با ما در ارتباط باشید: 0314566
16 سوپرمارکت اینترنتی برتر ایران

می‌گویند اندیشمندان و فلاسفه در طی قرون گذشته، مدام به این فکر می‌کرده‌اند که آدم‌ها بعد از مرگ کجا می‌روند؟ اصلاً زندگی یعنی چه؟ و سوال‌هایی از این دست. اما در حال حاضر واقعاً هیچ‌کدام از این سوال‌ها مهم نیست. در حال حاضر مهم‌ترین سوال این است که: «در این گرانی و وضع بی‌پولی از کجا خرید کنم که ورشکست نشوم؟»
بله! این مهم‌ترین مسئله‌ی انسان مدرن است. حالا از شما می‌پرسم از کجا خرید می‌کنید؟ بگذارید حدس بزنم. احتمالاً دارید دنبال یک سوپرمارکت اینترنتی می‌گردید که بتوانید خریدهایتان را از آن انجام دهید. وگرنه چرا این خط‌ها را می‌خوانید؟
اگر چنین هدفی دارید در ادامه‌ی مقاله با پونه مدیا همراه باشید تا به مهم‌ترین سوال انسان امروزی پاسخ بدهیم.
از کجا بخریم؟
سخت‌ترین سوال ممکن همین است. چون واقعاً جوابی ندارد. سال‌ها پیش، که حتی از سوپرمارکت‌های مستقل محلی هم خبری نبود، در کوچه‌ی ما دو خواروبارفروشی وجود داشت. اصغرآقا بقال و محمد سبزواری.
این دوتا فروشنده محله‌ی ما را تبدیل کرده بودند به یک میدان جنگ درست و حسابی. کافی بود اصغرآقا یک جنس جدید بیاورد. به ظهر نکشیده محمد سبزواری هم می‌رفت آن را می‌خرید و می‌گذاشت پشت شیشه مغازه.
این وسط اهالی محله بودند که گیج شده بودند و نمی‌دانستند واقعاً باید از کدام‌یک خرید کنند. پدر یک خانواده اصرار می‌کرد که فقط باید از اصغرآقا خرید کنیم. چون با انصاف‌تر است. مادر خانواده یک‌پا می‌ایستاد که نه باید از محمد سبزواری بخریم. چون با ایمان‌تر است.
حالا هم همین‌طور است. سوپرمارکت‌های حال حاضر تقریباً هم‌سطح یکدیگر کار می‌کنند. فرقی هم ندارد سوپرمارکت اینترنتی باشد یا سوپرمارکت زنجیره‌ای و چند طبقه در اصلی‌ترین نقطه‌ی شهر.

16 سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران
آن‌ها سخت مشغول رقابت با یک‌دیگرند. این رقابت بیشترین سود را به مشتری می‌رساند. اما چرا؟ به دلایل زیر:
• تا زمانی که سوپرمارکت‌ ها با تمام قوا در حال رقابت با یکدیگرند، نمی‌توانند بازار را به طور کلی در دست بگیرند. بنابراین قیمت‌های آن‌ها نیز براساس رقابتی که میانشان برقرار است تعیین می‌شود. نه خیلی زیاد، و نه خیلی کم. یعنی قیمتی به نفع مشتری.
• رقابت بین سوپرمارکت ها باعث می‌شود مدام بخواهند یکدیگر را شکست دهند و به هیچ‌وجه هم تحمل شکست خوردن از رقیب را نداشته باشند. در نتیجه امکانات همه‌ی آن‌ها در یک سطح باقی می‌ماند.
• فایده‌ی دیگر رقابت سوپرمارکت ها با یک‌دیگر این است که مجبور می‌شوند هر روز خودشان را پیشرفت بدهند و خلاقیت‌های جدیدی در کارشان ایجاد کنند. این پیشرفت‌ها و خلاقیت‌ها اغلب به نفع مشتری است.
با این حساب، اصلاً فرقی ندارد چه سوپرمارکت اینترنتی‌ را انتخاب کنید. از هرکدام که خرید کنید تقریباً همان مزایا و امکانات در اختیارتان قرار خواهد گرفت. پس شاید سوال اصلی انسان مدرن سوال اشتباهی باشد.
انسان مدرن: «از کجا بخریم؟»
انسان فوق مدرن: «فقط بخر.»
پس این مقاله به چه درد می‌خورد؟
حتماً از خودتان می‌پرسید اگر فرقی ندارد از کجا بخرم، پس دیگر چرا باید بدانم 16 سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران سال 98 کدام‌اند؟
سوال بی‌نظیری است. از آن سوال‌هایی که وقتی سر کلاس کت‌وکلفت‌ترین استاد دانشگاه می‌پرسیدیم، بلند می‌شد و برایمان دست می‌زند.
درست است که فرقی ندارد از کجا خرید کنیم. اما منظور من این نیست که از هرکس و ناکس می‌شود خرید و خوب و مطمئنی انجام داد. نه! در سرتاسر اینترنت کلی سوپرمارکت اینترنتی بی‌کیفیت و به درد نخور وجود دارد که خرید از آن‌ها مساوی با آتش زدن پول است.

معرفی 16 سوپرمارکت اینترنتی برتر سال

معرفی 16 سوپرمارکت اینترنتی برتر سال

حالا من می‌خواهم در این مقاله، یکی‌یکی به بررسی معروف‌ترین و بهترین سوپرمارکت‌ اینترنتی بپردازم که شما با خرید اینترنتی از آن‌ها می‌توانید مطمئن باشید ضرری متحمل نخواهید شد.
البته امکان ضرر دیدن همیشه وجود دارد. ولی امیدوارم طبق این اطلاعات طوری انتخاب کنید که اگر هم ضرری متوجهتان شد، کم‌ترین میزان ضرر باشد. در ادامه مطلب اینفوگرافی مربوط به 16 سوپر مارکت اینترنتی برتر سال 98  برای شما قرار داده شده است.

معرفی 16 سوپرمارکت اینترنتی برتر ایران سال 98

 

1. سوپرمارکت اینترنتی دیجی کالا

نظرتان چیست که از معرفی این یکی بگذریم؟ دیجی کالا احتمالا معروف‌ترین و مطرح‌ترین سایت ایرانی در حوزه‌ی فروشگاه اینترنتی است. برای همین احتمالاً هرچیزی که بگویم تکراری از آب در خواهد آمد.
اما قضیه فقط همین نیست. اشتباه نکنید، بخش سوپرمارکت آنلاین سایت دیجی‌کالا همین تازگی‌ها راه‌اندازی شده است. بله بخش سوپرمارکت این سایت یک قسمت مجزا و تقریباً مستقل از کل سایت را تشکیل می‌دهد. با این‌که بخش سوپرمارکت فعلاً در همان سایت دیجی‌کالا است و در دسته‌بندی‌های اصلی سایت می‌توانید آن را پیدا کنید.
طبق ادعای خود دیجی‌کالا در سوپرمارکت اینترنتی اش ۱۰۰۰۰ هزار جنس مختلف، از خشکبار، تا مواد پروتئنی و دفتر و خودکار قرار دارد. همه‌ی این اجناس در شهر تهران کم‌تر از سه ساعت به دست مشتری می‌رسند.
گفته‌ها و ادعاها تا این‌جا قابل قبول است. ۱۰۰۰۰ جنس واقعاً عدد قابل قبولی است. از این گذشته با احتساب ترافیک و خستگی راه و... برای رسیدن به یک مرکز خرید شهری، و برگشت به خانه ۳ ساعت هم زمان معقولی به نظر می‌رسد.
بقیه‌ی امکانات این فروشگاه نیز، همان فاکتورهای آشنای خرید اینترنتی از دیجی‌کالا است. تخفیف برای اجناس خاص، عکس‌هایی با کیفیت از اجناس، شرح و توضیحات کامل، و امکانات مرتب سازی و دسته‌بندی پیشرفته‌ی محصولات.

دیجی کالا

 

2. سوپرمارکت اینترنتی Bamilo

دومین سوپرمارکت آنلاین بزرگ در ایران بعد از دیجی کالا بامیلو بود. این سایت در سال 2019 و توسط رامتین منزهیان تاسیس شد. بامیلو از شرکت های زیر مجموعه گروه اینترنتی ایران یا IIG - IRAN INTERNET GROUP است. از جمله پروژه های IIG می توان به اسنپ، اسنپ تریپ، زود فود، پین تا پین و اسکانو اشاره کرد. در ابتدای شروع کار بامیلو، تمرکز این وب سایت روی مد و لباس بود اما بعد ها به سمت وسایل الکترونیک تغییر مسیر داد.
در اواخر بهمن سال 97 اخبار مختلفی مبنی بر تعدیل نیرو بامیلو منتشر شد و در اسفند 97 با انتشار بیانیه ای این مطلب را تایید کرد. 10 درصد از نیروهای بامیلو به اسنپ منتقل شدند و به فعالیت سایر کارمندان خاتمه داده شد. در حال حاضر با کلیک روی دامنه وب سایت بامیلو کاربران به سایت snapp.market هدایت می شوند.

بامیلو سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران

3. سوپرمارکت اینترنتی اُکالا

اُکالا نسبت به دیجی کالا سوپرمارکت اینترنتی با سابقه‌تری است. آن‌ها دوسال قبل یعنی در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده‌اند. این سوپرمارکت اینترنتی متعلق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش است.
در وصف اُکالا نمی‌توان چیز منحصر به فردی گفت، این سوپرمارکت اینترنتی هم همواره برای کالاهای گوناگونش تخفیف‌ می‌گذارد، و از گستره‌ی اجناس فروشگاهی بسیار بالایی برخوردار است. البته تحویل کالا به دست سوپرمارکت اُکالا در منزل شما، کمی زودتر انجام می‌شود. این مسئله هم امری است طبیعی چراکه این سوپرمارکت آنلاین طی این دو سال تجربه‌ی بیشتری کسب کرده است.
شاید تنها مزیتی که در مورد سوپرمارکت اُکالا جلب توجه کند و آن را به ندرت در دیگر سوپرمارکت‌ها پیدا کنیم پشتیبانی آن است. بخش پشتیبانی و فروش سوپرمارکت آنلاین اُکالا هر سوال یا مشکلی هنگام خرید اینترنتی یا پس از آن برای مشتریان حل می‌کند.
البته اُکالا معایبی هم دارد. مثلاً این‌که فقط مخصوص تهران نشین‌هاست. شما در هیچ شهر دیگری نمی‌توانید از امکانات این فروشگاه اینترنتی برخوردار شوید.

اُکالا سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران

4. سوپرمارکت اینترنتی هایپرکا

هایپرکا یک استارتاپ در حال رشد است. اجناسی که می‌توانید در سوپرمارکت آنلاین هایپرکا پیدا کنید شاید نسبت به رقبا محدود و کم‌تر به نظر برسند. اما نگران نباشید هایپرکا هم ترفندهای خودش برای بردن دل شما را دارد.
مثلاً این‌که تحویل جنس از هایپرکا در منزل به شدت سریع انجام می‌گیرد. دلیل آن‌ هم این است که سیستم کاری هایپرکا به این صورت است که با سوپرمارکت‌های مختلف در سراسر شهر همکاری می‌کند تا محصول سفارشی شما از نزدیک‌ترین فروشگاه نسبت به محل زندگی‌تان برای‌تان ارسال شود.
با این شیوه زمان تحویل خرید اینترنتی در منزل بسیار کاهش پیدا می‌کند.
حالا یک خبر خوب و یک خبر بد راجع‌به سوپرمارکت آنلاین هایپرکا. و اول خبر بد. متأسفانه هایپرکا نیز در حال حاضر فعالیت‌های خود را تنها به تهران محدود کرده است. اما خبر خوب این‌که خرید بالای ۲۰۰۰۰ تومان از این سوپرمارکت اینترنتی همراه با ارسال رایگان است.

5. سوپرمارکت اینترنتی فن آسان

این سوپرمارکت اینترنتی از سال ۱۳۹۵ مشغول فعالیت است. یک جورهایی می‌شود به این سوپرمارکت آنلاین لقب ریش سفید داد.
در سوپرمارکت اینترنتی فن آسان شما با تخفیف‌های همیشگی برای محصولات ضروری خانگی مانند مواد غذایی پروتئینی و سبزیجات مواجه‌اید. شاید بهترین سوپرمارکت اینترنتی برای خرید مواد غذایی هم همین سوپرمارکت باشد.
چراکه قیمت‌ها در این سوپرمارکت نسبتاً مقرون به صرفه‌ترند. و دلیل آن نیز این است که این سوپرمارکت با خرید مسقیم از تولید کننده‌ها قیمت اجناس خود را همواره پایین و با تخفیف نگه می‌دارد.

فن آسان سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران

6. سوپرمارکت اینترنتی بیار

شاید یکی از جالب‌ترین سوپرمارکت های اینترنتی در ایران همین سوپرمارکت باشد. چرا؟ چون این سوپرمارکت اینترنتی بدون هیچ‌گونه تبلیغات محیطی یا آنلاین، هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین سوپرماکت اینترنتی‌ های ایرانی است.
ایده‌ی اینترنتی بیار این بود که با مشارکت در فروش به سود برسد. همین باعث شد سایت آن‌ها خرده خرده توسط سوپرمارکت‌هایی که با این سایت مشارکت در فروش می‌کردند به مشتری‌ها معرفی شود.
یعنی یک تبلیغات رایگان دهان به دهان و موثر. چون همه‌ی ما حرف کسی که ۱۰ سال است در سر کوچه سوپرمارکت دارد را بهتر از حرف پژمان جمشیدی در قاب تلویزیون که ترغیب‌مان می‌کند فلان محصول را بخریم قبول می‌کنیم.
خلاصه این‌که این روش آن‌قدر موثر بوده که سوپرمارکت اینترنتی، اینترنتی بیار در حال حاضر از پرفروش‌ترین سوپرمارکت‌های ایران است. آن‌ها آن‌قدر موفق بوده‌اند که حوزه‌ی فعالیت خودشان را گسترش داده و برای بیش از یک شهر سفارش ارسال می‌کنند. یعنی شهرهای تهران، مشهد و خرم‌آباد.

بیار سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران

7. سوپرمارکت اینترنتی تزول

تزول یک کلمه ترکی به معنی زود باش، یا بدو است. حالا جالب‌ترین نکته در مورد سوپرمارکت آنلاین تزول چیست؟ آن‌ها ادعا می‌کنند که در کم‌تر از ۴۵ دقیقه سفارش شما را می‌اندازند پشت در خانه‌تان و همین‌طور که شما در حال شمردن پول‌های‌تان هستید تا سفارش‌ها را حساب کنید آن‌ها پول‌ها را از توی دست‌تان می‌قاپند و گاز می‌دهند تا برسند به سفارش بعدی‌شان.
اما جدا از شوخی، تزول واقعاً سوپرمارکت قابل توجهی در میان تمام رقبایش است. اسم این سوپرمارکت بی‌خود و بی‌جهت یک کلمه ترکی نیست. آن‌ها برای اولین بار فعالیت خودشان را در تبریز شروع کردند، اما آن‌قدر سریع رشد کردند که سرویس‌های سوپرمارکت آنلاین خودشان را در تهران هم راه‌اندازی کردند.
تزول هم از پشتیبانی مشتریان قوی برخوردار است. آن‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹ شب منتظر می‌نشینند تا ببیند شما چه مشکل و سوالی دارید و سریع حلش کنند.

 تزول-سوپر مارکت اینترنتی برتر

8. سوپرمارکت اینترنتی میهن هایپر

میهن هایپر سوپرمارکت اینترنتی تازه تأسیسی است. اما جالب است بدانید که خدمات این فروشگاه اینترنتی شبانه روزی است. چیزی که در اکثر سوپرمارکت‌های آنلاین شاهد آن نیستیم. البته این سرویس هنوز همگانی نشده و فقط در مناطق خاصی با شرایط خاص در حال اجرا است.
سوپرمارکت آنلاین میهن هایپر هنوز اول راه است اما این موضوع باعث نمی‌شود آن را در لیست بهترین سوپرمارکت آنلاین های حال حاضر قرار ندهیم. این سوپرمارکت از یک اپلیکیشن موبایل نیز برخوردار است که کار با آن و سفارش آنلاین را بسیار ساده می‌کند.
میهن هایپر در حال حاضر تنها در شهر تهران مشغول به فعالیت است.

9. سوپرمارکت اینترنتی هایپر باز

فکر کنم اگر اصفهانی باشید با خواندن نام هایپرباز خوشحال شده باشید. هایپرباز در حال حاضر بهترین و اولین سوپرمارکت آنلاین اصفهان است. این سوپرمارکت آنلاین تمام مناطق شهر اصفهان را پوشش می‌دهد اما در حومه‌ی آن یا شهرهای دیگر فعلاً خبری از فعالیت آن نیست.
هایپرباز یک مزیت منحصربه‌فرد خودش دارد. این سوپرمارکت در ازای هر ۱۰ هزار تومان که خرید کنید به شما ۱ امتیاز می‌دهید. هر امتیاز در هایپرباز ۱۰۰۰ تومان ارزش دارد.
سرعت تحویل این سوپرمارکت نیز بسیار سریع است و می‌توانید بین بیش از ۸۰۰۰ محصول متنوع اقدام به خرید کنید.

10. سوپرمارکت اینترنتی رادیکالا

با این‌که سوپرمارکت اینترنتی رادیکالا از سال ۹۶ مشغول به فعالیت است و خوب هم کار کرده، اما به میزان کافی دیده نشده است. این سوپرمارکت به جای تبلیغات گسترده و جذب مشتری با میزان بالا، تمرکز خود را روی وفادارسازی مشتری‌هایش گذاشته است.
آن‌ها بهترین اجناس را با بهترین خدمات ممکن در شهر تهران به مشتریان خود ارائه می‌دهند. البته نمی‌توان آن‌ها را برای انتخاب این سیاست فروش سرزنش کرد. ولی با توجه با کیفیت و چند و چون فعالیت رادیکالا کاملاً می‌توان انتظار داشت که این سوپرمارکت در آینده به رشد بیشتری دست یابد.
اما در حال حاضر نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید اینترنتی از سوپرمارکت آنلاین است.

رادیکالا سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران

11. سوپرمارکت اینترنتی آسان خرید

آسان خرید نیز یک سوپرمارکت آنلاین تازه تأسیس است. حوزه‌ی فعالیت‌های این سوپرمارکت به شهر کرج محدود است. و این خبر خوبی برای ساکنین کرج محسوب می‌شود.
اگرچه این سوپرمارکت آنلاین هنوز به خوبی میان مردم کرج جا نیفتاده و شناخته نشده است. اما یکی از گزینه‌های خوب برای خرید اینترنتی است.
این سوپرمارکت نیز مانند اکثر رقبایش از امکاناتی همچون تخفیف روی کالاهای مختلف و سفارش رایگان بیش از یک محدوده قیمت برخوردار است.

12. سوپرمارکت اینترنتی اسنپ مارکت

اسنپ مارکت فرزند اسنپ به عنوان بزرگ‌ترین سرویس حمل و نقل آنلاین کشور، و هایپراستار است. اسنپ مارکت به نوعی زیرمجموعه‌ی خانواده‌ی بزرگ اسنپ نیز محسوب می‌شود.
اسنپ مارکت از حدود یک سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرده است و با تجربه‌ی خوبی که از فعالیت در سرویس‌های حمل و نقل آنلاین داشته توانسته یک سوپرمارکت آنلاین قوی را پدید آورد.
این سوپرمارکت اینترنتی نیز از تخفیف و امکانات ویژه‌ی دیگر برای کاربران برخوردار است. همچنین یک اپلیکشین با محیط کاربری بسیار کاربردی و زیبا تکمیل کننده‌ی این سوپرمارکت آنلاین است.
البته این سوپرمارکت اینترنتی نیز مانند دیگر سوپرمارکت‌های حال حاضر فقط در شهر تهران سرویس دهی می‌کند.

13. سوپرمارکت اینترنتی روکولند

می توان وب سایت روکولند را قدیمی ترین سوپر مارکت ایرانی دانست. تبلیغات گسترده این وب سایت، تنوع بالای محصولات، موجود بودن اکثر محصولات و داشتن دسته بندی جذاب هر فردی را به خرید محصولات این وب سایت ترغیب می کند.
این وب سایت دارای رتبه الکسای ۱۰۴۴ ایران می باشد. کاربران به راحتی می توانند با گوشی موبایل خود نیز وارد این وب سایت شوند و سفارشات خود را ثبت کنند. این فروشگاه دارای چندین خودروی تحویل سفارش دارد که روزانه بیش از 300 سفارش را ارسال می کند.

14. سوپرمارکت اینترنتی شهروند

سوپرمارکت آنلاین شهروند یکی دیگر از سوپرمارکت های موفق ایران می باشد که دارای رتبه الکسا 957 ایران است. این وب سایت برای برند شدن هزینه های تبلیغاتی زیادی را پراخت کرده است. سوپرمارکت آنلاین شهروند در مناطق تهران دارای شعبه فیزیکی نیز می باشد. این فروشگاه در جهت رفاه حال کاربران و کم شدن سفر های درون شهری که به منظور خرید کالا صورت می گیرد در سال 1390 شروع به فعالیت نمود.
وجه تمایز این فروشگاه که موجب شد سرآمد تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی شود، خدمت رسانی سریع و ارائه کالای متنوع می باشد. در سال 1394 شهروند اقدام به تقویت زیر ساخت های وب سایت خود نمود. از جمله این اقدام ها می توان به طراحی سایت جدید و پیاده سازی اپلیکیشن موبایل اشاره کرد. وبلاگ آموزشی، امکان بازگرداندن کالا، نمایش کالا های موجود و تخفیف های شهروندی از دیگر خدمات منحصر بفرد شهروند می باشد.

شهروند سوپر مارکت اینترنتی برتر ایران

15. سوپرمارکت اینترنتی بسکتیک

سوپرمارکت آنلاین بسکتیک می تواند طیف وسیعی از نیاز های روزمره شما را برآورده کند. بیش از ۵۰۰۰ کالا در این وب سایت به فروش می رسد. کالا های ارائه شده در این فروشگاه اینترنتی از برترین و با کیفیت ترین برند های موجود در بازار می باشد. خرید از بسکتیک می تواند تجربه متفاوتی از خرید آنلاین را برای شما رقم بزند. با سفارش محصولات مورد نظر خود در تمام روز های هفته و از ساعت 8 صبح تا 22 شب، در کمتر از 2 ساعت کالای خود را تحویل بگیرید. از جمله خدمات منحصر بفرد بسکتیک ضمانت اصالت کالا، امکان پرداخت در محل محصولات، اپلیکیشن اندرویدی و آیفون می باشد.

16. سوپرمارکت اینترنتی فینال

سوپرمارکت آنلاین فینال یکی از وب سایت هایی است که با ورود به این وب سایت حس خوبی به کاربران منتقل می شود. فینال دارای طیف گسترده ای از محصولات می باشد و مطمئنا با ورود به این وب سایت دست خالی بیرون نخواهید رفت.

تا اینجا شما را با 16 سوپرمارکت اینترنتی موفق ایرانی آشنا کردیم. با پونه مدیا فعال در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی همراه باشید تا چند سوپر مارکت موفق و فعال در خارج از کشور را نیز بررسی کنیم.

در دنیای امروز سوپر مارکت های اینترنتی قسمت بزرگی از مشغله و درگیری ما برای خرید اجناس مختلف و مراجعه به فروشگاه ها را کمتر کرده است. فروشگاه های اینترنتی زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که علاوه بر قیمت مناسب، پیک و ارسال رایگان دارند. شما می توانید تنها با یک کلیک مواد غذایی و لوازم خانگی مورد نیاز خود را بخرید و آنها را در زمان و مکان دلخواهتان تحویل بگیرید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟

در ادامه به معرفی 18 سوپر مارکت اینترنتی موفق سال در بین سوپر مارکت های آنلاین دنیا اشاره می کنیم. ممکن است خیلی زود فروشگاه های آنلاین مواد غذایی گوی سبقت را از فروشگاه های سنتی بربایند. طبق نظرسنجی اخیر که توسط موسسه بازاریابی مواد غذایی(FMI) و نیلسن صورت گرفته است، طی سه ماه اخیر 49 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی بسته های کالاهای مصرفی آنلاین را خریداری کرده اند. این ارقام تنها در کمتر از یک سال با 23% مصرف کننده که در سال 2016 از فروشگاه های آنلاین مواد غذایی خرید کردند، به دو برابر افزایش یافت. این امر در کشور خودمان نیز به خوبی قابل مشاهده است و روند رو به رشد آن بر هیچکس پوشیده نست.

فهرستی از فروشگاه های مواد غذایی آنلاین دنیا
در ادامه، فهرستی از فروشگاه های مواد غذایی آنلاین دنیا را معرفی خواهیم کرد:

1. سوپرمارکت اینترنتی Riverford 

این فروشگاه در سال 1987 شکل گرفت، سوپرمارکت آنلاین Riverford تنها عهده دار فروش سبزیجات ارگانیک می باشد، اما در نظر دارد اقدام به فروش غذاهای فاسد نشدنی کند. شعبه مرکزی این فروشگاه در باکفستلی، بخش دوون انگلستان می باشد. این شرکت خدمات تاثیرگذار خود را به مشتریان با ارسال به موقع و عرضه سبزیجات با کیفیت ادامه داد. علاوه بر این، وبسایتشان فرایند سفارش آسان، سریع و مناسب را به مشتری عرضه می دارد. هر هفته Riverford حدود 50000 سفارش آنلاین دریافت می کند.

2. سوپرمارکت اینترنتی Grocery Gateway

این یک تجارت خانوادگی است که به بزرگترین فروشگاه آنلاین در کانادا تبدیل شده است. برادران لانگو علاقه وافری به توسعه خدمات و محصولات بیشتر برای مشتریان خود در سوپرمارکت آنلاین Grocery Gateway دارند. آنها فهرست فوق العاده ای از غذاهای تازه پخته شده، گوشت تازه، غذاهای دریایی و خوار و بار را در وبسایتشان برای مشتریان عرضه می دارند. به محض اینکه مشتری سفارشی بدهد، آنها سفارش را به محل مورد نظر می رسانند. علاوه بر این آنها منبع قابل اعتمادی از غذاهای ارگانیک دارند که از ترمینال غذایی آنتاریو می باشد.

سوپرمارکت آنلاین Grocery Gateway 

3. سوپرمارکت اینترنتی Thrifty Foods

این یک فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی است که در بریتانیا، کلمبیا و کانادا واقع شده است. سوپرمارکت آنلاین Thrifty Foods ابتدا کار خود را در جزیره ونکوور در سال 2004 به عنوان یک فروشگاه مواد غذایی آنلاین آغاز کرد. مشتریان این فروشگاه می توانند محصولات تازه دست چین شده را خریداری کنند. آنها خود را در برابر جامعه مسئول می دانند، بنابراین مواد غذایی با کیفیت را به مشتریان عرضه می دارند. این فروشگاه در کانادا رتبه بهترین فروشگاه را به خود اختصاص داده است. ارسال سریع، و ارائه خدمات خوب به مشتریان متمایز کننده این فروشگاه از سایر فروشگاه ها می باشد.

4. سوپرمارکت اینترنتی Sainsbury’s online

سوپرمارکت آنلاین Sainsbury’s online دومین فروشگاه زنجیره ای بزرگ واقع در انگلستان می باشد. Sainsbury’s online در سال 1995 تاسیس شد. این فروشگاه 1415 شعبه در سراسر بریتانیای کبیر دارد. وب سایت آنلاین این فروشگاه " Sainsbury’s Online " نام دارد. مشتریان Sainsbury’s Online می توانند به صورت آنلاین مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و موارد بیشتری را خریداری کنند. آنها حق انتخاب گسترده تری در خرید محصولات خشکبار دارند. محصولات دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند. Sainsbury online عهده دار ارسال محصولات با کیفیت و تازه می باشد. Sainsbury’s online به عرضه محصولات جدید ادامه می دهد تا بتواند در انتخاب کالاها تنوعی را برای مشتری به وجود آورد.

5. سوپرمارکت اینترنتی Instacart

Instacart یک شرکت آمریکایی می باشد که خدمات ارسال مواد غذایی را انجام می دهد. این شرکت تجارت خود را به تورنتو و ونکوور گسترش داده است. تنها چیزی که مشتری به آن نیاز دارد برنامه ی Instacart می باشد که به واسطه آن می توان کالاهای مورد نیاز را انتخاب کرد. آنها همچنین با سایر شرکت های تجاری از جمله Costco Wholesalers و  Targetهمکاری می کنند. مواد غذایی درست همان روزی که سفارش داده شده اند در کمتر از 2 ساعت پس از سفارش، به دست مشتری می رسد.

 سوپرمارکت آنلاین Instacart

6. سوپرمارکت اینترنتی LeShop.ch

حدود دو دهه است که LeShop.ch بر صنعت تجارت الکترونیک سوئیس چیره شده است. این فروشگاه دارای سهام بازار 59 درصدی می باشد. LeShop.ch از تکنولوژی سطح بالایی استفاده می کند که موجب بهبود در خدمات تحویل کالا به مشتری شده است. سوپرمارکت آنلاین LeShop.ch از نرم افزاری استفاده می کند که RELEX نام دارد که وظایف روزمره را به صورت خودکار انجام می دهد. بنابراین از حجم کار کارکنان این فروشگاه کاسته می شود. Lecho.ch مواد غذایی تازه با کیفیت را به مشتریان عرضه می دارد. در سال 2017، Lecho.ch خدمات دریافت در ماشین را به شرکای خود معرفی کرد که بوسیله ولوو و در اداره پست سوئیس مشتریان می توانند سفارش خود را در صندوق عقب ولووهای خود دریافت کنند.

7. سوپرمارکت آنلاین Coles Online

سوپرمارکت آنلاین Coles Online یک وب سایت خرده فروشی آنلاین می باشد. این یک شرکت تابع متعلق به سوپر مارکت Coles می باشد که در کشور استرالیا تاسیس شده است. Coles Online در حوزه گسترده ای در زمینه عرضه محصولات مشغول به فعالیت می باشد. مشتریان نیازمند این هستند که به وبسایت مراجعه کرده و محصول مورد نیازشان را انتخاب و تایید کنند تا سفارشاتشان درست به میز آشپزخانه شان برسد.

8. سوپرمارکت اینترنتی Winder Farms

سوپرمارکت آنلاین Winder Farms یک تجارت خانوادگی آمریکایی و یک فروشگاه آنلاین مواد غذایی می باشد. Winder Farms یکی از شرکت های قدیمی محسوب می شود که در سال 1843 تاسیس شد. این فروشگاه بیش از 300 محصول از جمله لبنیات، گوشت، اسنک، نوشیدنی، غذاهای آماده و نان را به مشتری عرضه می کند. Winder Farms طی این سال ها به رشد و توسعه اش ادامه داده است. در گذشته ارسال محصول به مشتری تنها در ایالت یوتا صورت می گرفت. اما امروزه این ارسال ها به ایالات لاس وگاس، نوادا، شهرستان اورنج و کالیفرنیا صورت می گیرد. Winder Farms با تحویل محصولات درب منزل موجب کاهش مراجعات روزانه به فروشگاه مواد غذایی می شود که این امر به صرفه جویی در وقت به مشتریان کمک حائز اهمیتی می کند. Winder Farms از میزان رضایت 100% مشتری اطمینان حاصل می کند زیرا به مشتریان خود اهمیت بسیار زیادی می دهد. Winder Farms دارای محصولات با کیفیت و غذای تازه می باشد.

 سوپرمارکت آنلاین Winder Farms

9. سوپرمارکت اینترنتی My Cloud Grocer

شش سال پیش یهودا ورنیک و دن داش وسکی این شرکت را تاسیس کردند. آنها با چندین فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی همکاری کردند تا بتوانند فروشگاه آنلاین خود را به این سطح برسانند. سوپر مارکت ها و فروشگاه های کوچک تر می توانند محصولات خود را در وبسایت My Cloud Grocer به نمایش بگذارند تا خرید را برای مشتریان آسان تر کنند. مشتریان می توانند قیمت ها و کیفیت محصولات در فروشگاه های دیگر را با هم مقایسه کرده و بهترین آنها را انتخاب کنند. برخی از شعبه های فروشگاه My Cloud Grocer با فروشگاه های Rockland ،Market Place ،SuperStop Western Kosher،Grand ،Essex Market و Breadberry همکاری می کنند. در این میان حق انتخاب با مشتریانی است که بخواهند به فروشگاه بروند و کالاهای مورد نیازشان را انتخاب کنند یا اینکه کالاهای مورد نیازشان را درب منزل تحویل بگیرند. خدمات تحویل My Cloud Grocer منحصر به فرد می باشد. دفاتر اصلی My Cloud Grocer در بوروکلین، نیویورک سیتی و نیویورک واقع شده است.

10. سوپرمارکت اینترنتی AmazonFresh

آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه های خرده فروشی آنلاین در دنیا می باشد. سوپرمارکت آنلاین AmazonFresh یکی از شرکت های زیر مجموعه آمازون به شمار می رود که در رتبه دوم در تجارت الکترونیک فروش مواد غذایی را دارا می باشد. AmazonFresh در چندین ایالت در آمریکا، لندن، برلین، هامبورگ، مونیخ و توکیو فعالیت می کند. آنها محصولاتشان را از بهترین کارپردازانی تامین می کنند که وسایل نقلیه سریعی دارند، به همین جهت می توانند از تحویل سریع محصولات اطمینان حاصل کنند. همچنین این شرکت غذاهای فاسد نشدنی که به صورت قوطی، جعبه ای یا کنسروی بسته بندی شده اند را عرضه می کند. AmazonFresh سعی در عرضه محصولات با کیفیت با استانداردهای بالا و خدمات تحویل مناسب دارد. همچنین با ایجاد درگاه های پرداخت مطمئن، از مواجهه با مشکلات جدی در زمینه تجارت الکترونیک جلوگیری کرده است.

سوپرمارکت آنلاین AmazonFresh

11. سوپرمارکت اینترنتی Ocado

در سال 2000، جاناتان فیمن، جیسون گیسینگ، و تیم استنیر این فروشگاه را در انگلستان تاسیس کردند. در واقع شعبه های این فروشگاه در جنوب شرقی و شمال غربی انگلستان، ولز شمالی، سواحل جنوبی انگلستان، یوشکیر، جنوب غربی انگلستان و جنوب ولز قرار دارد. برخلاف سایر فروشگاه های آنلاین، تحویل محصولات فروشگاه Ocado از انبارهای فروشگاه صورت می گیرد. میوه جات، سبزیجات، گوشت، محصولات لبنی، غذاهای ارگانیک و نوشیدنی ها در جعبه های مخصوص ارسال قرار می گیرند تا به دست مشتری برسند. آنها از آخرین تکنولوژی های یک برنامه برای Amazon Alexa استفاده می کنند و با کمک صدا و دریافت دستورات صوتی به مشتری این اجازه را می دهند که محصولی را به سبد خرید بیافزاید. علاوه براین، سوپرمارکت آنلاین Ocado ارائه خدمات خوب به مشتری را در اولویت قرار می دهد؛ آنها با مشتریان خود مانند اعضای خانواده شان رفتار می کنند تا از عرضه خدمات با کیفیت به مشتری اطمینان حاصل کنند.

12. سوپرمارکت اینترنتی Woolworths Supermarket Online

این فروشگاه زیرمجموعه ای از شرکت Woolworths می باشد. در کنار سوپرمارکت های Coles، سوپرمارکت آنلاین Woolworth نیز بر بازار استرالیا چیره شد. آنها از سال 1924 تجارت خود را آغاز کردند. در این فروشگاه می توان مجلات، دی وی دی ها، لوازم خانگی، محصولات بهداشتی و زیبایی، لوازم حیوانات خانگی و کودک، لوازم التحریر و مواد غذایی را یافت. آرم مواد غذایی آنها "مواد غذایی تازه مردم استرالیا" می باشد. این شعار برای جلب اعتماد مشتری برای عرضه مواد غذایی تازه با کیفیت می باشد. دستیابی به وب سایت این فروشگاه کار آسانی است بنابراین مشتریان می توانند خرید فوق العاده ای را تجربه کنند. تحویل محصولات غذایی Woolworths Supermarket Online در همان روز و روز بعد صورت می گیرد که کار را برای مشتریان راحت می کند.

13. سوپرمارکت اینترنتی Peapod

Peapod در زمینه خدمات تحویل آنلاین در جایگاه ویژه ای قرار دارد. این فروشگاه در 24 بازار شهری در ایالات متحده فعالیت می کند. فروشگاه Peapod غذاهای سالم و تازه را به مشتریان خود عرضه می کند. حدود 30 سال از تاسیس این فروشگاه می گذرد اما تکنولوژی در آن به روز رسانی شده که این امر موجب بهبود ارائه خدمات می شود. دفتر مرکزی Peapod در شیکاگو قرار دارد که محصولات را از آن جا عرضه می کنند. محصولات این شرکت به واسطه شرکت آهولد تامین می شود. اپلیکیشن گوشی همراه این فروشگاه، عملیات انتخاب محصول و سفارش را برای مشتریان آسان تر می کند. Peapod وسایل نقلیه ای دارند که با آن تحویل محصولات را به خوبی انجام می دهند. 

14. سوپرمارکت اینترنتی Safeway Inc

از سال 1915 فروشگاه Safeway Inc با مواد غذایی با کیفیت آماده خدمات رسانی به شهروندان مرکزی و غربی ایالات متحده آمریکا بوده است. این فروشگاه با بیش از 1308 شعبه در ایالات متحده آمریکا، ساحل شرقی منطقه میانه، اقیانوس اطلس و... به فعالیت خود می پردازد و فروشگاه آنلاینش را مدیریت می کند. به غیر از مواد غذایی، فروشگاه Safeway گوشت، غذاهای پخته شده، نوشیدنی ها و لوازم فاسد نشدنی نیز عرضه می کند. فروشگاه آنلاین Safeway Inc تنها مواد غذایی 6 ایالت و منطقه کلمبیا را پوشش می دهد. آنها انتخاب گسترده ای برای مواد غذایی و غذا را برای مشتری فراهم آورده اند تا مشتری بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. خدمات عرضه محصولاتشان فوق العاده است و ارتباط بسیار خوبی با مشتری برقرار می کنند. به همین دلیل است که آنها توانسته اند به مدت طولانی در این جایگاه قرار بگیرند و فروشگاهشان را گسترش دهند.

15. سوپرمارکت اینترنتی British Corner Shop

سوپرمارکت آنلاین British Corner Shop یک فروشگاه آنلاین مواد غذایی برای مهاجران انگلیسی در سراسر دنیا به شمار می رود. تحویل محصولات این فروشگاه به هر جای دنیا صورت می گیرد. این فروشگاه که برنده جایزه هایی نیز شده است، در سال 1999 آغاز به کار کرد. سوپرمارکت آنلاین British Corner Shop همه ساله در ایجاد پایگاه برای مشتری هایش گسترش یافته است. آنها کالاهای تحویلی را بیمه کرده تا بتوانند اعتماد مشتری به فروشگاه را بالا ببرند. هدف این فروشگاه فراهم کردن بهترین غذاها و مواد غذایی برای افرادی است که عاشق غذا هستند. 100% تمرکز این فروشگاه به رضایت مشتری از آنهاست تا سودآوری. آنها ارتباط بسیار خوبی با مشتریان خود برقرار می کنند و به آنها این اجازه را می دهند که کالاهایی که فروشگاه عرضه نمی کند را پیشنهاد دهند. قیمت های آنها مصرف کننده را خشنود می سازد بنابراین آنها قادر به خرید بیشتر کالاهای مورد علاقه شان می باشند.

16. سوپرمارکت اینترنتی Walmart

سوپرمارکت آنلاین Walmart یک فروشگاه زنجیره ای از هایپر مارکت ها، فروشگاه های بزرگ تخفیفی و مواد غذایی می باشد. خانواده والتن آن را اداره می کنند و به لحاظ درآمد بزرگترین فروشگاه در دنیا محسوب می شود. از سال 2016 Walmart بزرگترین فروشگاه خرده فروشی مواد غذایی بوده است. Walmart سفارشات و خرید ها را برای مشتریان به صورت آنلاین انجام می دهد. تنها کاری که مشتریان می بایست انجام دهند این است که محصولات مورد نیازشان را به صورت رایگان انتخاب کنند. Walmart با عرضه مواد غذایی تازه با کیفیت این اجازه را به مشتریان خود می دهد که در پرداخت پول صرفه جویی کنند و زندگی سالم تری داشته باشند. آنها کار خرید مواد غذایی را برای مشتریان خود آسان می کنند. مواد غذایی و به ویژه بسته های غذاییشان از برندهای معروفی و معتبری می باشند. آنها می دانند که مشتری تا چه حد در موفقیت آنها نقش بسزایی دارد به همین دلیل Safeway Inc خدمات درجه یک را به مشتریان ارائه می دهند. همچنین سوپرمارکت آنلاین Walmart به گسترش ارتباط با مشتری ادامه می دهند تا بتوانند متوجه نیازهای مشتری شوند.

سوپرمارکت آنلاین Walmart

 

17. سوپرمارکت اینترنتی Farm Drop

سوپرمارکت آنلاین Farm Drop یک فروشگاه مواد غذایی آنلاین می باشد. Farm Drop محلی برای فروش محصولات کشاورزان و ماهیگیران محلی می باشد. این فروشگاه اینترنتی اپلیکیشنی دارد که با نصب آن بر روی گوشی های همراه مشتریان می توانند محصولات مورد نیازشان را انتخاب کنند و آنها را سفارش دهند. سوپرمارکت آنلاین Farm Drop خدمات خود را برای شهروندان لندن، بریستول و باث ارائه می دهد. Farm Drop در سال 2012 آغاز به کار کرد بنابراین کشاورزان و ماهیگیران می توانند بدون حضور واسطه ها پول بیشتری دریافت کنند. Farm Drop محصولات تازه فوق العاده ای را دارد که حاصل همان منطقه می باشد از این رو سود بیشتری به جامعه می بخشد. کارکنانشان بسیار دلسوز هستند و خدماتی در سطح جهانی به مشتریان خود ارائه می کنند.

18. سوپرمارکت اینترنتی ASDA

یک سوپر مارکت خرده فروش بریتانیایی است که فروش مواد غذایی، کالاهای عمومی و خدمات مالی را انجام می دهد. این فروشگاه در سال 1916 در یورکشیر تاسیس شد. تحقیقات نشان می دهد که 98% از مشتریان خریدهای خانگی انجام می دهند. مردم می توانند مواد غذایی مورد نیازشان را به صورت آنلاین از وبسایت ASDA خریداری کنند و آنها را در فروشگاه های ASDA نگهداری کنند. سوپرمارکت آنلاین ASDA منبع قابل اعتمادی برای مواد غذایی و غذاهای با کیفیت به شمار می رود. آنها قیمت های فوق العاده ای روی محصولاتشان گذاشته اند. در واقع محصولات قیمتی کمتر از ارزش واقعی شان با توجه به کیفیت بالایشان دارند. ASDA خریداران شخصی دارد که بهترین و تازه ترین محصولات را انتخاب می کنند. خدمات تحویل محصول آنها قطعا سر وقت صورت می گیرد زیرا هدف آنها جلب رضایت مشتری می باشد.

نتیجه گیری

اگرچه هنوز شال و کلاه کردن و راه افتادن در شهر به دنبال سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای و ویراژ دادن با چرخ دستی‌ میان قفسه‌ها و راه‌روهای خنک فروشگاه به شدت لذت بخش است. اما زمانه زمانه‌ی تغییر و تحولات اینترنتی است. شکی نیست که به زودی مردم کم‌تر گذرشان به سوپرمارکت‌های مرکز شهر می‌اُفتد و برای خرید سراغ اینترنت خواهند رفت.
هرچه‌قدر هم که کاربران سوپرمارکت‌ اینترنتی بیشتر شود امکانات و مزیت‌های آنان نیز بیشتر خواهد شد.
در حال حاضر اما سوپرمارکت‌ اینترنتی در ایران تنها یک گزینه است و نه یک انتخاب ضروری و در زندگی روزمره. پس شاید بتوانیم کمی و کاستی‌های این سوپرمارکت‌ها را نادید بگیریم و با خیال راحت مواد مورد نیاز برای شام‌ شب را در خانه سفارش دهیم.

اگر شما نیز سوپرمارکت آنلاین یا فروشگاه موادغذایی آنلاین موفقی در ایران می شناسید به ما معرفی کنید و تجربه های خود را در اختیار ما و دوستان خود قرار دهید تا در آینده بر اساس این نظرات بتوانیم فروشگاه های آنلاین داخلی را بهتر بشناسیم و باعث رونق فروش آنلاین شویم.

5 از 5
3 سال قبل
نظر
مرسی از مطلب تون اطلاعات خوبی به اشتراک گذاشتید و سایت های خوبی معرفی کردید . چند وقتی هم هست که یک سایت شروع کرده و کالاهای سوپری رو به صورت عمده با قیمت پایین میزاره
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
ممنون از مقاله بسیار عالیتون خوشحال هستم که میتونم در شهرم اصفهام از چنین خدماتی بهرمند باشم اونهم به بهترین شکل ممکن سوپرمارکت آنلاین هایپرباز فوق العاده قوی و رضایت بخش در اصفهان در حال فعالیت هست خواستم همونطور که شما در مقالتون ازشون نامبردید به عنوان کاربرشون بگم کارشون فوق العاده هست و پیشنهاد میکنم حتما اگر اصفهانی هستید از خدماتشون استفاده کنید بازهم ممنون از مقاله خوب شما
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
مقایسه عالی بود
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
میخواستم یه اعتراف کنم در مورد سوپر مارکت آنلاین من در تهران زندگی می کنم و دغدغه های خیلی زیادی دارم و به خاطر ترافیک سنگین که تو خیابون ها هست به صرفه نیست برای خرید محصولات تا فروشگاه بریم. من از سوپرمارکت آنلاین که خرید کردم در یک ساعت کاری محصول را بدست من رساند. عالی بود کارشون
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
متن جالبی بود، در عین زبان ساده و صمیمی، می توانستیم بر اسا اطلاعاتی که در اختیار ما می گذارد انتخاب کنیم از کدام سوپرمارکت اینترنتی ایرانی خرید کنیم.
مانا باشید
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند