با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سریع | تکنیک بهینه سازی سایت در سریع ترین زمان ممکن

سئو سریع، راه و روش هایی است که شما می توانید در کمترین زمان سایت خود را بهینه سازی کنید. نفس های وبسایت شما به میزان ترافیک آن بند است. احتمالا هر روز صبح که از خواب پا می شوید به آمار بازدیدها و میزان فروش سایت نگاه می کنید. این یک امر طبیعی است، اما اگر تغییری در میزان ترافیک سایت مشاهده نکردید، باید بگوییم که راه را اشتباه رفته اید.
به همین خاطر در این مطلب 15 روش سریع برای سئو سایت و افزایش میزان بازدید معرفی کرده ایم. با اعمال این روش ها شک نکنید که ظرف 30 روز ترافیک شما چند برابر خواهد شد، فقط باید دقیق و حساب شده پیش بروید و یک چک لیست سئو مدون و حساب شده ایجاد کنید تا مبادا در طول مسیر، کار مهمی را از قلم بیندازید.

سئو سریع به چه معناست؟

سئو سریع (fast seo) همانطور که از نامش پیداست به روش هایی گفته می شود که در کوتاه ترین زمان آمار بازدید و سئو سایت را افزایش پیدا می کند. 
این روش ها گاها از طریق روش های غیر قانونی از نظر گوگل که به "سئو کلاه سیاه" معروفند صورت می گیرد. اما توصیه ما این است که هرگز از این روش ها استفاده نکنید، چرا که ظرف مدت کوتاهی از سوی گوگل جریمه خواهید شد.
در عوض از روش های اصولی و قانونی استفاده کنید تا در مقابل چشمان گوگل خودی نشان دهید.

15 تکنیک بهینه سازی سریع سایت

در ادامه شما را با 15 روش اصولی و کاربردی سئو جهت نتیجه گیری در سریع ترین زمان ممکن آشنا می کنیم: 

1. افزودن زیرعنوان های مرتبط به عنوان های قبلی

طبق ادعای سایت Ahrefs گوگل علاقه ای به محتواهای بدون زیرعنوان ندارد. در واقع محتوای شما باید دارای یک عنوان اصلی کلیدی و زیرعنوان های مرتبط باشد.
برای یافتن زیرعنوان های مرتبط می توانید به Content Gap tool در سایت Ahrefs رفته و با وارد کردن عنوان کلیدی خود از زیرعنوان های مرتبطی که سایر سایت ها از آنها جهت بهینه کردن محتوای خود استفاده کرده اند، آگاه شوید.

2. از طریق ارسال ایمیل بک لینک جذب کنید

دریافت کردن بک لینک همواره کار دشواری بوده است. اما به قدری مهم هستند که باید از زیر سنگ هم که شده چند بک لینک مناسب دریافت کرد.
نگران نباشید ما چند ابزار کاربردی برای دریافت بک لینک به شما معرفی می کنیم.
• Buzzstream
• Mailshake
• Pitchbox
البته، توجه داشته باشید که نباید انتظار دریافت لینک مستقیم از طریق این ابزارک ایمیل داشته باشید. چرا که هدف این ابزار چیز دیگری است. هدف برقراری تماس و شروع تبادل است. اگر محتوای شما بی نظیر و خوب نوشته شده باشد، آن را به سایت های مختلف تعارف می کنید. این به طور طبیعی منجر به اشتراک گذاری می شود و گاهی فرصت هایی مانند پست مهمان و سایر همکاری ها را بهم پیوند می دهد.

3. ایجاد لینک های داخلی به صفحات جدید

اگر دارای یک محتوای خوب در صفحه نخست گوگل هستید از آن برای لینک دادن به محتواهای جدید سایت استفاده کنید. این روش "لینک جویس " نام دارد. با این کار شما به صفحات تازه نوشته شده که هنوز رتبه خوبی ندارند اعتبار می بخشید.

4. ممیزی یا حساب رسی محتوا

ممیزی محتوا شامل تجزیه و تحلیل تمام صفحات وب سایت می شود؛ به طوری که جهت بررسی اینکه آیا صفحات موجود باید به همان صورت نگه داشته شوند، به روز شوند، تلفیق شوند یا حذف شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

5. محتواهای موجود را در قالب ویدئو نیز بارگذاری کنید.

کاربران از این که یک محتوای ویدئویی را ببنید خیلی خوشحال می شوند. گوگل نیز امتیاز ویژه ای برای سایت هایی که محتواهای ویدئویی تولید کنند قائل است.

6. بررسی لینک ها و بک لینک های شکسته

استفاده از لینک سایت هایی که در حال حاضر در دسترس نیستند و یا سایت خود را معلق کرده اند هیچ دردی را دوا نمی کند.
برای یافتن لینک ها و بک لینک های شکسته می توانید از Ahrefs’ Site Explorer استفاده کنید. در این سایت تمامی لینک های خراب که با ارور 404 مواجه هستند شناسایی و مسدود می شوند.

7. نصب افزونه های کش

حافظه پنهان کمک می کند تا سرعت وب سایت شما برای بازدید کنندگان افزایش یابد. به طوری که اگر کاربری 1 بار از سایت شما بازدید کرده باشد برای دفعه بعدی صفحات زودتر از قبل نشان داده می شوند.
البته برخی از سئوکارها معتقدند که وجود حافظه پنهان سرعت سایت اصلی را کاهش می دهد. اما این یک قمار است که برای موفقیت نیاز به انجام شدن دارد.

8. بهینه کردن متای توضیحات و snippets

نگارش چکیده ای از مطلب در قسمت متای توضیحات بسیار مهم است. اگر تعریف درستی از محتوای خود در متای توضیحات متن نداشته باشید، گوگل شما را در ابتدای نتایج جستجوی خود قرار نمی دهد.
گوگل می داند که بسیاری از جستجوگران به دنبال تعریفی کوتاه از سوالات خود هستند. بنابراین به دنبال صفحاتی می گردد که به صورت بهینه این اطلاعات را در اختیار کاربر بگذارد.

9. برای هر پست یک ویدئو مرتبط تولید کنید.

بسیاری از کاربران صرفا به دنبال محتوای آموزشی هستند. حتما برای پست های خود ویدئو تولید کنید و آنها را در پلاگین های اجتماعی نظیر یوتیوب بارگذاری کنید.

10. وجود صفحه 404

خطای 404 به گوگل می فهماند که صفحه مورد نظر وجود ندارد. در صورتی که صفحه ای را به هر دلیل حذف کرده اید، باید بلافاصله به اطلاع گوگل برسانید تا خزنده های خود را به سمت آن هدایت نکند.
توجه داشته باشید که هر سایتی باید یک صفحه 404 با طراحی منحصر بفرد و اختصاصی داشته باشد. در صورت عدم استفاده از صفحه 404 سایت شما از سوی گوگل جریمه خواهد شد.

11. استفاده از تکنیک آسمان خراش

در این روش شما باید سایت های برتر را بررسی کرده و محتوای خود را بهتر از آنها بنویسد. مثلا اگر میانگین طول محتوای آنها 1000 کلمه بود شما باید 1100 کلمه تولید کنید.
تکنیک آسمان خراش به طور کلی اشاره به تولید محتوای جامع با دربرگیری تمامی نیازهای کاربر دارد. استفاده از ویدئو، پادکست (شما می توانید بهترین پادکست های سئو را در پونه مدیا گوش کنید. )، تصاویر، عنوان های متعدد جذاب و ... می تواند توج کاربر را به خود جلب کند. 

12. استفاده از عناوین جذاب و چالشی

همیشه سعی کنید از عناوینی استفاده کنید که کاربر را ترغیب به کلیک کنید. عناوینی که با کلمات کلیدی زیر آغاز شوند تاثیر به سزایی در ترغیب کاربر دارند:
• بهترین روش...
• چگونه می توان...
• چند توصیه مهم...
• و ...

13. افزایش سرعت سایت

کاربران علاقه ای به منتظر ماندن برای لود شدن محتوا ندارند. پس سرعت سایت را افزایش دهید تا محتواها خیلی زود بارگیری شوند.

14. ریسپانسیو بودن سایت برای موبایل

یکی از مهمترین شاخصه های امتیازدهی گوگل توجه به ریسپانسیو بودن سایت است. بیش از 60 درصد کاربران از تلفن همراه استفاده می کنند. بدیهی است صفحات شما باید متناسب با موبایل نیز طراحی شده باشد.

15. دریافت کامنت

کامنت ها می توانند معجزه کنند. در صورتی که مطالب شما کامنت واقعی دریافت کند خیلی زود اعتبار کسب می کنند. گوگل نیز متوجه خواهد شد که محتوای شما توانسته موجب واکنش کاربران شود.

 

منابع:

  1. 12 نکته سریع در سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک
  2. 15 راه حل سریع SEO برای هر سایتی
امتیازی ثبت نشده است.