با ما در ارتباط باشید: 0314566
الگوریتم مدیک گوگل و آخرین تغییرات آن

در تاریخ ۱ ماه آگوست سال ۲۰۱۸ گوگل بالاخره به صورت رسمی اعلام کرد که الگوریتمی سراسری یا گلوبال و به محوریت هسته گوگل (معروف به مدیک) ارائه داده است. گوگل از طریق شبکه های اجتماعی و وبلاگ خود، این به روزرسانی را در یک جمله کلی به اطلاع افراد رساند ولی اطلاعات دقیقی در مورد بیشتر یا کمتر شدن ارزش فاکتورها و تاثیر این آپدیت اعلام نکرد. این اطلاع رسانی کلی بسیاری از فعالان این حوزه را ناراحت کرد و موجب شد از گوگل درخواست کنند اطلاعات بیشتری درباره فاکتورهای موثر بر رتبه بندی نتایج و الگوریتم جدید منتشر کند. دلیل ناراحتی این بود که پیدا کردن تغییرات هسته الگوریتم، وقت زیادی را از آن ها می گرفت.

چگونه بعد از الگوریتم مدیک سایت خود را بهبود دهیم؟

اگر بعداز آپدیت الگوریتم مدیک تحت تاثیر تغییرات آن قرار گرفته اید با دنبال کردن قدم های زیر ترافیک از دست رفته خود را بازگردانید. یکی از راه هایی که برای بالا بردن ترافیک سایت خود میتوانید از آن استفاده کنید خواندن و عمل کردن به دستورالعمل های امتیازدهی کیفیت گوگل(QRG) است. همچنین میتوانید "محتوای درجه یک" تولید کنید و امیدوار باشید که رتبه شما افزایش پیدا خواهد کرد.

اپدیت الگوریتم مدیک گوگل
یا قدم های زیر در این مطالعه موردی (در خصوص سایت peachy.co.uk)را دنبال کنید و سایت خود را بهبود ببخشید.

آیا من توسط آپدیت مدیک تحت تاثیر قرار گرفتم؟

درعکس زیر میتوانید تغییرات هرسایت بر اساس موضوع را مشاهده کنید.

الگوریتم مدیک گوگل

هروقت گوگل یک آپدیت انجام میدهد اولین کاری که باید انجام بدهیم این است که بررسی کنیم آیا وبسایت ما تحت تاثیر این آپدیت قرار گرفته است یا خیر. این عمل با استفاده از دو گزارش زیر امکان پذیر است:

-  Google Analytics گزارش ترافیک طبیعی جستجو

- Barracuda’s Panguin SEO tool

گزارش ترافیک گوگل آنالتیک به شما نشان میدهد که در یک بازه زمانی افت ترافیک وجود داشته یا خیر؟ (مخصوصا اگر به یک بازه 30 روزه نگاه کنید)
گزارش ترافیک طبیعی
اگر هنوز موضوع برای شما مبهم است و یا میخواهید با دقت بیشتری به تغییرات نگاه کنید ابزار براکودا (Barracuda’s SEO tool) آخرین بروز رسانی گوگل را در بالای گزارش ترافیک طبیعی شما نشان میدهد که بدین وسیله میتوانید تغییرات روی ترافیک خود را بهتر درک کنید. در بروز رسانی مدیک سایت (peachy) تحت تاثیر قرار گرفته و دچار افت شد. این سایت یک شبه 18% از ترافیک طبیعی خود را از دست داد.
baraccuda گزارش به وسیله
این افت در ترافیک به این معنی است که این سایت سالانه 100.000 کاربر از دست میدهد. به عنوان بخشی از فرایند بهبود موارد زیر عملی شد :

  • تجزیه و تحلیل وبسایت
  • شناسایی صفحات کلیدی برای بهبود بخشیدن
  • تهیه یک برنامه عملیاتی

من پروسه بهبود این سایت پس از بروز رسانی الگوریتم مدیک را در اختیار شما قرار میدهم. با دنبال کردن تکنیک های سئو زیر این سایت ترافیک طبیعی خود را در کمتر از دو ماه بدست آورد. از این تکنیک ها میتوان به بروز رسانی محتوا، سئو داخل صفحه، و لینک سازی خارجی اشاره کرد.

1- صفحات ورود (Landing pages) را بازنویسی کنید تا روی اعتماد تاکید کنند

سایت های پرداخت وام (Payday loan) به دلیل پنهان کردن اطلاعات تماس خود به شدت بدنام هستند. اما برعکس این سایت ها peachy همیشه اطلاعات خود را در صفحه اول به اشتراک میگذارد. این موضوع برای "درباره ما" سایت نیز صادق است.
این دو صفحه مهم هستند. باعث بالا بردن اعتماد کاربر میشوند.
قبل از بهینه هر دوی این صفحات محتوای کمی داشتند و به خوبی نوشته نشده بودند و اعتبار را به مشتری القا نمیکردند.

وقتی یکی وام بزرگی میگیرد برای آنها خیلی مهم است که بدانند:

  • که به یک سایت معتبر وارد شوند
  • اگر سوالی دارند بتوانند به راحتی با ما ارتباط برقرار کنند

در صفحه اطلاعات تماس peachy تمام روش هایی که کاربر میتواند از طریق آنها ارتباط برقرار کند را برای آنها اعلام کرد. از جمله این روش ها میتوان به تلفن، ایمیل، وب فوروم اشاره کرد.آنها حتی صفحه خط مشی شکایات را نیز برای کاربر لینک کردند تا در صورت نیاز بتوانند شکایت های خود را به راحتی ارسال کنند.
تغییر دیگری که ایجاد شد این بود که لیستی از نرخ پاسخ پشتیبانی ذکر کردند. به گفته ی مشتریان بهترین روش ارائه خدمات برای آنها پاسخگویی سریع است.
صفحه درباره ما هیچ کلمه ای را در بر نداشت. تنها شامل یک اینفوگرافی با خلاصه ای از تاریخچه شرکت بود. این برای خیلی شرکت ها کافی است اما این سایت باید قابل اعتماد بودن خود را برای مشتری نشان میداد. در نتیجه آنها روی موارد زیر بیشتر توجه کردند:

  • رتبه بندی های شخص ثالث
  • تاریخچه شرکت (با جزئیات بیشتر)
  • گواهینامه های ما از سازمان های صنعت.

با انجام این تغییرات رتبه تغییر در این دو صفحه 30% افزایش داشته است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

الگوریتم MUM گوگل چیست؟ تاثیر الگوریتم مام گوگل بر سئو

2- بهینه سازی داده های متا برای کمتر زورگو بودن در سایت

peavhy در ابتدای سال بعد از بررسی رقبا به این نتیجه رسید که به اندازه آنها زورگو نیستند. تایتل تگ صفخه خانه آنها "وام های کوتاه مدت در Peachy uk" بود این عنوان را بعد از بررسی رقبا به "وام های کوتاه مدت در Peachy – همین امروز 1000 پوند دریافت کنید" تغییر دادند.
این موضوع در ابتدا کمک کرد اما پس از بروز رسانی الگوریتم گوگل مدیک باعث شد ترافیک سایت کاهش پیدا کند چرا که اجبار کاربران برای گرفتن وام های با سود بالا قوانین گوگل را نقض میکند.
در نتیجه آنها به حالت اول برگشتند با این تفاوت که ایندفعه روی قابل اعتماد بودن نیز تاکید کردند "وام های کوتاه مدت در پیچی – مورد اعتماد 2میلیون مشتری" .
 این کار برای تمام صفحات انجام شد و کلماتی مثل "همین الان"، "به سرعت" و "امروز " را حذف کردند و در title tag های خود روی اعتماد تمرکز بیشتری کردند.

3- محتواهای با کیفیت خود را بیشتر کنید

در ابتدا وبلاگ peachy مکانی مناسب برای تهیه اطلاعات و به اشتراک گذاشتن مشاوره های مالی بود. اما بعد از مدتی این وبلاگ شروع به تولید محتوا فقط به منظور تولید محتوای جدید کرد. در نتیجه کیفیت پایین آمد.
دو سال اول ترافیک به شکل زیر بود
قبل از الگوریتم مدیک
ترافیک بعد از شروع تولید محتوا فقط به دلیل بیشتر کردن محتوا به شکل زیر در آمد
الگوریتم مدیک 01
بعد از این آپدیت ما به ابتدا برگشتیم و سعی کردیم محتوا های جدید تولید کنیم.

محتوای با کیفیت چه شکلی است ؟

Peachy.co قبلا در مورد مسائل تکراری محتوا می نوشت (مثل بقیه وبلاگ های مالی) :

  • نحوه صرفه جویی 250 پوند در 6 ماه
  • چگونه برای خرید یک محصول خاص بودجه اختصاص دهیم
  • 14 راه برای تولید درآمد

اما امروز برای موضوعات متفاوت تری محتوا تهیه میکردند 

  • چرا نسل جدید به حقوق بازنشستگی خود اهمیت نمیدهد؟
  • تاثیرات طولانی مدت وام های دانشجویی روی حالات روحی فرد
  • 62% از بریتانیایی ها خجالت میکشند از خانواده خود پول قرض کنند

این استراتژی داشت خوب جواب میداد تا اینکه گوگل در آگوست 2018 یک بروز رسانی انجام داد. آنها احتیاج به محتوای تخصصی داشتند و تولید یک محتوا در ماه جوابگو نبود در نتیجه تصمیم گرفتند ماهیانه حداقل دو محتوای تخصصی برای وبلاگ خود تولید کنند. با این روش این سایت کیفیت محتواهای خود را بالا برد. 

4- ادغام محتواهای تکراری

تا حالا شده برای یک کلمه کلیدی در سایت خود جستجو کنید و چند صفحه نتیجه پیدا کنید؟ اگر تا به حال این کار نکردید کافیست اطلاعات سایت خود را در موتور گوگل مثل زیر جستجو کنید:

Site:[yourwebsite.com] “[کلمه کلیدی]”

اگر در خصوص یک کلمه کلیدی چندین مطلب در سایت خود دارید آنها را با هم ادغام و بهینه کنید.

چگونه در مقابل الگوریتم مدیک آماده باشیم؟

حال که گفته های گوگل در خصوص به روز رسانی اخیر الگوریتم هسته ای خود را دانستیم و آمار و داده را نیز مشاهده کردیم اکنون چه کاری از دست ما بر می آید؟
این بزرگترین سوال وب سایت هایی است که به طور منفی تحت تاثیر این به روز رسانی قرار گرفتند.
از وقتی که بحث الگوریتم مدیک به میان آمد بسیاری از سایت‌های خبری و سایت‌های مرتبط با سئو با آب و تاب درباره مدیک صحبت کردند و به نوعی حساسیت به آن را بالا بردند ولی تقریباً در هیچ کدام از این وب سایت‌ها و مطلب‌ها، راهکاری برای آمادگی در برابر مدیک ارائه نشد. هنوز کاملاً و دقیقاً مشخص نیست که مدیک از چه استراتژی ها و چه راهکار‌هایی استفاده می‌کند ولی مشخص است که نمی‌توانیم این الگوریتم را نا دیده بگیریم. چه در برابر این الگوریتم و هر الگوریتم دیگری که به نوعی وب سایت شما را با افت رتبه مواجه می‌کند، باید راه حل سریع و مفیدی توسط تیم متخصصان سئو، پیاده و اجرا شود.
البته سخنان اکانت گوگل در توییتر را هم نباید فراموش کنیم، وقتی کاربران درباره آمادگی در مقابل الگوریتم مدیک از گوگل سؤال کردند، گوگل توصیه کرد به جای تمرکز بر روی ربات ها بهتر است مدیران وب سایت‌ها بر روی تولید و ایجاد یک وب سایت کاربر محور سرمایه‌گذاری کنند. یعنی برای بالا بردن رتبه سایت خود کافیست کاربران را راضی نگه دارید و آن‌ها را به چیزی که می‌خواهند برسانید. یکی از این راه‌ها، تولید محتوای با کیفیت و مفید است که برای گوگل بسیار ارزشمند می‌باشد.
این یک پیشنهاد مفید و کلی است اما ما برای شما تئوری های زیر برای بهتر شدن سئو سایت و بالا بردن رتبه جستجو بعد از این آپدیت پیشنهاد میدهیم. یکی از اولین توصیه های ما دوری از روش های سئو کلاه سیاه است.(بدون توجه به بروزرسانی الگوریتم مدیک این روش ها برای بالا برن اعتبار سایت مفید هستند.)

 E.A.T

اولین روش پیشنهادی ما منعطف کردن E.A.T وبسایت است. برای تقویت E.A.T باید فعالیت های زیر را انجام دهید.

تقویت صفحات شرکت و بیوگرافی نویسندگان برای جزئیات بیشتر در مورد اعتبار و تخصص.

اضافه کردن نظرات کاربران برای خدمات و محصولات

بالا بردن شهرت شرکت با استفاده از صفحات دیگر مثل ویکیپدیا، لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام و تویتر

اضافه کردن اطلاعات تماس در تمامی صفحات

دریافت پوشش مطبوعاتی مطلوب

تئوری هدف کوئری

جدیدترین تئوری در خصوص تطابق محتوا با چیزی که کاربر سرچ میکند است. این موضوع نشان میدهد که چگونه سایت هایی با محتوا های عالی و (E.A.T خوب) نتایج بهتری کسب کرده اند. نکته این تئوری این است که محتوا های صفحات خود را با مواردی که کاربر جستجو میکند و منظوری که از این جستجو دارد مطابق کنید.

تئوری محتوا

تئوری محتوا به ما میگوید که یک ارتباط مستقیم بین طول محتوا و جایگاه آن در SERP بعد آپدیت وجود دارد. این موضوع به این معناست که هرچه محتوای صفحه طولانی تر باشد (با توجه به صفحات مشابه در سایت رقبا) بعد از آپدیت نتایج بهتری دریافت کرده است.

بهینه سازی وب سایت برای گوشی های همراه و استفاده از SSL

این دو راه حل شاید برای همه وب سایت‌ها به یک اندازه بازدهی نداشته باشد ولی در این سال‌ها مشخص شده است که برای گوگل، امنیت وب سایت شما و Mobile's user friendly بودن، بیش از فاکتور‌های دیگر، ارزش دارد. برای همین هم، ما این دو راه حل را برای مقابله با الگوریتم مدیک به شما پیشنهاد می‌کنیم. واضح است که وقتی وب سایتی دارای SSL باشد و همچنین برای نمایش در موبایل‌ها هم بهترین شکل بهینه سازی شود، از نظر گوگل، وب سایت با‌ ارزشی است و تقریباً هیچ الگوریتمی نمی‌تواند وب سایت شما را با وجود این دو امتیاز، دچار مشکل کند.

 

امتیازی ثبت نشده است.