با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت وکلا

زمانی که در یک موتور جستجو به دنبال وکلای موجود شهر خود می گردید، با چه چیزی مواجه خواهید شد؟ گوگل در نتایج خود سایت هایی را به شما نشان خواهد داد. نتایج جستجو می تواند شامل صفحات بیشماری باشد. حتماً تا به حال به این فکر کرده اید که چه اقداماتی باید انجام دهید تا موسسه حقوقی شما در میان سایت های نمایش داده شده در صفحه اول SERP قرار بگیرد و کاربران بیشتری از آن دیدن کنند؟ سئو این کار را برای شما انجام خواهد داد. در نوشته پیش رو بیشتر با مبانی سئو برای موسسات حقوقی آشنا خواهید شد.

انواع سئو سایت وکلا

قبل از اینکه در خصوص انواع سئو سایت حقوقی تصمیم گیری کنید باید نوع فعالیت وکیل را بررسی کنید. در اینجا سه حالت ممکن است رخ بدهد. وکیل شما به صورت محلی فعالیت خواهد کرد (فقط در اصفهان). وکیل مورد نظر میخواهد مشتریان خاص را جذب کند (مثلا افرادی که قصد طلاق توافقی دارند). یا هر دوی این موارد برای وی اهمیت دارد (طلاق توافقی در اصفهان).

سئو سایت وکلا براساس موقعیت جغرافیایی (سئو محلی)

از آنجا احتمالاً بخش اعظم مشتریان بالقوه شما در مجاورت شهر یا حوزه جغرافیایی شما سکونت دارند، مخاطبان محلی، بازار هدف شما محسوب می شوند. بنابرین وب سایت شما باید مرتبط با منطقه جغرافیایی فعالیت شما باشد تا مشتریان احتمالی، راحت تر شما را پیدا کنند. با استفاده از عبارات کلیدی در برگیرنده منطقه جغرافیایی خود (آدرس، شماره تلفن و...)، می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین می توانید از پلتفرم Google My Business (GMB) نیز استفاده کنید.

برای مثال اگر شما یک دفتر وکالت در تهران دارید باید سایت شما برای کلمه کلیدی "وکیل در تهران" بهینه باشد.

سئو سایت وکلا بر اساس موقعیت جغرافیایی

سئو سایت وکلا براساس زمینه وکالت 

ممکن است فعالیت شما محدود به شهر شما نبوده، یا حتی بین المللی باشد. بازاریابی سئو بین المللی، وسیع-تر و جهانی تر است و از عباراتی استفاده می کند که بیشتر مرتبط با حوزه کاری شما می باشد. برای مثال، "تخلفات پزشکی"، "ضرب و جرح"، یا "تصادفات خودرو" عباراتی کلی هستند که مرتبط با سئو موضوعی می باشند. گذشته از این، احتمالاً به دلایل مختلف مایل به پذیرش برخی از پرونده ها نباشید، یا پرونده های خاصی را ترجیح دهید. بنابرین بازار هدف شما تنها به محدوده جغرافیایی شما محدود نمی شود. قطعاً استراتژی سئو شما هم نمی تواند معطوف به سئو محلی بوده و مخاطبین شما باید بتوانند براساس حوزه کاری و تخصصی که دارید شما را شناسایی کنند. اینجاست که سئو بر اساس زمینه فعالیت اهمیت خود را نشان می دهد.

Law firm seo 02

سئو سایت وکلا براساس موقعیت جغرافیایی و زمینه وکالت

اکثر موسسات حقوقی حوزه فعالیت مشخصی دارند یا در زمینه های مشخصی مهارت دارند. حوزه فعالیت آنها را می توان از نظر موضوع پرونده ها (حقوقی، کیفری، مالی و...) و همچنین از نظر منطقه جغرافیایی که در آن فعالیت می کنند دسته بندی کرد. قطعاً استراتژی سئو موفق، باید هر دو حوزه را پوشش دهد.

سئو سایت وکلا بر اساس موقعیت جغرافیایی و تخصص

عوامل مهم در بازاریابی سئو موسسات حقوقی

این ایده که سئو (یا بهینه سازی موتور جستجو) صرفاً شامل استفاده از ترکیب کلمات کلیدی استراتژیک است، یک تصور سنتی است. اگر چه اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط به محتوای وب سایتتان، ماهیت شما را برای موتور جستجو آشکار می کند، اما سئو بسیار گسترده تر از این است و از بخش های مختلفی تشکیل شده:
- بهینه سازی های وب سایت:
همانطور که یک کتابدار قفسه کتاب ها را بر اساس رویه های خاصی منظم می کند، گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از ابزارهایی برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند که به آن ها اجازه فهرست کردن (ایندکس) محتوای شما را می دهد و در این متن با آنها آشنا خواهید شد.
- قابلیت هدایت
آخرین چیزی که نیاز دارید این است که کاربر به سایت شما وارد شده اما قادر به یافتن اطلاعات مورد نیاز خود نباشد. چطور انتظار دارید یک مشتری احتمالی با آغوش باز به شما اعتماد کند اگر یک برخورد صمیمانه آنلاین ارائه ندهید. مقدار زمانی که مشتریان احتمالی بر روی سایت شما (هر صفحه) سپری می کنند و تعداد مرتبه ای که کاربران بر روی سایت شما کلیک می کنند، همگی بر سئو سایت شما تاثیر گذارند.
- محتوا:
محتوای بروز، مرتبط و آموزنده کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند. یک فهرست بزرگ ساده از کلمات کلیدی، به تنهایی دیگر هیچ موتور جستجویی را فریب نخواهد داد.
- بک لینک ها:
موتورهای جستجو با خزیدن به وب سایت ها و خوانش سریع آن ها، اطلاعات را پردازش می کنند. درحالیکه موتور جستجو به داخل یک سایت می خزد، از طریق لینک ها از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل می شود. زمانی که وب سایت دیگری، لینکی به صفحه شرکت شما باز می کند، این عمل موتور جستجو را به سمت شما هدایت خواهد کرد که باعث ارتقا رتبه بندی شما در نتایج موتور جستجو می شود. ارزش لینک ها دلیل دیگری است برای اهمیت لینک کردن داخلی صفحات وب سایتتان به یکدیگر.

تجزیه و تحلیل بر روی وب سایت شرکت های حقوقی

بهترین راه برای اینکه بفهمید باید در چه بخشی از استراتژی سئو خود تمرکز کنید، اجرای یک تجزیه و تحلیل بازاریابی اینترنت است.

هدایت پذیری آسان و محسوس، به مشارکت بیشتر کاربران و ارتقا سئو کمک می کند. هدایت پذیری وب سایت شما برای عوامل مختلفی قابل تجزیه و تحلیل است:

بن بست ها یا خطاهای 400

زمانی که بازدیدکنندگان نمی توانند اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند، وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

سازمان بندی محتوا

ساختار وب سایت قدرتمند، خزش به سایت شما را برای موتورهای جستجو ساده خواهد کرد و زمانی که کاربران در سایت شما سپری می کنند را، افزایش می دهد.

تعداد لغت

به نظر شما کدام سایت رتبه بندی بهتری خواهد داشت؟ یک وب سایت موسسه حقوقی که بیش از بیست هزار لغت درباره حوزه کاری خود ارائه می دهد یا یک سایت با یک مقاله 500 کلمه ای درباره آن موضوع؟ هر چقدر محتوای مفیدی که ارائه می کنید، جامع تر باشد، سایت شما عملکرد بهتری در صفحه نتایج موتور جستجو خواهد داشت.

بک لینک ها

این تجزیه و تحلیل یک نگاه عمیق بر کمیت، کیفیت و عملکرد بک لینک های شما دارد. لینک-های معیوب سبب از دست رفتن علاقه مندی بازدیدکنندگان سئو داخلی برای موسسات حقوقی خواهد شد. لینک زدن به سایت های معتبر نیز اعتماد به سایت شما را بالا خواهد برد. اگرچه سئو شامل حضور وب سایت شما در همه بخش های اینترنت می شود (از جمله بک لینک-ها، شبکه مجازی و...)، اساس سئو با چیزی که شما بر روی وب سایت خود قرار می دهید، آغاز می شود.

تجزیه و تحلیل بازاریابی اینترنت برای موسسات حقوقی

شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) کمک می کند کیفیت استراتژی سئو خود را تعیین کنید. شاخص های عملکرد کلیدی ساختار هدایت پذیری وب سایت و پروفایل بک لینک شما را تجزیه و تحلیل می کند که هر دو بر رتبه بندی شما در موتورهای جستجو و توانایی یافتن شما توسط مشتریان بالقوه، تاثیرگذار خواهند بود. شما می توانید با انجام گام هایی، بازاریابی اینترنت خود را تجزیه و تحلیل کنید:

استراتژی خود را تعریف کنید

بعضی شرکت ها تنها یک وب سایت تاسیس کرده و در انتظار می نشینند. بهتر است یک استراتژی بازاریابی اینترنت آگاهانه داشته باشید.

از ابزار استفاده کنید

از مزایای Google Analytics، Keyword Planner، AHREFS، SEMrush استفاده کنید. به وسیله این ابزار می توانید ارزیابی کنید چه تعداد افراد از سایت شما بازدید کرده اند و چه فعالیت هایی انجام داده اند.

یک تجزیه و تحلیل لینک انجام دهید

آیا لینک های شما معیوب هستند؟ آیا لینک های شما شامل منابع نامعتبر می باشند؟ لینک های معتبر به گوگل نشان می دهد که اطلاعات شما از طریق منابع معتبر در موضوع مورد نظر گردآوری شده است.

سئو داخلی و سئو خارجی برای سایت وکلا 

سئو داخلی برای موسسات حقوقی

سئو داخلی به کاربران نشان می دهد صفحه شما چه اندازه مفید بوده و برای موتورهای جستجو جایگاه صفحه شما در رتبه بندی را آشکار خواهد کرد. سئو داخلی مستلزم تخصص در زمینه های مختلف است:

o انتخاب کلمات کلیدی:

نه تنها دانستن کلماتی که بازدیدکنندگان برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند، ضروری است، بلکه نیاز دارید کلمات کلیدی که رقبای شما را در راس رتبه بندی ها قرار داده است را نیز بشناسید. این کار، بدون داشتن ابزارهایی امکان پذیر نمی باشد. Google Analytics به شما در این راه، کمک می کند. برای یک تجزیه و تحلیل عمیق تر می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا Keywords Everywhere نیز استفاده کنید.

o بهینه سازی ساختار وب سایت:

بهینه سازی ساختار وب سایت به شما این اطمینان را می دهد که در هر صفحه از سایت خود، اطلاعات مرتبطی به بازدیدکنندگان ارائه می کنید. به یاد داشته باشید که حجم زیادی از محتوای غیرمرتبط کمکی به بهینه سازی وب سایت شما نخواهد کرد.

o هدینگ های (H1,H2,H3 و...):

هدینگ به معنای سرتیتر بوده و برای مشخص کردن عناوین و سرفصل ها استفاده می شود. هدینگ ها دارای 6 حالت بوده که بزرگترین آن ها <H1> و کوچکترین آن ها <H6> می باشد. نوع هدینگ-هایی که استفاده می کنید، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای مثال اگر بعد از H1، از هدینگ H3 استفاده کنید، این موضوع بر سئو شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

o تگ های عنوان (Title Tags):

تگ عنوان یک عنصر HTML است که برای معرفی عنوان صفحه استفاده می شود و کمک می کند تا محتوای وب سایت خود را شرح دهید. از تگ عنوان برای یک توضیح مختصر درباره محتوای صفحه استفاده می شود و کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند.

o متا دسکریپشن: 
خلاصه ای از وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو به نمایش می گذارد و باید کمتر از 160 کاراکتر باشد.

o گوگل آنالاتیکس:

این ابزار جنبه های متفاوت از سایت شما (شامل ترافیک، نرخ کلیک، رتبه بندی کلمات کلیدی و...) را شناسایی می کند.

o کنسول جستجوی گوگل و نقشه سایت شما:

این مهم است که نقشه سایت خود را به همه ی موتورهای جستجو شناخته شده ارائه دهید تا بتوانند راحت تر صفحات سایت شما را یافته و بنابرین رتبه بهتری به صفحات شما بدهند.

o سرعت بارگذاری سایت:

هر چقدر زمان بیشتری برای بارگذاری صفحه شما صرف شود، رتبه پایین تری کسب می کنید.

o اهمیت محتوای با کیفیت:

کاربران، محتوای سایت شما را بازدید می کنند، بنابرین اگر اطلاعات نمایش داده شده روی وب سایت شما نادرست، غیر جذاب یا بدون هدف باشد، مشتریان به سرعت به صفحات رقبا خواهند رفت.

یک وبلاگ فعال ایجاد کنید

پست های وبلاگ شما بخش ضروری به روز نگه داشتن سایت شما با اطلاعات مرتبط و تازه است. هر زمان که یک پست ایجاد می کنید به کاربران یک دلیل تازه برای بازدید مجدد از سایت خود می دهید. سایت ها به طور کلی دو نوع دسته بندی محتوایی دارند: صفحات سایت ایستا یا استاتیک و پست های وبلاگ. سایت شما صفحات خدمات ایستایی دارد که کم و بیش مرتبط باقی می مانند. پست های وبلاگ، حاوی اطلاعاتی خواهند بود که مربوط به مشکلات خاص مشتریان بالقوه شما می باشند. پست های وبلاگ متمرکز می توانند جنبه های حقوقی که شما بر آنها تمرکز دارید را برجسته کنند.
به یاد داشته باشید در یک استراتژی سئو قدرتمند، همه محتوای موجود بر روی وب سایت شما باید مرتبط و با کیفیت باشد. با اضافه کردن محتوای اصیل، مفید و تازه، بازدیدکنندگان سرزده قبلی یک دلیل برای بازدیدهای بعدی خواهند داشت. زمانیکه برای یک وبلاگ فعال برنامه ریزی می کنید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. مخاطب شما کیست؟ سعی در جذب چه کسانی دارید؟
  2. پیغام وبلاگ شما چیست؟ و چگونه می خواهید آن را بیان کنید؟
  3. از چه ابزارهای بصری بهره خواهید برد؟
  4. چند وقت یکبار پست جدید خواهید گذاشت؟ پست گذاشتن در یک زمان بندی خاص به کاربران اجازه می دهد منتظر پست های بعدی شما باشند.
  5. چه کسی پست های شما را می نویسد؟
  6. آیا یک شرکت بازاریابی اینترنت استخدام خواهید کرد؟

سئوی خارجی برای موسسات حقوقی

بخشی از سئو که احتمالاً کمتر به آن فکر کرده اید، سئو خارجی است. سئو خارجی شامل اصلاحاتی می باشد که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد و قادر به کنترل آنها نیستید اما می توانید با رو شهایی بر روی آنها تاثیر گذارید. برای مثال: جلب اعتماد بازدیدکنندگان با لینک زدن به سایت های معتبر مرتبط.

لینک سازی برای یک موسسه حقوقی

هدف افزایش تعداد لینک ها به سایت های خارجی است که همان بک لینک می باشد. البته بک لینک هایی مفید هستند که متعلق به وب سایت های معتبر، مشهور و با کیفیت باشند. ساختن لینک یک مولفه سئو ماندگار است و از زمانی که الگوریتم PageRank (رتبه صفحه) گوگل ارائه شده، مورد توجه بوده است.

چه نوع لینک هایی کسب و کار من را بهبود می بخشد؟

لینک های پروفایل شما باید مرتبط با کسب و کار وکالتی شما باشد تا بازدیدکنندگان مناسب را جذب کند. لینک های شما باید از منابع معتبری مانند وبلاگ های خوش نام، ژورنال های صنعتی، منابع خبری، یا سایت های تاسیس شده دیگر باشد. استفاده از لینک های داخلی برای لینک کردن صفحات وب سایتتان به یکدیگر، راه دیگری برای ساختن پروفایل لینک و هدایت ترافیک به پست های فراموش شده سایت شماست.

ملاحظاتی درباره سئو وب سایت وکلا

وب سایت شما باید مستقمیاً نیازها و نگرانی های مشتریان شما را مرتفع کند. خواه موکلین شما حقوقی باشند، قصد طلاق داشته باشند، اعلام ورشکستگی کنند، از جراحات شخصی رنج برند، به دنبال وکیل مدافع در پرونده های جنایی بگردند یا هر گونه پرونده دیگر، وب سایت شما باید پاسخگوی ترس ها، امیدها و انتظارات آنها باشد. بنابرین باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

1. نظرات مهم هستند. مردم دوست دارند بدانند دیگران چه تجربه ای در کار با شرکت شما داشته اند.

2. هیچ کس مایل نیست چیزی را حدس بزند. همه چیز درباره کار شما باید شفاف باشد. افراد مایل هستند دقیقاً بدانند بعد از قرار داد با شما باید انتظار چه چیزی را داشته باشند و گام های بعدی چیست.

3. نتایج پرونده های قبلی برای موکلین جدید شما با اهمیت هستند. آن ها را به طور متناوب از طریق وب سایت خود منتشر کنید. مطالعات موردی و مقالات سفید نیز به مخاطبان شما این اعتماد را می دهد که شرکت وکالتی شما سوابق کاری بی عیب و نقصی دارد.

4. توجه به محتوای سئو و اصول اخلاقی تبلیغات وکالتی : یک استراتژی بازاریابی قابل احترام، به جای فریب بازدیدکنندگان با محتوای غیر مفید، سعی می کند اعتماد آنها را جلب کند. البته ملاحظات تجاری و اجتماعی نیز وجود دارند که باید حین تبلیغات، مدنظر قرار دهید. فراموش نکنید که فعالیت غیر صادقانه نه تنها موجب آسیب به اعتبار موسسه شما خواهد شد، پیامدهای قانونی نیز در پی خواهد داشت.

 

امتیازی ثبت نشده است.