با ما در ارتباط باشید: 0314566
آپدیت الگوریتم E-A-T گوگل

ماهیت الگوریتم E-A-T گوگل افزایش کیفیت محتوا براساس تخصص است. یعنی کاری کنیم که وقتی مخاطب وارد صفحه ما می‌شود، مطلب را اسکرول نکند و سرسری از آن رد نشود. گوگل رفتار کاربران را در سایت‌های ما می‌فهمد و آنالیز می‌کند. پس وقتی کاربری به جای مطالعه متن ما، آن را اسکرول می‌کند، گوگل متوجه می‌شود که این متن احتمالاً کم‌کیفیت است و مخاطب را جذب نمی‌کند.

چه موقع می‌توانیم بگوییم که الگوریتم E-A-T را رعایت کرده‌ایم؟

زمانی که مخاطب ما موقع خواندن هر مقاله، زمان را از دست بدهد؛ به خودش بیایید و ببیند که مطلب طولانی ما را خوانده و به جواب همه سؤال‌هایی که درباره آن موضوع داشته، رسیده.

اما واقعاً تاثیر این الگوریتم در سئو و رتبه‌بندی سایت چیست؟ آیا الگوریتم E-A-T فاکتور رتبه‌بندی است؟

از زمان معرفی این الگوریتم، مقالات زیادی درباره آن نوشته شد و اختلاف بر سر این که E-A-T چه تاثیری در رتبه بندی سایت دارد، بالا گرفت. بعضی از مقالات می‌گفتند که الگوریتم E-A-T مستقیماً در رتبه گرفتن یک صفحه در گوگل نقش دارد:

آپدیت الگوریتم E-A-T گوگل

این نظر مبتنی بر توئیتی بود که Danny Sullivan (دنی سالی‌وان) که در بخش روابط عمومی گوگل کار می‌‌کرد، زده بود.

از طرفی مقالاتی هم بودند که ادعای Danny Sullivan را رد می‌کردند و می‌گفتند که الگوریتم E-A-T فاکتور رتبه‌بندی سایت نیست:

آپدیت الگوریتم E-A-T گوگل

تصویر بالا عکسی است که از مقاله وبسایت Search Engine Journal گرفته‌ایم و به وضوح می‌گوید که این الگوریتم به خودی خود یک فاکتور رتبه بندی نیست. خب حالا بین مدیر روابط عمومی گوگل و ژورنال معتبری مثل Search Engine Journal باید حرف کدام را باور کنیم؟ تجربه چه می‌گوید؟

برای این که یک بار برای همیشه نقش الگوریتم E-A-T گوگل را بفهمیم، در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ می‌دهیم:

 

الگوریتم E-A-T گوگل چیست؟

E-A-T از حروف ابتدایی سه کلمه تشکیل شده. این کلمات در زبان انگلیسی معنای کاملی دارند، اما در فارسی مجبوریم تحت‌اللفظی ترجمه‌شان کنیم و مفصل درباره هرکدام توضیح دهیم.

الگوریتم E-A-T گوگل چیست؟ 

 

  1. Expertise یا تخصص

شما باید در زمینه مورد نظر سایت خود متخصص باشید. طبیعی است که وب سایت های طنز یا سرگرمی تخصصی نیستند و این مورد برای سایت هایی که در زمینه مالی، پزشکی، قانونی یا امثال این‌ها فعالیت می کنند، بیشتر اهمیت دارد.

  1. Authoritativeness یا اعتبار

منظور از Authoritativeness یا اعتبار این است که شما باید یک مرجع معتبر در حوزه خود باشید؛ مرجعی که دیگران به آن لینک می‌دهند و به آن استناد می‌کنند.

  1. Trustworthiness یا قابل اعتماد بودن

شما باید بتوانید اعتماد کاربران خود را جذب کنید. به عنوان مثال شما باید از گواهی SSL استفاده کنید زیرا اکثر سایت هایی که در صفحه اول هستند از SSL استفاده می کنند.

گوگل اولین بار این موضوع را در سندی 168 صفحه‌ای منتشر کرد؛ دستورالعملی که تحت عنوان Google's Search Quality Rater Guidelines منتشر شد و کیفیت محتواهای موجود در اینترنت را از دید انسانی بررسی کرد تا به سئوکارها نشان دهد که گوگل در محتوای صفحات مختلف دقیقاً دنبال چه می‌گردد و چه چیزی را معیار رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

الگوریتم E-A-T چقدر مهم است؟

E-A-T برای همه موضوعاتی که در اینترنت جست‌وجو می‌شوند مهم است، اما برای بعضی از موضوعات اهمیت بیشتری دارد. سه سطح اهمیت را در نظر بگیرید:

  1. غیرمهم

مثلاً اگر دنبال عکس گربه‌های بامزه باشید، پایبندی به E-A-T آن‌قدرها اهمیتی ندارد. این موضوع به خودی خود سلیقه‌ای است و اگر عکس گربه‌ای را هم ببینیم که آن‌قدرها خوشگل نیست، شاکی نمی‌شویم. این موضوعی حیاتی یا حتی مهم هم نیست. پس پایبندی به الگوریتم E-A-T در سایتی که روی چنین موضوعی کار می‌کند، چندان اهمیتی ندارد.

اما اگر بخواهید بدانید که یک لایحه قانونی را چطور می‌شود نوشت چه؟ اصلاً بیایید موضوعی تخصصی در حد حقوق را هم مثال نزنیم و قضیه را در حد قورمه سبزی پایین بیاوریم (حمل بر جسارت به قورمه سبزی نباشد. کسی منکر این نیست که ایشان تاج سر غذاهای دنیا هستند.😅)

  1. مهم

فرض کنیم که می‌خواهیم برای اولین بار قورمه سبزی بپزیم و برای گرفتن دستور پخت «خورشت قورمه سبزی جاافتاده و مجلسی»، در گوگل سرچ می‌کنیم. این‌جا E-A-T مهم است. یعنی حتی برای پختن یک قورمه سبزی هم باید تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن در نظر گرفته شود؛ و گرنه معلوم نیست غذایی که می‌پزیم چه از کار درمی‌آید.

  1. حیاتی

عبارات بسیار مهمی مثل کوئری‌های پزشکی یا همان مسئله قانونی که قبل‌تر اشاره کردیم، در این دسته قرار می‌گیرند. در چنین مواردی رسماً پای جان و اعتبار آدم‌ها درمیان است و به همین دلیل اگر مطلبی به این مهمی توسط نویسنده‌ای ناآگاه و نامعتبر و توسط سایتی غیر قابل اعتماد منتشر شود، گوگل آن را از دید کاربران دور می‌کند تا کسی به خطر نیفتد.

E-A-T را چگونه در مطالب ارزیابی کنیم؟

تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن در نگاه اول به نظر شبیه هم هستند، اما یکسان نه! برای این‌که متوجه شوید هرکدام از این عناصر دقیقا چه هستند و چگونه در کیفیت محتوای شما نقش بازی می‌کنند، هرکدام را مفصل شرح می‌دهیم.

تخصص - Expertise

تخصص یعنی در زمینه‌ای که محتوا می‌نویسید متخصص باشید و اطلاعات‌تان به روز و زیاد باشد. این که محتوای شما تخصصی است یا نه، چیزی است که کاربر شما با خواندن آن متوجه می‌شود. وقتی شما در کارتان متخصص باشید و درباره آن محتوایی تولید کنید، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده در آن با محتوایی که یک نویسنده معمولی آن را نوشته باشد قابل مقایسه نیست و این را مخاطبان شما به خوبی می‌فهمند.

 اعتبار - Authoritativeness

اعتبار سایت و محتواهایی که در آن منتشر می‌کنید در هم تنیده شده‌اند. بیایید این‌طور به قضیه نگاه کنیم:

فرض کنیم که سایت شما در زمینه شیشه‌های ساختمانی تخصص دارد. شما در حوزه شیشه‌های ساختمانی اعتبار کسب کرده‌اید پس طبیعتاً اگر محتواهایی در زمینه آهن آلات منتشر کنید، نه تنها اعتباری به دست نمی‌آورید (چون متخصص آهن نیستید) بلکه اعتبار قبلی خود را هم با انتشار مطالب نامرتبط زیر سؤال می‌برید.

پس در زمینه تخصصی خود بمانید و سعی کنید که دائماً مرجعیت خود را بیشتر کنید. یکی از راهکارهای خوب این است که برای برندتان یک صفحه ویکی پدیا درست کنید. گوگل ویگی پدیا را به عنوان مرجعی قابل اعتماد می‌شناسد و این صفحه اعتبار شما را بالاتر می‌برد. سایتی که اعتبار زیادی دارد، از منابع مختلف و افراد مطرح در حوزه تخصصی‌اش بک‌لینک‌های طبیعی می‌گیرد.

قابل اعتماد بودن - Trustworthiness

قابل اعتماد بودن در دو سطح سنجیده می‌شود:

  1. قابل اعتماد بودن سایت شما به عنوان مرجعی متخصص
  2. قابل اعتماد بودن مطالبی که در سایت منتشر می‌کنید

قابل اعتماد بودن یعنی شفافیت، دقت و قانونی کار کردن. این یعنی درصورتی به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته می‌شوید که هم سایتتان قابل اعتماد باشد و هم مطالبی که منتشر می‌کنید. به طور کلی وقتی معتبر شناخته می‎‌شوید که:

  •  مطالبی با اطلاعات صحیح منتشر کنید
  • در مطالب کلی‌گویی نداشته باشید و شفاف و روشن به اصل موضوع بپردازید
  • از منابع معتبر بک لینک بگیرید
  • طراحی قابل اعتمادی داشته باشید
  • از مراجع قانونی اجازه کار داشته باشید
  • تمامی اطلاعات ضروری برای مشتری شامل اطلاعات تماس، آدرس، نمادهای امنیتی و ... را در معرض دید مخاطب قرار دهید

E-A-T درسایت های YMYLچقدر اهمیت دارد؟

بدون شک E-A-T در چنین سایت‌هایی بی‌نهایت مهم است، اما بیایید اول ببینیم سایت YMYL چیست.

 YMYL یعنی Your Money Or Your Life؛ اصطلاحی که گوگل آن را اختراع کرده و منظور آن این است که پول و زندگی کاربران برایش مهم است. گوگل با اختراع این عبارت دست روی سایت‌هایی می‌گذارد که به هر شکلی روی زندگی یا پول کاربران تأثیر دارند. پس هر سایتی که به نوعی با کیفیت زندگی یا دارایی مالی کاربرانش در ارتباط باشد، YMYL است.

حالا ارتباط YMYL با الگوریتم E-A-T چیست؟

اگر سایت پزشکی، حقوقی یا مالی دارید، سایت شما YMYL  است و داشتن E-A-T خوب برای چنین سایتی حیاتی است. اگر به کاربران برای تصمیم گیری های مهم کمک می‌کنید هم همین‌طور. همچنین اگر در سایت خود محصول می‌فروشید YMYL هستید زیرا مستقیما بر شرایط مالی و کیفیت زندگی مخاطبان و مشتریان‌تان تأثیر دارید. پس باید خود را با این الگوریتم گوگل تطبیق دهید؛ در غیر این صورت گوگل رفته رفته شما را از دید کاربران حذف و رقبای جدی و باکیفیت را جایگزین شما می‌کند.
به طور کل بیشتر سایت‌ها YMYL هستند. ممکن است بگویید من سایت لوازم تحریر دارم و به مردم برای تصمیمات مهم زندگی کمکی نمی‌کنم. خب ما جواب شما را این‌طور می‌دهیم: 

اگر سایت شما اطلاعات کارت بانکی کاربران را می‌گیرد، به این معناست که شما یک سایت YMYL دارید؛ زیرا اطلاعات حیاتی از آن‌ها می‌گیرید. با این حال حتی اگر مطمئنید که YMYL نیستید، توصیه می‌کنیم که E-A-T را جدی بگیرید و روی آن کار کنید.

E-A-T در نویسندگان چقدر اهمیت دارد؟

فاکتورهایی که گوگل برای مشخص کردن E-A-T استفاده می‌کند برای برندها، وبسایت ها، تجارت ها و نویسندگان قابل استفاده است. گوگل به ما می‌گوید که اگر نویسنده موضوعی در آن زمینه تخصص نداشته باشد، کیفیت متن به طرز قابل توجهی پایین خواهد آمد.

e-a-t در نویسندگان سایتاین موضوع خیلی مهم است. به مطالبی که در سایت های YMYL نوشته شده نگاه کنید. خیلی از این مطالب توسط نویسندگان ماهری نوشته شده اند که در آن زمینه تخصص ندارند. اگر خود شما مطلبی در مورد مالیات می‌خوانید ترجیح می‌دهید که این مطلب را یک نویسنده نوشته باشد یا کسی که قبلا کارهای حسابداری انجام داده است؟
واضح است که ترجیح می‌دهید مطلب نوشته شده را از زبان متخصص بخوانید. برای همین گوگل می خواهد به مشتریان نشان دهد که مطالب توسط متخصصان نوشته شده. پس اگر در حال حاضر در زمینه کاری خود شناخته شده نیستید، سعی کنید برندتان را بیشتر معرفی کنید.

الگوریتم e-a-t گوگل

تصویر بالا مطلبی است که درباره مسائل مالی نوشته شده. در این صفحه درجه تخصص نویسنده مشخص نیست و این موضوع برای رتبه بندی به خصوص در سایتهای مالی و پزشکی اهمیت زیادی دارد.
برای همین خیلی مهم است که نویسنده های شما بیوگرافی کوتاهی از خود بنویسند و توضیح دهند به چه دلیل در این زمینه متخصص به‌حساب می آیند.

 آیا E-A-T فاکتور تعیین‌کننده رتبه سایت است؟

بله و نه!

بیایید ببینیم Danny Sullivan، کارمند روابط عمومی گوگل در سال 2019 دقیقاً چه توئیتی گذاشته بود و درباره E-A-T چه گفته بود.

آیا E-A-T فاکتور تعیین‌کننده رتبه سایت است؟

Danny Sullivan می‌گوید که معیار تکنیکالی برای اندازه‌گیری الگوریتم E-A-T در سایت‌ها وجود ندارد. یعنی E-A-T مثل سرعت سایت نیست که بشود آن را اندازه گرفت؛ پس نمی‌توان گفت که این الگوریتم به طور قطع فاکتور رتبه‌بندی به حساب می‌آید. اما گوگل فاکتورهای مختلفی را در این الگوریتم به روز کرده که می‌توانند تطابق محتواها را با E-A-T تشخیص دهند و به طور غیر مستقیم و در درازمدت رتبه سایت را تحت تأثیر قرار دهند. پس اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم، بله! E-A-T فاکتور رتبه‌بندی به حساب می‌آید.

گیج شدید؟ اجازه بدهید موضوع را بیشتر توضیح دهیم.

از نظر گوگل زمانی می‌توانیم یک عنصر را فاکتور رتبه‌بندی بنامیم که کاملاً قابل لمس باشد، کامپیوترها بتوانند آن را بفهمند و اندازه‌گیری کنند. از بین تمام فاکتورهایی که در E-A-T نقش دارند، قابل اندازه گیری ترین فاکتور، تعداد بک‌لینک‌هایی است که از منابع معتبر دریافت می‌شود. اما به جز این مورد، مابقی فاکتورهای E-A-T عناصری انسانی و مبتنی بر کیفیت هستند که نمی‌توانیم به صورت داده‌های عددی اندازه‌گیری‌شان کنیم. کامپیوترها زبان E-A-T را نمی‌فهمند پس نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تخصص، اعتماد و قابل اطمینان بودن یک وبسایت توسط ربات ها به طور کامل تشخیص داده شود و به عنوان یک فاکتور رتبه بندی، تأثیر مستقیم داشته باشد.

تنها راهی که در حال حاضر گوگل برای اندازه‌گیری E-A-T دارد، بررسی رفتار کاربر در سایت و آنالیز آن رفتار است. یعنی همان چیزی که در ابتدای این مقاله گفتیم: این‌که مخاطب در سایت شما بماند و مطالب را (به جای اسکرول کردن) با دقت مطالعه کند.

چگونه E-A-T سایت را بهبود دهیم؟

  1.  لینک‌های بیشتری بسازید

 روی لینک بیلدینگ تمرکز کنید. لینک دادن به منابع معتبر و لینک گرفتن از آن‌ها تأثیر غیر قابل انکاری بر E-A-T دارد. اگر سایت های مهم، خبرگزاری مطرح یا افرادی که سایت هایی با دامین آتوریتی بالا دارند به شما لینک بدهند، اعتبار آن‌ها به شما هم منتقل می‌شود.

  1. محتواهای سایت را به روز نگه دارید

به روز رسانی محتواهای قدیمی اعتبار سایت شما را بالا نگه می‌دارد و به مخاطبان نشان می‌دهد که شما اطلاعات قابل اطمینان و صحیح را منتشر می‌کنید. این موضوع مخصوصاً درمورد سایت‌های YMYL صدق می‌کند. صحت موضوعات این سایت‌ها غالبا در طول زمان تغییر می‌کنند و برای تضمین صحت مطالب و محتواها لازم است آن‌ها را به روز کنید. فرض کنید در یک سایت پزشکی مطالبی را بخوانیدکه بر اساس تحقیقات 20 سال پیش نوشته شده؛ درحالی‌که از آن زمان نظریات پزشکی جدید اطلاعات قبلی را رد کرده‌اند و آن اطلاعات دیگر صحیح نیستند. خودتان را جای مخاطب بگذارید. چقدر به این سایت اعتماد می‌کنید؟

  1. به دنبال حقیقت باشید

مقالاتی که در سایت منتشر می‌کنید باید عین حقیقت را بگویند. وقتش رسیده که دست از کلی‌گویی و به قول معروف شیره مالیدن سر کاربر برداریم و آن‌چه را که واقعا هست، به او بگوییم. کافی است گشتی در سایت‌های پزشکی بزنید تا ببینید که همه یک چیز را به شکل‌های مختلف نوشته‌اند؛ بدون آن‌که واقعا به سؤال مخاطب جواب بدهند. همین حالا در گوگل سرچ کنید: «علت سردرد چیست؟» چند سایت را پیدا می‌کنید اطلاعات دقیق و خوبی به شما بدهد؟ چند تا از این سایت‌ها شما را به مراجعه به پزشک عمومی و چک‌آپ تشویق می‌کنند؟ این سایت‌ها علت سردرد را از یک میگرن ساده گرفته تا انواع سرطان دسته‌بندی می‌کنند. همین کلیدواژه «علت سردرد» به تنهایی می‌تواند یک آدم را از زندگی ناامید کند.

حالا اگر یک پزشک یا کسی که در زمینه پزشکی تخصص دارد (پرستار، بهیار، دانشجوی رشته‌های پزشکی و ...) بخواهد چنین مطلبی را بنویسد چه کار می‌کند؟ طبیعی است که علل رایج سردرد را (علت‌هایی را که فاجعه‌بار نیستند) می‌نویسد و بعد به مخاطب می‌گوید که برای این‌که مطمئن شوی که بیماری جدی نداری، با پزشک خانواده یا پزشک عمومی مشورت و علت را بررسی کن.

یک مثال دیگر بزنیم؟
یک بار می‌خواستیم برای یکی از مشتری‌های پونه مدیا، مقاله‌ای درباره «بهترین کلینیک‌های ترک اعتیاد تبریز» منتشر کنیم. (این را در پرانتز داشته باشید که مشتری ما یک کلینیک ترک اعتیاد در اصفهان است.) محتوا را به یکی از نویسنده‌های فری‌لنسر سفارش دادیم و منتظر ماندیم. مقاله‌ای که به دست‌مان رسید آن‌قدر خنده‌دار بود که باور نمی‌کنید! نویسنده در تمام متن آسمان ریسمان بافته بود و یک خط اطلاعات درباره کلینیک‌های تبریز نداده بود. در آخر هم نوشته بود که بهترین کلینیک ترک اعتیاد همین مرکز (مشتری ما) است. خنده‌دار است، اما هنوز به طنز تلخ این محتوا نرسیده‌ایم! تیر آخر را وقتی خوردیم که دیدیم نویسنده نوشته: برای اطلاع از لیست بهترین کلینیک‌های ترک اعتیاد تبریز، در گوگل سرچ کنید :))))

فکر می‌کنیم که این داستان دیگر نیازی به اضافه کردن هیچ چیز ندارد و خودش به تنهایی گویای همه‌چیز است. مگر غیر از این است که مخاطب با گوگل کردن یک کلیدواژه به سایت شما می‌آید؟ خودتان را جای این کاربر بگذارید. گوگل می‌کنید، وارد سایتی می‌شوید و می‌بینید که:

  • سایت هیچ اطلاعات کاربردی به شما نداده
  • راستش را به شما نگفته
  • فقط برای برند خودش بازاریابی کرده
  • و بدتر از آن به شما گفته گوگل کن!

با کاربر شوخی داریم؟ 😐️

معلوم است که وقتی خود ما هم با چنین چیزی مواجه شویم در بهترین حالت با عصبانیت از سایت خارج می‌شویم و دیگر روی آن سایت کلیک نمی‌کنیم.

دقیقاً به همین دلیل است که باید حقیقت را (عین حقیقت را) به خواننده بگویید و به هیچ عنوان حقیقت را فدای بازاریابی نکنید.

  1. کاری کنید که مخاطب برای شما کامنت و ری‌ویو بنویسد

 این یکی کمی سخت است؛ این‌که طوری بنویسید و از الگویی پیروی کنید که مخاطب به نوشتن ری‌ویو و نظر برای شما ترغیب شود. با این حال تنها راهی که دارید این است که روی کیفیت کار و محتواها کار کنید. اگر قدرتمند و باکیفیت باشید، احتمال این‌که کاربران در نظرسنجی‌های شبکه‌های اجتماعی یا در قسمت ری‌ویو نقشه گوگل برای شما ری‌ویو مثبت بنویسند و شما را به دیگران توصیه کنند، زیاد می‌شود.

  1. حرفه‌ای‌ها را استخدام کنید

برای تولید محتوا از حرفه‌ای‌ها استفاده کنید. همیشه نویسنده‌هایی هستند که در زمینه‌های خاصی تبحر و تخصص بیشتری دارند و روی موضوع سوار هستند. چرا این نویسنده‌ها را استخدام نمی‌کنید؟ بله البته که نویسنده‌هایی که تخصصی می‌نویسند، حق‌التحریر بیشتری می‌گیرند، اما نتیجه آن‌قدر رضایت‌بخش می‌شود که باور نمی‌کنید.

این کاری است که ما هم در پونه مدیا بارها برای مشتری‎ها کرده‌ایم و نتیجه را در عمل دیده‌ایم. تجربه در طول زمان به ما ثابت کرد که قرار دادن نویسنده‌های متخصص در زمینه‌های مختلف روی پروژه‌ها باعث می‌شود که روند پیشرفت سئو بسیار سریع‌تر شود. مسئله این است که کاربر شما تفاوت محتوای تخصصی را با محتوایی که از روی سایت‌های دیگر نوشته شده باشد، می‌فهمد. پایبندی به E-A-T با جلب اعتماد مخاطب، احتمال افزایش رتبه در گوگل، افزایش فروش و بازگشت سرمایه را در سیستم شما چندبرابر می‌کند.

  1. خودنمایی کنید و تخصص و اعتبارتان را به رخ بکشید

تواضع خوب است، اما وقتی پای اثبات اعتبار و تخصص‌مان به مخاطب و گوگل وسط باشد، باید خودنمایی کنیم. فکر کنید یک پزشک متخصص در سایت شخصی‌اش شکسته‌نفسی کند و از دستاوردهایش ننویسد! چه کسی سراغ این پزشک می‌رود؟ پس بیمارها چطور بفهمند که این پزشک در تخصص خودش بهترین است؟

این موضوع را به کسب‌وکارهای دیگر هم می‌توانیم تعمیم دهیم. باید به مشتری و محاطب ثابت کنیم که متخصص هستیم. پس اگر مدرک یا گواهینامه معتبری دارید، شکسته‌نفسی نکنید و آن را به کاربران نشان دهید.

  1. اطلاعات تماس خود را دقیق، کامل و در معرض دید کاربر بگذارید

کسب‌وکارهایی که در دادن اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی به مشتری سهل‌انگاری می‌کنند، نمی‌توانند اعتماد مخاطبان را جلب کنند. خدمات پشتیبانی شما وابسته به همین اطلاعات تماس است. پس هر راه ارتباطی که دارید را دقیق و کامل در سایت بگذارید و فراموش نکنید که دسترسی به آن برای کاربر آسان باشد. مهم‌ترین اطلاعاتی که لازم است بنویسید این‌ها هستند:

  • تلفن ثابت
  • تلفن همراه
  • شماره فکس (در صورت وجود)
  • ایمیل
  • آدرس فیزیکی (در صورت وجود)
  • آدرس شبکه‌های اجتماعی
  1. برای کسب و کار خود یک صفحه ویکی پدیا بسازید

 ساختن یک صفحه ویکی پدیا (که ویکی پدیا آن را پاک نکند) کار سختی است. اما اگر بتوانید این کار را بکنید، نور علی نور است. اعتبار ویکی پدیا را دست کم نگیرید و اگر شرایط داشتن یک صفحه ویکی پدیا دارید، دست دست نکنید.

  1. کاری کنید آدم‌های مهم در مقاله‌های‌شان به اسم شما اشاره کنند

ارجاع دادن به اسم آدم‌ها و کسب و کارهای دیگر فرهنگی است که متأسفانه در محتوای فارسی خیلی وجود ندارد. اصلا یکی از دلایل بی‌کیفیت بودن محتوای فارسی همین عدم رعایت کپی رایت و رفرنس ندادن است. با این حال در کشورهایی که ارجاع دادن به منبع اصلی، یک اجبار قانونی است، این کار باعث می‎‌شود تا اعتبار سایت افزایش پیدا کند. در ایران یک راه تقلب برای این مورد وجود دارد:

رپورتاژ آگهی

شما به خبرگزاری‌ها یا سایت‌های مرجع پول می‌دهید تا مطلبی را درباره شما بنویسند و در آن به شما لینک بدهند. به این صورت هم در سایت‌های معتبر و پربازدید از شما یاد می‌شود و هم از آن سایت‌ها بک لینک می‌گیرید که باعث انتقال اعتبار آن دامنه‌ها به شما می‌شود. فراموش نکنید که رپورتاژ آگهی های باکیفیتی بنویسید که گره‌ای از مشکلات کاربر باز کند. تنها در این صورت است که به طور واقعی E-A-T را افزایش داده‌اید.

در آخر این نکته مهم را در ذهن داشته باشید که کیفیت مهم‌ترین عامل در بهبود E-A-T و افزایش رتبه سایت است. محتوا زندگی است. پس آن را جدی بگیرید و به چشم یک تمرین هرروزه به آن نگاه کنید.

این مقاله حاصل مطالعه و تجربه ما از الگوریتم E-A-T گوگل و تأثیر آن در رتبه سایت است. با این حال چه کسی می‌تواند بگوید که در جهان بی‌کران دیجیتال مارکتینگ همه‌چیز را می‌داند؟ برای همین است که ما به تجربه شما نیاز داریم. اگر روی موضوع الگوریتم E-A-T و تاثیر آن بر سئو کار کرده‌اید، برای‌مان بنویسید.

4.8 از 5