با ما در ارتباط باشید: 0314566
تغییر دامنه سایت بدون از دست دادن سئو

یکی از مشکلاتی که دارندگان وب سایت با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که یک دامنه با نام بهتری می خواهند و به عبارتی قصد تغییر نام سایت خود را دارند، ولی نگران سئو سایت خود هستند و همین موضوع آنها را سر یک دو راهی قرار می دهد و تغییر نام دامنه به نظرشان مخرب و تهدید آمیز می آید. البته باید در نظر داشته باشید که اگر این کار به صورت غیر اصولی انجام شود باعث از دست رفتن سئو شما و زحماتی که برای آن کشیده اید می شود.

اما دیگر جای نگرانی نیست، چون در این مطلب از پونه مدیا به شما کمک می کنیم که بدون اینکه سئو سایت شما تحت تاثیر قرار بگیرد یا از دست برود با دامنه خود را تغییر بدهید، پس قلم و کاغذ بردارید و نکاتی که در ادامه برای شما می گوییم را یادداشت کنید تا بتوانید به راحتی و بدون از دست دادن سئو دامنه خود را تغییر دهید.

 

قدم 1: قبل از تغییر دامنه یک بررسی کلی انجام دهید.

یکی از نکات مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که قبل از تغییر دامنه آمار و ارقام مربوط به سایت خود را بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا درک بهتری از تغییراتی که در حال وقوع است داشته باشید و از طرفی بررسی کردن قبل از تغییر دامنه به شما کمک می کند که یک معیار محکم و مناسب به دست بیاورید و بعد از تغییر دامنه بتوانید تغییرات آماری را متوجه شوید و اقدامات خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.
یکی از مهم ترین فاکتور هایی که برای بررسی و آنالیز کردن باید مد نظر داشته باشید لیست لینک های ورودی به وب سایت است. تاثیر لینک ها بر روی سئو این روز های برای همه کاملا روشن است، ولی برای اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید مطالب انواع لینک های تأثیرگذار در سئو سایت و مطالعات موردی موفق لینک سازی را مطالعه کنید.

پونه مدیا دو راه برای بررسی و آنالیز لینک به شما پیشنهاد می دهد:

  • راه اول شما استفاده از ابزار مدیریت سایت گوگل Google Webmaster tool است، شما می توانید با استفاده از این ابزار لینک هایی که به سایت شما داده شده است را مشاهده کنید و آنها ذخیره کنید. شما می توانید مطلب گوگل وبمستر تولز 2018 برای آشنایی بیشتر با وبمستر گوگل مطالعه کنید.
  • راه دوم برای آنالیز لینک استفاده از ابزار کارآمدی مانند MOZ Link Explorer است. شما با استفاده از چنین ابزاری می توانیدعلاوه بر لیست لینک های داده شده به سایر اطلاعات مربوط به لینک ها مانند اعتباری که برای سایت شما به همراه دارند را مشاهده کنید. سپس شما می توانید لینک های معتبر و با ارزش را از لینک های بی ارزش و حتی مخرب جدا کنید.

ایده آل ترین حال برای شما این است که برای رسیدن به دقت حداکثری از هر دو ابزار گوگل وب مستر و MOZ Link Explorer استفاده کنید و همه لینک های مورد نظر خود را ریدایرکت 301 کنید. (که در این مورد در مرحله بعد صحبت خواهیم کرد.)

مورد بعدی که باید با استفاده از Google Webmaster Tool بررسی کنید کلمات کلیدی است که کابران جستجو کننده را به سمت سایت شما آورده است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آموزش ساخت بک لینک

 

قدم 2: همه چیز را ریدایرکت 301 (301 Redirect) کنید.

یکی از نکاتی که باید به یاد داشته باشید این است که استفاده از ریدایرکت 301 فقط کابران را به سمت سایت شما هدایت نمی کند، بلکه استفاده از ریدایرکت 301 باعث می شود که موتور های جستجو را از تغییرات خود با خبر کنید و اعتبار صفحه سایت خود را به سایت اولی خود بیاورید. فایل htaccess به شما کمک میکند که اطلاعات خود را از سایت قبلی به سایت جدید خود بیاورید. از طرفی این فایل می تواند به صورت اتوماتیک ریدایرکت 301 را برای URL های سایت شما انجام دهد.
بعد از انجام این مرحله، حیاتی ترین وظیفه ای که بر عهده ی شماست این است که از ریدایرکت 301 شدن قسمت های مختلف سایت خود اطمینان حاصل کنید. ابزار پیشنهادی ما به شما برای این کار 301 checker است که با استفاده آن به سادگی می توانید موارد مربوط به ریدایکت سایت خود را بررسی کنید. همچنین استفاده از این روش بسیار ساده است، فقط کافیست طبق تصویر آدرس سایت خود را در کار مشخص شده وارد کنید.

 

 بررسی و آنالیز ریدایرکت 301

قدم 3: ساختار URL خود را حفظ کنید.

وقتی شما قصد تغییر دامنه یا به عبارتی دیگر قصد تغییر نام دامنه ی خود را دارید باید در نظر داشته باشید که ساختار URL که تا امروز در دامنه قبلی خود استفاده می کرده اید را حفظ کنید، این کار علاوه بر این که باعث می شود کارهای شما منظم تر پیش برود و گوگل نیز بهتر بتواند خود را با تغییرات شما سازگار کند. همچنین شما می توانید برای بررسی تاثیر URL بر سئو مطلب انتخاب آدرس URL مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت را مطالعه کنید.
از طرفی اگر به دنبال تغییر ساختار URL خود هستید بهتر است که این کار را چند ماه بعد از تغییر دامنه انجام دهید.

ساختار URL برای تغییر نام  دامنه انتقال دامنه

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
URL چیست

 

قدم 4: تغییر دامنه خود را به گوگل اطلاع دهید.

در ابزار گوگل وب مسترz اگر بر روی علامت چرخدنده در گوشه سمت راست صفحه خود کلیک کنید، می توانید با استفاده از گزینه (Change of Address) اطلاعات مربوط به تغییر نام دامنه (تغییر دامنه) خود را برای گوگل ارسال کنید. گوگل با این کار آدرس شما را در سیستم خود به روزرسانی می کند و آدرس دامنه جدید شما را در لیست خود قرار می دهد.

 گوگل وبمستر

قدم 5: بعد از تغییر نام دامنه، همه چیز را چک کنید.

نکته بسیار مهم بعد از تغییر نام دامنه این است که حتما همه چیز را با وسواس چک کنید. این بررسی به شما کمک می کند که لینک هایی که برای آنها از ریدایرکت 301 استفاده نکرده اید استفاده کنید، همچنین شما در این مرحله باید باید یک بررسی کلی روی کلمات کلیدی انجام دهید. آنالیز کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی دارای پتانسیل بالاتری هستند را انتخاب کنید و به این صورت کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود بیاورید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
10 راز یافتن بهترین کلمات کلیدی سایت

 

قدم 6: با افرادی که قبلا در ارتباط بوده اید در تماس باشید.

در این مرحله شما باید لیست لینک های ورودی که در مرحله اول به دست آوردید را بررسی کنید و به دنبال وب سایت هایی بگردید که قبلا با آنها تبادل لینک داشته اید. شما می توانی با این سایت ها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که آدرس لینک قبلی شما را به صورت دستی تغییر بدهند و از آدرس جدید استفاده کنند.

 

قدم 7: به دنبال صفحات 404 بگردید.

زمانی که ریدایرکت درست انجام نشود شما با خطای 404 روبرو خواهید شد. پس شما باید با استفاده از ابزار های موجود صفحات 404 سایت خود را پیدا کنید و آنها را از بین ببرید. پیشنهاد پونه مدیا به شما این است که هر هفته یک مرتبه بررسی مربوط به صفحات 404 خود را انجام دهید و صفحات 404 را از بین ببرید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چطور یک صفحه خطای 404 خوب داشته باشیم

 صفحه خطای 404

قدم 8: یک برنامه ریزی بازاریابی برای قبل از تغییر نام دامنه داشته باشید.

یکی از اتفاقات معمولی که بعد از انتقال دامنه رخ می دهد، کاهش رتبه شماست! برای جلوگیری از این موضوع شما باید از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ مناسب با شرایط خود استفاده کنید تا این کاهش رتبه را به خوبی پوششن بدهید و شروع خوبی با دامنه جدید خود داشته باشید. در ادامه مواردی که می تواند در این خصوص به شما کمک کند را برای شما نام می بریم:

  • یک ضربه محکم در لینک سازی بزنید.
    شما می توانید قبل از انتقال دامنه با استفاده از لینک سازی قوی کیفیت سئو خود را افزایش دهید تا زمان انقال کاهش رتبه چشم نیاید. همچنین شما می توانید لینک سازی قوی خود را بعد از انتقال دامنه ادامه دهید تا افت رتبه بوجود آمده را به راحتی جبران کنید. همچنین شما می توانید با راه اندازی یک کمپین تولید اینفوگرافی با کیفیت، یک موقعیت مناسب برای بالا رفتن میزان به اشتراک گذاری لینک خود ایجاد کنید.
  • تولید محتوای حرفه ای
    شما باید یک برنامه تولید محتوای بزرگ و حرفه ای برنامه ریزی کنید و مقالات و محتوای قابل دانلود برای اعضای ویژه سایت خود را قرار دهید و به این صورت آمار ترافیک ورودی سایت خود را بالا ببرید. نکته ای که در این میان باید در نظر داشته باشید این است که هرچقدر محتوای شما با کیفیت تر باشد میزان به اشتراک گذاری آن نیز بیشتر خواهد شد و شما می تئوانید از بازخوردی که لینک سازی در اثر کیفیت محتوا دارد استفاده کنید.
  • از تبلیغات کلیکی برای حمایت از ترافیک ورودی استفاده کنید.

استفاده از تبلیغات گوگل در زمانی که احتمال کاهش رتبه و افت ترافیک ورودی وجود دارد باعث می شود که انتقال دامنه شما راحتتر و با تلفت کمتری انجام شود و سئو شما تحت تاثیر این موضوع قرار نگیرد.

 

 

قدم 9: همزمان با انتقال دامنه یک رویداد یا کمپین سئو راه اندازی کنید.

یکی از روش های خلاقانه برای اینکه انتقال دامنه موفق و بدون افت سئو داشته باشید این است که کمی لینک سازی و محتوای خود را قوی تر کنید و یک رویداد به محوریت انتقال دامنه یا تغییر نام دامنه در نظر بگیرید. شما می توانید در این زمان صفحه فرود سایت خود را طوری طراحی کنید که مخاطب با مشاهده آن متوجه شود که اتفاق بزرگی در حال وقوع است و از طرفی پیشنهاد های وسوسه کننده ای برای افرادی که در خبرنامه و یا سایت شما ثبت نام می کنند در نظر بگیرید و از طرف دیگر به محض جابجایی دامنه به آنها اطلاع دهید که به وب سایت شما بیایند تا به عنوان مثال از محتوایی که برای کابران به صورت رایگان استفاده کنند. سپس در روزی که انتقال دامنه را انجام دادید ارسال ایمیل های خود را آغاز کنید و لینک دامنه جدید خود را از طریق ایمیل برای همه ارسال کنید.

رویداد و کمپین سئو

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
کمپین سئو

 

قدم 10: به خودتان زمان کافی بدهید و برای انتقال دامنه صبور باشید.

تغییر نام دامنه یا انتقال دامنه یک قدم بزرگ است و برداشتن آن باید با برنامه ریزی و زمان بندی درست انجام شود و از طرفی برای نتیجه دهی مناسب به زمان بندی مناسب نیاز دارد. پس به یاد داشته باشید که حتما زمان مناسب برای گرفتن بهترین نتیجه را در نظر می گیرید و بعد اقدام می کنید.

 

تمرین:

با توجه به مواردی که برای تغییر نام دامنه و انتقال دامنه گفتیم؛ زمانی که برای انتقال دامنه خود در نظر می گیرید چقدر است؟
منتظر پاسخ های شما در بخش نظرات هستیم.

در ضمن در صورتی که هر سوالی برای شما باقی مانده است، شماره زیر مستقیما ما را به شما می رساند.

سوالات متداول

آیا تغییر دامنه سایت و انتقال به دامنه دیگر موجب افت سئو سایت می شود؟

در هنگام انجام فرایند تغییر دامنه سایت توجه کنید که فرآیند انتقال به درستی انجام شود. اگر این کار به صورت غیر اصولی انجام شود باعث از دست رفتن سئو سایت و زحماتی که برای آن کشیده اید می شود. اما انجام اصولی آن هیچ اختلالی در سئو سایت و یا عملکرد آن بوجود نمی آورد.

چگونه می توان از درستی یا نادرستی فرآیند تغییر دامنه سایت اطمینان حاصل کرد؟

در فرآیند تغییر دامنه سایت با استفاده از ریدایرکت 301 اعتبار دامنه قبلی به دامنه جدید منتقل می شود. بنابراین کافیست از صحت ریدایرکت های صورت گرفته در تمام نقاط سایت اطمینان حاصل کنید. همچینن در صورتی که انتقال دامنه به درستی صورت نگیرد با خطای 404 مواجه خواهید شد.

چگونه می توانم تغییر دامنه وب سایتم را به گوگل اطلاع بدهم؟

شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل وب مستر تغییر نام دامنه خود را به گوگل اطلاع دهید تا به این ترتیب گوگل آدرس وب سایت شما را در سیستم خود به روزرسانی کند و آدرس دامنه جدید را در لیست خود قرار دهد.

تغییر دامنه سایت بدون از دست دادن سئو شامل چه مراحلی می باشد؟

ابتدا می بایست از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس ریدایرکت ۳۰۱ انجام دهید و در مرحله آخر تغییر دامنه وب سایتتان را به Google اطلاع دهید.

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول طراحی وب سایت شرکتی

چرا از وبسایت شرکتی استفاده کنیم؟
به دو دلیل عمده داشتن وبسایت شرکتی با اهمیت است: 1- بازاریابی و شناخت بیشتر مردم از شرکت شما 2- توسعه شرکت و کسب و کار خود
وب سایت شرکتی شامل چه قسمت هایی است؟
قسمت خدمات یا محصولات، کاتالوگ، تماس با ما، اهداف شرکت
آیا قالب های وبسایت اماده شرکتی مناسب است؟
به دلیل متفاوت بودن فضای رقابتی در مشاغل مختلف و متفاوت بودن مشتریان شرکت ها، بهتر است برای هر شرکت و سازمانی با توجه به اهداف و خمات ارائه شده، قالبی منحصر بفرد با المان های اختصاصی ، سایت شرکتی طراحی نمود.
طراحی وبسایت شرکتی چقدر هزینه دارد؟
با توجه به اندازه و خدمات مورد نیاز و ریسپانسیو بودن و داینامیک بودن سایت، هزینه طراحی محاسبه می گردد.