با ما در ارتباط باشید: 0314566
الگوریتم MUM گوگل چیست؟ تاثیر الگوریتم مام گوگل بر سئو

الگوریتم MUM (مام) یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل و تکنولوژی جدید این کمپانی برای پاسخ دادن به پرسش‌هایی است که جواب دقیقی برای آن‌ها وجود ندارد. گوگل در آخرین به‌روزرسانی خود الگوریتم جدیدی را بر اساس تحقیقات اخیرش ارائه داده که می‌تواند انقلابی نو در زمینه سئو باشد.

با پونه مدیا همراه باشید تا ببینیم الگوریتم MUM چیست و چه تأثیری بر سئو سایت‌ها دارد.

الگوریتم MUM: تکمیل‌کننده‌ی الگوریتم BERT

20 می 2021 بود که گوگل طی کنفرانسی اعلام کرد که الگوریتم جدیدی را برای موتور جست‌وجویش تدوین کرده: MUM یا Multitask Uniform Model. ترجمه‌ی فارسی‌اش می‌شود: مدل یکنواخت چندکاره؛ الگوریتمی که قراراست جای الگوریتم BERT را بگیرد. الگوریتم MUM قرار است تکمیل‌کننده و توسعه‌دهنده‌ی  BERT باشد.

تا پیش از الگوریتم BERT، اساس نمایش نتایج سرچ در گوگل، شکل سنتی جست‌وجوی کلیدواژه‌محور بود، اما BERT باعث شد تا سرچ گوگل به شیوه‌ای پیچیده‌تر به دنبال یافتن پاسخ پرسش‌های مخاطب یا بهتر ات بگوییم به دنبال منظور مخاطب بگردد و سایت‌هایی را به او معرفی کند که به سؤال او جواب داده‌اند.

حالا به جایی رسیده‌ایم که گوگل به عنوان یک دستیار حرفه‌ای و کاربلد باید به هر نحوی پاسخگوی سؤالات مخاطبانش باشد. گوگل که مثل طفلی نوپا در کنار کاربران رشد کرده بود، حالا جوانی بالنده شده که هرروز مهارت‌های پیچیده‌تری را به دست می‌آورد. طبق گفته‌ی گوگل، الگوریتم MUM برای پاسخگویی به سؤال‌های پیچیده‌ی مخاطبان، 1000 برابر قوی‌تر از BERT عمل می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها یا مزیت‌های مام نسبت به BERT عبارتند از:

  • MUM چندوجهی است و می‎تواند برای رسانه‌های مختلف قابل استفاده باشد.
  • MUM توان پاسخ‌گویی به پرسش‌های پیچیده‎‌تری را دارد.
  • MUM بر موانع زبانی غلبه می‌کند.

تاریخ فعال سازی الگوریتم مام گوگل

اگر بخواهیم تاریخ مشخصی برای الگوریتم مام گوگل تعیین کنیم، باید شرایط مورد نیاز برای فعال سازی این هوش مصنوعی را در نظر بگیریم. این الگوریتم با توجه به مزیت هایی که دارد، نیازمند سیستم های قدرتمندی برای آنالیز کردن است.

این الگوریتم ویژگی های بارز دیگری از جمله، جست وجوی دقیق تر عکس ها، فیلم ها و.. را دارا است. تمامی این ویژگی ها دلایلی پر اهمیت در زمان بندی هستند که می توانند زمان فعال سازی این هوش مصنوعی را تعییر دهند.

با توجه به ویژگی ها و همچنین شرایط انجام این هوش مصنوعی باید ذکر شود که تاریخ مشخصی برای اجرای آن وجود ندارد و در زمانی که بتوان این روند را به بهترین شکل به اتمام رساند الگوریتم مام گوگل می تواند در آن تاریخ عرضه شود.

الگوریتم مام گوگل دقیقا چه تاثیری روی نتایج جستجو دارد

الگوریتم مام گوگل می تواند تعییر بزرگی در روند سرچ گوگل در چندین جهت ایجاد کند. به این صورت که این الگوریتم با تاثیر بر روی serp و همچنین seo می تواند انقلابی در جهت سایت های تحت وب ایجاد کند.

الگوریتم مام گوگل راهکار های زیادی برای سرچ به شما عرضه مکی کند تا دیگر نیاز به سرچ در دفعات بالا نداشته باشید. در ادمه به چند ویژگی از این الگوریتم می پردازیم.

  • این الگوریتم به شما کمک می کند تا عکس مورد نظرتان را آپلود کنید و مطلب لازم نسب به آن را بیابید. اما تفاوت آن نسبت به گذشته دقت و آنالیز آن نسبت به قبل است که به شدت افزایش پیدا می کند و می تواند تمامی قسمت های عکس را با دقت آنالیز کند. برای مثال شما عکس دوچرخه ای را آپلود می کنید. الگوریتم مام به شما کمک می کند تا تامی قطعات این دوچرخه را با تمامی جزییات سرچ کنید و نتیجه ای نیزدیک به سوالتان را دریافت کنید.

 
  • این الگوریتم در زمینه ویدئو و جستجوی آن عملکرد بسیار موفقی دارد و می تواند با ذکر جزییات بیشرتی نسبت به ویدئو گفته شده بازخورد نشان دهد. این بازخورد حاکی از آن است که serp هایی دقیق تر و با جزییات کامل تر در دسترس شما قرار می گیرد.
  • یکی از تعییرات دیگری که الگوریتم مام که تعییراتی در سرچ به عمل می آورد آن است که نتایج موتورهای جستجو هیچکدام دیگر رنک خاصی ندارند و در زمان سرچ هر فرد دارای serp متفاوت است. نتیجه ای که موتور جستجو به شما نشان می دهد، بر اساس لوکیشن مورد نظر شما و موارد دیگری که در سرچ توضیح داده اید به عمل می آید. این روش به شما کمک می کند تا نزدیک ترین نتیجه را به سرچ درخواستی خود یافت کنید و در زمان خود صرفه به عمل آورید. روش های جدید جستجو نه تنها متخصر نیست بلکه پیچیدگی قابل توجه آن، مسیری همراه را برای شما رقم می زند تا قدم هایی منظم و بدون انحراف بردارید.

آیا الگوریتم MUM گوگل باعث پنالتی سایت ها شده است

 همانطور که ذکر شد این الگوریتم در دست اجرا است و در زمانی نا مشخص که بتواند این راه را به صروت کاملا موفق طی کند، می تواند اجرا شود. پس ذکر این دلیل که این الگوریتم می تواند بر روی پنالتی سایت شما تاثیر بگذارد، نادرست است و همچنان مشخص نیست. اما با توجه به عملکرد این الگوریتم نمی توان اطالاعات دقیق داد و شاید بتوان روشی موفق نسبت به دفع پنالتی نسبت به گوگل باشد.

این الگوریتم می تواند روش های نادرست و کلاه سیاه سئو را از زمینه وب حذف نماید و چارچوبی مشخص را برای آن تعبیه کند. پس نسبت به الگوریتم گوگل امیدار باشید و به ویژگی ها و مزیت های آن در این راستا توجه کنید.

چرا گوگل این الگوریتم را MUM نام گذاری کرده است؟

اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم که چرا این اسم برای این الگوریتم انتخاب شده است، باید بگوییم این اسم به عنوان نامی بازرگانی انتخاب شد که ریشه خاصی ندارد و صرفا به صورت نامی عملی بنا شده است.

پونه مدیا می تواند به عنوان یک همراه در این مسیر با شما باشد تا بتوانید در تمامی لحظات آن در مسیر قدم بردارید و منحرف نشوید. پونه مدیا به شما کمک می کند در سریع ترین زمان به هدف خود برسید و در مسیر تلقی قرار بگیرید. در صورت بروز هر گونه مشکلی با مشاوران متخصص ما در تماس باشید و از خدمات پونه مدیا به نحو احسنت بهره ببرید.

پونه مدیا تلاش کرده است تا همواره اطلاعات روز سئو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما عزیزان جهت سفارش پروژه سئو و اطلاع از قیمت سئو می توانید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید.

 

5 از 5