با ما در ارتباط باشید: 0314566
افزایش ترافیک سایت

افزایش بازدید و ترافیک، هدف اصلی یک سایت است. بدون داشتن ترافیک کسب و کار شما محکوم به مرگ است چرا که ترافیک حجم زیادی کلیک و تبلیغات را به همراه می‌آورد. با افزایش ترافیک شما مطمئن خواهید شد که محصول شما توسط کاربران دیده شده است.

پیش از آنکه وارد بطن ماجرا شویم باید بدانیم که چند نوع ترافیک داریم.در این مقاله ابتدا تعریفی از انواع ترافیک خواهیم داشت و سپس به سراغ معرفی روش های افزایش ترافیک خواهیم رفت.

انواع ترافیک سایت 

Organic traffic یا ترافیک طبیعی به تعداد بازدید کنندگانی گفته می‌شود که بطور مستقیم از موتور جستجوی گوگل وارد سایت شما شده‌اند. این نوع ترافیک رایگان است. این افراد بدون تبلیغات (گوگل ادوردز) و با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، محتوای با کیفیت و سئو جذب سایت شما شده‌اند. ترافیک ارگانیک به نوعی سئوی کلاه سفید محسوب می‌شود و با ارزش ترین شکل ترافیک است!

Paid Traffic یا ترافیک پولی معمولا افراد را از طریق google Ads و Bing ads بصورت پرداخت به ازاء کلیک یا ppc وارد سایت شما میشوند. بعضی مواقع برای دیده شدن، شما باید تبلیغات بخرید. مردم با کلیک کردن روی بنرهای شما در هر کجا، چه موتورهای جستجو و یا وبلاگ‌های دیگر، به سایت شما روانه می‌شوند.

Referral traffic یا ترافیک ارجاعی که به ترافیکی گفته می‌شود که افراد از طریق سایت‌های دیگر وارد سایت شما می‌شوند بدون آنکه از طریق گوگل شما را سرچ کرده باشند. این نوع ترافیک یک مزیت دارد و آن دیده شدن توسط وبسایت‌های دیگر است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان جدید به سایت شما سرازیر شوند.

Social Traffic به معنای لینک دهی در شبکه‌های اجتماعی است. راه استفاده از آن هم بسیار ساده است. به یک شبکه بسنده نکنید، چند شبکه‌ی مجازی انتخاب کنید که دوستان زیادی در آن دارید و لینک وبسایت خود را در آن به اشتراک بگذارید. مثل، اینستاگرام، توییتر یا تلگرام. بدین صورت می‌توانید انتخاب کنید پستی که در اینستاگرام قرار می‌دهید بطور خودکار در فیسبوک یا توییتر هم بارگذاری شود.

روش های افزایش ترافیک سایت 

همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم روش هایی مثل تبلیغ در سایت های دیگر ، ساخت ویدئو، خبرنامه و غیره در افزایش ترافیک سایت شما موثر است. برای مثال، استفاده از خبرنامه را در نظر بگیرید. اگر سایت خود را مرتبا آپدیت می‌کنید، خبرنامه‌ای هم راه اندازی کنید و خبرهای به روز و جدید را برای کاربران خود ارسال کنید. همین کار ساده پس از مدتی کاربران را به مشارکت وادار میکند و باعث می‌شود روزانه به سایت شما سر بزنند. حال به روش‌هایی می‌پردازیم که قبلا از آن صحبت نکردیم.

نمودار گرافیکی افزایش ترافیک

استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای بالا بردن ترافیک سایت 

اگر ایده‌ای برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید ندارید و یا از کلمات کلیدی خاص و کم رقیب استفاده کرده‌اید و دیگر عقلتان به جایی نمی‌رسد که از چه کلمه کلیدی استفاده کنید، وقت آن رسیده که کلمات کلیدی طولانی را امتحان کنید. در واقع کلمات کلیدی طولانی از 3 کلمه یا بیشتر ساخته شده‌اند. کلمات کلیدی طولانی به این معنا هستند که شما در حین جستجوی یک کلمه آن را توصیف کنید اما توجه داشته باشید که بیش از حد طولانی ننویسید. مثلا اگر شما سعی داشتید با کلمه‌ی "سئو" ترافیک را به سایت خود وارد کنید و با موفقیت رو به رو نبودید حال بجای آن " آموزش سئو سایت " را هدف قرار دهید. کلید واژه‌های طولانی اکثر جستجوهای وب را شامل می‌شوند، پس اگر جزئی از تبلیغات پولی و سئوی شما نیستند بدانید که دارید فرصت بزرگی را از دست می‌دهید.

استفاده از روش پست مهمان برای افزایش ترافیک سایت 

پست های مهمان، نقطه قوت سایت شما هستند و برای دو منظور می‌توان از آن ها بهره برد. اول اینکه خودتان در وبلاگ‌های دیگر بصورت مهمان مطلب می‌گذارید و دوم افراد دیگر را دعوت کنید که در سایت شما مطلب‌ بگذارند. یقین داشته باشید که این نویسندگانِ مهمان لینک این پست ها را به اشتراک خواهند گذاشت و همین باعث سرازیر شدن مراجعین جدید به سایت شما می‌شود. فقط توجه داشته باشید که محتوای اسپم دار نگذارید چرا که گوگل برای چنین مطالبی را جریمه می‌کند.

 رابطه سئو داخلی با افزایش ترافیک سایت 

بگذارید اینطور بگوییم که هرچه سئو داخلی شما بهتر باشد، ترافیک سایت هم بیشتر می‌شود. سئو داخلی یعنی، تمام فعالیت‌هایی که شما درجهت ارتباط با مخاطب انجام می‌دهید. برای بهبود سئو دو حرکت کلیدی در دست دارید. اول مخاطبان خود را راضی نگاه دارید و دوم اینکه این رضایت را به گوگل نشان دهید. (البته گوگل با دیدن این که مخاطبان محتوای شما را می خوانند و چقدر زمان در صفحات وب سایت شما صرف می کنند به محبوبیت شما در بین کاربران پی خواهد برد.)
متا تگ‌ها، پیش نمایش تگ عنوان، توضیحات متا، طول و فرمت تگ عنوان و غیره همگی جزء سئو داخلی هستند و در نتیجه در ترافیک شما تاثیر دارند.

سایت موبایل فرندلی ترافیک سایت را افزایش میدهد 

آن دوره‌ای که مرورگرها فقط مختص کامپیوترها بود گذشته است. الان بیشتر از هر زمان دیگری مردم از موبایل برای جستجو استفاده می‌کنند. پس آب دستتان است بگذارید زمین و از سایت خود نسخه‌‌های mobile friendly تهیه کنید. حتما مطمئن شوید که سایت شما در گوشی های مختلف و با سایزهای متفاوت زیبا و مناسب نمایش داده شود.

برای افزایش ترافیک سرعت بارگذاری صفحات را کوتاه کنید

هرچه سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود میزان ترافیک شما هم بالا خواهد رفت. آیا تا بحال بیشتر از 30 ثانیه برای بارگذاری صفحه‌ای صبر کرده‌اید؟ ما هم نکرده‌ایم! مطمئن شوید سرعت سایت تان خوب است با چک کردن حجم تصاویر و ساختار صفحه شروع کنید. هرچیزی که باعث کند شدن سایت تان می‌شود را اصلاح کنید. هرچه سایت سریع‌تــر ، بهتــر. 

با افراد موفق حوزه کاری خود مصاحبه کنید

اگر تصور می‌کنید که مصاحبه فقط کار افراد خاص است، بدانید که اشتباه کرده‌اید؟ قطعا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که چقدر مردم از صحبت کردن خوشحال می‌شوند. برای همکاران محبوب و موفق ایمیل بفرستید و از آنها بخواهید به سوالاتتان پاسخ دهند. سپس مقاله‌ای از این مصاحبه در بلاگ خود منتشر کنید. نه فقط شهرت اسم آن شخص بازدید مقاله‌ی شما را بالا می‌برد، بلکه شاید شخصی که با او مصاحبه کردید نیز لینک مقاله‌ی را به اشتراک بگذارد. همین یعنی ترافیک بیشتر.

از ترافیک ارجاعی کمک بگیرید

بعضی مواقع برای لینک دهی، از سایت های دیگر بخواهید که لینک شما را قرار دهند البته این کار بسیار وقت گیر است. بجای آن میتوانید محتوایی خاص و جدید تولید کنید و خواهید دید که کاربران به دنبال شما خواهند آمد و خواهش میکنند که اجازه دهید لینک محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

عنوان های جذاب و متفاوت ترافیک سایت را بالا میبرند

عنوان‌ها مهم ترین بخش از محتوای شما هستند. حتی اگر محتوای شما بسیار گیرا، جذاب و کلی باشد اگر عنوان مناسب نداشته باشد باید با ترافیک خداحافظی کنید. اولین چیزی که به چشم جستجوگر می‌افتد عنوان مقاله و محتوای شماست. هرچه جذاب‌تر باشد، افراد بیشتری روی آن کلیک می‌کنند. برای مثال سایت BuzzFeed پیش از آنکه برای مقالات خود عنوان بنویسند، تقریبا 20 عنوان پیش فرض تهیه و سپس بهترین را انتخاب می‌کنند. پس بخاطر داشته باشید قبل از انتخاب عنوان خوب روی آن فکر کنید.

افزایش ترافیک سایت با LinkedIn 

به linkedIn فقط به چشم یک شبکه‌ی اجتماعی نگاه کنید. این شبکه محفلی از متخصصان حرفه‌ای مشاغل است که منبع معتبری از مطالب و محتواهاست. همین به این معناست که باید مکررا در این پلتفرم پست بگذارید. این کار می‌توانید ترافیک سایت شما و همچنین ارزش پروفایل شما را بالا ببرد. مخصوصا اگر دنبال کنندگان زیادی داشته باشید.

از انواع محتوا برای افزایش ترافیک استفاده کنید

درسته که خیلی ها ممکنه این روش را به شما پیشنهاد بدهند و بگویند معجزه میکند ولی بدانید که اینگونه نیست. به همین علت، طول و فرمت محتوای خودتان را تغییر بدهید تا در مرورگرهای مختلف بهتر خوانده شود و مورد پسند اکثر کاربران باشد. پست‌هایی قرار بدهید که منبع خبری باشند و یا محتوای جامعی داشته باشند. ویدئو و عکس قرار دهید. از هرچیزی که می تواند مراجعه کنندگان را جذب کند استفاده کنید. قدرت تخیل خود را بکار بندازید و بهترین استفاده را از منابع خود ببرید.

لینک سازی یکی از راه های افزایش ترافیک 

زمانی که سایت دیگری لینک شما را در صفحه‌ی خود قرار می‌دهد به آن بک لینک می گویند. هرچه سایت و کسب و کاری که لینک شما را قرار می‌دهد بزرگتر و شناخته تر باشد، شک نکنید ترافیک با ارزشی را نصیب شما خواهد کرد. گوگل این بک لینک ها را می بیند و هرچه سایت‌های معتبر بیشتری به شما بک لینک بدهند، اعتماد گوگل هم به شما بیشتر میشود. زمانی که گوگل به شما توجه کند هم ترافیک بیشتری خواهید داشت و هم در رتبه بندی گوگل می درخشید.

با استفاده از فروم (forum) ترافیک سایت را بالا ببرید

مردم صحبت کردن درباره‌ی مسائل روز دنیا را دوست دارند. چه بخواهد درباره‌ی مسائل اقتصادی باشد یا زندگی بازیگران. فضایی برای سایت خود ایجاد کنی که کاربران بتوانند فارغ از موضوع سایت در آن به گفتگو بپردازند و یا اگر سوالی دارند بپرسند. فروم ها و چت روم ها بهترین نمونه هستند.

در سایت های مرتبط کامنت بگذارید

با کامنت گذاشتن و نظر دادن در وبسایت های دیگر خود را به دیگران بشناسید. یکی از بهترین روش‌ها همین است و باید روی آن وقت بگذارید. کامنت گذاشتن همان موقع نتیجه بخش نخواهد بود اما اگر در سایت های شناخته شده فعالیت کنید و نظر بگذارید یا مطلب را بازنشر کنید، آن وقت مورد توجه مدیران این سایت ها قرار خواهید گرفت و چه بسا آن‌ها هم به عنوان کاربر موردعلاقه شان از شما حمایت کردند و به شما بک لینک دادند! توجه کنید از قرار دادن نظرات اسپم و یا نامربوط خودداری کنید.

استفاده از هشتگ ترافیک را افزایش می دهد

با قرار دادن هشتگ در پست های خود مخصوصا در شبکه های اجتماعی ، محصولات و خدمات خود را به جامعه‌ی گسترده تری نمایش خواهید دادید. با استفاده از هشتگ افرادی که به دنبال محصول و خدمات شما هستند و با صفحه‌ی شما آشنایی ندارند به راحتی می توانند شما را پیدا کنند. همین عاملی برای جذب ترافیک بیشتر است.

از ابزار گوگل آنالاتیکس برای بررسی ترافیک سایت کمک بگیرید

استفاده از این ابزار رایگان است. با بررسی وبسایت خود ترافیک سایت خود را چک کنید و بفهمید که کدام یک از روش‌ها و محتواهایی که استفاده کردید موفق عمل کرده. کدام یک را باید اصلاح کنید و کدام ارزش وقت تلف کردن ندارد.

با تبلیغات گوگل (Google Ads) ترافیک سایت خود را افزایش دهید

شما با پرداخت مبلغی در گوگل ادز، سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص و کوئری‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند به نمایش می‌گذارید. به عبارت دیگر، گوگل این صفحات را در صدر نتایج جستجو نمایش می‌دهد. خوب است بدانید شما زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که کسی روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کند، پس حواستان باشد اگر بودجه‌ی این کار را ندارید، سراغش نروید.

این روش ها فقط نوک سوزنی از ده‌ها روش دیگر برای افزایش ترافیک بود. با ما همراه باشید تا در مقالات و پست های بعدی به روش‌های دیگر افزایش ترافیک بپردازیم.

 

 منابع:

 25 Ways to Increase Traffic to Your Website 

?Types of Website Traffic and How to Manage

Free Ways to Drive More Traffic to Your Website

 

 

 

امتیازی ثبت نشده است.