با ما در ارتباط باشید: 0314566
بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل | دسامبر 2020

گوگل اعلام کرد در تاریخ 3 دسامبر یک الگوریتم هسته به بازار عرضه خواهد شد.
در تاریخ 3 دسامبر سال 2020 گوگل متن زیر را در توئیتر خود به اشتراک گذاشت: 

تا انتهای امروز ما همانند سالهای گذشته یک الگوریتم هسته را بروز رسانی خواهیم کرد. این بروز رسانی، آپدیت هسته ای دسامبر 2020 نام دارد. راهنمایی ما در خصوص این بروز رسانی همانند سال های گذشته است. 

همانطور که خود گوگل نیز اعلام کرده است رفتاری که شما باید با توجه به این بروز رسانی داشته باشید همانند بروز رسانی های گذشته گوگل (بروز رسانی الگوریتم E-A-T) است. این سومین آپدیت الگوریتم هسته ای در سال 2020 است و نسبت به بروز رسانی های قبلی زمان بیشتری بین این آپدیت و آپدیت قبل وجود دارد.
در ابتدای سال ما بروزرسانی هسته الگوریتم ژانویه 2020 را مشاهده کردیم و پس از آن بروز رسانی هسته ای با عنوان "روز جنگ ستارگان " یا "4 می" توسط گوگل ارائه شد. 

احتمال میرود یکی از دلایلی که بین این دو آپدیت فاصله افتاده است به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باشد. این موضوع یک سوال را در ذهن کارشناسان و مدیران وب بوجود آورده است: آیا این بروز رسانی تاثیر شدیدتری روی سایت ها خواهد گذاشت؟

تاثیر هسته الگوریتم گوگل در دسامبر 2020 روی سایت ها 

ما تاثیر کامل این بروز رسانی عظیم را امروز و فردا نخواهیم دید چرا که نتیجه تغییراتی که توسط یک بروز رسانی هسته ای بوجود می آید تا هفته ها مشخص نخواهد شد. پس قبل از هر اقدام عجولانه ای در سایت خود اجازه بدهید تغییرات به طور کامل انجام بگیرند. 
گوگل در روز 3 دسامبر که تغییرات شروع شد یک توئیت داد و روزی که این تغییرات تمام شود هم این موضوع را با توئیت به اطلاع عموم میرساند.

برخورد سئوکاران با خبر بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل در دسامبر 2020

مثل همیشه وقتی اسم بروز رسانی هسته ای به میان می آید متخصصین سئو دچار اضطراب و ترس میشوند. برای اینکه کمی از اضطراب شما کم کنیم قصد داریم اساس بروز رسانی های هسته را برای شما بیان کنیم.
قبل از هر چیزی بیاید به نظر بعضی از کارشناسان در مورد این بروز رسانی و توئیت آنها در مقابل این خبر توجه کنیم:

" تنها چیزی که میتونه 2020 را از این که هست بدتر کنه افت سایتم با آپدیت گوگله ... اگه این اتفاق بیوفته دیگه از سئو دست میکشم و میرم توی یه سوپرمارکت کار پیدا میکنم... خخخ"

" بروز رسانی دسامبر گوگل = همین امروز 30% از وضوح سایت خود در گوگل کم کنید."

"سئوکارا از همین حالا یه بند شروع به بررسی رتبه سایتهاشون میکنند."

 به طور کلی سئوکاران و مدیران وبسایت ها وقتی صحبت از بروزرسانی الگوریتم هسته وسط میاد بدترین سناریو را تصور میکنند در صورتی که این بروز رسانی ها میتواند برای بهینه سازی هایی که شما در چند ماه گذشته انجام داده اید یک جایزه باشد.
این موضوع به خصوص برای سایت هایی که در بروز رسانی قبلی آسیب دیده اند واقعیت دارد. با این بروز رسانی گوگل محتواهای سایت شما را بررسی میکند و آنها را با توجه به تغییراتی که شما اعمال کرده اید دوباره رتبه بندی خواهد کرد و هرچه شما تغییرات با کیفیت تری اعمال کرده باشید رتبه بهتری نیز بدست خواهید آورد.
سایت هایی که در این مدت افزایش رتبه را مشاهده کرده بودند ممکن است با بروز رسانی دسامبر شانسشان برگردد و افت رتبه را مشاهده کنند.
تغییراتی که در هنگام این بروز رسانی مشاهده میکنید چه افت رتبه و چه افزایش آن براساس محتوای مرتبط اندازه گیری میشود. 
هرچه محتواهای سایت شما با عنوان مطالبتان ارتباط بیشتری داشته باش رتبه بهتری کسب خواهید کرد. برعکس این موضوع نیز برقرار است.

هر چقدر محتواهای طولانی تری بنویسید بهتر میتوانید ارتباط محتوا و کوئری را به گوگل بفهمانید و در نتیجه این موضوع رتبه سایت خود را بهبود خواهید داد.

در این میان اگر یک تغییر کلی در جستجو نسبت به یک موضوع خاص وجود داشته باشد ، ممکن است ارتباط محتوا نیز با اعمال این تغییر متفاوت دیده شود. برای مثال در مورد جلسات تجاری اگر محتوای شما جلسات آنلاین تجاری را مطرح کند محتوا برای این زمان خاص مرتبط تر حساب میشود.
از سوی دیگر از زمان آپدیت قبلی محتواهایی به سایت شما اضافه شده اند که در زمان بروز رسانی هسته ای قبلی تولید نشده بودند. این محتواها در این بروز رسانی نسبت به محتواهایی که در گذشته وجود داشتند (در سایت های دیگر) ارزیابی خواهند شد تا گوگل مطمئن شود تغییر در رتبه سایت ها به درستی صورت میگیرد. 

اگر استراتژی سئو شما به صورت سازمان یافته و کاملاً برنامه ریزی شده انجام شده باشد، جای نگرانی زیادی از این بروز رسانی ندارید.

نکته مهم در خصوص بروز رسانی الگوریتم هسته گوگل 

به یاد داشته باشید هفته های آینده زمان مشاهده دقیق تر موقعیت های وب سایت مشتریانتان است تا بتوانید تغییرات حاصل از این بروز رسانی را به موقع بررسی کنید.

 

منبع : 

بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل 

آپدیت الگوریتم گوگل در دسامبر سال 2020

امتیازی ثبت نشده است.