با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت هتل ها

در عصر دیجیتال داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کاری ضروری است. امروزه اکثر هتل های جهان دارای وب سایت بوده و مهمانانشان می توانند از وب سایت آنها برای رزرو اتاق یا اقامتگاه استفاده کنند. اما قطعاً این تنها کارکرد وب سایت شما نیست. وب سایت شما معرف حضور شما در اینترنت است و بازدیدکنندگان با دیدن آن درباره شما قضاوت خواهند کرد. اما سوال اساسی این است که چگونه بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود هدایت کنیم؟ از آنجا که بیشتر مخاطبان شما از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد می شوند، نیاز دارید تا در رأس نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید. و این موضوع بدون بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو میسر نمی شود.

تیم پونه مدیا با بیش از ده سال سابقه کار در زمینه طراحی سایت و سئو با نمونه کارهای بیشمار قادر است بهترین خدمات سئو را به شما ارائه دهد.

اهمیت سئو سایت هتل ها

زمانی که صحبت از قابلیت دسترسی آنلاین مهمانان احتمالی یا برنامه ریزان مراسمات پیش می آید، هتل هایی که سئو را در اولیوت خود قرار می دهند، یک مزیت برجسته نسبت به رقبا خواهند داشت. اما برخی منافع سئو برای وب سایت هتل شما بصورت زیر خواهد بود:
- در معرض دید بیشتر قرار گرفتن:  بیشتر مخاطبان بر روی اولین سایت در لیست نتایج کلیک کرده و هر چه یک سایت در رتبه بندی پایین تری قرار داشته باشد، شانس کمتری خواهد داشت. بر طبق تحقیقات، اولین وب سایت در رتبه بندی گوگل 31.7 درصد از کل کلیک ها را بدست آورده درحالیکه برای آخرین نتیجه ای در صفحه اول قابل رویت است، این درصد تا 2.2 کاهش می یابد.
- هزینه کمتر: گرچه بازاریابی سئو کاری زمان بر است، اما از روش های دیگر بازاریابی به مراتب مقرون به صرفه تر می باشد.
- مشتریان علاقه مند بیشتر: زمانی که افراد در وب سایت شما گردش می کنند، اطلاعات و محتوای بیشتری دریافت کرده که به آنها اجازه انتخاب داده و مشتریانی که به دنبال خدماتی مشابه خدمات شما باشند، جذب هتل شما خواهند شد.

سئو سایت هتل ها چیست؟

سئو سایت هتل، فرایند بهینه سازی یک وب سایت هتل برای ارتقا رتبه بندی آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)می باشد. این به شما کمک می کند بیشترین ترافیک و بازدیدکننده را داشته باشید. علاوه بر این، حضور آنلاین شما را تقویت کرده و رزروهای بیشتری از طریق وب سایت شما صورت خواهد گرفت. در نتیجه، سئو به بخش جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال صنعت هتلداری تبدیل شده است. 

13 گام بهینه سازی سایت هتل 

گام اول: مخاطب هدف خود را تعریف کنید

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ چه علایقی دارند؟ از چه الگوهای تبعیت می کنند؟ مثلاً بازدیدکنندگان می توانند بر اساس نوع اقامت و اندازه اقامتگاه به گروههای مختلفی دسته بندی شوند. به محض اینکه نوع مخاطبانتان مشخص شد، باید به عباراتی که برای یافتن شما جستجو می کنند، بیاندیشید.
برای مثال، اگر شما مالک یک اقامتگاه تفریحی هستید، مخاطب شما عباراتی را جستجو خواهد کرد که حاوی نام شهر شما و کلمه "اقامتگاه تفریحی" می باشد. به این عناوین جستجو، کلمات کلیدی می گویند.

گام دوم: با تحقیق بر روی کلمات کلیدی شروع کنید

کلمه کلیدی یکی از اجزای حیاتی سئو است. کلمات کلیدی لغات و عباراتی هستند که افراد برای یافتن وب-سایت هایی مانند شما، از آن ها استفاده می کنند.
تمام عبارات جستجوی احتمالی را که مخاطب ممکن است تایپ کند را فهرست کنید. البته ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی زیادی مانند Google Keyword Planner و Ubersuggest نیز در دسترس هستند. کار با این ابزارها دشوار نیست. فراموش نکنید دانستن کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند نیز اهمیت دارد.

گام سوم: برای روی Meta Title، Meta description و URL کار کنید

این ابزار، نقش مهمی در سئو وب سایت هتل شما بازی خواهند کرد. برای منطبق کردن وب سایت خود با سئو نیازمند بهینه سازی این ابزار هستید.

Page Title:

یا همان Meta title بر روی برگه مرورگر شما نمایش داده می شود که به مخاطب شما می گوید وب سایت یا صفحه وب شما درباره چه چیزهایی است؟ متنی که در شکل زیر در کادر قرمز مشخص شده است، عنوان صفحه اصلی یک وب سایت اقامتی می باشد.

عنوان صفحه

Meta description:

متا دیسکریپشن (توضیحات متا) یک برچسب HTML است که محتوای صفحه را خلاصه می کند و موتور جستجو آن را در زیر Meta Title نمایش می دهد. این دومین عامل مهم است که می تواند سبب ارتقا یا تخریب رتبه بندی شما شود. برای مشاهده متا دیسکریپشن فعلی وب سایت خود، آن را باز کرده، با کلیک کردن بر کلید F12 یا Ctrl+U وارد کد منبع وب سایت خود را می شوید. در زیر برچسب <head> می توانید برچسب <meta> را مشاهده کنید. متا دیسکریپشن وب سایت شما در آنجا قرار دارد. توجه داشته باشید که متا دیسکریپشن مناسب باید به طور کامل هتل شما را توصیف کند. همچنین باید حاوی کلمات کلیدی که بدست آوردید باشد. و در نهایت باید بازدید کننده را مجاب کند وارد وب سایت شما شود.

URL صفحه وب:

URL، در واقع آدرس یک صفحه بر روی وب سایت هتل شماست. یک URL مناسب به شما کمک می کند گام بلندی در سئو خود بردارید. URL شما باید دقیق و قابل فهم باشد. برای مثال: https://yourhotel.com/queen-rooms

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

URL چیست

گام چهارم: محتوای وب سایت خود را بهینه کنید

محتوا، بخش مهم استراتژی شماست. ابتدا سراغ محتوای صفحه اصلی می رویم. یک کلمه کلیدی مورد نظر را در برچسب h1 اضافه کنید. سپس همان کلمه کلیدی را در 100 لغت اول پاراگراف اول صفحه خود اضافه کنید. توصیه می کنیم حداقل 800 تا 1000 لغت شامل کلمات کلیدی و هم معنی های آنها در صفحه اصلی خود قرار دهید.
هر چقدر محتوای بیشتر (البته مرتبط و معنادار) داشته باشید، شانس بیشتری برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو خواهید داشت. زیرا جستجو کننده ها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در صفحه شما دریافت می کنند.
در انتها می توانید درباره شهر، مکان های توریستی شهر خود، غذاها و دست پخت های مشهور آن و موضوعات مرتبط دیگر نیز مطالبی را اضافه کنید.

گام پنجم: به تصاویر خود Alt text اضافه کنید.

Alt text تصویر، یک متن جایگزین است که اگر آن تصویر نمایش داده نشود، ظاهر می شود. alt-text به دلایل زیر از اهمیت زیادی برخوردار است:
1- موتورهای جستجو، تصاویر را نمی فهمند. بنابرین، اضافه کردن متن جایگزین، یک درک کلی به آنها می دهد تا بتوانند تصاویر شما را فهرست بندی (ایندکس) کنند.
2- به ابزارهای خواندن صفحه، اجازه می دهد تصاویر را برای خوانندگان نابینا توصیف کنند.
3- همچنین در سئو هتل ها، موتورهای جستجوی تصویر نیز از اهمیت خاصی برخوردارند. شما باید در رتبه بندی آن نیز موفق باشید که متن جایگزین به شما کمک خواهد کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

متن جایگزین تصویر Alt text چیست؟

گام ششم: هدینگ ها و ساب هدینگ ها را تنظیم کنید

هدینگ ها یا سرتیترها به کاربران و موتورهای جستجو اجازه می دهد راحت تر محتوای متن های وب سایت شما را درک کند. آنها مشخص می کنند کدام بخش های محتوای شما مهم هستند و نشان می دهند چگونه به یکدیگر مرتبط هستند. هدینگ ها و ساب هدینگ ها را با H نمایش می دهند و شامل H1,H2,H3,H4,H5 و H6 می باشند.
ابتدا کد منبع وب سایتتان را باز کرده و < < H1و... را بیابید. کلمات کلیدی مهم خود را در برچسب H1 وارد کنید. سلسله مراتب درست را حفظ کنید. در صورتیکه مثلاً بعد از H1 از H3 استفاده شود، رتبه بندی شما آسیب می بیند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 چگونه از تگ های H در جهت بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

گام هفتم: سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهینه کنید

عامل دیگر که از اهمیت بسزایی برخوردار است، سرعت وب سایت شماست. از این حقیقت غافل نشوید که مخاطبان شما کم حوصله هستند. اگرچه این موضوع، اندکی فنی است اما مهم است که بدانید چه چیزی باید از طراح یا توسعه دهنده وب سایت خود بخواهید.
• به ابزار Google Page Speed Insight بروید.
• URL وب سایت خود را وارد کنید و Analyze را فشار دهید.
نمره وب سایت شما برای دسکتاپ و تلفن همراه نشان داده می شود. همچنین می توانید محدوده مشکل در وب سایت خود را مشخص کرده و از راهنمایی آن، در رفع مشکل بهره ببرید.
چگونه می توانیم زمان بارگذاری وب سایت خود را کاهش دهیم؟
کاهش زمان بارگذاری تا حدودی نیاز به تخصص داشته اما در زیر به صورت گذرا چند توصیه آورده شده است:
- از افزونه های (پلاگین) کش استفاده کنید.
- از چارچوب سبک برای ایجاد سایت خود استفاده کنید.
- می توانید از افزونه های موجود برای کاهش زمان بارگذاری استفاده کنید.
- فایل ها را خرد کرده و ترکیب کنید.
- تعداد ریدایرکت ها (Redirects) روی وب سایت خود را کاهش دهید.

گام هشتم: وب سایت خود را سازگار با تلفن همراه بسازیم

در یک تحقیق مشخص شد که 58 درصد از جستجوهای گوگل توسط تلفن های همراه صورت گرفته است. اما چگونه مطمئن شویم وب سایت ما با تلفن همراه سازگار است؟
1- از یک وب سایت آزمایش سازگاری با تلفن همراه یا (Mobile Friendly Test) استفاده کنید.
2- URL وب سایت خود را وارد کرده و دکمه آزمایش URL را فشار دهید.

اگر وب سایت شما سازگار با تلفن همراه نیست، این برنامه به شما نوع مشکل را نشان می دهد تا بتوانید آن را رفع کنید. به محض بر طرف شدن مشکل، مجدد آن را آزمایش کنید.

گام نهم: نقشه سایت خود را تهیه و به موتورهای جستجو ارائه کنید

همانطور که از نامش مشخص است، نقشه سایت یک نقشه از سایت شماست که ماهیت صفحات وب سایت شما را مشخص می کند. نقشه سایت به موتورهای جستجو درباره ساختاربندی محتوای سایت شما می گوید. به همین دلیل ایجاد آن به عنوان یک بخش مهم از سئو برای هتل ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
اما چگونه یک نقشه سایت ایجاد کنیم؟
امروزه سیستم های مدیریت محتوای مدرن، به طور خودکار نقشه های سایت XML تولید می کنند. به سادگی می توانید آن را فعال کنید. هر چند ایجاد XML به تنهایی کافی نمی باشد. به محض ایجاد نقشه سایت، گام بعدی ارائه آن به کنسول جستجوی گوگل است. البته این بخش قدری فنی است و شما احتمالاً نیاز به کمک افراد متخصص در زمینه سئو خواهید داشت.

گام دهم: اسکیما را اضافه کنید

Schema یا داده ساختار یافته، یک کد است که کمک می کند موتورهای جستجو، تکه های مشخص از داده موجود بر روی وب سایت شما را درک کنند. اسکیما از بهترین راهها برای بهینه سازی وب سایت شما و بخش مهمی از استراتژی سئو شماست. با کمک این ابزار می توانید اطلاعات مرتبط تر و منظم تری به کاربران خود ارائه کنید.
اطلاعات زیادی وجود دارد که شما می توانید به بخش Schema Markup وب سایت خود اضافه کنید.
- آدرس خیابان
- شماره تلفن
- توضیحات
- تعداد ستاره خود (رتبه بندی هتل)
- دمای محیط اطراف هتل
- تصویر هتل
- سوالات رایج
- محدوده قیمت و نرخ اتاق ها
- ساعات باز بودن و فعالیت پذیرش و تحویل اتاق ها
- خدمات و ویژگی های جانبی مانند استخر یا باشگاه ورزشی
- شرکت مادر خود (اگر بخشی از شرکت های زنجیره ای هستید)
- زبان هایی که تیم شما قادر به مکالمه هستند

گام یازدهم: لینک سازی انجام دهید

یک لینک (به طور دقیق تر هایپرلینک)، راهی برای کاربران شماست تا به سادگی از صفحه ای به صفحه دیگر بروند. اما چرا ساختن لینک برای سئو هتل ها اهمیت دارد؟
لینک ها مولفه اساسی سئو هتل هستند. دو نوع لینک وجود دارد: لینک های داخلی و لینک های خارجی. موتورهای جستجو از لینک ها برای موارد زیر استفاده می کنند:
- صفحات وب جدید را پیدا کند.
- تعیین کند یک صفحه سزاوار چه رتبه ای در نتایج جستجو است.
لینک های داخلی به شما اجازه می دهند ساختار وب سایت خود را به موتورهای جستجو نشان دهید. با لینک زدن از یک صفحه به صفحه دیگر، موتورهای جستجو درک بهتری از اهمیت صفحات و ارتباط بین آن ها بدست می آورند.
اما گرفتن لینک های خارجی یا بک لینک ها به فرایندی اشاره دارد که شما به وب سایت های خارجی لینک می شوید. شما برای موفقیت، به بک لینک های ورودی با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر نیاز دارید. بک لینک ها به خواننده شما احساس اعتماد بخشیده و برای بدست آوردن آن باید به صورت مجازی و غیر مجازی با شرکت هایی که خدمات تکمیلی ارائه می کنند، مانند برگزارکنندگان مراسمات یا شرکت های گردشگری در مجاورت خود، ارتباط برقرار کنید. به یاد داشته باشید که کیفیت لینک ها از کمیت آن مهم تر است.

گام دوازدهم: کارتان را با سئو محلی برای هتل خود آغاز کنید

سئو محلی، راه موثری برای ارتقا هتل شما به صورت منطقه ای است. به عنوان بخشی از سئو محلی، می توانید از کلمات کلیدی (نام، آدرس، شماره تلفن و...) در وب سایت خود استفاده کنید. از کلمات کلیدی به همراه نام شهر خود در Title tag، Meta description، URL و یا Header tag استفاده کنید.

گام سیزدهم: از خدمات Google My Business استفاده کنید

گوگل با گزینه جستجوی هتل پیشرفته، دروازه ای برای هدایت ترافیک به وب سایت هتل شما گشوده است. این یک گام مهم و مستحکم در سئو هتل شماست. بهتر است با قرار گرفتن در لیست Google My Business (GMB) از بیشتر امکانات آن استفاده کنید.
- ابتدا امتحان کنید که آیا اجازه دسترسی دارید؟ اگر ندارید درخواست دهید.
- نام هتل خود، آدرستان، و شماره تلفن خود را وارد کنید.
- مطمئن شوید نشانگر Google Maps در محل درستی قرار داشته باشد تا جستجو کنندگان بتوانند موقعیت دقیق هتل شما را پیدا کنند.
- جزئیات مرتبط بیشتری که فکر می کنید برای مسافران اهمیت دارد، به آن اضافه کنید. مانند: وای فای، دسترسی معلولان، منطقه سیگار کشیدن و چیزهایی از این دست.
با این سیزده گام، شما آماده هستید تا سئو وب سایت هتل خود را راه اندازی کنید.

سخن پایانی در خصوص سئو سایت هتل 

شاید مهم ترین نکته، نه تنها از نظر سئو بلکه از نظر طراحی کلی سایت شما، ارزیابی آن از نگاه مشتریان شماست. می توانید به همراه دوستان و خانواده خود نشسته و نحوه استفاده آنها از سایت خود را مشاهده کنید. ببینید کجاها به اشتباه وارد شده و کجاها اطلاعات مورد نظر خود را به آسانی پیدا می کنند. همچنین از آنها بخواهید تا عناوین مرتبط به سایت شما را در گوگل جستجو کنند و قضاوت کنند که آیا مایل به ورود به سایت شما هستند یا خیر. اگر نه، آیا تیترها به اندازه کافی جذاب نیستند؟ آیا مشکلی در توضیحات مختصر سایت شما (Meta Description) وجود دارد؟ به یاد داشته باشید که نظر دوستان و خانواده شما ممکن است از روی تعصب باشد. بنابرین تلاش کنید تا حد ممکن، نظر واقعی آنها را به صورت شفاف بدست آورید. البته می توانید با انجام نظر سنجی هایی نظرات افراد دیگر خصوصاً مهمان های هتل خود را در مورد عملکرد وب سایت خود جویا شوید. گرفتن بازخورد مفید و اضافه کردن موارد مورد علاقه مخاطبانتان در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریانتان تاثیر بسزایی دارند. در واقع نیمی از نبرد شما برای بهینه سازی موتور جستجو، ایجاد و شکل دهی محتوای مورد علاقه مشتریان شماست.

همچنین با مشارکت فعال در شبکه های اجتماعی، اعتبار خود را به موتور جستجو نشان دهید. اگر بتوانید اعتبار زیادی در شبکه های مجازی برای برند خود کسب کنید، بک لینک های مناسبی داشته باشید و محتوای جذاب و مفیدی که مورد علاقه موتورهای جستجو هستند ارائه کنید، نباید مشکل جدی در جذب ترافیک به سمت وب سایت خود داشته باشید. امیدواریم با دنبال کردن گام های مطرح شده در این مطلب، در مسیر بهینه سازی موتور جستجوی خود موفق باشید.

امتیازی ثبت نشده است.