از اين گزند در امان هستید.

رابطه تعداد لینک Dofollow / Nofollow با رتبه سایت در موتورهای جستجوگر

تعداد لینک Dofollow ورودی نه‌ تنها باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نمی‌شود بلکه سایت‌هایی که فقط لینک Dofollow ورودی دارند از نظر موتورهای جستجوگر ساختار لینک ورودی آن ها طبیعی نیست و معمولاً رتبه‌های خوبی به آن‌ها داده نمی‌شود. باید بین تعداد لینک های ورودی Dofollow و Nofollow به سایت یا وبلاگ تعادل وجود داشته باشد تا از خطر تشخیص غیرطبیعی بودن لینک‌های ورودی به یک سایت از طرف موتورهای جستجوگر در امان باشد.

چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کرد؟

اگر قصد پیشرفت دادن و توسعه وب سایت خود را دارید و اول راه لینک سازی هستید، لینک های زیر را به طور کلی و همیشه نوفالوکنید.

- لینک هایی که در قسمت دیدگاه ها یا فروم های سایت شما قرار دارند.

گاهی تعداد لینک های صفحه شما افزایش پیدا می کند و یا دچار ربات هایی می شوید که مسئول پخش کردن لینک سایر افراد هستند. در هر دو صورت باید اثر لینک های ضعیف و اسپمر را با استفاده از دستور nofollowاز بین ببرید. بهتر است که صحت و درستی لینک های داخلی و خارجی سایت حود را همیشه بررسی کنید، چرا که گوگل روی این موضوع به شدت حساس است. برای این که بتوانید کیفیت لینک ها و سایر موارد آن را در سایت خود بسنجید می توانید از مطالب زیر استفاده کنید:

 نظرات وب سایت

 

- تبلیغات بنری

یکی دیگر از مواردی که باید نوفالو کنید تبلیغات بنری و تمام لینک هایی هستند که جنبه تبلیغاتی دارند یا به عنوان مثال از طرف اسپانسر برای شما استفاده شده اند. به این صورت شما بحث سئوی خود را از تبلیغات به طور کلی جدا می کنید.

 لینک تبلیغات بنری وب سایت

- بک لینک های پولی یا تبلیغات متنی

اگر راه درآمد شما از وب سایتتان از طریق لینک دهی است، باید همه ی لینک های خروجی سایت خود را نوفالو کنید. البته در صورتی که شما برای بک لینک هزینه می گیرید و سبک درآمدی سایت شما به این صورت می باشد بهتر است که از فکر فروش بک لینک بیرون بیاید. دلیل این کار این است که این روش درآمدی نمی تواند برای شما سودآور باشد و استفاده بیش از حد از این روش باعث جریمه شدن سایت شما خواد شد و به طور کلی سایت خود را از دست خواهید داد.

 بررسی بک لینک

- نوفالو کردن رپورتاژهای خبری (Press Release)

یکی از ابزار های به دست آوردن بک لینک و بهبود سئو رپورتاژ آگهی است که در سایت های خبری استفاده می شود. به همین دلیل بیشتر سایت ها مطبوعاتی به صورت پیشفرض همه صفحات خود را نوفالو کرده اند تا سئو وب سایت آنها تحت تاثیر قرار نگیرد. این روش به طور کلی برای سایت های که محتوا خبری دارند مفید و کارآمد است. شما می توانید مطالب زیر را در خصوص ریپورتاژ آگهی مطالعه کنید.

 رپورتاژ های آگهی خبری

گاهی به سمت لینک های فالو هم بیایید.

Duane Forrester که یکی از مدیران ارشد سابق موتور جستجوی بینگ (bing) بوده است، عقیده دارد که بهترین و با کیفیت ترین لینک، لینکی است که اصلا منتظر گرفتن آن نباشید یا به عبارتی دیگر لینک برای شما به صورت طبیعی ایجاد شده باشد و ناشی از کیفیتی باشد که شما ارائه داده اید.
ولی از طرفی شما باید بدانید برای موفق شدن شما نمی توانید 100 درصد لینک های مورد نیاز خود را به این صورت به دست بیاورید.
برای این کار شما بهتر است از خودتان شروع کنید و به صورت طبیعی لینک هایی که به نوشتن محتوای شما کمک کردند را بدون اینکه آنها را نوفالو کنید در پایان مطلب خود قرار دهید و به این صورت قدردانی خود را به آنها برسانید

امیدواریم که این مطلب از پونه مدیا برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از اطلاعاتی که به دست آورده اید در زمان و مکان خوبی استفاده کنید. ولی اگر بخواهیم در پایان، پیشنهاد نهایی خود را به شما بدهیم این است لینک سازی خود را صورت طبیعی انجام بدهید. یعنی زمانی که با خواست خود از لینک یک سایت دیگر استفاده می کنید و هیچ فشاری برای قرار دادن این لینک ها برای شما وجود ندارد، لینک های مورد نظر را به صورت فالو (follow) قرار دهید.
از طرفی لینک هایی که بابت گرفتن آنها پول گرفته اید و ارزش زیادی ندارند را به صورت نوفالو قرار دهید تا هیچ آسیبی به رتبه سایت شما نخورد.

به نظر شما برای استفاده از لینک های فالو (follow) چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ چطور به لینک هایی که به دست ما میرسد اعتماد کنیم؟ آیا ابزار خاصی برای این کار وجود دارد؟
پاسخ خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است.